CDWMcInSpots
Hi-Fi freak
Nettverk via strømnett = (elektrisk) støy i strømnettet?
Dette er utenfor mitt guruområde, men det har vært snakk om at slike løsninger muligens genererer (elektrisk) støy i strømnettet slik at de "forurenser" strømkvaliteten/-nettet.
Fra andre tråder vet vi at en del (antagelig med rette) mener at alle godt konstruerte elektriske apparater skal ha en strømforsyning som håndterer slik strømnettstøy, men det er jo dessverre ikke alle hifibokser som lever opp til dette.
Jeg tror ikke Fenalaar mener akustisk støy.Støy fra selve boksen er helt neglisjerbar. Om jeg legger øret en liten millimeter fra Devolo-boksen min, er det bare såvidt jeg kan høre antydning til en svak durelyd.Sånn apropos - du må være obs på at sånn nettverk via strømnettet lager støy. Ikke akkurat noe jeg selv ville valgt å ha i nær tilknytning til stereoen...
Johan-Kr
Dette er utenfor mitt guruområde, men det har vært snakk om at slike løsninger muligens genererer (elektrisk) støy i strømnettet slik at de "forurenser" strømkvaliteten/-nettet.
Fra andre tråder vet vi at en del (antagelig med rette) mener at alle godt konstruerte elektriske apparater skal ha en strømforsyning som håndterer slik strømnettstøy, men det er jo dessverre ikke alle hifibokser som lever opp til dette.