Squeezebox Radio er en imponerende liten sak.
I dag måtte yngstemann få låne mine effekttrinn som jeg bruker på arbeidsrommet - og dermed ble det stille foran tastaturet.
I første omgang ble mangelen på lyd løst ved at min Squeezebox Radio ble flyttet inn på arbeidsrommet. Problem solved. Trodde jeg.....
Ikke helt - for kona har det med å se på nett-TV - og uten lyd fra PCen, var det laber stemning i heimen - for å si det mildt. Inntil far oppdaget at Squeezebox Radio har en "Line in"-kontakt. Litt blaing i brukermanualen avslørte at denne kunne brukes. I roteskuffen fant jeg en stereo-RCA->3,5 mm-stereo-minijack-kabel - og da denne ble koblet fra DAC til Squeezebox Radio, ble det lyd som kona var fornøyd med. Når en slik kabel er koblet på, dukker nemlig "Line in" som et valg i hovedmenyen - og da kan det spilles musikk fra en ekstern analog kilde - og velger man blant de andre valgene i hovedmenyen, fungerer den fullt ut som en Squeezebox Radio, slik jeg foretrekker det.
Som sagt: en imponerende liten boks, med meget imponerende lyd - størrelsen og prisen tatt i betraktning.