Hei takker igjen,
egenvekten på plintet ligger på ca 50 kg -hvis jeg husker riktig. Med en totalvekt på ca. 65kg med drivverk, armbord og arm.
Har testet spilleren opp mot et par andre spillere når jeg nettopp hadde fått den opp og gå. At det var direktedrift var det ingen tvil om. Den litt lette, raske lyden med et utrolig driv. Skal mye til å matche en DD spiller på "driv". Nesten som musikken går på speed.
Det var ganske overraskende at f.eks. en DIY SP-10 med massivt treplint skulle lyde så likt Denonen. Under disse testene erfarte vi imidlertid feedback i Denonen når vi skrudde opp -BUMMER...
Gjeipen hang et stykken ned på haka en stund etter dette. Spilleren var vanskelig på underlaget...
Etter litt fintenking besluttet jeg meg for å splitte tallerkenen og ta bort fjærene. Det viste seg å løse problemet. Som en bonus ble attaket enda bedre, og jeg satt bare og gliste for meg selv.
Men som du sikkert kjenner til må man altlid prøve litt til. Bruker nå en kobber matte på spilleren. Denne vekter opp tallerkenen til i overkant av 4 kg og gjør anlegget på platen enda stummere. Resultatet av disse fo faktorene er mer attakk og tyngre lyd/bunn.
Summa summarum har det igrunnen vært oppturer og nedturer, men sånner det jo med DIY. Spilleren ble vel ikke akkurat billig heller, men det er vel også normalt med DIY. Det som er morro, er at jeg nærmer meg målet. En spiller med et ekstremt "smekk" eller er det transistent respons det heter? Samtidig som den har blitt tyngre i lyden -uten at det går utover hurtigheten.
Det som er litt vitti er at jeg ikke var klar over hvor drøye egenskaper spilleren hadde fått før jeg fikk kobla opp AR-horna fra sluket (AR som i AlbinoR...).
En god DD sammen med horn er noe som virkelig har synergi!
Håper dette ikke ble for mye selvskryt, men for meg er det Direct Drive som gjelder!
mvh