Spotify's bestevenner.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Må innrømme jeg har abonnert på Unlimited, kjører dette fra MacbookPro optisk til Bryston dac og jeg synes virkelig lyden er bra.
Sitter nesten aldrig ned og finlytter så det fungerer bra, meeen, kanskje jeg prøver Premium, tviler vel på jeg hører forskjell.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Fra unlimited til premium dobler du båndbredde fra 160 til 320kbps, og det er ganske lett å høyre. Til og med eg høyrer forskjell ;D

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
NRK skriver at Spotify blir konkurrent med Itunes:
Spotify gjer det mogleg å laste ned musikk til Apple-spelaren Ipod og utvidar nedlastingstilbodet.

I dag lanserte Spotify eit mottrekk mot konkurrenten Apple og deira nettbutikk Itunes. Frå no av blir det mogleg å laste Spotify-musikken rett over på Apple-spelaren Ipod.

Loggar du deg inn på tenesta i dag og koblar til Ipoden din er det mogleg å laste spelelistene dine ned på den berbare spelaren.
[...]
Dei nye funksjonane vil dukke opp hos alle brukarar i dag som ei automatisk oppdatering.
[...]

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Prøvde etter beste evne å oversette dei nye funksjonane til norsk i ein annan tråd:

Brasse skrev:
Meir informasjon på Spotify-bloggen.
Det som er nytt er

• Mulighet for å overføre MP3-filer kjøpt i Spotify. Usikker på om dette var mulig før, eller om ein måtte gjere det via iTunes eller annen programvare. Eg har aldri kjøpt MP3 i Spotify
  • Mulighet for å overføre til iPod m.fl., som ikkje har trådløst nett eller mulighet for Spotify Premium
  • Mulighet for å kjøpe heile spelelister, ikkje kun enkeltlåter
  • Det er ikkje mulighet til å overføre spelelister eller låter som er gjort tilgjengelig i offline modus til iPod m.fl.

Ein mulighet som Spotify gir som ikkje fins i iTunes er trådløs synkronisering av importerte sanger fra iTunes.
Det vil sei at ein kan lage ei speleliste med lossless-låter importert fra harddisk og merke at den skal overføres til mobil (iPhone / Android), så vil desse overføres trådløst når ein er koblet på trådløst nett med Spotify-premium klienten kjørende. I mine auge er det ikkje så veldig viktig, men muligheten er der.

Når det gjelder avspeling av lossless (importert frå iTunes (m4a / apple lossless) på datamaskin, så låter det ikkje like godt i Spotify som i iTunes. Usikker på om det er noko konvertering inne i bildet som degraderer kvaliteten. Ganske lett å sjekke med a / b mellom Spotify og iTunes.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
11.455
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det gleder å se at det går framover med Spotify.

Utvalget av klassisk musikk er allerede formidabelt, og økende.
Lyden er, for meg, veldig nær CD-kvalitet.
I de tilfellene jeg har sammenliknet, gjennom samme DAC, har jeg hatt tendens til å foretrekke CD, men jeg finner etter hvert at jeg ofte driver og hører feil. Jeg spiller mye musikk, holder ofte på med forskjellige ting mens jeg spiller og er i tillegg ganske distre, så det hender av og til at jeg tar feil med hensyn til hva som faktisk spiller. Meget lærerikt.

Spotify Premium spiller på Macbook Pro både gjennom AE/Airfoil og optisk kabel til Arcam rDac i stuen, Nuforce HDP og hodetelefoner i TVstuen, og til AN DAC3 på loftet. I tillegg på flere Windows-maskiner hjemme og på jobb. En sann fryd å bruke.

Ripping og server hjemme har jeg gitt opp, for jeg forventer at både oppløsning, utvalg og priser på streaming-tjenester skal bli enda bedre de nærmeste årene, og jeg gleder meg til alderdommen. :)

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Ja, har oppgradert til Premium nå og må bare igjen si at kvaliteten er knall, en nytelse faktisk. Er veldig imponert over detaljeringen i lyden, lytter virkelig til nerven i musikken istedet for å lytte "etter feil".
Men, synes vel det er på tide Spotify får opp gapless, irriterende med disse pauser på et live album.
Spotify fungerer også på Squeezeboksen, men jeg får bedre lyd direkte fra MBP`en.

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
576
Torget vurderinger
46
Hei Spotify`s bestevenner!

Har abonnert på Spotify i nesten et år nå og er rimelig fornøyd. De siste månedene har det imidlertid blitt brudd i forbindelsen etter omlag en time. Jeg bruker PC og Squezbox, og etter en stund får jeg meldingen" connect timed out. Bad file descriptor"!!!!!!! Avspilling fra harddisk i Flac er ikke noe problem, dette fungerer utmerket. Problemet med Spotify er utrolig irriterende, håper noen her på forumet kan løse dette.

Mvh. Morten

V

vredensgnag

Gjest
Jeg er begeistret for Spotify, men nå får de se å oppfylle løftet sitt om gapless playback. Med min musikksmak er det til tider ganske irriterende å få disse sekundavbruddene midt i musikken.

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Etter siste oppdatering har det bare vært sirup her.(sirup i topplokket i natt også..)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Da har jeg tatt steget over til mobil Spotify. I dag fornyet jeg mitt Premium-abonnement for første gang på flere måneder. Det er på tide å utnytte Android-telefonen bedre. Nå ligger telefonen og synker noen utvalgte spillelister (blant annet Robertens Voodoo Rythms-liste), så får vi se hvordan dette går. Planen er å bruke den off line på Kystbussen i morgen. Tipper det går helt greit, men jeg synes synkingen tar litt lang tid.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.278
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
vredensgnag skrev:
Jeg er begeistret for Spotify, men nå får de se å oppfylle løftet sitt om gapless playback. Med min musikksmak er det til tider ganske irriterende å få disse sekundavbruddene midt i musikken.

Jeg har aldri opplevd det, tror jeg.

V

vredensgnag

Gjest
Dazed skrev:
vredensgnag skrev:

Jeg har aldri opplevd det, tror jeg.
Mener du at du har gapless playback? Må være en unik beta! ;)

På f.eks. operainnspillinger er det vanlig at akten går uten pauser, at et nummer flyter rett over i neste uten avbrudd. Men på Spotify blir det en liten pause, knapt sekundet, før neste spor avspilles. Most irritating. Spotify har lovet de skulle gjøre noe med det i snart et år, men det synes å drøye.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Prøv å spille Tina Live da....hater at de ikke har gapless.
Så at mange har lagt inn dette øsnket på Spotify forum men svarene var noe arrogante, de mente ikke det kunne være så viktigt.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.278
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
vredensgnag skrev:
Mener du at du har gapless playback? Må være en unik beta! ;)

På f.eks. operainnspillinger er det vanlig at akten går uten pauser, at et nummer flyter rett over i neste uten avbrudd. Men på Spotify blir det en liten pause, knapt sekundet, før neste spor avspilles. Most irritating. Spotify har lovet de skulle gjøre noe med det i snart et år, men det synes å drøye.
Å, nei. Jeg misforsto. Trodde det var snakk om opphold i selve musikkfilene, jeg. Ikke mellom. Nei, det har jeg vel ikke. :)

P

Parelius

Gjest
1) Det er en egen spotify app for iPhone, men jeg finner ikke en utgave for iPad på App-store. Noe jeg har oversett?

2) Jeg prøver fortvilt å få spotify til ikke å liste opp all musikken som ligger lokalt (i iTunesbiblioteket). Går inn i prefs og haker bort, men hver gang jeg starter opp spotify igjen så er det resatt til å liste opp lokale filer. Noe smart jeg har oversett her?

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
1) Nei, det er ikke en egen utgave for iPad enda. Wimp er vel alene om det.

P

Parelius

Gjest
Takker, audiomur.

Men hva kan gjøres med å få lagret preferansen om ikke å liste opp lokale filer, mon tro? (Ingen andre med det problemet?)

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
816
Torget vurderinger
4
niels skrev:
Prøv å spille Tina Live da....hater at de ikke har gapless.
Så at mange har lagt inn dette øsnket på Spotify forum men svarene var noe arrogante, de mente ikke det kunne være så viktigt.
Spiller Tina Live fra Spotify her nå og det er IKKE pause mellom låtene hos meg iallefall ???

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Fantastisk, funker som bare fy beta'en her hos meg. :D
Der tok Spotify et langt steg forbi Wimp her i gården. :)

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Ja, det var beinsparket under det som Wimp hadde over Spotify - redaksjonelt innhald.
Og for eit beinspark!

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
46
Interessente nyheter det der. Men, hvor er det man kan laste ned denne Beta'n? Finner ingenting på linken til Brasse.

Når Spotify legger til rette for slik ny funksjonalitet spørs det for min del hvor mye Wimp bruk det blir fremover.

S

Stereo_Mono

Gjest
Trenger bare Spotify på iPaden nå, så blir dette knall :)

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
816
Torget vurderinger
4
Takk for tipset, Brasse!
Holy crap! Her har virkelig Spotify gjort et byks :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.150
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Har instalert Beta versjonen, men spotimote programmet mitt får ikke kontakt med Spotify. Kan det være en sammenheng eller spiller tilfeldigheten meg et puss?

Det var visst bare tilfeldig.

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2009
Antall liker
3
Ja, betaen er fantastisk! Her kan man vist tydelig snakke om forståelse av teknologiens muligheter - store ord ja, men det fortjener de ettter min mening!

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.129
Torget vurderinger
4
digiman skrev:
Trenger bare Spotify på iPaden nå, så blir dette knall :)
Kjøp deg en Sonos til Rega dacen så har du det.

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Før så kunne man velge ti-år i tillegg til sjanger på Spotify radio. Den funksjonen forsvann ved en oppgradering hos meg. Er funksjonen borte, eller det snakk om innstillinger?

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9

Ny oppdatering - ny radio. Oppdateres ikkje automatisk fra forrige beta.
Fungerer mykje betre enn den forrige da den kobles mot historikken i Spotify.
Årstall-radio er på plass og virker å fungere bedre enn før da den ikkje spelar 60-tallsmusikk som blei re-utgitt i 1996 om ein speler 90's, for eksempel.

http://www.spotify.com/download/previews/

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.150
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
For de som bruker Spotimote som remote er det kommet ut en ny oppgradering til serveren. Jeg fikk ikke bladd i spillelistene før jeg gikk inn på evolu-on og kjørte ny oppgradering.

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
46
Spørsmål om 'volume normalisation' i Spotify. Hvilken funksjon har denne og har dere denne haket av?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.278
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Graver opp igjen denne tråden fra glemselen, jeg.

Er det noen som har anbefalinger til innspillinger på Spotify som låter spesielt bra? Demo-album på Spotify, om du vil. Det varierer jo veldig i kvalitet på utgivelser her som andre steder, og det hadde vært kjekt å vite om de virkelig gode.

Så, fyr løs! :)

Topp Bunn