Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    510
    Sted
    Stockholm
    Hvis noen vet ?
    Har kjøpt ny imac 27" etter noen dager med trøbbel og laste over via overføringsassistenten (fra timecapsule) kan jeg ikke lenger connecte LMS
    Har nå prøvd de fleste versoner som 7,8,1 og 7.9.0 disse skulle jo fixe disse problemene

    Får lastet ned men ikke startet LMS server,det rare er at det funker på den gamle imac,en
    Noen som har noen erfaringer og dele ?eller hvor jeg bør starte og feilsøke ?
    Det burde gå ut på det samme, men har du prøvd å klone den gamle macen over til den nye? Usikker på om time machine klarer å få med seg 100 % av litt mere dyptgående filer?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Tilgi meg hvis dette er tatt opp før, men hvilken versjon av LMS er den nyeste? 10.0? Og kan jeg uten videre bruke den?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Takk. Jeg forsøkte meg på 10.0. men det så så annerledes ut at jeg valgte 7.9. Og det ser ut til å funke bra.

    Den funker så bra at i følge den har jeg 111 flere album enn jeg har.
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er i ferd med å bytte ut PCen som kjører Logitech Media Server - den begynner å bli sliten etter 10 års kontinuerlig drift. En smal sak å sette opp alt sammen på nytt - unntatt radiokanalene. Favorittkanalene ligger lagret under "Favoritter" på den PCen som skal fases ut.

    Og da er spørsmålet: Finnes det en enkel måte å overføre disse favorittene til den nye PCen på? Eller er det bare hardt arbeid - med å legge inn hver enkelt radiokanal på nytt - som skal til?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.877
    Antall liker
    811
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er i ferd med å bytte ut PCen som kjører Logitech Media Server - den begynner å bli sliten etter 10 års kontinuerlig drift. En smal sak å sette opp alt sammen på nytt - unntatt radiokanalene. Favorittkanalene ligger lagret under "Favoritter" på den PCen som skal fases ut.

    Og da er spørsmålet: Finnes det en enkel måte å overføre disse favorittene til den nye PCen på? Eller er det bare hardt arbeid - med å legge inn hver enkelt radiokanal på nytt - som skal til?
    Jepp, det er en enkel metode.
    Alle favorittene ligger i en textfil som heter favorites.opml, så du kan bare kopiere den filen til samme plass på den nye PC'n :)
    Men husk at filen ligger på litt forskjellig sted avhengig hva slags OS du kjører.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er i ferd med å bytte ut PCen som kjører Logitech Media Server - den begynner å bli sliten etter 10 års kontinuerlig drift. En smal sak å sette opp alt sammen på nytt - unntatt radiokanalene. Favorittkanalene ligger lagret under "Favoritter" på den PCen som skal fases ut.

    Og da er spørsmålet: Finnes det en enkel måte å overføre disse favorittene til den nye PCen på? Eller er det bare hardt arbeid - med å legge inn hver enkelt radiokanal på nytt - som skal til?
    Jepp, det er en enkel metode.
    Alle favorittene ligger i en textfil som heter favorites.opml, så du kan bare kopiere den filen til samme plass på den nye PC'n :)
    Men husk at filen ligger på litt forskjellig sted avhengig hva slags OS du kjører.
    Takk for tipset - men dessverre ikke så enkelt for meg. Jeg fant ingen tekstfil som heter favorites.opml. Kjører Squeezeboxene mine med en 10 år gammel avdanket PC med Windows XP.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    4.023
    Antall liker
    1.357
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Takk. Jeg forsøkte meg på 10.0. men det så så annerledes ut at jeg valgte 7.9. Og det ser ut til å funke bra.

    Den funker så bra at i følge den har jeg 111 flere album enn jeg har.
    har du også problem med at LMS, eller Triode plugin ikke husker Spotify passordet? Eller bruker du ikke Spotify?
    Veldig irriterende, hver gang pc står opp fra dvale må man legge inn passord igjen...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.247
    Antall liker
    15.407
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har problemer med å få lagt til Tidal på ickstream.
    Jeg har to kontoer hos WiMP og den som har mailadresse som brukernavn (ungene sine, premium, ikke HiFi) fungerer å legge til.
    Men min egen med tlfnummer som brukernavn fungerer ikke, kommer tilbake til siden hos ickstream der jeg kan legge til tjenester.
    Noen ideer?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er i ferd med å bytte ut PCen som kjører Logitech Media Server - den begynner å bli sliten etter 10 års kontinuerlig drift. En smal sak å sette opp alt sammen på nytt - unntatt radiokanalene. Favorittkanalene ligger lagret under "Favoritter" på den PCen som skal fases ut.

    Og da er spørsmålet: Finnes det en enkel måte å overføre disse favorittene til den nye PCen på? Eller er det bare hardt arbeid - med å legge inn hver enkelt radiokanal på nytt - som skal til?
    Jepp, det er en enkel metode.
    Alle favorittene ligger i en textfil som heter favorites.opml, så du kan bare kopiere den filen til samme plass på den nye PC'n :)
    Men husk at filen ligger på litt forskjellig sted avhengig hva slags OS du kjører.
    Takk for tipset - men dessverre ikke så enkelt for meg. Jeg fant ingen tekstfil som heter favorites.opml. Kjører Squeezeboxene mine med en 10 år gammel avdanket PC med Windows XP.
    Nå ble det plutselig enkelt: det hjalp å søke i skjulte filer og mapper. Da har jeg kommet et stort skritt videre. Takk for hjelpen!
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Har problemer med å få lagt til Tidal på ickstream.
    Jeg har to kontoer hos WiMP og den som har mailadresse som brukernavn (ungene sine, premium, ikke HiFi) fungerer å legge til.
    Men min egen med tlfnummer som brukernavn fungerer ikke, kommer tilbake til siden hos ickstream der jeg kan legge til tjenester.
    Noen ideer?
    Jeg har også Canal Digital abonnement og får heller ikke til å Tidale eller Wimp til å funger med ickStream. Alt fungerer helt til jeg trykker play, da kommer det bare en feilmelding. Jeg mistenker at dette ikke funger med telefonnummer som brukernavn. Er det noen med Canal Digital abbonement som har fått dette til å fungere?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.247
    Antall liker
    15.407
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har problemer med å få lagt til Tidal på ickstream.
    Jeg har to kontoer hos WiMP og den som har mailadresse som brukernavn (ungene sine, premium, ikke HiFi) fungerer å legge til.
    Men min egen med tlfnummer som brukernavn fungerer ikke, kommer tilbake til siden hos ickstream der jeg kan legge til tjenester.
    Noen ideer?
    Jeg har også Canal Digital abonnement og får heller ikke til å Tidale eller Wimp til å funger med ickStream. Alt fungerer helt til jeg trykker play, da kommer det bare en feilmelding. Jeg mistenker at dette ikke funger med telefonnummer som brukernavn. Er det noen med Canal Digital abbonement som har fått dette til å fungere?
    Den WiMPkontoen jeg har med mailadr som brukernavn er CanalDigitalabo, så det er nok ikke greia.
    Tror mer på at det er noe hæssel med mobilbrukernavn.
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.040
    Antall liker
    152
    Eg har Canal Digital kabel, og Wimp fungerer hos meg.
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.040
    Antall liker
    152
    Men ein ting eg slit med er å bruke ein PC som Squeezebox. Prøvde å installere LMS, men finn ikkje ut korleis eg setter den opp til å være avspiller, og ikkje server. Nokon som kan gi innspill på det?
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Men ein ting eg slit med er å bruke ein PC som Squeezebox. Prøvde å installere LMS, men finn ikkje ut korleis eg setter den opp til å være avspiller, og ikkje server. Nokon som kan gi innspill på det?
    Du kan ikke bruke LMS som avspiller. Prøv å installer en virtuell Squeezebox. F.eks. Softsqueeze 3.9b2
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.247
    Antall liker
    15.407
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Prøver på nytt, ble surr med bildene.

    LMS - settings - plugins - ickstream - innstillinger

    Add or Remove
    tidal1.JPG



    Viktig, ikke inn på Tidal direkte, men inn på ickstream cloud
    tidal2.JPG


    Services
    tidal3.JPG


    Legge til Tidal
    tidal4.JPG


    Brukernavn og passord til WiMP HiFi (eller Tidal såklart :))
    Her funker altså også mobiltelefonnummer.
    tidal5.JPG


    Fryd&Gammen
    tidal6.JPG
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.372
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Synes Tidal kunne laget en BETYDELIG bedre beskrivelse og ikke bare kaste folk til diverse linker hos underleverandører. Har og tråklet meg gjennom men det var mildest talt kronglete og ikke for hvermannsen...

    Og bruksanvisningen er fortsatt kun tilgjengelig via omveier. Hvis jeg logger på med min Wimp konto og velger Squeezebox fra menyen kommer jeg tilbake til innlogging osv osv :mad:
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.084
    Antall liker
    18.077
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg får ikke justert volumet, hverken på selve Touch eller PC/nettbrett. Hva er problemet, og hvordan løse? :confused:
     

    HoJ

    Superamatør
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.832
    Antall liker
    39.555
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Selv bruker jeg ickStream på en gammel 486.. ingen problem i det hele tatt, men noe som irriterer meg er at jeg ikke kan spole frem eller tilbake på sb på Tidal..
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.247
    Antall liker
    15.407
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Enig, HoJ, det er dumt at spoling ikke er støttet. Funker på WiMP på SBT, men kun en gang. Prøver du å spole to ganger i samme låt så går det åt skogen. :)
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    672
    Antall liker
    476
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Kjører nå Tidal via Ickstream på en Transporter. Finnes det noe valg for strømming-kvalitet
    eller velger den FLAC automatisk?
    Ser at via PC må man kjøre Chrome for å få FLAC.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.877
    Antall liker
    811
    Torget vurderinger
    4
    Fungerer på CD spilleren min også........ men det er vel OGSÅ off-topic ;)

    Poenget mitt er at problemet med spoling nok først og fremst skyldes streaming av losslessformatet noe som gjør noe med kravet til bufring og nedlastningshastighet. Og dette problemet har naturlig nok ikke Spotify eller cd spillere for den saks skyld.
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.234
    Antall liker
    9.093
    Torget vurderinger
    1
    Fungerer på CD spilleren min også........ men det er vel OGSÅ off-topic ;)

    Poenget mitt er at problemet med spoling nok først og fremst skyldes streaming av losslessformatet noe som gjør noe med kravet til bufring og nedlastningshastighet. Og dette problemet har naturlig nok ikke Spotify eller cd spillere for den saks skyld.
    Greit å vite.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.711
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Dette problemet ligger nok i ickstreamplugin/platform til LMS.

    Man spoler da greit i Youtube 1080P og Netflix 1080P, og man spoler da greit i Tidal webapp.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.470
    Antall liker
    5.263
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Selv bruker jeg ickStream på en gammel 486.. ingen problem i det hele tatt, men noe som irriterer meg er at jeg ikke kan spole frem eller tilbake på sb på Tidal..
    Med mindre du har oppgradert siden jeg satte opp VortexBox for deg, bruker du slettes ikke en 486, men derimot en nymoderne Pentium-4... :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.877
    Antall liker
    811
    Torget vurderinger
    4
    Dette problemet ligger nok i ickstreamplugin/platform til LMS.

    Man spoler da greit i Youtube 1080P og Netflix 1080P, og man spoler da greit i Tidal webapp.
    Nei, tror ikke det har noe med Ickstream og gjøre for det er samme problem via Mysqueezebox og eller ikke LMS for det fungerer jo fint med Spotify....
    Men det er visst ikke bare problem med FLAC for jeg testet nå med å endre strømmekvalitet til MP3 i Wimp, men det hjalp neimen ikke.
    Man får fortsatt "spolt" bare én gang og hvis man prøver én gang til hopper den bare til neste sang....
     

    HoJ

    Superamatør
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.832
    Antall liker
    39.555
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Et på nippet med å kjøpe en duet, har både classic og boom fra før, hvordan er duet vs de? Begge de to var enkle å sette opp, er duetten like enkel? Hva med lydkvaliteten?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn