inpain1968
Nesten som alle andre…
- Ble medlem
- 22.08.2009
- Antall liker
- 8.054
Du er heldig som har en så særegen og flott natur å kunne gå tur i
Halve jula
Like greit. I dag var skogen fylt med småbarnsfamilier som handlet selvslaktet juletreVurderte en skogstur tidligere i dag, men koser meg foran anlegget i stedet. Får nøye meg med et bilde til fra i går.
Vis vedlegget 875907
Skikkelig kos å hente seg et tre. Mitt hvite plast-tre som hentes ned fra loftet har ikke helt samme feelingenLike greit. I dag var skogen fylt med småbarnsfamilier som handlet selvslaktet juletre
Meg selv inkludert
Ha,ha - det var vel ikke annet å vente. Jeg tenkte det skal få gå seg til noen dager før jeg tar turenKanskje ta en titt i dagens aviser før du bestiller billett. Vis vedlegget 876126
Vi lar HMK Harald være prøvekanin først!Ha,ha - det var vel ikke annet å vente. Jeg tenkte det skal få gå seg til noen dager før jeg tar turen
Han har sikkert tid til å bli sittende der en stund uansett.Vi lar HMK Harald være prøvekanin først!
Jeg har blant annet den Things are Swingin' skiva til Peggy Lee. Fenomenal lyd har den også - innspilt på en tre spors båndmaskin i 1958 !Takk for tips vedr Evingson.
"Fever" fåes i flere gode coverversjoner.
Elvis er mest kjent, men også Ray Charles / Natalie Coles er gode.
Originalen med Peggy Lee sjøl er dessuten super.
Jeg har tidligere "moret meg" med å spille ulike versjoner-mixer /masteringer av Peggy Lees, "Fever", fra de svært mange ulike som ligger tilgjengelig på Tidal.
Tror det er 30-40!
Når man hører hvor stor forskjell det er på dem, så bør man bekymre seg mindre om microdetaljer i anlegget.
Hvilke kabler, underlag, DAC og t. o. m. hvilken subwoofer du har, betyr lite for lydforskjellen motfor hvilken VERSJON du velger å spille. Lyden varier kollosalt!
Det er lett å gå seg vill, men et par favoritter har jeg.
(Jeg snakker altså kun om sammenligning av originalen, - innspilling med Peggy Lee.
Ikke coverversjoner som over her.)
Dette illustrerer hvor viktig det er å spille beste versjon. Musikk er ikke musikk.
Vis vedlegget 876345
Ha en fin dag Soundscape.
He-he, det var den låta jeg siktet til ja. En klassiker i mange tolkninger det også. Connie har også sin.Passer veldig bra med KD Langs kvalitetscountry da.
He-he, tradisjonene sitter ikke så dypt at det gjør noe. Men, horn i panna har jeg ikke funnetLucifer kanskje?
Regner med at du har lussekatter med rikelig safran til kaffen . Ha en flott feiring!
Her var svenskene litt trege synes jeg.Hørte av en «ekspert» på radioen i morges, at denne Luciafeiringen har vi tatt etter svenskene og den fikk visst fotfeste her rundt 1930. I Sverige har de holdt på med dette siden tidlig 1800 tallet.
Hilsen 1/16 svenske
Intet nytt med andre ordsvenskene litt trege
Hvordan i all verden hadde han havna der, stakkar?Full fyr i kakkelovnen...
Alt går i fylla sehHvordan i all verden hadde han havna der, stakkar?
Allerede to år siden du recapet disse klenodiene! Først i dag ble de stappet med originale kremrør og satt i arbeid med en tilhørende Quad 22.Litt mekking med jorwed og Evo III i dag. Timene gikk fort uten av vi var veldig effektive , men hyggelig var det ! Og vi tar opp tråden igjen ganske snart.
Den ene Quad II ampen fikk nye kondiser og motstander. Kjente jeg var skikkelig rusten på det her, men det løsna etter å ha montert noen komponenter.
Vis vedlegget 570200
Vis vedlegget 570202
Vis vedlegget 570203
Santa Lukia mener du?Det har vært diskutert mang en gang på huset her om det er Lucia denne statuen forestiller (hvilket jeg ikke tror) . Den ble hanket inn på en Blomqvist auksjon noen år tilbake. Uansett - siden det er Lucia dagen tenner vi et lys for henne !
Vis vedlegget 876365
Så bra ! Alltid spennende å kjøre i gang en forsterker etter en så grundig overhaling. Ble vel byttet alt som var under der. Kjøpte komponentene fra en dude i Portugal som har håndplukket og matchet deler som er mest mulig tro mot originalen lydmessig. Nærmere en "ny" 1962/63 modell kommer du ikke. Klar for nye 60 årAllerede to år siden du recapet disse klenodiene! Først i dag ble de stappet med originale kremrør og satt i arbeid med en tilhørende Quad 22.
magisk vellyd.
Av og til lurt på hvor mange flasker vin det gikk med når Tom Mathisen og co lagde manus til all galskapen sinSanta Lukia mener du?
Et lite bilde får passe.Allerede to år siden du recapet disse klenodiene! Først i dag ble de stappet med originale kremrør og satt i arbeid med en tilhørende Quad 22.
magisk vellyd.