SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Siste brikke på plass. Nytt kjøleskap - for høyt til å tas inn oppreist gjennom dører - og 100 kilo tungt. Greit å ha det unnagjort. Ble jo nesten helt kamuflert når det kom på plass.

b2.jpg

b1.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Og så var det disse transport-folka da. Skapet var merket med FRONT og BACK. Det står tydelig at hvis det skal fraktes liggende, må det KUN legges på rygg. Hva skjer - jo det ligger med fronten ned , og en jekketralle dyttet under uten pall eller noe som helst. Bare griseflaks at ikke fronten var bulket opp. Er det mulig liksom :mad:

• Liker
    Reaksjoner: TT.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    The Black Sorrows - et band som har eksistert lenge , men aldri funnet veien hit - før nå. Rasket med noen cd'er fra bruktsjappa i dag , og denne er slett ikke gal:

Lucky_Charm_by_Black_Sorrows.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Er det bruktsjappa i Møllers gamle lokaler det siktes til?

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ja, det var vel Møller som holdt til der. De selger 5 cd'er for 30 kroner. Fikk innpass på bakrommet i dag, og tittet så vidt på noe som ikke var gått gjennom enda. Ellers er det selvfølgelig mye rask blant platene. De har for øvrig veldig mye DVD. Skikkelig mye bra film til samme pris som CD.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Måtte jo sjekke ut nye Knopfler albumet også. Litt overrasket over produksjonen , men musikalsk er det ellers typisk hva man forventer fra den kanten.

mk.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ja, det var litt bøttelyd egentlig. Hører på Tidal Hi-Fi over NAD M50 og Auralic Vega DAC.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Tja, så galt er det ikke hvis man liker musikken , men han har jo oftest bra lyd på skivene sine. Den Chris Rea skiva jeg henviste til er derimot balsam for ørene.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Tja, så galt er det ikke hvis man liker musikken , men han har jo oftest bra lyd på skivene sine. Den Chris Rea skiva jeg henviste til er derimot balsam for ørene.
    Ser den men jeg kvier meg til å kjøpe plater hvis folk mener det er dårlig lyd, blir som regel litt brukt

mvh

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.313
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Søker litt etter nye ting å lytte til på Tidal. Denne er en ener ! Noen ganger lurer jeg - hvordan misset jeg denne ? Hyggelig at det finnes perler der ute som er uoppdaget.

Vis vedlegget 517959
    Den må på innkjøpslisten:)
    Man må lure på hvorfor det kun spilles de 2 samme låter av denne mannen på radio

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har hatt forsterkere fra Chord Electronics en god stund nå , men hva i all verden er det for slags sentralstimulerende midler de bruker på designavdelingen for tiden ???

Dette blir rett og slett for stygt.

Chord_Ultima_Pre_Front.jpg

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.435
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Mister litt troen på innholdet når det ytre er såpass frikoblet fra estetisk kompetanse. Sikkert litt urettferdig tenkt, men sånn er det.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Chord har alltid gått sine egne veier - både med tekniske løsninger og design. Førstnevnte har de stort sett greie på , men designet burde vært overlatt til andre.

Her er CPA 5000 - modellen under det monsteret ovenfor.

chord-electronics-cpa5000-reference-pr-3-16770.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Så var det dette Quad settet mitt da. Nesten for galt å bare la det samle støv , noe det vel har gjort de siste 30 årene i alle fall.

Enten blir det salg , ellers så må jeg få ut finger'n. Starter i så fall med Quad II monoblokkene. Kikket litt på deler fra UK - med papir i olje kondiser
    og gode greier. Skal være det som låter nærmest de originale delene. Ikke så gale priser heller. Og et par kabler - så fremt man ikke bytter terminaler på monoblokkene.
    Men jeg tenker det er greit å beholde de originale - så lenge man får tak i overganger. Går et par runder i meg selv her nå.....

Litt deler fra eBay:

quadcap_ogbwbe.jpg

quad kabler.jpg

+ et par monoblokker = musikk ? Må nok i så fall ta høyde for utskifting av noen rør også.

Quad.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.313
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Et klassisk sett det der, om enn kanskje ikke den estetisk "vakreste" pre amp´n jeg vet om.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Den er litt sånn stygg-tøff , men ganske sliten i finish også. Har tydeligvis blitt skrudd en del på de knappene . Hvis jeg beholder blokkene kan det hende jeg kikker litt etter en Quad 34 eller 44 preamp.

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Kjempetøft design på Quadsettet. Skikkelig nostalgitripp

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kjempetøft design på Quadsettet. Skikkelig nostalgitripp
    Ja, skulle være artig å shine det opp til bedre finish. Årene har tatt på for å si det sånn.
    Jeg har et sett små Quad høyttalere , så det blir et lite koseanlegg hvis jeg får det opp å gå.

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg hadde 33/303 settet en kort periode og angrer litt på at jeg solgte det. Shinet det opp og kompletterte det med tuner i samme serie før det ble videresolgt. Tror det var en nabo av deg som kjøpte det (iflg mine notater) ;)

B2F40D78-0934-4744-9B30-C14E7DD1175F.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    He-he , kjenner til den naboen tror jeg. Det gikk videre til en Oslo kar mener jeg. (Naboen får korrigere meg hvis feil.)

Jeg snuste litt på et Quad 34 Pre - og 306 Power. Gikk på finn.no , men forsvant fort. Ikke samme som bildet, men maken.

quad%2034%20e%20606.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    En 44 pre og 405 Power er også en fin combo. Kanskje det mest ettertraktede av de eldre transistor-settene .

quad-44-preamp-amp-quad-4052-powerampcompletely-servicedperfect-working-oder.jpg

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.602
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg hadde 33/303 settet en kort periode og angrer litt på at jeg solgte det. Shinet det opp og kompletterte det med tuner i samme serie før det ble videresolgt. Tror det var en nabo av deg som kjøpte det (iflg mine notater) ;)

Vis vedlegget 519265
    Tror faktisk du kjøpte det (-tuner?) av samme nabo. Som da altså kjøpte det tilbake :)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det ligger faktisk, i skrivende stund, et tilsvarende sett på Finn akkurat nå til kr4000,- . Vil ikke linke, da det ikke er lov, men søk på Quad...

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det ligger faktisk, i skrivende stund, et tilsvarende sett på Finn akkurat nå til kr4000,- . Vil ikke linke, da det ikke er lov, men søk på Quad...
    Har sett det , og det er vel ca der de ligger prismessig på eBay også. Synes 33/303 blir for gammelt , så et 34/306 sett ville vært mer interessant. Gikk et fint et for 3900,- kroner på finn - hvilket var en hyggelig pris. Men jeg var for treg til å slå til...………….

• Liker

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ligger ellers et par godt brukte Quad II (maken til mine ) på eBay nå. Prisen er oppe i 840 EURO - og budrunden slutter i morgen. Skal bli artig å se hva de går for. Prisene begynner å bli helt vanvittige på Quad 22/ Quad II hvis de er i bra stand.

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn