Spotify...?..!

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.063
Antall liker
625
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Tja, hva slags linjehastighet har du ut på nettet da?
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Parelius:
Tror ikke all musikk på Spotify er tilgjengelig i 320 enda (så vidt jeg har hørt) .. Mye, men ikke alt.. håper de jobber døgnet rundt med saken :) Kanskje det er bare det som er problemet ?
 
P

Parelius

Gjest
pstraums skrev:
Parelius:
Tror ikke all musikk på Spotify er tilgjengelig i 320 enda (så vidt jeg har hørt) .. Mye, men ikke alt.. håper de jobber døgnet rundt med saken :) Kanskje det er bare det som er problemet ?
Det håper jeg også.

Men vil det ha noen innvirkning på at lyden detter ut av og til (merket ikke noe med lavere kvalitetsinnstilling i preferansene)? (Veldig ujevne mellomrom.) Inntaket fra Get går via modemet i PVR-boksen, men det skulle vel ikke bety noe.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Ok, med huller i musikken på 320 tenkte jeg at du fant en del låter som IKKE var 320 .. da misforstod jeg deg .. (ups) ;)

Da har du nok litt ustabilt nett (dårlig linje inn i huset/leiligheten) (skal vel egentlig godt gjøres at du har så dårlig linje inn at Spotify blir for tøft..) eller rett og slett folk i familien som bruker mye båndbredde :)

Parelius skrev:
pstraums skrev:
Parelius:
Tror ikke all musikk på Spotify er tilgjengelig i 320 enda (så vidt jeg har hørt) .. Mye, men ikke alt.. håper de jobber døgnet rundt med saken :) Kanskje det er bare det som er problemet ?
Det håper jeg også.

Men vil det ha noen innvirkning på at lyden detter ut av og til (merket ikke noe med lavere kvalitetsinnstilling i preferansene)? (Veldig ujevne mellomrom.) Inntaket fra Get går via modemet i PVR-boksen, men det skulle vel ikke bety noe.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Kan prøve å endre cache setting.
Enten sette den til automatic eller endre den manuelt til en høyere verdi.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Er det noen som har prøvd Respot, fjernkontroll for android telefoner?
http://h3x.se/
Har ikke premium så får ikke teste den, men selve app'en er gratis så kanskje tiden er inne for en oppgradering nå, eller ihvertfall når denne går "public" http://squealserver.com/
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.409
Antall liker
1.138
Torget vurderinger
4
Min gratis spotify var borte i dag, feilene finnes ikke lengre på harddisken.

ANdre som har opplevd det samme?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
Min gratis spotify var borte i dag, feilene finnes ikke lengre på harddisken.

ANdre som har opplevd det samme?
Jeg opplevde at det samme skjedde her for et par dager siden :(
Ikonet på skrivebordet er innaktivt...
 

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Innlegg
1.122
Antall liker
164
Sted
Sunndalsøra
Jeg har også problemer med aktivisering av Spotify fra skrivebordet. Jeg bruker startmenyen nå...mvh
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Guit skrev:
Jeg har også problemer med aktivisering av Spotify fra skrivebordet. Jeg bruker startmenyen nå...mvh
Ikonet har blitt innaktivisert der også....
Hva gjør jeg- bortsett fra å kjøpe Premium?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.409
Antall liker
1.138
Torget vurderinger
4
Eneste Spotify filen jeg fant under "program files" var uninstall fila så jeg fikk kjørt uninstall og slettet de midlertige filene Spotify hadde lagret på datamaskinen.

Rart at det blir slettet uten at jeg har gitt noen form for samtykke til det....
 

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Innlegg
1.122
Antall liker
164
Sted
Sunndalsøra
Har Spotify Premium. Ikke noe problem fra startmenyen nei.Funker fra skrivebordet nå også ;D mvh
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Premium her også - enda en grunn til å få premium.. hehe

Utover det - slett Spotify, skikkelig, slett alle spor i register, og tilsvarende.

Utover det - for de av dere med flere disker/partisjoner - sjekk hvor Spotify legger cache'n sin, slik at dere ikke fyller c: med altfor mye offline-filer.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.409
Antall liker
1.138
Torget vurderinger
4
Dette stuntet her fra Spotify er for meg en grunn til å ikke ha noe mer med firmaet å gjøre.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Kan godt hende at de har laget en oppdatering som har laget krøll. Jeg ser ikke hva de har å tjene på det. Min kommentar om oppgradering til premium var mer flåsete ment, og jeg har ikke hørt om andre som har opplevd det samme.

En re-install burde rydde opp.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.719
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Kjøpte meg Premium for noen uker siden, og alt var såre vel. Men, den siste uka har det vært masse problemer med at omtrent i hver låt og også opp til flere ganger i hver låt så slutter det å spille. Noen ganger bli det bare borte et par sekunder, men ofte i 15-20 sekunder.
Noen som har noe idè om hva dette kan skyldes? Har vært innom Spotify forum og lett, men kan ikke se at noen andre har klaget på dette.

På forhånd takk, for gode tips!

mvh
Lars
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
sclalars skrev:
Kjøpte meg Premium for noen uker siden, og alt var såre vel. Men, den siste uka har det vært masse problemer med at omtrent i hver låt og også opp til flere ganger i hver låt så slutter det å spille. Noen ganger bli det bare borte et par sekunder, men ofte i 15-20 sekunder.
Noen som har noe idè om hva dette kan skyldes? Har vært innom Spotify forum og lett, men kan ikke se at noen andre har klaget på dette.

På forhånd takk, for gode tips!

mvh
Lars
Ikke opplevd det problemet du skisserer. Kan det være noe med modem, linje m.m?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har opplevd samme problem, i alle fall med mitt mobile bredbånd. Jeg mener å huske at jeg også opplevde det da jeg var koblet opp til wifi sist, og det var en ganske rask linje. Det siste er jeg ikke helt sikker på, så det får jeg sjekke til uken.

Men uansett så har jeg opplevd problemet, men omgår det som oftest. Jeg hopper ikke uhemmet fra plate til plate, det er ikke slik jeg lytter til musikk. Driver jeg med slike musikalske digresjoner så holder det med 160mbps. Men de platene jeg har tenkt meg å lytte til laster jeg ned som offline spillelister og da slipper jeg slike problemer. Jeg tror det nok er den lureste måten hvis du vil ha full utnyttelse uansett, for da elimineres alle eventuelle problemer i overføringen som kan føre til dårligere lyd.

Så har dere problemer med dropouts i full kvalitet så bruk mulighetene som spillelistene gir deg. Musikk som er interessant vil du uansett lytte til senere, og da er det greit med spillelister uansett.
 

Svirre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
184
Antall liker
0
Nå er remoteless tilgjengelig i AppStore, så nå kan man kontrollere Spotify fra en iPod Touch eller iPhone. I motsetning til andre fjernkontroller kan man her blant annet søke etter artister osv. Det er forsatt en god del funksjonalitet som mangler som f. eks. administrering av spillelister, men det kommer forhåpentligvis etterhvert. Per i dag fungerer det kun å styre Spotify på maskiner med Windows siden appen er avhengig av et program man installerer på maskinen som kjører Spotify, men det jobbes med en port til Mac.

http://remoteless.no/

For de som bruker XBMC er det kompilert versjoner av Camelot med Spotify-støtte til Windows og Ubuntu:

http://spotyxbmc.tumblr.com/
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
sclalars skrev:
Kjøpte meg Premium for noen uker siden, og alt var såre vel. Men, den siste uka har det vært masse problemer med at omtrent i hver låt og også opp til flere ganger i hver låt så slutter det å spille. Noen ganger bli det bare borte et par sekunder, men ofte i 15-20 sekunder.
Noen som har noe idè om hva dette kan skyldes? Har vært innom Spotify forum og lett, men kan ikke se at noen andre har klaget på dette.

På forhånd takk, for gode tips!

mvh
Lars
Spotify har en support her: http://getsatisfaction.com/spotify
Søk på problemet eller opprett en tråd, så får du nok fort svar.
Jeg hadde problemer i går, men i dag fungerer det fint.
Håper det ordner seg!
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
sclalars skrev:
Kjøpte meg Premium for noen uker siden, og alt var såre vel. Men, den siste uka har det vært masse problemer med at omtrent i hver låt og også opp til flere ganger i hver låt så slutter det å spille. Noen ganger bli det bare borte et par sekunder, men ofte i 15-20 sekunder.
Noen som har noe idè om hva dette kan skyldes? Har vært innom Spotify forum og lett, men kan ikke se at noen andre har klaget på dette.
Hadde samme problemet i går. Var omtrent umulig å lytte til musikk. Satt på Gigabit linje, så jeg tror ikke båndbredden var problemet akkurat. Premium forøvrig.

Ser ikke ut som jeg har samme problemet i dag.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.719
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Brasse skrev:
Spotify har en support her: http://getsatisfaction.com/spotify
Søk på problemet eller opprett en tråd, så får du nok fort svar.
Jeg hadde problemer i går, men i dag fungerer det fint.
Håper det ordner seg!


HåkonN skrev:
Hadde samme problemet i går. Var omtrent umulig å lytte til musikk. Satt på Gigabit linje, så jeg tror ikke båndbredden var problemet akkurat. Premium forøvrig.

Ser ikke ut som jeg har samme problemet i dag.


Det samme gjelder meg også, i dag. Men, jeg har hatt samme problemet andre dager også. Har mer enn nok nedlastningslinje tror jeg, men man vet jo aldri :)

Får se det an litt.

mvh
Lars
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.719
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
HåkonN skrev:
sclalars skrev:
Det samme gjelder meg også, i dag. Men, jeg har hatt samme problemet andre dager også. Har mer enn nok nedlastningslinje tror jeg, men man vet jo aldri :)

Får se det an litt.
Vi er ikke de eneste som sliter. Se her: http://www.digi.no/835263/brukerstorm-mot-spotify
Jeg gikk inn på Spotify forum's sider og lette opp tråden. http://www.spotify-forum.com/viewtopic.php?f=4&p=719&sid=80cfa2f898ae403502e603c50f89cb03#p719
Nå er den slettet!! ??? De er tydeligvis ikke interessert i dårlig omtale?

Lars
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Premium er i ferd med å ryke her hos meg nå. Er ute på reise og sitter nå på en stabil 20Mbit linje (målte nå) og Spotify har verdt ubrukelig de siste 4-5 dagene også hjemme. Stopper opp hver 5 sek ca. De har nok ikke fulgt opp med utbyggingen i forhold til popularitet.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HåkonN skrev:
sclalars skrev:
Det samme gjelder meg også, i dag. Men, jeg har hatt samme problemet andre dager også. Har mer enn nok nedlastningslinje tror jeg, men man vet jo aldri :)

Får se det an litt.
Vi er ikke de eneste som sliter. Se her: http://www.digi.no/835263/brukerstorm-mot-spotify
Dette er ikke et svar på dette innlegget, men jeg bruker det fordi det inneholder en link til et sitat.
Det koker fort under topplokkene til oss på HFS, undertegnede inkludert. Men ikke mist hodet nå. Selv om det ikke er kjekt å surfe låter knapt på denne måten i 320, så har det fungert ok i 160 for meg. Derfor setter jeg ned bitraten når jeg bare surfer rundt, og er det noe jeg vil lytte til seriøst så lagrer jeg det som offline-spilleliste. Det er veldig kjapt gjort med kjapp linje, og det er jo ingen grunn til å gi opp Spotify fordi vi må vente noen minutter før vi kan spille av platen i full kvalitet og uten hakking. Selv oppretter jeg uansett spillelister for de platene som jeg hører på for tiden. Finner jeg et interessant tips i musikkavdelingen her så setter jeg den på nedlasting mens jeg fortsetter å lese. Så spiller jeg den av når jeg gidder å lytte til den.

"- En mulig løsning er å redusere bruken av andre bredbåndsintensive programmer, og benytte seg av offline-modus i Spotify, men vi fortsetter å jobbe med å løse dette, forsikrer Spotify-representanten."

Selv hvis vi bruker den løsningen som Spotify nevner her så er Spotify et godt tilbud. Hadde det vært den form for bruk som var meningen så hadde vi likevel syntes at vi fikk god valuta for pengene. "Gratis" musikk i god kvalitet som lastes ned like raskt som en middelmådig mp3 er fortsatt noe å trakte etter. Så hvis noen med dette gir opp Spotify så synes jeg de gjør noe overilt. Det er ikke nødvendig å straffe seg selv for å statuere et eksempel. Det blir litt for mye filippinsk påskefeiring for meg.

Og å gå over til Free er kun et godt alternativ hvis det ikke er hakking i lav bitrate. Jeg har ikke den erfaringen, men det ser ut til at andre har det. Og da blir jo Spotify totalt ubrukelig, for i Free kan man ikke laste ned offline-spillelister. De brukerne som virkelig lider under dette er de overfladiske brukerne som bare surfer hits og enkeltlåter. Og selv om det er gøy, så er vel vi litt mer seriøse lyttere. Og for oss er det vel mer verdifullt å kunne høre musikken i beste kvalitet, samt slippe reklameavbrudd flere ganger i løpet av Juleoratoriet. Det siste var det som fikk meg til å slenge en Camilla i disken på Narvesen. Så ta det litt med ro, og bevar støtten til denne viktige tjenesten. Den kan fremdeles bruke uten avbrudd og i full kvalitet hvis dere slår av adrenalinsprøyten noen minutter for å få oksygen til hjernen igjen.

Problemet ligger selvsagt i den eksplosive veksten Spotify har fått siden de fikk i-app og ble lettere tilgjengelig som kontantkort på Narvesen. Jeg pratet noen få ord med dama bak disken sist jeg betalte, og hun fortalte at det har blitt en enorm suksess i hennes kiosk i alle fall. Så brukerne som kan utnytte hele kvaliteten som tilbys har nok vokst litt for fort i henhold til de tekniske ressursene til Spotify. Da tjener de også penger, og bør kunne løse problemet fort som faen.

Det er litt betenkelig at alle de kloke hodene her inne ikke engang ser ut til å ha tenkt på å bruke offline-spillelister for å bli kvitt problemet. Det krever noen minutters tålmodighet, men jeg ser ikke poenget i å insistere på å bruke programmet utelukkende online når slike problemer oppstår. Det er klart at Spotify må få klar melding om at dette ikke er akseptabelt, men gjør i alle fall det dere kan for å gjøre bruken av Spotify akseptabel for dere. Irritasjon forkorter livet med flere år, mange flere år enn den tiden du taper på å bruke min og Spotifys oppskrift. Denne oppskriften på løsning av problemet når nettet mitt ble for tregt tok det meg omtrent 4,5 sekunder på komme på. Betyr det at jeg har den kjappeste hjernen på HFS? :p
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Garantert den kjappeste, jeg støtter Spotify uansett da jeg bruker mediet på fire forskjellige steder og cd-samlingen er for tiden pakket i eplekasser.. MAO, tåler mye hazzel men hadde endel 5 til 10 sekunders glipp idligere i dag....fortsatt kunde!
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
dette er forhåpentligvis forbigående å et lite problem. helt uaktuelt å kutte Premiumabo grunnet dette
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Men nå får jeg ikke til den dll dingsen, helt dødt, playere responderer ikke!
 

Svirre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
184
Antall liker
0
http://www.digi.no/835373/spotify-lover-bot-og-bedring

Mange har opplevd hakking ved avspilling av musikken i Spotify i det siste. Det har skapt en brukerstorm blant både de med betalte premium-abonnement og gratistilgangen med reklameavbrekkk.

Den ellers populære musikkstreamingtjenesten har voksesmerter, som følge av økt bruk. Nå tar de grep.

- Spotify har opplevd en voldsom økt bruk de siste ukene, i takt med at brukerne våre søker frem favorittmusikken sin. Dette har ført til at en liten andel av brukerne har blitt påvirket de siste 48 timene, sier community manager Andres Sehr i Spotify til digi.no.

- Vi gikk straks i gang med å sette opp ekstra servere. Dette vil gi oss full kapasitet igjen, fortsetter han.

Sehr benytter anledningen til å beklage ovenfor alle som har opplevd ufrivillige avbrekk i avspillingen den siste tiden.

- Vi forsikrer at vi jobber hardt for å kunne tilby en god brukeropplevelse og beklager ovenfor alle som har vært midlertidig berørt av problemene.
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Benytter samme fremgangsmåte som baluba og finner det helt uproblematisk. Faktisk er det enda mer frigjørende da jeg ofte befinner meg utenfor wifi-dekning med laptopen. Anser det derfor som en umulighet å vurderere oppsigelse av premiumabonnemetet på grunn av en bagatell som dette siden denne tjenesten faktisk er en liten revolusjon.

Har forresten hatt tre-fire episoder i løpet av den siste uka hvor musikken har blitt stoppet pga at kontoen min har vært i bruk en annen plass i landet. Første gang det skjedde byttet jeg passord umiddelbart, men det virker ikke å hjelpe. Er det noen andre som har opplevd dette?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
jowil skrev:
Benytter samme fremgangsmåte som baluba og finner det helt uproblematisk. Faktisk er det enda mer frigjørende da jeg ofte befinner meg utenfor wifi-dekning med laptopen. Anser det derfor som en umulighet å vurderere oppsigelse av premiumabonnemetet på grunn av en bagatell som dette siden denne tjenesten faktisk er en liten revolusjon.

Har forresten hatt tre-fire episoder i løpet av den siste uka hvor musikken har blitt stoppet pga at kontoen min har vært i bruk en annen plass i landet. Første gang det skjedde byttet jeg passord umiddelbart, men det virker ikke å hjelpe. Er det noen andre som har opplevd dette?
Jøss, nei. Hva er brukernavnet og passordet ditt?
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
Holder på å teste ut remoteless. Ser ut til å være en grei Spotify remote til iPod Touch.

http://remoteless.no/

Min erfaring er dog at slike apps kan være noe ustabile.
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Fin sak dette, men mulighetene var nå veldig begrenset i forhold til spillelister og slikt. Regner med at det kommer seg etter hvert!
 
Topp Bunn