Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.823
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med salg og kjøp!

    Hva ligger Nano på i pris? Brukt eller nytt?

    -Stein Ivar
    Takktakk! :)

    Er usikker på hva de pleier å ligge på brukt? Kan ikke huske å ha sett noen til salgs, vet standard Uno ligger mellom 25-30k brukt. Ny lå de vell på 104'999.- ? Vet ikke hva Nano koster ny i Norge idag. Kanskje noen andre som kan svare på det? :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Rent estetisk kommer Avantgarde Acoustics Uno Nano til å stå ekstremt godt sammen med rørmonoene dine. Det blir jo nesten et slags skulptur og kunstpreg over det hele med store horn og store rør. Det blir jo nesten vanskelig å velge hva man skal feste blikket på nå. :)

    Synes de hvite modellene ser veldig bra ut. Med de mer spreke fargevalgene kan man kanskje fort se seg lei på dem over tid, og hvitt er ofte enklere å integrere med andre ting imo. (Se hvem som snakker, med alt halvveis ferdig og det totale kaos ;D).

    Gratulerer så mye, og håper det låter enda bedre enn du forventer at de skal på de syke rørmonoene dine.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.823
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Tror det blir veldig kult, og kunstnerisk/interiør med Nano! Har jo også de hvite diffusorene fra Vicoustic på veggen som har ett litt "kunst" preg over seg.! ;)

    Jeg tenker også design når jeg velger hvite! Stua er så lys å fin så vill ikke ha noe som ødelegger det helt estetisk! :rolleyes:

    Her er hva jeg spiller på nå.. Jamo Studio 180.. mine første høyttalere faktisk, var da ca 11 år gammel elns. har spart på dem :cool:

    IMAG2137.jpg
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Hei og gratulera med nye høgtalarar!
    Forhandlar Renaissance audio avantgarde eller var det innbytte?

    mvh
    JAN OVE
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.823
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hei og gratulera med nye høgtalarar!
    Forhandlar Renaissance audio avantgarde eller var det innbytte?

    mvh
    JAN OVE
    Takktakk! :) Jeg _tror_ han kan skaffe de, om jeg ikke husker riktig, ta det med en klype salt da jeg er litt usikker!
    Men han har ett par blå Uno stående i butikken :)
    Disse hvite Uno Nano'ene kommer fra en privatperson i Bergen :)
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Litt off topic og litt ocd, men det er ikke så lurt å drikke når man spikrer panel :)
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Litt off topic og litt ocd, men det er ikke så lurt å drikke når man spikrer panel :)
    hæh? :confused: Den skjønte jeg ikke helt :confused::)


    Edit: aaah. du tenker på at kledningen på veggen ikke er på linje på veggen? :rolleyes: Ander ikke hvorfor det er slik!
    Kun ocd'en min som slo ut litt :)
    Er det umodifiserte hønn du har bestilt? sånn som jeg har forstått det, så er det mye man kan gjøre for å tweake lyden i den rettningen man ønsker med disse.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.823
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Litt off topic og litt ocd, men det er ikke så lurt å drikke når man spikrer panel :)
    hæh? :confused: Den skjønte jeg ikke helt :confused::)


    Edit: aaah. du tenker på at kledningen på veggen ikke er på linje på veggen? :rolleyes: Ander ikke hvorfor det er slik!
    Kun ocd'en min som slo ut litt :)
    Er det umodifiserte hønn du har bestilt? sånn som jeg har forstått det, så er det mye man kan gjøre for å tweake lyden i den rettningen man ønsker med disse.
    Hehe, det går helt fint! man legger heldigvis ikke merke til det sånn når man sitter og går rundt her ;) (skal jo stå store høyttalere i veien for hjørnet!! )

    Det er kjøpt brukt, så jeg vet helt ærlig ikke, dette er ett merke jeg aldri har utforsket, eller lest noe om annet enn om de forskjellige modellene de tilbyr ! :)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer med nye spennende HT. En kompis (Kjoenik her på HFS) har Duo Mezzo som jeg har hørt mye på. Fantastisk god høyttaler.

    Uno Nano ligger ikke på AG siden, så vidt jeg kan se. Har denne gått ut av linjen?

    Lykke til!
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Litt off topic og litt ocd, men det er ikke så lurt å drikke når man spikrer panel :)
    hæh? :confused: Den skjønte jeg ikke helt :confused::)


    Edit: aaah. du tenker på at kledningen på veggen ikke er på linje på veggen? :rolleyes: Ander ikke hvorfor det er slik!
    Kun ocd'en min som slo ut litt :)
    Er det umodifiserte hønn du har bestilt? sånn som jeg har forstått det, så er det mye man kan gjøre for å tweake lyden i den rettningen man ønsker med disse.
    Hehe, det går helt fint! man legger heldigvis ikke merke til det sånn når man sitter og går rundt her ;) (skal jo stå store høyttalere i veien for hjørnet!! )

    Det er kjøpt brukt, så jeg vet helt ærlig ikke, dette er ett merke jeg aldri har utforsket, eller lest noe om annet enn om de forskjellige modellene de tilbyr ! :)

    Det blir nok konge uansett!
    Jeg vedder 100kr på at dem blir i ditt eie i minst 1år :)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Koste meg lenge med mine Nano, blir nok moro skal du se.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.823
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med nye spennende HT. En kompis (Kjoenik her på HFS) har Duo Mezzo som jeg har hørt mye på. Fantastisk god høyttaler.

    Uno Nano ligger ikke på AG siden, så vidt jeg kan se. Har denne gått ut av linjen?

    Lykke til!
    Takk for det! :) Ser at Nano er gått ut av produksjon ja, vet ikke hvilke av de som er erstatningen?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.823
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Kun ocd'en min som slo ut litt :)
    Er det umodifiserte hønn du har bestilt? sånn som jeg har forstått det, så er det mye man kan gjøre for å tweake lyden i den rettningen man ønsker med disse.
    Hehe, det går helt fint! man legger heldigvis ikke merke til det sånn når man sitter og går rundt her ;) (skal jo stå store høyttalere i veien for hjørnet!! )

    Det er kjøpt brukt, så jeg vet helt ærlig ikke, dette er ett merke jeg aldri har utforsket, eller lest noe om annet enn om de forskjellige modellene de tilbyr ! :)

    Det blir nok konge uansett!
    Jeg vedder 100kr på at dem blir i ditt eie i minst 1år :)
    Hehe, skal huske det veddemålet! :rolleyes::cool:

    Koste meg lenge med mine Nano, blir nok moro skal du se.
    Såg i tråden din at du har hatt Nano! Må innrømme at det du sitter med idag er _litt_ mer spennende, og tøffere ;)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Takk, det er helt klart en oppgradering, men det er også en grunn til at jeg hadde Nano i noen år uten oppgraderingsnykker:)

    Bruk møysommelig tid til innstillinger av subben. Vinkling som møtes en meter bak lyttepos låt best hos meg, En meter fra bakvegg er et godt utgangspunkt.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.823
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Takk, det er helt klart en oppgradering, men det er også en grunn til at jeg hadde Nano i noen år uten oppgraderingsnykker:)

    Bruk møysommelig tid til innstillinger av subben. Vinkling som møtes en meter bak lyttepos låt best hos meg, En meter fra bakvegg er et godt utgangspunkt.
    det er jo ett godt tegn! :)

    Skal bruke mye tid på plassering og justering av alt, blir spennende, og har heldigvis en del plass å gå på mtp bakvegg og avstand! :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.524
    Antall liker
    2.980
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med høinn, Spissoy.
    Mye moro med horn og rør i sjøkanten hos dere fremover, når vintermørket sakte sniker seg innpå.

    Skal koble opp rørsledene (først 211 PSE så 300b SE) for vinteren her også ila. helga. Blir kos.

    Bare ønske om en oppklaring; dere mener frontvegg når dere skriver bakvegg? ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lekre høyttalere du år. Som emo nevner må det jobbes med, men det er jo det som er gøy. Ting som "sitter" med en gang gjør gjerne det av en grunn, at det er litt kjedelig og forutsigbart. Da er det bedre å måtte jobbe litt og få en mestringsfølelse. :)
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.015
    Antall liker
    1.386
    Torget vurderinger
    5
    Min erfaring er at Uno/Duo er lette å få til. Smekk dem opp, skru delefrekvens og nivå på bassene etter øret og nyt musikken! Har hatt Avantgarde i mer enn ti år og ikke brukt mange timene på justeringer. Selvsagt romavhengig, men i mye mindre grad enn mange andre høyttalere.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Min erfaring er at Uno/Duo er lette å få til. Smekk dem opp, skru delefrekvens og nivå på bassene etter øret og nyt musikken! Har hatt Avantgarde i mer enn ti år og ikke brukt mange timene på justeringer. Selvsagt romavhengig, men i mye mindre grad enn mange andre høyttalere.
    Definitivt enig i din erfaring; mine tildigere Duo og nåværende Duo Ω har jeg ikke brukt mange minuttene på å få til å spille.. Har deretter småjustert litt etterhvert. :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.914
    Antall liker
    107.979
    Torget vurderinger
    23
    Hadde Trio i over ti år uten å få de til å spille. Men det kom nok mest av at de aldri ble koblet opp....

    Solo'ene derimot, fungerte ypperlig i to boliger.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hadde Trio i over ti år uten å få de til å spille. Men det kom nok mest av at de aldri ble koblet opp....

    Solo'ene derimot, fungerte ypperlig i to boliger.
    Utrolig å ha utstyr liggende så lenge uten en gang å høre på det bitte litte grann. Hos meg tar nysgjerrigheten helt overhånd. Alt skal prøves som kommer i hus. ....
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.323
    Antall liker
    1.186
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Tror det blir veldig kult, og kunstnerisk/interiør med Nano! Har jo også de hvite diffusorene fra Vicoustic på veggen som har ett litt "kunst" preg over seg.! ;)

    Jeg tenker også design når jeg velger hvite! Stua er så lys å fin så vill ikke ha noe som ødelegger det helt estetisk! :rolleyes:

    Her er hva jeg spiller på nå.. Jamo Studio 180.. mine første høyttalere faktisk, var da ca 11 år gammel elns. har spart på dem :cool:

    Vis vedlegget 274728
    Herlig å se Jamo Studio 180 på HFS! Kjempe :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.823
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med høinn, Spissoy.
    Mye moro med horn og rør i sjøkanten hos dere fremover, når vintermørket sakte sniker seg innpå.

    Skal koble opp rørsledene (først 211 PSE så 300b SE) for vinteren her også ila. helga. Blir kos.

    Bare ønske om en oppklaring; dere mener frontvegg når dere skriver bakvegg? ;)
    Takk for det! Må innrømme at jeg gleder meg til vinterskveldene med rørene som lyser opp stua :rolleyes:

    Du må legge ut noen bilder når du får 211 opp å gå! De er pene! ;)

    Haha, ja er vell alt etter hvilken vei man står? :rolleyes:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.823
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Lekre høyttalere du år. Som emo nevner må det jobbes med, men det er jo det som er gøy. Ting som "sitter" med en gang gjør gjerne det av en grunn, at det er litt kjedelig og forutsigbart. Da er det bedre å måtte jobbe litt og få en mestringsfølelse. :)
    Det er gøy når det sitter med en gang, men det er enda gøyere når man flytter litt og justerer og får en "wow omg" opplevelse når det blir enda bedre :cool:


    Min erfaring er at Uno/Duo er lette å få til. Smekk dem opp, skru delefrekvens og nivå på bassene etter øret og nyt musikken! Har hatt Avantgarde i mer enn ti år og ikke brukt mange timene på justeringer. Selvsagt romavhengig, men i mye mindre grad enn mange andre høyttalere.
    Definitivt enig i din erfaring; mine tildigere Duo og nåværende Duo Ω har jeg ikke brukt mange minuttene på å få til å spille.. Har deretter småjustert litt etterhvert. :)
    Det er godt å høre! ;)

    Hadde Trio i over ti år uten å få de til å spille. Men det kom nok mest av at de aldri ble koblet opp....

    Solo'ene derimot, fungerte ypperlig i to boliger.
    Haha, jeg gjetter på at det er pga plassproblem? Trio er jo relativt store :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.925
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Lykke til imorgen! Husker enda den skjebnesvangre turen i Opel Combo tur/retur Holmlia for 7år siden da jeg henta mine første horn. Etter det har ikke ting vært helt det samme.
    Kjør pent! :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.823
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Lykke til imorgen! Husker enda den skjebnesvangre turen i Opel Combo tur/retur Holmlia for 7år siden da jeg henta mine første horn. Etter det har ikke ting vært helt det samme.
    Kjør pent! :)
    Takk for det! Høyttalerne er heldigvis i Bergen (1.5 time ca) så det går fort!

    Var verre da jeg hentet Krell KSA-300s i Göteborg, kjørte tur/retur på ett døgn.. Var en trøtt mann som kom hjem da, våken i ca 48 timer, og kjørt en 1500km.. ! :rolleyes:

    Jeg tror også dette vil bli en "ny era" for meg :cool:
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.825
    Antall liker
    614
    Gratulerer!
    På en skala fra 1 til 10; hvor spent er du nå!;)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.823
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer!
    På en skala fra 1 til 10; hvor spent er du nå!;)
    For å si det enkelt, jeg har lyst å gå å legge meg for at morgendagen skal komme fortere ;) ber bare til o'store horn gud om at det ikke støyer som F fra monoblokkene :)

    Så det blir vell 10 på skalaen :D
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Det tenker jeg var noe annet ja! Gratis!!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.382
    Antall liker
    35.726
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Herlig fett anlegg nå, GRATULERER;)
    Dette ser helt rått ut, håper det spiller opp mot sitt utseende:)

    gismo
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Nå snakker vi business, ja! ;D Ser sykt flott ut sammen, og teknisk bør det være langt bedre match også. Bare velstand dette, kan jeg tenke meg :)

    En ting jeg har tenkt på med de rørene dine; de koster jo en haug med dollar. Har du forhørt deg om hva du må bruke for å beskytte dem mot svingninger på nettet eller liknende? Har ikke greie på dette, men rørutstyr sies jo å være sensitivt for alt mulig, så man skulle tro at det er viktig å passe på at de ikke er ubeskyttet, samt at det kanskje kan bli dyrt om de blir stående og motta veldig mye vibrasjoner fra bass om du spiller litt høyt? Lyspærer kan jo gå, men er selvsagt noe annet, og jeg har ikke greie på dette, men det er definitivt noe jeg ville forhørt meg rundt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn