soundscape
Æresmedlem
Droppa operasjon flisfuging i dag - og rydder litt i jazz-hjørnet. Sortert med litt luft i hyllene så man kan stappe inn mer etter hvert som det måtte dukke opp. Hadouk Trio står for underholdningen akkurat nå.
Så bra - jeg har samme konserten på DVD samt endel skiver i hylla. Har vel noen soloplater også hvor en eller flere medvirker.Kult Likte dette jeg
mvh
Chord'en får nok duge noen år tilSkulle gjerne deltatt, men blir jaget på hytta til svigers i morgen. Synes forøvrig at DACen ser litt ensom ut. Den burde få selskap av monoblokkene som ligger på torget.
Viktig å falle for fristelser, er visst innbyttemulighet på blokkene. Chord er vel kurant valuta.Chord'en får nok duge noen år til
Skulle dac'en hatt selskap måtte det blir den nye riaa'en som er kliss lik å se på. Den har bare en stor feil - prisenViktig å falle for fristelser, er visst innbyttemulighet på blokkene. Chord er vel kurant valuta.
Hvis du begynner forhåndssalg av billetter til lyttetreffen nå, så skal du ikke bli overrasket at det veldig snart står en Mola Mola Lupe på hyllen om kort tid.Skulle dac'en hatt selskap måtte det blir den nye riaa'en som er kliss lik å se på. Den har bare en stor feil - prisen
Jeg er redd de billettene hadde blitt særs lite attraktive hvis jeg skulle finansiere en Lupe Er egentlig veldig tilfreds med tingenes tilstand på vinylsiden. Jeg nedgraderte jo nylig på pickup-siden , og er meget komfortabel med det nivået riggen er på nå. Investeringene må liksom gjenspeile bruken , og det spiller bra nok til at det er gøy å snurre en og annen gammel skive.Hvis du begynner forhåndssalg av billetter til lyttetreffen nå, så skal du ikke bli overrasket at det veldig snart står en Mola Mola Lupe på hyllen om kort tid.
Må innrømme at jeg sliter med å forstå nedgradering av PU.Jeg er redd de billettene hadde blitt særs lite attraktive hvis jeg skulle finansiere en Lupe Er egentlig veldig tilfreds med tingenes tilstand på vinylsiden. Jeg nedgraderte jo nylig på pickup-siden , og er meget komfortabel med det nivået riggen er på nå. Investeringene må liksom gjenspeile bruken , og det spiller bra nok til at det er gøy å snurre en og annen gammel skive.
Gikk mest på match med arm osv. Den spilte veldig bra på de aller fleste parametere.Må innrømme at jeg sliter med å forstå nedgradering av PU.
God morgen, skulle vært morsomt å kommet en tur men dessverre falt det ikke så godt inn i andre planer denne gangen. Håper på en mulighet senere?Billy Cobham - Nordic / Off Color
Den andre skiva med Nordic prosjektet som i tillegg til Cobham består av Terje Gewelt , Tore Brunborg og Bugge Wesseltoft.
Anlegget blir varmet opp til vår lille sceanse i ettermiddag med sosialt samvær, streamer-testing og masse musikk.
Vis vedlegget 935893
Du er alltid velkommen gismo. Det blir testet en HiFi Rose som eier hadde lyst til å høre på anlegget her, og Jørgen tar kanskje med en Lumin T3 . Jeg er ikke ute etter ny streamer , men artig å prøve andre greier for det. (Man så jo hvordan det endte med test av Tambaqui)God morgen, skulle vært morsomt å kommet en tur men dessverre falt det ikke så godt inn i andre planer denne gangen. Håper på en mulighet senere?
Spent på hvilken streamer som skal få testet seg i ettermiddag
Ønsker deg/dere en fin ettermiddag
gismo
Tusen takk for det soundscapeDu er alltid velkommen gismo. Det blir testet en HiFi Rose som eier hadde lyst til å høre på anlegget her, og Jørgen tar kanskje med en Lumin T3 . Jeg er ikke ute etter ny streamer , men artig å prøve andre greier for det. (Man så jo hvordan det endte med test av Tambaqui)
Alltid interessant å sjekke ut ting - og det er langt fra alltid det fører til kjøp av noe nytt. Jeg har flere ganger fått en bekreftelse på at det jeg har tross alt er bra nok i massevis , og noen ganger bedre enn testobjektet. Tambaqui gjorde ting såpass mye bedre enn noe annet jeg har hørt her i alle fall at jeg bestemte meg for nå eller aldri hvis jeg skulle opp i toppsjiktet på DAC. Det lå jo tilfeldigvis en på bruktmarkedet samtidig , og jeg angrer ikke på den avgjørelsen. Tror det er mange år frem før dac chip'ene har kommet dit lydmessig.Tusen takk for det soundscape
Spennende med litt testing!
Uavhengig av matching til systemet forøverig
gismo
Ja selv på messer med svindyrt utstyr så føler jeg at i 9 av 10 tilfeller, så låter det ikke vesentlig bedre enn det jeg føler jeg lytter til hjemme. I alle fall ikke så forskjellig at forskjellen er påfallende uten å måtte A/B-switche mellom systemene. Men heldigvis dukker det plutselig opp noe som fanger interessen og man hører det virkelig er en forskjellAlltid interessant å sjekke ut ting - og det er langt fra alltid det fører til kjøp av noe nytt. Jeg har flere ganger fått en bekreftelse på at det jeg har tross alt er bra nok i massevis , og noen ganger bedre enn testobjektet. Tambaqui gjorde ting såpass mye bedre enn noe annet jeg har hørt her i alle fall at jeg bestemte meg for nå eller aldri hvis jeg skulle opp i toppsjiktet på DAC. Det lå jo tilfeldigvis en på bruktmarkedet samtidig , og jeg angrer ikke på den avgjørelsen. Tror det er mange år frem før dac chip'ene har kommet dit lydmessig.
Gjengangeren på det som imponerer mest er relativt store elementer plassert i de største lytterommene hvor man da får et enormt lydbilde både lydmessig og til dels fysisk. Men veldig få hus man kan ha slike enorme rom på 150m2++ til hifiJa selv på messer med svindyrt utstyr så føler jeg at i 9 av 10 tilfeller, så låter det ikke vesentlig bedre enn det jeg føler jeg lytter til hjemme. I alle fall ikke så forskjellig at forskjellen er påfallende uten å måtte A/B-switche mellom systemene. Men heldigvis dukker det plutselig opp noe som fanger interessen og man hører det virkelig er en forskjell
Det er stort sett ikke på messer man hører den beste lyden, med noen unntak.Ja selv på messer med svindyrt utstyr så føler jeg at i 9 av 10 tilfeller, så låter det ikke vesentlig bedre enn det jeg føler jeg lytter til hjemme. I alle fall ikke så forskjellig at forskjellen er påfallende uten å måtte A/B-switche mellom systemene. Men heldigvis dukker det plutselig opp noe som fanger interessen og man hører det virkelig er en forskjell
Ja må prøve å få til det etterhvert, men må nok bli noen her inne da jeg ikke kjenner noen personlig med hifi-interesse. Kun en kamerat som har anlegg som jeg satt sammen for han, men ikke noe interessert utover at det funker. Vurdert å legge ut en tråd om det er flere interesserte i mitt område, eventuelt prøve å få dratt litt mer langveis utover høstenDet er stort sett ikke på messer man hører den beste lyden, med noen unntak.
Du må komme deg ut, og hjem til folk som har habile oppsett og brukbare rom/lytteforhold for å få riktig inntrykk av hva ulikt utstyr, og ikke minst matching av disse kan prestere.
Det er jo ikke slik at det nesten ikke er forskjell på hvordan det låter uansett hva det spilles musikk på. Hvis det var slik, kunne vi gitt oss med galskapen.
Erfaringsmessig er det ikke vanskelig å få komme på besøk hos folk som har noe man synes er interessant. Mange synes det er morsomt med besøk, og har glede av å vise anlegget sitt og prate lyd og musikk.Ja må prøve å få til det etterhvert, men må nok bli noen her inne da jeg ikke kjenner noen personlig med hifi-interesse. Kun en kamerat som har anlegg som jeg satt sammen for han, men ikke noe interessert utover at det funker. Vurdert å legge ut en tråd om det er flere interesserte i mitt område, eventuelt prøve å få dratt litt mer langveis utover høsten
Ja virkelig mye flotte folk her inneDet er utrolig mange hyggelige og oppegående folk her på forumet.
Har ikke Tambaqui har innebygd streamer?Du er alltid velkommen gismo. Det blir testet en HiFi Rose som eier hadde lyst til å høre på anlegget her, og Jørgen tar kanskje med en Lumin T3 . Jeg er ikke ute etter ny streamer , men artig å prøve andre greier for det. (Man så jo hvordan det endte med test av Tambaqui)
Nei den har ikke innebygd streamer, men har nettverksport slik at den kan brukes som Roon endpoint dersom man er Roon-bruker.Har ikke Tambaqui har innebygd streamer?
Ja det er jo ikke feil, da alt man kan kjøre gjennom Roon kan streames. Men så vidt jeg vet har den ikke ordinære Connect-funksjoner og egen app for streaming av lokal musikk slik som en ordinær streamer. Sound kjører vel med Auralic Aries (femto) streamer i oppsettet sitt om jeg ikke husker feil.Klippet fra importøren.
Tambaqui har innebygd streamer og volumkontroll. Klasse A analog utgangsbuffer som driver alle effekttrinn direkte uten problemer om en ønsker et rent digitalt og enkelt oppsett.
Er vel riktig som du sier at den mangler mulighet for egen app , men funker som roon endpoint - og det kunne vært interessant og hørt. Jeg kjører en Auralic Aries med femto og lineært power pr. i dag.Ja det er jo ikke feil, da alt man kan kjøre gjennom Roon kan streames. Men så vidt jeg vet har den ikke ordinære Connect-funksjoner og egen app for streaming av lokal musikk slik som en ordinær streamer. Sound kjører vel med Auralic Aries (femto) streamer i oppsettet sitt om jeg ikke husker feil.
Enig der. Folk med oppegående anlegg hjemme har ofte brukt mange år på å fintune, få høyttalere til å spille på lag med rommet osv. Tilfeldig oppkoblet og sammensatt anlegg på en messe eller butikk blir sjeldent det samme . Samt at lytteforholdene på en messe er noe helt annet, med litt stressende forhold , masse folk og bakgrunnstøy osv.Det er stort sett ikke på messer man hører den beste lyden, med noen unntak.
Du må komme deg ut, og hjem til folk som har habile oppsett og brukbare rom/lytteforhold for å få riktig inntrykk av hva ulikt utstyr, og ikke minst matching av disse kan prestere.
Det er jo ikke slik at det nesten ikke er forskjell på hvordan det låter uansett hva det spilles musikk på. Hvis det var slik, kunne vi gitt oss med galskapen.
Spennende og hyggelig ser jeg, ja sånne treff blir ofte koselig og hyggelig Men syns det fungerer best da det ikke blir alt for mange Trenger ofte litt tid i sweetspot og det kan by på litt trengsel om mange skal gjøre seg seriøse betraktningerEr vel riktig som du sier at den mangler mulighet for egen app , men funker som roon endpoint - og det kunne vært interessant og hørt. Jeg kjører en Auralic Aries med femto og lineært power pr. i dag.
HiFi Rose ble koblet på benken i dag fordi eier gjerne ville høre den i oppsettet her , samt hvordan den låt kontra CD transporten osv. ( Begge med Tambaqui som DAC). Den hadde også oppkoblet en harddisk med musikk . Og den klarte seg bra den - men CD transporten er litt bedre på et par parametere. Forskjellen er dog ikke større enn at man skal ha et ganske avslørende anlegg før det betyr noe særlig.
Det ble ikke direkte AB test mellom HiFi Rose og Auralic , men evt. nyanser der er vel ikke så mye å rope høyt for. Jeg kunne gjerne levd med begge rent lydmessig (og har jo allerede en av dem).
Det var først og fremst noen hyggelige timer med en del musikk , husets nybakte eplekake , samt litt snadder fra baker'n som @Proethifi hadde medbrakt.
Slike treff må man rett og slett gjøre litt oftere. Om noen av gjesten har lyst til å tilføre noe så kjør på.
Vis vedlegget 936035 Vis vedlegget 936036
Nei, streameren var en RS 250. Men vi lyttet ikke til den innebygde DAC'en. Eieren har selv en Tambaqui som er koblet opp med den til daglig.Spennende og hyggelig ser jeg, ja sånne treff blir ofte koselig og hyggelig Men syns det fungerer best da det ikke blir alt for mange Trenger ofte litt tid i sweetspot og det kan by på litt trengsel om mange skal gjøre seg seriøse betraktninger
Ser av bilde at det ikke vare en HiFi Rose 150B på benken?
Fint at du deler
gismo
Var en HiFi Rose RS250A med innsatt intern RED WD SSD. Brukes kun som streamer/ lagringsverk for rippede CDer / DVDer.Spennende og hyggelig ser jeg, ja sånne treff blir ofte koselig og hyggelig Men syns det fungerer best da det ikke blir alt for mange Trenger ofte litt tid i sweetspot og det kan by på litt trengsel om mange skal gjøre seg seriøse betraktninger
Ser av bilde at det ikke vare en HiFi Rose 150B på benken?
Fint at du deler
gismo
Ok, skjønner Ja med en Tambaqui dac burde jo dette funke braVar en HiFi Rose RS250A med innsatt intern RED WD SSD. Brukes kun som streamer/ lagringsverk for rippede CDer / DVDer.
Bare å ta en tur det @Eirik84 Det er jo til og med tunnel over (edit: eller blir det under??) til den andre siden! Send en PMJa må prøve å få til det etterhvert, men må nok bli noen her inne da jeg ikke kjenner noen personlig med hifi-interesse. Kun en kamerat som har anlegg som jeg satt sammen for han, men ikke noe interessert utover at det funker. Vurdert å legge ut en tråd om det er flere interesserte i mitt område, eventuelt prøve å få dratt litt mer langveis utover høsten
Det er jo bare å stikke innom HiFi&Vinyl på Ski en lørdag, alltid hyggelige folk der, hvis du vil bryte isen ;-)Ja må prøve å få til det etterhvert, men må nok bli noen her inne da jeg ikke kjenner noen personlig med hifi-interesse. Kun en kamerat som har anlegg som jeg satt sammen for han, men ikke noe interessert utover at det funker. Vurdert å legge ut en tråd om det er flere interesserte i mitt område, eventuelt prøve å få dratt litt mer langveis utover høsten
God ide. Alltid noen med samme interesser , og masse både hi-fi og musikk.Det er jo bare å stikke innom HiFi&Vinyl på Ski en lørdag, alltid hyggelige folk der, hvis du vil bryte isen ;-)