Jammen var det noe fra julenissen på posten også!
( Julenissen var Jorwed i år)
Men får å være litt seriøs så er dette noe jeg har hatt lyst på i mange år. Jeg har rett og slett ment det var for mye penger for noe som brukes så lite.
Arm og PU har blitt satt opp med tommestokk (metermål for de som ikke skjønner hva jeg mener) og printet papirprotraktor.
Så hvordan så det ut når jeg målte med den nye gradvinkelen min?
Jo, jeg har montert armen en mm for langt fra spindel. Overheng ser ut til å være ok. Nålen ligger spot on på løfgrens yttre nullpunkt men bommer en mm eller to på innerpunktet. Dvs den «liner» opp litt mer mot Baerwaldgeometrien.
Hva dette vil si i praksis har jeg ikke noe formening om men det vil vise seg når jeg får ånden til å flytte armen. Egentlig er jeg veldig fornøyd som det er nå.
Så vet jeg det er en del medlemmer her som har det morro med at noen av oss mener vinyl låter bedre - på tross av for få bits og manglende upsampling. Ikke vet jeg, men når jeg fikk på en plate her i går ble jeg ganske overrasket over lyden. Det var da snart 3 måneder siden sist. Av mangel på noe bedre ord vil jeg si at lyden var mer frigjort, lydbildet føltes roligere som om det var fritt for støy.
Plutselig føltes ikke panikken etter ny dac så viktig lengre…
Ellers så hadde nissen lagt ved en liten ting til i pakken
Liten men go’. Klarte ikke å la være når den lå på børsen - Det stod jo tross alt Denon på den
Fortsatt god jul og godt nytt år.