Ja er nok det samme været som i Hgsd herSurt og jævlig på Karmøy. Make oppe hos deg også? Isåfall verdens beste vær til å sitte foran høyttalerne. Har kjørt gjennom både floridapunk fra sekstitallet og diverse annet i dag. Ingen grunn til å forlate krypten i slikt vær.
Takk for det!Gratulerer med høyttalere, steike tøffe
Det er riktignok ikke alle sanger dette gjelder, men de skjuler ingenting og veldig dynamiske og lite "farget" om jeg kan kalle dem det!Kjipt at det blir for lyst og skarpt på metal, da. Kanskje det går an å fete opp lyden litt med annen elektronikk, eller at bassene ikke er innspilt enda? Eller kanskje du må ha separat bassystem når du allikevel har beveget deg opp i elitedivisjonen innen høyttalere.
Spilles på Krell enda ja, lat som jeg er! Den kan stå på hele dagen, og jeg har vært inn å ut av huset i hele dag så orker ikke drive å slå på og av rør for å lytte i 15 minutt osvSpiller du fortsatt på SS? På tide å koble til rørforsterkerne isåfall, det er helg!
Reiste like godt på kurs i Kristiansand, så det blir stille i tråden nå dessverre!Til vors er SS tingen, men i morgen må du ta deg tid til å koble opp rørene. Plutselig så kommer det du savner fram, tipper jeg. Det handler jo litt om voicing av høyttalerne også, de er utvilsomt voicet for rør.
Hehe, fysj det begynner bli mange sider her! Morro å mimre litt i for meg selv, også en av grunnene til at jeg har denne tråden!Har skummet og lest meg gjennom hele tråden din nå, puh
Mye fint utstyr og bred musikksmak og ikke minst LM Audio oppsettet du har nå, helt rått
Fortsetter utviklinga i samme takt kan det se ut som det flotte huset må ha et påbygg eller to..
Aha okei takk for info! Da har jeg noe å måle opp og gå etter når jeg kommer hjem igjen og skal starte med justeringer av hornet! Kan også flytte diskant frem og tilbake men har latt den stå der forrige eier har hatt den. Den kan jeg jo måle og sette opp likt med basselementet sånn ca.Hvis du flytter horn/diskant i forhold til hverandre tidsforsinker du de i forhold til hverandre. Du vil også få en faseforskyvning som påvirker hvordan de summerer med hverandre. Delefilteret er antageligvis komponert med tillit til en viss avstand fra membraner til lytter, men små justering for DIN lytteavstand er sikkert lurt. Teoretisk skal jo lyden optimalt sett ankomme likt fra begge, dvs memraner på linje, men hornet er jo veldig langt.
Du kan jo prøve deg frem og høre når det er riktigst i dine ører fra lyttestol.
Prøv ekstremene først og jobb deg inn mot midten
En smule større enn mine!Disse hornene ble jo opprinnelig laget for kino. Western Electric anno 1933.
Takk for det! Får de jo til å spille, og bedre skal jeg få de til men er enig i at rommet må nok være litt større!Gratulerer med et oppsett du ikke har fått til å spille fullt ut pga rommet. Blir sikkert en økt dimensjon når du får mer plass å boltre det på. Utrolig lekkert å se på. Dette blir sikkert helt topp
Her var det mye snop! Skulle gjerne hørt og sett originale WE saker!
Takk for det! Både høyttalerne og rørforsterkerne er jo i grunn kloner/basert på Western Electric så de er vel "beslekta"Fader dette ser ut som det er ment for å spille sammen, helt Oberst
Grattis ;D
Hehe, må innrømme at det er det første jeg ser etter i hus som er til salgs.. Hvor kan jeg ha anlegget/Er det plass til anlegg/mulighet å bygge rom osv.. Miljøskadet? neidaDet er entusiasten sin det. Ut å handle bolig for å få det til å passe til høyttalerne. Imponerende!
It's gonna be balluba !Ellers har jeg sikret meg noe jeg har ønsket å gjøre lenge... Gå på Robbie Williams konsert!
Fikk tak i 2 stk frontplasser i Bergen til neste år. Dyreste enkeltkonserten ever i Bergen visstnok, fy f.. for noen priser.
Vis vedlegget 410713
Stilig! Du har vel ikke LP'ene hans også?Jeg husker da han skulle slippe I've Been Expecting You i 1998 at jeg hadde tro på det albumet, til hoderystende svar fra mine venner. En av dem som hadde minst tro på det var en kjent rapper i et bergensk funkrockband, og han var også den første som kjøpte albumet. Den tapet jeg på DAT fra ham, før jeg senere også kjøpte USA-utgivelsen The Ego Has Landed, en form for samleplate av de to første platene hans (nevnte I've Been og solodebuten Life Through A Lens).
han har platespillerAudiolense - evt EQ i Jriver - det gjør susen.
Så kommer du langt - og kan beholde huset med den fantastiske beliggenheten.
Final
Audiolense har RIAAhan har platespillerAudiolense - evt EQ i Jriver - det gjør susen.
Final
Det er ikke all metall, men enkelte sanger! Litt vanskelig å forklare, men det kom seg veldig når jeg satt diskant/mellomtone til -2db.Du sier det låter litt lyst på metall?
Det lar seg løse, ikke bare med digitale innretninger. Jeg tror du kommer til å angre hvis disse ryker ut.
Jobb heller med tweaking.
Du kan f eks gjøre en reverisibel modifisering av delefilteret ved å lage et par kretser som legger inn dipper etter smak.
Eller enda bedre, lage et nytt eksternt delefilter en pen boks. Da kan du gjøre en hel del "ekstra".
Jeg har Jriver, gammel utgave riktignok. Men er så lat at det blir mest Spotify pga enkel tilgang til musikkverden!Audiolense - evt EQ i Jriver - det gjør susen.
Final
Dette så veldig interessant ut! Hadde vært utrolig fett, men dette er ett felt jeg er _helt_ blank på og måtte fått det bygd ferdig levert Vet ikke om det er mulig uten å ha høyttalerne under konstruksjonen av ett delefilter?For meg som er langt inne i DIYens labyrinter så ville det å jobbe med et eksternt treveis ekstremdeelfilter vært en drømmejobb.
Konsulenthjelp får du tak i og prisnivå og feelgood faktor mht komponentkvalitet kan du velge selv.
Har jo fått med meg at det er noe som heter Audiolense her på sentralen, da jeg følger med i mange tråder. Men må google litt for å lese om hva det faktisk går ut på!Audiolense har RIAAhan har platespillerAudiolense - evt EQ i Jriver - det gjør susen.
Final