Spissoy
Hi-Fi freak
Aaah det var godt å komme hjem til anlegget igjen etter 1 uke med intensiv kursing! Fikk dessverre ikke tid til å se etter noe HiFi, men skal ned igjen på ett 3 ukers kurs før jul, da må det jo være muligheter.. !
Det er dette alle venter påEtt spørsmål til deg; låter det like bra som det ser ut?
Kan du beskrive lyden i forhold til andre forsterkere du har hatt?
hehe, jeg kan bare si at det hele låter meeeeget bra! Jeg kan ikke huske å ha kost meg så mye med musikk, det er detaljer, oppløsning, "snert" som man sier, uten at det blir skarpt. Bredde på lydbildet, alt er her! også den farlige effekten med at det ikke føles ut som det er høyt!Det er dette alle venter påEtt spørsmål til deg; låter det like bra som det ser ut?
Kan du beskrive lyden i forhold til andre forsterkere du har hatt?
Takk for tips her! Jeg kan jo si at G-212 monoblokkene har Gain justering for vær blokk? kan dette være til hjelp?Takk for omtale, det var godt å høre at du er fornøyd med lyden, og at du ikke kan spille like høyt kom vel heller ikke som noen bombe. Skjønner godt at du vil prøve noe mer lettdrevent eller å biampe.
For å biampe, så kan du bruke et Y-ledd fra preamp til hver av forsterkerne, men problemet er at nivået må matches mellom den, hvis ikke blir det ofte ubalanse.
Hvis de har forskjellig gain, noe jeg antar at de har, så vil du få høyere lyd i den ene delen av systemet enn i den andre. En måte å fikse dette på, er ved å sette inn passive attenuator mellom den ampen med lavest input sensitivity og så skru ned på den. Emotiva har passive attenuatorer som er ganske så billig.
En annen ting er hvordan høyttalerne dine er bygget opp. Om det er biamping eller aktiv deling de forutsetter. Det spørs om elementene er koblet innom det passive delefilteret eller om man må dele dem aktivt når man setter dem i biamping mode. Med aktiv deling slipper man som oftest separat attenuator, for dette er som regel i delefilteret.
Hvis du vil vite mer om dette, så kan jeg sjekke specs for deg, men akkurat nå sitter jeg med to katter på fanget som krangler om å få hodet under hendene mine. ;D
Jeg har hørt dem selv med Devialet, og det låt veldig bra, og derfor jeg ønsker å prøve de hjemme selv, håper bare jeg får dem til i rommet mitt og at de spiller på lag !Har alltid lurt på hvordan sånne horn som det der låter.
Seriøst - er det noen som har hørt dem???
La nå disse ht/forsterkerne få en tjangs før du hiver deg på byttekarusellen igjen.. lev med det noen mndr. og husk at dersom du får tenning på de egenskapene gode hornkonstruksjoner står for så kan oppgraderingsspøkelset meget fort bli en kostbar affæreTakk for det folkens! Er forhåpentligvis snart roligere med kjøp/salg nå fremover... Det har jeg jo sagt før men.. satser på at dette blir god knall!
Skal la de stå en god stund, da økonomien ikke er på topp etter jobbskifte! Men om jeg skal oppgradere en dag får du PM Sluket har sett noen av dine kreasjoner og det ser rått ut!La nå disse ht/forsterkerne få en tjangs før du hiver deg på byttekarusellen igjen.. lev med det noen mndr. og husk at dersom du får tenning på de egenskapene gode hornkonstruksjoner står for så kan oppgraderingsspøkelset meget fort bli en kostbar affæreTakk for det folkens! Er forhåpentligvis snart roligere med kjøp/salg nå fremover... Det har jeg jo sagt før men.. satser på at dette blir god knall!
Det er spennende! Det vil si at man bør ha litt toe-in mot sweetspot ? Noen som har erfaring med avstand til bakvegg og plassering generelt med Avantgarde? Så man har en pekepinn på hvordan jeg skal sette de opp!Nano vil nok ikke by på problemer i det store fine rommet du har - de sprer langt mindre enn f.eks. dine forrige ht.
1 meter fra bakvegg er ingen problem! Så da tar jeg utgangspunkt i det, også får jeg prøve meg frem med toe-in! Jeg liker jo best en bred scene, med masse detaljer plassert rundt omkringHar du en meter til bakvegg er det fint - men du kan klare deg med mindre også. Under en halvmeter så får du ganske sikkert rariteter med bass etc. Toe-in er litt sånn smak og behag, begynn gjerne med den klassiske trekanten mellom deg, høyttalerne og deres innbyrdes avstand, toe-in litt utenfor ( 5-10 grader) lyttepos. Noen liker mer, noen liker mindre, som sagt dette er for mange en smakssak, hvordan de liker lydbildet penslet ut. Dette er små kompakte og lette høyttalere så det er enkelt å flytte rundt på de.
Takktakk!Gratulerer så mye med kjøp og salg!
Dette blir noe nytt, men burde passe til de nye ampene dette her da.
Mer spot-on og rett inn i sweetspot/øra
gismo