soundscape
Æresmedlem
....og musikk i postkassa når jeg var hjemme igjen.
Neita, neita, de drakk ikke vin, men SPRIT, dog aldri nok i følge HerodesAv og til lurt på hvor mange flasker vin det gikk med når Tom Mathisen og co lagde manus til all galskapen sin
Liten tvil om hvor Devin Townsend og hans medmusikanter er Soundscape - "TOP SHELF!"Her blogges det lite i juleforberedelsene. Blir mye folk i jula - og det er jo hyggelig det. Så en konsertfilm med en av jentene mine forrige kveld. Devin Townsend er en dyktig fyr, men jeg har ikke fått helt tak på skivene hans. Å se det live var derimot noe annet. Koste meg skikkelig med en utrolig dyktig gjeng musikere. Sjanger ? - glem det. Metal gitarist med sans for opera, country , ambient og prog - eller noe i den duren . Et spor fra BluRay disken her !
Stick Men er riktig det. Markus Reuter spiller ofte live med ham. Che Aimee Dorval er også en dame han samarbeider endel med. Hun har en blanding av coolness og autoritet som er fasinerende. (Og ja, hun ser dritbra ut i tillegg .) Ellers er det folk som har spilt med Zappa og diverse andre kjente band innen rock /progrock.Liten tvil om hvor Devin Townsend og hans medmusikanter er Soundscape - "TOP SHELF!"
Herremannen har et sykt trøkk i stemmen, og jeg er like forundret hver gang over at stemmebåndene holder.
Synes jeg kjente igjen gitaristen som spiller i Stick Men til venstre for Devin
Man koser seg!
Det er en Yorkshire Terrier som er relativt kortklipt. De har pels som vokser hele tiden. 7 år gammel tispe , og et veldig kosete lite sjarmtroll .Så fin en liten hund. Hvilken rase er det?
Var nysgjerrig på den, men tror AKM er mer i min gate. Delvis basert på tidligere erfaringer med AKM kontra R2R .....Sistnevnte kan spille veldig bra, men da koster de mange ganger R26 dac'en. R2R virker på meg som en litt foreldet teknologi , men som har sine tilhengere . Ser ut til at Gustard ønsker å tilby et alternativ i alle leire. Tipper de kommer med en oppgradert ESS/Sabre sak etter hver også.Vurderte du R2R dacen (R26) som et alternativ? Siden de nye dacene fra Gustard støtter roon så frister det å teste en opp mot min Devialet.
AKM chipene er kjent for å ha en litt mer smooth / luftig / analog karakter i forhold til ESS/Sabre som kan bli litt kliniske - noe jeg synes Gustard har klart å unngå med X26Pro. Målemessig måler det hinsides bra fra begge. R2R faller nok bak når det kommer til målinger.Nå er jeg verken Fanden eller glad i å spise fluer, så jeg holder meg til nåværende drivverk. Det er egentlig utrolig at den fortsatt fungerer, snart 30 år gammel og fransk(!).
DACen min fungerer også, så den blir værende, men det er uansett interessant at du bytter til en annen Gustard DAC. Hva håper du å få mer av? Den du har nå, er ikke den allerede blant toppen av sk "målemonstre"?
Takker -Ja, det ble Shenzhenaudio. De har prismatching, så jeg spurte om dem kunne gi samme pris som Audiophonics som trekker fra Fransk mva - og det kunne de. Så slapp jeg å vente på at de får den på lager igjen i Frankrike.Gratulerer en masse med ny dac! Ble kjøpet utført fra Shenzhenaudio ? Har selv hatt god erfaring fra dem!
Har en Pro-Ject CD Box RS2 T som er koblet opp til en Ladder Schumann r2r dac , men frister veldig å prøve ut denne Gustard dacen . Men de spyr jo ut dacer nå om dagen! Så kanskje lurt å ha litt is i mage å vente litt . Så kan det være de gir ut en dac som er fri for pre-amp og streaming
ThanksGratulerer
Takker for info! Det blir vel til at jeg fyrer av en bestilling kjenner jeg meg selv rettTakker -Ja, det ble Shenzhenaudio. De har prismatching, så jeg spurte om dem kunne gi samme pris som Audiophonics som trekker fra Fransk mva - og det kunne de. Så slapp jeg å vente på at de får den på lager igjen i Frankrike.
Ellers ser det ut som streaming og volumekontroll er en del av pakka - enten man velger å bruke det eller ei. Gustard har også implementert MQA i den nye serien , fordi det er hva folk vil ha. Selv interesserer det meg lite , men markedet bestemmer. Om streamer delen kan måle seg med en dedikert streamer er vel kanskje tvilsomt , men prismessig ligger den jo på samme nivå som min eldre X26Pro.
Det er bare å prute - og henvise til prisen fra Audiophonics. Den kom på USD 1330 ,- for min del. Et avslag på USD 170,- er greit å ta med seg. Norsk mva slipper man dog ikke unna uansett.Takker for info! Det blir vel til at jeg fyrer av en bestilling kjenner jeg meg selv rett
Toppers cheers mate! Alt som kan bidra til lavere kostnader mottas med takk. Så tusen takkDet er bare å prute - og henvise til prisen fra Audiophonics. Den kom på USD 1330 ,- for min del. Et avslag på USD 170,- er greit å ta med seg. Norsk mva slipper man dog ikke unna uansett.
Vil heller ikke kalle min X26Pro for klinisk , men det handler jo som du sier om mer enn bare den chip'en også . Bli uansett veldig spennende dette her. Jeg har jo ikke hørt den , men klart å lure ut litt info her og der. Håpet er at jeg oppgraderer to anlegg med dette kjøpet.Blir spennende å høre om forskjellene. Selv henger jeg ikke med på alle dem som mener at ESS gir «klinisk lyd». Jeg tror nok dette også handler om andre ting. Min Ayre DAC benytter ESS, og klinisk og/eller lystklingende er det siste jeg tenker på om den