Hvordan har jeg klart å overse denne utmerkete tråden
Gratulerer med «ny» RIAA! Blir spennende å høre hva du synes. Det med flere innganger slo meg etter at jeg hadde kjøpt RIAA, men er jo ikke død ennå, så det er vel mulig å få gjort noe med det 
Jepp. Min RIAA har en MC og MM inngang. Jeg har snart to armer med hver sin MC PU. Før jeg gjør noe med RIAA er det mer nærliggende og bytte ut den ene MC PUen i en MM. Får fintenke littTakker. Det er dårlig at de fleste dyre riaa trinn ikke har flere innganger , selv om kanskje de fleste har en spiller. Tror mange hadde vunnet på å spandere en eller to ekstra . For meg er i alle fall valget opplagt hvis det står mellom to riaa trinn i samme kvalitet / prisleie og en av de har flere innganger.
Ja det er i grunnen rart at så få kommer med flere innganger,har selv 3 som blir greit når spiller nr 2 kommer i husTakker. Det er dårlig at de fleste dyre riaa trinn ikke har flere innganger , selv om kanskje de fleste har en spiller. Tror mange hadde vunnet på å spandere en eller to ekstra . For meg er i alle fall valget opplagt hvis det står mellom to riaa trinn i samme kvalitet / prisleie og en av de har flere innganger.
Eller finne en enkel og god step up på mm inngangenJepp. Min RIAA har en MC og MM inngang. Jeg har snart to armer med hver sin MC PU. Før jeg gjør noe med RIAA er det mer nærliggende og bytte ut den ene MC PUen i en MM. Får fintenke littTakker. Det er dårlig at de fleste dyre riaa trinn ikke har flere innganger , selv om kanskje de fleste har en spiller. Tror mange hadde vunnet på å spandere en eller to ekstra . For meg er i alle fall valget opplagt hvis det står mellom to riaa trinn i samme kvalitet / prisleie og en av de har flere innganger.![]()
En god ide jorwedEller finne en enkel og god step up på mm inngangenJepp. Min RIAA har en MC og MM inngang. Jeg har snart to armer med hver sin MC PU. Før jeg gjør noe med RIAA er det mer nærliggende og bytte ut den ene MC PUen i en MM. Får fintenke littTakker. Det er dårlig at de fleste dyre riaa trinn ikke har flere innganger , selv om kanskje de fleste har en spiller. Tror mange hadde vunnet på å spandere en eller to ekstra . For meg er i alle fall valget opplagt hvis det står mellom to riaa trinn i samme kvalitet / prisleie og en av de har flere innganger.![]()
![]()
Ah, det er slikt vinyl-noviser som meg ikke tenker påEller finne en enkel og god step up på mm inngangenJepp. Min RIAA har en MC og MM inngang. Jeg har snart to armer med hver sin MC PU. Før jeg gjør noe med RIAA er det mer nærliggende og bytte ut den ene MC PUen i en MM. Får fintenke littTakker. Det er dårlig at de fleste dyre riaa trinn ikke har flere innganger , selv om kanskje de fleste har en spiller. Tror mange hadde vunnet på å spandere en eller to ekstra . For meg er i alle fall valget opplagt hvis det står mellom to riaa trinn i samme kvalitet / prisleie og en av de har flere innganger.![]()
![]()
Ikke ...in armsBrothers...........
ArtigIkke ...in armsBrothers...........![]()
Joda, det leverer det. Ser du bruker samme merke i rør utgaveMoro å høre at du er fornøyd, Jasmine er meget oppgående riaa trinn
mvh
Joda det gjør jeg og har brukt Jasmine de siste 12 årene og aldri sett meg tilbakeJoda, det leverer det. Ser du bruker samme merke i rør utgaveMoro å høre at du er fornøyd, Jasmine er meget oppgående riaa trinn
mvh![]()
Ja vi kan det med platespillere her ute i skauenMye flotte spillere begrenset på et lite område i Follo! (Ref Jay)![]()
Flotte spillere begge toSkal man spille på dem så er vel Soundsmith veien å gå når det gjelder pickuper.
Er nok en blanding av flere faktorer. God (nok) elektronikk og høyttalare - men den siste magien må lokkes frem ved nitid eksperimentering når det gjelder høyttaler plassering og vinkling. Det er her magien til slutt oppstår - eller at lydbildet tryner. Forbausende små marginer når man har funnet den optimale plasseringen.Jeg har testet såvidt på å skru ned bias på statene for å varme opp mellomtonen, men foreløpig spiller de som elektrostater gjør; Detaljert og litt klinisk. Hvilke tiltak har du gjort for å få mellomtonen så organisk?
At plassering er veldig viktig kan jeg skrive under på. Jeg bruker laser for at de skal stå mest mulig likt. Mine er akkurat "lette" nok til at de forholdsvis greit kan skyves. Både en fordel og en ulempe. Dine står vel temmelig fast i gulvet og krever sin mann hvis de skal justeres/flyttes regner jeg med. ;DEr nok en blanding av flere faktorer. God (nok) elektronikk og høyttalare - men den siste magien må lokkes frem ved nitid eksperimentering når det gjelder høyttaler plassering og vinkling. Det er her magien til slutt oppstår - eller at lydbildet tryner. Forbausende små marginer når man har funnet den optimale plasseringen.Jeg har testet såvidt på å skru ned bias på statene for å varme opp mellomtonen, men foreløpig spiller de som elektrostater gjør; Detaljert og litt klinisk. Hvilke tiltak har du gjort for å få mellomtonen så organisk?