Takker for oppmuntrende ord alle sammen.
Jeg må si jeg humrer litt for meg selv når Fosse lurer på om jeg er maskinist eller mekaniker. Sannheten er at av utdannelse har jeg handel og kontor samt en relativt kort tur innom bedriftsøkonomistudie på BI
Tilfeldigheter gjorde at jeg fikk prøve meg som rørlegger og det, samt hydraulikk har jeg holdt på med siden.
Av mangel på selvinnsikt har jeg spesielt tidligere hevet meg ut i ting uten å tenke på at jeg ikke har peiling. Mottoet har alltid vært; -hvor vanskelig kan det være? Hvis de kan, så kan jeg også.
Når det da bakfyrer og man sitter der med klump i halsen og vondt i magen har jeg vært heldig å hatt venner som har hjulpet, men man har også lært mye av det. Man har også lært det at hvis man bare vil, så kan man gjøre en minst like god jobb som de aller fleste pratmakere og "eksperter".
Jeg kunne skrevet side opp og side ned, men for å ta den ultrakorte versjonen: Før trodde at jeg kunne alt, nå føler jeg ikke at jeg kan noen ting. Det jeg har lært gjennom biler, jobb, hifi er at det er ingen fasit. Det jeg har blitt flinkere til, er å resonnere meg frem til en fornuftig løsning og stole på meg selv. Hvis det da går åt skogen har man det man kaller dyrkjøpt erfaring -noe som ofte er billigere enn å kjøpe andres erfaring dyrt og likevel ikke få det til.
Når jeg nå måler opp og ned over alt på denne blokken er det også for å han en logg og forstå hvorfor det gikk galt - hvis det gjør det.
Mvh