Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.353
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Selv etter hans død så forsetter Mac Miller (familien?) å gi ut album som ikke før har vært utgitt på vinyl! :11

Denne finnes som box-set også, men alle 10000 ex ble solgt ut før jeg fikk lagt i kurv.… 😯 Ble kun solgt på Mac sin offisielle nettside, håpet noen skandinaviske butikker skulle få den inn uten hell.…

Første kjøp fra Vinylpladen, god kjøps opplevelse! Fikk med på kjøpet innersleeves x2 og solid yttercover! Bonus poeng!😁

Mac Miller - Balloonerism

IMG_2805.jpeg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.353
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Bedre sent en aldri! Liker albumet svært godt!

Skjer lite HiFi relatert utenom vinyl her om dagen, tid og penger går i oppussing og jobb!

Men vurderer en tur til Oslo HiFi Show, var morosamt i fjor! ☺

IMG_2807.jpeg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.353
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Apollon Bergen og Tønsberg kjører 50% vintertilbud, vanskelig å ikke legge i kurv da!
    Pakken fra Tønsberg avdelingen ankom i kveld, håper den fra Bergen kommer i morgen/fredag 😁

Nick Mason - Unattended Luggage (box-set)
    Nick Mason - See Emily play/Vegetable Man RSD
    Linkin Park - Hybrid Theory box-set

IMG_2840.jpeg

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    5.594
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Apollon Bergen og Tønsberg kjører 50% vintertilbud, vanskelig å ikke legge i kurv da!
    Pakken fra Tønsberg avdelingen ankom i kveld, håper den fra Bergen kommer i morgen/fredag 😁

Nick Mason - Unattended Luggage (box-set)
    Nick Mason - See Emily play/Vegetable Man RSD
    Linkin Park - Hybrid Theory box-set

Vis vedlegget 1096870
    Har de der jeg også 🙂

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    23.911
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Har sansen for Thomas jeg også, men jeg venter, han skal trykke opp alle albumene på nytt igjen hos T-Time Vinyl Plant - de SKAL jeg ha

sims

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    133
    Sted
    Trondheim
    Den boksen der er noe av det aller beste som er gitt ut av norsk musikk. Skal man sette på en lp å finne roen til med et glass rødvin,er One day you 'll dance for me helt magisk bra. Dette kommer fra et "metall hue" hehe. Thomas Dybdahl kommer aldri til å lage noe bedre en de tre platene i October trilogien!

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.353
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har sansen for Thomas jeg også, men jeg venter, han skal trykke opp alle albumene på nytt igjen hos T-Time Vinyl Plant - de SKAL jeg ha
    Ja fikk mail fra T-Time at de skal ha konsert med han! Frister å gå om jeg har fri periode! 😯

Har nesten alle album fra mr.Dybdahl, noen dubletter pga han signerte alle jeg kjøpte på en konsert da jeg havnet ved siden av han i baren! 😁

Men skal ha T-Time pressinger også. Har alle Kaizers Orchestra og JanOve som er presset der, fantastisk kvalitet! :)

Sist redigert:

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.353
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Den boksen der er noe av det aller beste som er gitt ut av norsk musikk. Skal man sette på en lp å finne roen til med et glass rødvin,er One day you 'll dance for me helt magisk bra. Dette kommer fra et "metall hue" hehe. Thomas Dybdahl kommer aldri til å lage noe bedre en de tre platene i October trilogien!
    ODYDFMNYC (forkortelse 😁) Er mitt favoritt album og! Planen er å tette hullene jeg har i samlingen, men den platen (Waiting For That Clear Moment) må jeg på bruktmarkedet for å finne, og ser ut til å være kostbar..! 😯

Sist redigert:

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.353
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Med sparkling og pussing i naborommet kreves ekstreme tiltak.. :rolleyes:

Nærmer seg å sette anlegget til lagring.. Stuen skal ribbes.. Vurderes å gjøre noe med taket og som har nytte mtp akustikk men og design… Sett mange fine løsninger her inne!:)

IMG_2891.jpeg

Oppussing&Hifi

Fersking
    Ble medlem
    23.02.2025
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Alltid trist å pakke bort anlegg til fordel for oppussing.:cautious: Hva slags tak tenker du til fordel for design og akustikk?👌

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.353
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Opeth leveranse! Nr.3334 av 5000.

Liker Music On Vinyl, føler de legger litt sjel i innpakking osv. :)

Venter litt spent på om Pink Floyd kommer med 50th anniversary av «Wish You Where Here».. (?)

Ellers er alt ordnet til Oslo HiFi Show, kjøpt earlybird helgepass så det blir mer penger til HiFi&Vinyl eller/og øl i baren 😯

IMG_2910.jpeg

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    3.076
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    1
    Opeth leveranse! Nr.3334 av 5000.

Liker Music On Vinyl, føler de legger litt sjel i innpakking osv. :)

Venter litt spent på om Pink Floyd kommer med 50th anniversary av «Wish You Where Here».. (?)

Ellers er alt ordnet til Oslo HiFi Show, kjøpt earlybird helgepass så det blir mer penger til HiFi&Vinyl eller/og øl i baren 😯

Vis vedlegget 1100747
    Da kan du samtidig hanke med deg disse L-200, så slipper jeg 👍

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.353
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Ny pakke, Dua Lipa - Live From The Royal Albert Hall, med ett albumcover som kan endres «Die-Cut» som det heter på fint!

Bestilte også Katie Melua - Live At Royal Albert Hall, men Platekompaniet er fryktelig trege til å skaffe ting oppleves det som.. Kudos for å delsende varer dog! :)

IMG_2916.jpeg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.353
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hjemme fra Oslo og HiFi Show!

Først, hyggelig å møte dere som en fikk hilst på, kjenner jo igjen mange her i fra pga bilder i div tråder men er introvert så går ikke bort til ukjente for å hilse uten videre! :)

Lite sammendrag:
    Litt vel mye folk på lørdagen, betydelig enklere å komme innom forskjellige rom på søndagen!

Dømmer ikke på lyd da det blir spilt mye musikk jeg aldri har hørt eller har interesse av.. Noen skal ha skryt for å spille «folkelig» musikk!

Alan (Gjallarhorn Audio) spilte mye Pink Floyd til min glede! Harbeth 40.5XD2 er ekstremt flotte, synd trekkene ikke var av!
    Fikk også sett DeGritter MK2 i den nye sorte finishen.. Fikk litt igjen på skatten så spørst om det ikke ryker noe der 😯

IMG_3077.jpeg

Mr Kerr (Kerr Acoustic) og jeg deler glede i Opeth og tyngre musikk så vi fikk presset inn en låt der, var like kult som sist han var i Norge og demonstrerte hos OHC, da hadde vi rommet alene i nesten 1 time med forskjellig musikk! En høyttaler jeg virkelig har sansen for!

IMG_3051.jpeg

Ø Audio Verdande er veldig flotte og jeg kunne høre stort potensial der! En høyttaler jeg ville likt å høre mer på i ett normalt rom, med min musikk! Kult at de spilte med Engstrøm Eric monoblokker, slevde litt der inne! :rolleyes: En prisklasse langt i fra min verden men er litt dette som er meningen med messer (imo)

IMG_3062.jpeg

Messas store overraskelse var Audio Note rommet, mega hyggelig UK (?) represetant som spilte gøy musikk (Rock og old school hiphop)
    Lydbildet og alt rundt fenget meg, og det var noe med «sounden» som fasinerte! Flott forsterker!😁

IMG_3080.jpeg

Steinway & Sons var flott, ett system som er langt unna mitt «ideal» da det kun selges som sett med pre/effekt (+ prisen) Men designet er verdt ett bilde her!

IMG_3074.jpeg

Sist redigert:

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.353
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Store deler av lørdagen gikk i baren og 3 etasje, var så klart i kassene til HiFi&Vinyl!
    Alltid gøy å hilse på Jørgen og Stig som stod stand! 🙂

Kjøpte Atlas of High End Audio boken, eg synes det er rart at Krell er utelatt, kanskje 90-2000 tallets største «high-end» merke? Ser uansett ut som en fin bok, + for å være norsk produsert!

Fant Thomas Dybdahl - Waiting For That One Clear Moment som er ganske sjelden, happy days!
    Tettet litt hull i David Gilmour diskografien og en for meg ukjent Dire Straits EP. ☺

Og så klart ett «super exclusive» handlenett som reklamen så fint sa😁

IMG_3082.jpeg

IMG_3083.jpeg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn