SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Her blogges det lite i juleforberedelsene. Blir mye folk i jula - og det er jo hyggelig det. Så en konsertfilm med en av jentene mine forrige kveld. Devin Townsend er en dyktig fyr, men jeg har ikke fått helt tak på skivene hans. Å se det live var derimot noe annet. Koste meg skikkelig med en utrolig dyktig gjeng musikere. Sjanger ? - glem det. Metal gitarist med sans for opera, country , ambient og prog - eller noe i den duren . Et spor fra BluRay disken her !

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.021
    Her blogges det lite i juleforberedelsene. Blir mye folk i jula - og det er jo hyggelig det. Så en konsertfilm med en av jentene mine forrige kveld. Devin Townsend er en dyktig fyr, men jeg har ikke fått helt tak på skivene hans. Å se det live var derimot noe annet. Koste meg skikkelig med en utrolig dyktig gjeng musikere. Sjanger ? - glem det. Metal gitarist med sans for opera, country , ambient og prog - eller noe i den duren . Et spor fra BluRay disken her !
    Liten tvil om hvor Devin Townsend og hans medmusikanter er Soundscape - "TOP SHELF!"
    Herremannen har et sykt trøkk i stemmen, og jeg er like forundret hver gang over at stemmebåndene holder.
    Synes jeg kjente igjen gitaristen som spiller i Stick Men til venstre for Devin :unsure:
    Man koser seg!

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Liten tvil om hvor Devin Townsend og hans medmusikanter er Soundscape - "TOP SHELF!"
    Herremannen har et sykt trøkk i stemmen, og jeg er like forundret hver gang over at stemmebåndene holder.
    Synes jeg kjente igjen gitaristen som spiller i Stick Men til venstre for Devin :unsure:
    Man koser seg!
    Stick Men er riktig det. Markus Reuter spiller ofte live med ham. Che Aimee Dorval er også en dame han samarbeider endel med. Hun har en blanding av coolness og autoritet som er fasinerende. (Og ja, hun ser dritbra ut i tillegg .) Ellers er det folk som har spilt med Zappa og diverse andre kjente band innen rock /progrock.

CAD2.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kort oppsummert - en fantastisk hyggelig jul. 7 overnattingsgjester + denne lille tassen her har nå reist hjemover igjen og roen senker seg i huset.

B web.jpg

CD transporten er det verre med. Den må en tur til doktoren. Virker som det er dårlig kontakt i bryteren ved lokket , men ikke noe jeg gidder å klusse med selv.
    Jeg overlever med streaming og en og annen vinylskive så lenge. Litt skuffet - ja , men vi får nå se hva konklusjonen blir . Uansett ikke et drivverk jeg gir slipp på - ene og alene grunnet lydkvaliteten.

Nyt romjulen - uansett hva dagene bringer :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    De fleste blomstene har så langt ovelevd julen. Jeg graver fremdeles dypere og oftere i konfektskålen enn det som sunt er. Men - det er ikke hva du spiser mellom jul og nyttår , men mellom nyttår og jul man skal passe seg for :)

Jazz-katalogen til Qobuz utforskes mens kaloriene skylles ned med kaffe ....

4.jpg
    2.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    I nøden spiser fanden fluer. Egentlig spiller dette veldig bra. Har sagt det før, men sier det igjen. Skal du ha en rimelig , men god CD transport så finn deg en gammel Rega. Har hørt ganske dyre (og flere oppskrytte) transporter som blir parkert av denne.

1.jpg
    2.jpg

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.112
    Torget vurderinger
    1
    En glimrende spiller denne Regaen. Ha en strålende jul og nyttårs helg. Forøvrig alltid kjekt og ha en reserve spiller eller 2 stående.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jepp, jeg har bestemt meg. Denne skal testes ut rett på nyåret. AKM baserte Gustard A26 blir bestilt enten fra Audiophonics i Frankrike - eller Shenzhenaudio i Kina.
    Audiophonics trekker fra Fransk mva , men venter inn restock i starten av januar. Hvis ikke Shenzhen matcher den prisen venter jeg til den er på lager i Frankrike.

cf8bed0125527c2f1f9cb701bd77802b_c99beb26-02e3-407b-a2bf-bededae11572_2048x2048 (1).jpg

Min blir i sølv som de andre komponentene mine.

A26.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Nå som X26Pro høyst sannsynlig blir arbeidsledig i hovedanlegget skal den prøves litt rundt her. Den ender enten i TV oppsettet eller PC anlegget (noe som er litt overkill kanskje). Uansett - jeg tester den nå rett i 25W klasse A Fake Levinson. Bortsett fra at jeg har vent meg til en liten bass-boost med tonekontrollene til Quad 44 Preampen så spiller dette slett ikke verst.

1.jpg
    2.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4
    Vurderte du R2R dacen (R26) som et alternativ? Siden de nye dacene fra Gustard støtter roon så frister det å teste en opp mot min Devialet.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Vurderte du R2R dacen (R26) som et alternativ? Siden de nye dacene fra Gustard støtter roon så frister det å teste en opp mot min Devialet.
    Var nysgjerrig på den, men tror AKM er mer i min gate. Delvis basert på tidligere erfaringer med AKM kontra R2R .....Sistnevnte kan spille veldig bra, men da koster de mange ganger R26 dac'en. R2R virker på meg som en litt foreldet teknologi , men som har sine tilhengere . Ser ut til at Gustard ønsker å tilby et alternativ i alle leire. Tipper de kommer med en oppgradert ESS/Sabre sak etter hver også.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå er jeg verken Fanden eller glad i å spise fluer, så jeg holder meg til nåværende drivverk. Det er egentlig utrolig at den fortsatt fungerer, snart 30 år gammel og fransk(!).

DACen min fungerer også, så den blir værende. Imidlertid genererer den mye varme for det lille rommet mitt, så det er interessant å se at du bytter til en annen Gustard DAC. Hva håper du å få mer av? Den du har nå, er ikke den allerede blant toppen av sk "målemonstre"? Hvordan/på hvilke måter vil den bli overgått av den nye?

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Nå er jeg verken Fanden eller glad i å spise fluer, så jeg holder meg til nåværende drivverk. Det er egentlig utrolig at den fortsatt fungerer, snart 30 år gammel og fransk(!).

DACen min fungerer også, så den blir værende, men det er uansett interessant at du bytter til en annen Gustard DAC. Hva håper du å få mer av? Den du har nå, er ikke den allerede blant toppen av sk "målemonstre"?
    AKM chipene er kjent for å ha en litt mer smooth / luftig / analog karakter i forhold til ESS/Sabre som kan bli litt kliniske - noe jeg synes Gustard har klart å unngå med X26Pro. Målemessig måler det hinsides bra fra begge. R2R faller nok bak når det kommer til målinger.

Hadde jeg ikke hatt flere anlegg å leke med tror jeg ikke jeg hadde handlet enda, men X26Pro kan brukes andre steder. Tipper Auralic Vega havner på torget, og kanskje Quad 44 Preampen. Avhengig av i hvilket anlegg X26Pro blir stående. Skal prøve den i TV stua også.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Håper å kunne være litt mer sosial igjen på nyåret - og følgere av tråden som er nysgjerrig på dette er velkommen til en lytt. Nå må min kjære CD transport en tur til doktoren , så jeg regner med at Dac'en er i hus før jeg har den på plass igjen. Spennende blir det i alle fall.

Nadsokor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Antall liker
    401
    Sted
    Vest-Agder
    Gratulerer en masse med ny dac! Ble kjøpet utført fra Shenzhenaudio ? Har selv hatt god erfaring fra dem!
    Har en Pro-Ject CD Box RS2 T som er koblet opp til en Ladder Schumann r2r dac , men frister veldig å prøve ut denne Gustard dacen . Men de spyr jo ut dacer nå om dagen! Så kanskje lurt å ha litt is i mage å vente litt . Så kan det være de gir ut en dac som er fri for pre-amp og streaming :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer en masse med ny dac! Ble kjøpet utført fra Shenzhenaudio ? Har selv hatt god erfaring fra dem!
    Har en Pro-Ject CD Box RS2 T som er koblet opp til en Ladder Schumann r2r dac , men frister veldig å prøve ut denne Gustard dacen . Men de spyr jo ut dacer nå om dagen! Så kanskje lurt å ha litt is i mage å vente litt . Så kan det være de gir ut en dac som er fri for pre-amp og streaming :)
    Takker -Ja, det ble Shenzhenaudio. De har prismatching, så jeg spurte om dem kunne gi samme pris som Audiophonics som trekker fra Fransk mva - og det kunne de. Så slapp jeg å vente på at de får den på lager igjen i Frankrike.

Ellers ser det ut som streaming og volumekontroll er en del av pakka - enten man velger å bruke det eller ei. Gustard har også implementert MQA i den nye serien , fordi det er hva folk vil ha. Selv interesserer det meg lite , men markedet bestemmer. Om streamer delen kan måle seg med en dedikert streamer er vel kanskje tvilsomt , men prismessig ligger den jo på samme nivå som min eldre X26Pro.

Nadsokor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Antall liker
    401
    Sted
    Vest-Agder
    Takker -Ja, det ble Shenzhenaudio. De har prismatching, så jeg spurte om dem kunne gi samme pris som Audiophonics som trekker fra Fransk mva - og det kunne de. Så slapp jeg å vente på at de får den på lager igjen i Frankrike.

Ellers ser det ut som streaming og volumekontroll er en del av pakka - enten man velger å bruke det eller ei. Gustard har også implementert MQA i den nye serien , fordi det er hva folk vil ha. Selv interesserer det meg lite , men markedet bestemmer. Om streamer delen kan måle seg med en dedikert streamer er vel kanskje tvilsomt , men prismessig ligger den jo på samme nivå som min eldre X26Pro.
    Takker for info! Det blir vel til at jeg fyrer av en bestilling kjenner jeg meg selv rett :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Takker for info! Det blir vel til at jeg fyrer av en bestilling kjenner jeg meg selv rett :)
    Det er bare å prute - og henvise til prisen fra Audiophonics. Den kom på USD 1330 ,- for min del. Et avslag på USD 170,- er greit å ta med seg. Norsk mva slipper man dog ikke unna uansett.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir spennende å høre om forskjellene. Selv henger jeg ikke med på alle dem som mener at ESS gir «klinisk lyd». Jeg tror nok dette også handler om andre ting. Min Ayre DAC benytter ESS, og klinisk og/eller lystklingende er det siste jeg tenker på om den 😊

Nadsokor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Antall liker
    401
    Sted
    Vest-Agder
    Det er bare å prute - og henvise til prisen fra Audiophonics. Den kom på USD 1330 ,- for min del. Et avslag på USD 170,- er greit å ta med seg. Norsk mva slipper man dog ikke unna uansett.
    Toppers cheers mate! Alt som kan bidra til lavere kostnader mottas med takk. Så tusen takk :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.790
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Blir spennende å høre om forskjellene. Selv henger jeg ikke med på alle dem som mener at ESS gir «klinisk lyd». Jeg tror nok dette også handler om andre ting. Min Ayre DAC benytter ESS, og klinisk og/eller lystklingende er det siste jeg tenker på om den 😊
    Vil heller ikke kalle min X26Pro for klinisk , men det handler jo som du sier om mer enn bare den chip'en også . Bli uansett veldig spennende dette her. Jeg har jo ikke hørt den , men klart å lure ut litt info her og der. Håpet er at jeg oppgraderer to anlegg med dette kjøpet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn