Spotify's bestevenner.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
501
Torget vurderinger
2
Hei,virker som denne ikkje virker lengre http://spotify.mikromann.net/ Skulle nemlig vise noen kor lett det va å få tilgang men det gikk ikkje.Noen som har en annen oppskrift?

mvh Filip

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
844
Torget vurderinger
4
En liste som inneholder 4 ganger så mange låter av Otis Redning som Bob Dylan kan aldri bli en bra liste. Punktum.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
F.E. skrev:
Hei,virker som denne ikkje virker lengre http://spotify.mikromann.net/ Skulle nemlig vise noen kor lett det va å få tilgang men det gikk ikkje.Noen som har en annen oppskrift?

mvh Filip
Har 1 Invite igjen hvis du ikke har fått enda send meg en Pm med din Mail adresse.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg har gratisversjonen av Spotify. Senest i går var det masse reklame til stadighet, men i dag har jeg spilt fra klokken 9 og har ennå ikke hørt noe, hverken egenreklame eller Lotta eller den Helvetes svensken som har fått gi ut plate. Vet noen hvorfor? Er dette noe de gjør for at man skal få smaken på reklamefri streaming og dermed betale for premium? Det kan være at det virker.

N

nb

Gjest
totte skrev:
Jeg har gratisversjonen av Spotify. Senest i går var det masse reklame til stadighet, men i dag har jeg spilt fra klokken 9 og har ennå ikke hørt noe, hverken egenreklame eller Lotta eller den Helvetes svensken som har fått gi ut plate. Vet noen hvorfor? Er dette noe de gjør for at man skal få smaken på reklamefri streaming og dermed betale for premium? Det kan være at det virker.
Kanskje det er styrt slik at det er mer reklame i prime time? Dvs etter jobb-tid? Jeg har bare betalversjon (medlem av den eksklusive klubben av 40.000 betalende så har ikke noen erfaring med reklamefrekvensen selv)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
nb skrev:
totte skrev:
Kanskje det er styrt slik at det er mer reklame i prime time? Dvs etter jobb-tid? Jeg har bare betalversjon (medlem av den eksklusive klubben av 40.000 betalende så har ikke noen erfaring med reklamefrekvensen selv)
Nei, reklamen er grusom i kontortiden til vanlig. Takk fror at du er blant dem som sørger for å opprettholde tilbudet.

N

nb

Gjest
totte skrev:
Nei, reklamen er grusom i kontortiden til vanlig. Takk fror at du er blant dem som sørger for å opprettholde tilbudet.
Bare hyggelig - lett verdt en hundrings i måneden eller hva det nå er, men jeg abonnerer ikke for lengre tidsrom så lenge det er usikkerhet til hva som blir Den Store Tjenesten.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Hele katalogen til Bob Dylan som var tilgjengelig på Spotify er nå borte :(

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Hvor lenge var Adam i paradis? Jeg prøvde meg med Spotify når jeg kom hjem og etter noen minutter:

Dette er Lotta!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Hehe Jeg er premium kunde da slipper du heldigvis reklame :)

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Antall liker
208
Torget vurderinger
4
Ny info! Så lenge du skipper innen sangen er ferdig kommer ingen reklame...

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Så lenge du betaler for tjenesten - ingen reklame :p

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
1.577
65finger skrev:
Hele katalogen til Bob Dylan som var tilgjengelig på Spotify er nå borte :(
Er dette en tendens også med andre artister? Noen som vet hvorfor Boberns musikk er fjernet?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Vet ikke hvorfor Bob er fjernet. hadde et par album på en spilleliste. De kan fremdeles spilles. Merkelig nok

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Får håpe det er et engangstilfelle men jeg tviler :(

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Kan tenke meg det er jævlig dårlig stemmning på Spotify-kontoret kvar gang dette skjer.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Ikke usannsynlig.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.622
Torget vurderinger
10

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.383
Torget vurderinger
4
Det fungerer, litt små problemer hos Spotify/Sonos men det var første dag så tvilen får komme dem til gode.
Er verdt hele prisen for Sonos for min del, ikke som hovedkilde men som tillegg til lp/cd. Virkelig bra for å sjekke ut ny musikk på en veldig enkel måte. Trenger ikke PC for Spotify/Radio eller trådløst nettverk, men jeg bruker PC og Iphone for betjening og bruker da trådløst nettverk. Tar 2 min så sette opp en ny avspiller.

-Minutten

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.622
Torget vurderinger
10
Jeg er vel bevandret med SONOS i 5 år med 9 soner, 4 kontroller og en iphone så jeg kjenner fordelene med brukerevennlighet.

Det jeg lurte på var selve funksjonaliteten med Spotify dernest lydkvaliteten :)

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.383
Torget vurderinger
4
UPS! :)
Fungerer som om du har filene lokalt, kan mikse køer med lokale og Spotify. Litt tregere å søke, men du slipper å "tagge"! Tror mange vil slite med å høre forskjell på rippet musikk og Spotify!

EDIT: Har spilt litt og lyttet med hodetelefoner direkte ut fra min RME dac, og det er litt mindre "luftig" fra Spotify, åpner seg litt mere opp på flac ripp. Testet med Kôln Consert med Jarret, men det var ikke mer en forventet. Vil tippe dette er bra nok som hovedkilde for 97%, og det kun slike galninger som oss her på dette forumet som må ha noe bedre.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.622
Torget vurderinger
10
Spennende. Da kommer jeg til å bestille :D

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Har prøvd å lete, men noen som kan bekrefte hvilke bitrate man får? Er det samme som med premium på Macen? altså 320k, Ogg5?

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.383
Torget vurderinger
4
ralex skrev:
Har prøve å lete, men noen som kan bekrefte hvilke bitrate man får? Er det samme som med premium på Macen? altså 320k, Ogg5?
Sjekk slutten på youtube vedlegget litt lenger opp. (Ja, 320ogg)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.158
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Minutten skrev:
ralex skrev:
Har prøve å lete, men noen som kan bekrefte hvilke bitrate man får? Er det samme som med premium på Macen? altså 320k, Ogg5?
Strengt tatt ganske respektabelt. Jeg har brukt Spotify mye til å dykke litt ned i historiske innspillinger (takk til Minutten for mange flotte linker), utover å høre noe som mangler i samlingen. Nyheter er jo også glimrende til tider. I det siste har jeg fått sette meg inn i både Plant og Youngs siste plater, og det har ikke plaget meg å sniklytte. Og det har i det aller siste foregått ved 160 kbps, for jeg har ikke betalt "regningen". Det er klart hørbart at det er forringet på Spotify Free, men jeg overlever det når jeg bare vil høre en god plate som jeg ikke har.

Men en ting er sikkert, jeg betaler for Premium igjen så snart jeg føler at jeg har tid til å utnytte de få kronene det koster. Det lille jeg har av tid til musikk for tiden går med til å høre på musikk jeg eier, i tillegg til å sjekke om et par nye plater er noe for meg. Men når kveldene blir enda mørkere så åpner jeg møllposen for en ny dose Premium igjen.

Hadde jeg bodd på hybel ved pendling, og brukt mini-pc istedenfor min vanlige laptop, så ville jeg vurdert Premium som hovedkilde. USB til en liten Tripath med god psu, og et par små Klipsch vil kunne gi mye musikk-glede på et minimalt budsjett for musikk. 320 kbps er såpass moderat forringet at jeg ville overlevd noen uker med kun det som kilde, og inspirasjonen ville blitt en slags konstant påminnelse om å oppleve noe nytt. Jeg tror det ville vært oppfriskende å tilbringe noen uker med mini-bar og utforskertvang og godlyd i små pakker. Godlyd er et begrep som må sees i forhold til hva folk flest hører musikken sin på, for et smart forsterker/høyttalervalg vil kunne gi klart bedre lyd med Premium, enn et relativt kostbart minianlegg fra en stor produsent. En god kilde er utgangspunktet for god lyd, men hvis resten av kjeden ikke følger skikkelig opp, så blir oppløsningen til kilden ikke like betydningsfull. Da er det ofte andre parametre som avgjør om det oppleves som godlyd, eller ikke. Kanskje foten i slike tilfeller vil være et mer presist måleinstrument enn noe B&K har kommet opp med.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.622
Torget vurderinger
10
Enig. Har selv erfart at en dac med varm og fyldig klang gjengir 16 bits musikk bedre enn en sacd spiller med høyere oppløsning.

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.654
Torget vurderinger
49
Spotify er helt konge :)
Har vært premium kunde nå i noen mnd og er strålende fornøyd ,finner noe nytt bra nesten daglig .

Noen som vet om det kan kjøres i asio eller asapi ?

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Minutten skrev:
ralex skrev:
Se der ja. Den snutten hadde jeg ikke hørt på, bare leta på Sonos og Spotify, der var det en annen video :)
Ja, er ikke så gal kvalitet faktisk. Skal bli deilig den dagen man har tjenester og linjer hele veien til å streame Flac e.l men dette er da virkelig noe man kan bruke slik det er også. Virkelig god musikk kjøpes uansett, foreløpig :)

Fikk ikke noe mindre lyst på Sonos nå ;D

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.383
Torget vurderinger
4
Virker som om problemene er løst, og nå fungerer Spotify + Sonos helt glimrende hos meg.
Når det gjelder lyden så er den tilfredsstillene til mitt bruk, litt dempet dynamikk og et "lite slør" over musikken ved sammenligning med lossless. (Enkelt blir nok ikke fornøyde før det streames direkte fra master diskene, gratis selvfølgelig) Som kilde til å utforske ny og gammel musikk uten å måtte styre med en PC er nok dette blant det beste markedet kan tilby idag, til en relativ lav kostnad.

-Minutten

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.622
Torget vurderinger
10
Minutten skrev:
Virker som om problemene er løst, og nå fungerer Spotify + Sonos helt glimrende hos meg.
Når det gjelder lyden så er den tilfredsstillene til mitt bruk, litt dempet dynamikk og et "lite slør" over musikken ved sammenligning med lossless. (Enkelt blir nok ikke fornøyde før det streames direkte fra master diskene, gratis selvfølgelig) Som kilde til å utforske ny og gammel musikk uten å måtte styre med en PC er nok dette blant det beste markedet kan tilby idag, til en relativ lav kostnad.

-Minutten
Sitter akkurat nå med hodetelefoner og sammnligner samme låta på CD/Lossless kontra Spotify og er helt enig i dine betraktninger. Forskjellen er der og jeg kan skille dem i en blind AB test. Uansett er Spotify moro og jeg tror mye av lyttingen i huset (utenom lytterom og hodetelefon oppsettet) vil foregå på Spotify :)

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.622
Torget vurderinger
10
Er det begrensninger på brukere på spotify? Har logget meg inn på premium kontoen via både sonos og iphonen. Har ikke lagt inn programvaren på laptopen enda.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.383
Torget vurderinger
4
hel skrev:
Minutten skrev:

-Minutten
Sitter akkurat nå med hodetelefoner og sammnligner samme låta på CD/Lossless kontra Spotify og er helt enig i dine betraktninger. Forskjellen er der og jeg kan skille dem i en blind AB test. Uansett er Spotify moro og jeg tror mye av lyttingen i huset (utenom lytterom og hodetelefon oppsettet) vil foregå på Spotify :)
Nå testet jeg bare flac/Spotify, jeg har litt bedre lyd fra CD en Sonos, men jeg bruker en billig (sikkert plast) optisk kabel fra Sonos og coax fra cdspiller. Tror du i utgangspunktet bare kan bruke en klient om gangen (ellers kunne jo alle bare lånt en konto), ble logget ut før men i det siste har jeg vært pålogget på 4-5 PCer samtidig (hjemme/jobb).

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Dylan er tilbake!
De surmaga norske grinebiterne kan bare stikke fra nyttår. Who cares?

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
844
Torget vurderinger
4
Bra at Bob er tilbake, men desverre med en meeeeeeget begrenset diskografi ::)
Får bare håpe at mer er på gang :)

Topp Bunn