Stein Ivar
Overivrig entusiast
Gratulerer griselekkert!
Takk for det! Er en smule fyllesyk så blir ikke akkurat intens lytting nå i morgen timeneNå snakker vi business, ja! ;D Ser sykt flott ut sammen, og teknisk bør det være langt bedre match også. Bare velstand dette, kan jeg tenke meg
En ting jeg har tenkt på med de rørene dine; de koster jo en haug med dollar. Har du forhørt deg om hva du må bruke for å beskytte dem mot svingninger på nettet eller liknende? Har ikke greie på dette, men rørutstyr sies jo å være sensitivt for alt mulig, så man skulle tro at det er viktig å passe på at de ikke er ubeskyttet, samt at det kanskje kan bli dyrt om de blir stående og motta veldig mye vibrasjoner fra bass om du spiller litt høyt? Lyspærer kan jo gå, men er selvsagt noe annet, og jeg har ikke greie på dette, men det er definitivt noe jeg ville forhørt meg rundt.
Jeg har ingen annen erfaring enda en med mine 30w SET blokker, men det er klokkerent uansett hvor høyt jeg skrur opp, og har ikke full gain på blokkene, og det spiller fort høyt her veldig gøy! og de er mye mer direkte i lyden en Usher! Foreløpig hører jeg jo at de ikke oppnår den detaljeringen som Usher hadde. Men viss Duo Omega eller noe slikt har høyere oppløsning så er jo det veldig interessant etterhvert som økonomien tillater det!De var veldig pene med hvite horn. Har også hørt DUO hos en nabo for noen år siden med kraftige doble 300B push pull Cary (tror jeg). Det var rundt 50 Watt. Og jeg må si at mellomtonen profiterer på solid kraft i disse AGne. Gjetter at det er en god match.
Hvis du tenker å oppgradere til Duo omega i fremtiden så burde du vurdere Grosso. Disse har større og mye hurtigere basser som integrerer bedre med hønna.Jeg har ingen annen erfaring enda en med mine 30w SET blokker, men det er klokkerent uansett hvor høyt jeg skrur opp, og har ikke full gain på blokkene, og det spiller fort høyt her veldig gøy! og de er mye mer direkte i lyden en Usher! Foreløpig hører jeg jo at de ikke oppnår den detaljeringen som Usher hadde. Men viss Duo Omega eller noe slikt har høyere oppløsning så er jo det veldig interessant etterhvert som økonomien tillater det!De var veldig pene med hvite horn. Har også hørt DUO hos en nabo for noen år siden med kraftige doble 300B push pull Cary (tror jeg). Det var rundt 50 Watt. Og jeg må si at mellomtonen profiterer på solid kraft i disse AGne. Gjetter at det er en god match.
Spennende! Hva ligger Duo Grosso på i pris ? Må innrømme at jeg er helt betatt av lydbildet Uno Nano lager! Sitter å guffer "John Campbell - Saddle Up My Pony" og det er en smekk jeg ikke kan huske å ha hørt før! Horn er gøy!Hvis du tenker å oppgradere til Duo omega i fremtiden så burde du vurdere Grosso. Disse har større og mye hurtigere basser som integrerer bedre med hønna.Jeg har ingen annen erfaring enda en med mine 30w SET blokker, men det er klokkerent uansett hvor høyt jeg skrur opp, og har ikke full gain på blokkene, og det spiller fort høyt her veldig gøy! og de er mye mer direkte i lyden en Usher! Foreløpig hører jeg jo at de ikke oppnår den detaljeringen som Usher hadde. Men viss Duo Omega eller noe slikt har høyere oppløsning så er jo det veldig interessant etterhvert som økonomien tillater det!De var veldig pene med hvite horn. Har også hørt DUO hos en nabo for noen år siden med kraftige doble 300B push pull Cary (tror jeg). Det var rundt 50 Watt. Og jeg må si at mellomtonen profiterer på solid kraft i disse AGne. Gjetter at det er en god match.
R
Ja, for mange gir rør og hønn en helt ny og mer tilstede musikkopplevelse som er vanedannende. Jeg vet ikke hva Grosso koster i dag, men det er vel ikke så vanskelig å finne ut.Spennende! Hva ligger Duo Grosso på i pris ? Må innrømme at jeg er helt betatt av lydbildet Uno Nano lager! Sitter å guffer "John Campbell - Saddle Up My Pony" og det er en smekk jeg ikke kan huske å ha hørt før! Horn er gøy!Hvis du tenker å oppgradere til Duo omega i fremtiden så burde du vurdere Grosso. Disse har større og mye hurtigere basser som integrerer bedre med hønna.Jeg har ingen annen erfaring enda en med mine 30w SET blokker, men det er klokkerent uansett hvor høyt jeg skrur opp, og har ikke full gain på blokkene, og det spiller fort høyt her veldig gøy! og de er mye mer direkte i lyden en Usher! Foreløpig hører jeg jo at de ikke oppnår den detaljeringen som Usher hadde. Men viss Duo Omega eller noe slikt har høyere oppløsning så er jo det veldig interessant etterhvert som økonomien tillater det!De var veldig pene med hvite horn. Har også hørt DUO hos en nabo for noen år siden med kraftige doble 300B push pull Cary (tror jeg). Det var rundt 50 Watt. Og jeg må si at mellomtonen profiterer på solid kraft i disse AGne. Gjetter at det er en god match.
R
Edit: jeg kommer til å bli døv også
Bruk hørselvern....Spennende! Hva ligger Duo Grosso på i pris ? Må innrømme at jeg er helt betatt av lydbildet Uno Nano lager! Sitter å guffer "John Campbell - Saddle Up My Pony" og det er en smekk jeg ikke kan huske å ha hørt før! Horn er gøy!Hvis du tenker å oppgradere til Duo omega i fremtiden så burde du vurdere Grosso. Disse har større og mye hurtigere basser som integrerer bedre med hønna.Jeg har ingen annen erfaring enda en med mine 30w SET blokker, men det er klokkerent uansett hvor høyt jeg skrur opp, og har ikke full gain på blokkene, og det spiller fort høyt her veldig gøy! og de er mye mer direkte i lyden en Usher! Foreløpig hører jeg jo at de ikke oppnår den detaljeringen som Usher hadde. Men viss Duo Omega eller noe slikt har høyere oppløsning så er jo det veldig interessant etterhvert som økonomien tillater det!De var veldig pene med hvite horn. Har også hørt DUO hos en nabo for noen år siden med kraftige doble 300B push pull Cary (tror jeg). Det var rundt 50 Watt. Og jeg må si at mellomtonen profiterer på solid kraft i disse AGne. Gjetter at det er en god match.
R
Edit: jeg kommer til å bli døv også
Klærne av basserne, sånn ja, der ja, mmmm, oh! Looking good! Det der er total fullklaff utseendemessig. Du har god smak. Dette ser langt bedre ut sammen med rørblokkene enn Usherne gjorde.
Takk for fine ord Tittentei! TV'en er en nok en LCD/LED sak. Husker ikke helt hvilken teknologi som ligger bak.!Støy; prøv en DC blocker. Hvis du har andre billige ting på samme kurs som anlegget, sånn som veggvorter til mobilladere, routere og annen småelektronikk, så kan de lekke DC inn i nettet, og dette kan høres som støy. Prøv å nappe ut alt av andre ting og se, gjerne i hele huset, uansett kurs. La rørene stå for varme og lys, helt alene og sjekk.
Også, er tv'en din en plasma? De er notoriske for å skape humming, og rør foran plasma kan fort bety støy (selv om du her snakker om støy i de aktive subbene også).
Klærne av basserne, sånn ja, der ja, mmmm, oh! Looking good! Det der er total fullklaff utseendemessig. Du har god smak. Dette ser langt bedre ut sammen med rørblokkene enn Usherne gjorde.
Ser at der trolig går en USB- tråd fra laptop til dac? På bildet der..om jeg tror rett?Gratulerer med flotte høyttalere og forsterkere..dette ser bra ut!
Støy kan være vanskelig å finne kilden til, men prøv å gå litt systematisk gjennom ting. Varierer støyen med volum eller er den konstant?
Veit ikkje hvilken kilde du bruker, men bærbar pc tilkoblet anlegget kan skape støy
Dersom det er en bærbar PC er det normalt svært enkelt å bi kvitt, ta bort strømadapter og kjør kun på batteri når en spiller musikk!Veit ikkje hvilken kilde du bruker, men bærbar pc tilkoblet anlegget kan skape støy
Skal svare på alle spørsmål og tips her, men med mobil blir det litt klureteGratulerer med flotte høyttalere og forsterkere..dette ser bra ut!
Støy kan være vanskelig å finne kilden til, men prøv å gå litt systematisk gjennom ting. Varierer støyen med volum eller er den konstant?
Veit ikkje hvilken kilde du bruker, men bærbar pc tilkoblet anlegget kan skape støy
jeg føler at dette blir som å kurere hikke med lakserolje. Du tør faen ikke å hikke.Skal prøve å isolere jord på kontaktene om det ikke skader noe nett nå sitter jeg å guffer og prøver ut litt innstillinger på bassene. Føler de "boomer" litt voldsomt når jeg skrur opp..
Tror du vil få enda bedre lydopplevelse når du får kontroll over brum og støy. Selvom du ikke direkte hører det når du spiller gjør det noe med signal/støy forholdet.Det er kommet så mange tips her nå att jeg må se over alle tips og notere ned hva jeg kan prøve ut! Ser tipset flest kommer med er jo å ta bort jord!
Jeg skal ta en runde å koble ut alt som ikke er HiFi, da jeg har TV, NAS, PS3, CD-spiller, TV osv osv på samme kurs.
Må bare få energien til å gidde, hører jo ikke noe støy/brum når jeg spiller musikk
Edit: og, TUSEN TAKK til alle som skriver i tråden!
Edit igjen: Tool spiller så hinsides rått på horn!
Takk for det Jack! Og du hadde rett, husker du sa du fryktet Usher var nestemann ut når jeg bestilte disse LM Audio forsterkerne, og du fikk jaggu rett!Utrolig vakkert! Gratttis, det er noe av tøffeste som finns av forsterkere!
Takktakk! Er veldig gøy med horn!Gratulerer med horn, ingen vei tilbake... det har vært min erfaring. Ag er bra saker, jeg likte veldig godt de jeg har hatt i eie tidlige. (mezzo og trio)
Men støy må du få bort, skal ikke høre noe om du stikker hode inn i hornet... Prøv deg frem som tidligere anbefalt, har du mute på pre? Fremdeles støy?