Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.420
    Antall liker
    5.194
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Duet er mer komplisert å sette opp, spesielt dersom den skal benyttes trådløst.
    Men det er ikke verre enn at det pleier å gå greit dersom bruksanvisningen følges punkt for punkt.

    Lydkvaliteten sies å være omtrent som Classic. Kanskje litt bedre.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.710
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Dette problemet ligger nok i ickstreamplugin/platform til LMS.

    Man spoler da greit i Youtube 1080P og Netflix 1080P, og man spoler da greit i Tidal webapp.
    Nei, tror ikke det har noe med Ickstream og gjøre for det er samme problem via Mysqueezebox og eller ikke LMS for det fungerer jo fint med Spotify....
    Men det er visst ikke bare problem med FLAC for jeg testet nå med å endre strømmekvalitet til MP3 i Wimp, men det hjalp neimen ikke.
    Man får fortsatt "spolt" bare én gang og hvis man prøver én gang til hopper den bare til neste sang....
    Du bekrefter egentlig at det er et problem med Ickstream + et problem med Mysqueezebox.com. Hvor skulle problemet ellers ligge?

    Spotify bruker vel en egen plugin som ikke har noe ickstream å gjøre, og her er tydeligvis spoling støttet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.350
    Antall liker
    38.366
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du henter informasjon om sangen du spiller så står det flac, det gjør det på min via ickStream.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Når jeg bruker iPad som remote for Transporter trykker og holder jeg på det store album-bilde....
    deretter 'mer informasjon'....

    image.jpg

    image.jpg
     

    ELJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.222
    Antall liker
    2.240
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    24
    Har oppdaget et merkelig problem med SB. Enkelte albumer kommer ikke opp når jeg søker etter dem selv om de ligger i NAS. Hvis jeg søker etter en artist får jeg kun opp ett album selv om det er 7-8 albumer i NAS.
    NAS-SB trådløst.

    Hilsen Espen
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.191
    Antall liker
    15.126
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan ser tags ut, ELJ.
    Hva om du går til music folder, finner du alle albumene da?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.350
    Antall liker
    38.366
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har du oppdatert musikklisten etter du har lagt de inn?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    4
    Dette problemet ligger nok i ickstreamplugin/platform til LMS.

    Man spoler da greit i Youtube 1080P og Netflix 1080P, og man spoler da greit i Tidal webapp.
    Nei, tror ikke det har noe med Ickstream og gjøre for det er samme problem via Mysqueezebox og eller ikke LMS for det fungerer jo fint med Spotify....
    Men det er visst ikke bare problem med FLAC for jeg testet nå med å endre strømmekvalitet til MP3 i Wimp, men det hjalp neimen ikke.
    Man får fortsatt "spolt" bare én gang og hvis man prøver én gang til hopper den bare til neste sang....
    Du bekrefter egentlig at det er et problem med Ickstream + et problem med Mysqueezebox.com. Hvor skulle problemet ellers ligge?

    Spotify bruker vel en egen plugin som ikke har noe ickstream å gjøre, og her er tydeligvis spoling støttet.
    Jeg tror problemet ligger i grensesnittet mot Wimp og at det såkalte API'et som benyttes ikke fungerer optimalt mot Squeezebox.
    Spotify har løst dette på en bedre måte og Triode sin implementering i LMS er etter min mening den beste.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.350
    Antall liker
    38.366
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får ikke satt opp dueten i mitt nettverk.. Noen som har noen tips?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg får ikke satt opp dueten i mitt nettverk.. Noen som har noen tips?
    Har du prøvd en "factory reset"? Det løste problemene mine. Googler du litt på "Squeezebox Duet Facory Reset", finner du oppskriften.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.239
    Antall liker
    17.040
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    42
    Dene menyen, hvor fier jeg den? Den er iaf ikke på mi Touch???

    Jeg får ikke justert volumet, hverken på selve Touch eller PC/nettbrett. Hva er problemet, og hvordan løse? :confused:
    Innstillinger, spiller, lyd
    Vis vedlegget 314960
    Menyen finner du i webgrensesnittet, så du må inn på PCen og inn i kontrollpanelet til LMS. Der finner du en knapp som heter avanserte innstillinger eller liknende som åpner webgrensesnittet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.350
    Antall liker
    38.366
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Finnes det en grense for hvor mange sb eller sb-controllere en kan ha?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Finnes det en grense for hvor mange sb eller sb-controllere en kan ha?
    Jeg leste litt om dette før jeg kjøpte min fjerde Squeezebox - og såvidt jeg har forstått er svaret at det antageligvis finnes en eller annen grense, men at denne ser ut til å være avhengig av hvert enkelt oppsett. Jeg har fire Squeezeboxer, to Controllere og én iPad - og disse kan spilles og styres samtidig og uavhengig av hverandre uten problemer. Synkronisering kan bli verre - der klarer jeg ikke å synkronisere flere enn to, men det er til å leve med.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.420
    Antall liker
    5.194
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    På kablet nett har jeg hatt fire squeezeboxer spille med perfekt synkronisering fra mine egne musikkfiler. (Har ikke prøvd 5 eller flere)
    Fra eksterne streaming-kilder finnes det noen begrensninger som er beskrevet her.

    Såvidt jeg vet finnes det ingen hard, øvre grense for antall avspillere eller kontrollere pr. server, men før eller senere treffer man nødvendigvis på en eller annen begrensning når det gjelder båndbredde på nett, disk osv. En typisk 16/44 flac-strøm krever typisk mindre enn 1 megabit/sek., så selv et vanlig, kablet hjemmenettverk bør kunne takle dusinvis av avspillere uten problemer.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.350
    Antall liker
    38.366
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er det bare å prøve..
    Kjeller - SB Classic
    Kjøkken - SB Boom
    Stue - SB Receiver
    Terrasse - SB Receiver
    To SB Controller
    ..og en Receiver som ikke er i bruk ennå..
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Squeezebox Radio er en imponerende liten sak.

    I dag måtte yngstemann få låne mine effekttrinn som jeg bruker på arbeidsrommet - og dermed ble det stille foran tastaturet.

    I første omgang ble mangelen på lyd løst ved at min Squeezebox Radio ble flyttet inn på arbeidsrommet. Problem solved. Trodde jeg.....

    Ikke helt - for kona har det med å se på nett-TV - og uten lyd fra PCen, var det laber stemning i heimen - for å si det mildt. Inntil far oppdaget at Squeezebox Radio har en "Line in"-kontakt. Litt blaing i brukermanualen avslørte at denne kunne brukes. I roteskuffen fant jeg en stereo-RCA->3,5 mm-stereo-minijack-kabel - og da denne ble koblet fra DAC til Squeezebox Radio, ble det lyd som kona var fornøyd med. Når en slik kabel er koblet på, dukker nemlig "Line in" som et valg i hovedmenyen - og da kan det spilles musikk fra en ekstern analog kilde - og velger man blant de andre valgene i hovedmenyen, fungerer den fullt ut som en Squeezebox Radio, slik jeg foretrekker det.

    Som sagt: en imponerende liten boks, med meget imponerende lyd - størrelsen og prisen tatt i betraktning.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Hei!

    Ofte, alt for ofte om morgenen virker ikke p2 på touchen min. Det kommer med en feilmelding "internal server error" et aller annet som er delvis skjult bak "spill av" tegnet.
    Har noen fått dette, og funnet en løsning på det.

    Mvh Knut
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei!

    Ofte, alt for ofte om morgenen virker ikke p2 på touchen min. Det kommer med en feilmelding "internal server error" et aller annet som er delvis skjult bak "spill av" tegnet.
    Har noen fått dette, og funnet en løsning på det.

    Mvh Knut
    Jeg opplevde dette for rundt 6 år siden - og var da i kontakt med Logitech Customer Support - som var velvillige og hjelpsomme - men før hjelpen hadde materialisert seg skikkelig, løste problemet seg helt av seg selv. Men såvidt jeg forsto det den gangen, henger problemet sammen med at Logitech Media Server kan få problemer med å laste ned innholdet fra den web-siten den kommuniserer med.

    Litt om dette her: 500 Internal Server Error (What It Is and How To Fix It)

    Men som sagt: For meg gikk problemet over av seg selv. Uvisst av hvilken grunn.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    I dag kom det "connection reset by local host", og det gikk over etter ti minutter.
    Snodig, men takk for svar.

    Mvh Knut
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.350
    Antall liker
    38.366
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kom hjem fra en liten ferie i dag, da ville ikke sb koble seg opp til spotify..

    på serveren så står det "Unable to start streaming from Spotify - check connectivity to Spotify"
    Hva kan være feil?
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    4.020
    Antall liker
    1.353
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Hver gang pc' en har vært i dvale må jeg legge inn passord til Spotify igjen, veldig irriterende. Kanskje samme med deg...
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.645
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    image.jpg

    Etter mange år med AppleTv savnet jeg denne lille boxen.
    Koblet opp igjen med Wimp HI-FI og spotify,låter veldig bra :)

    O
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.350
    Antall liker
    38.366
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fått den til å gå igjen nå.. ikke spør meg om hva som gikk feil, eller hvordan jeg fikk ordnet det igjen..
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Den siste uka har jeg hatt litt forskjellige feilmeldinger på nrkp2 på skvisboks touch'en. varierer litt mellom "internal server error" og "connection reset by local host". Men når disse feilmeldingene kommer går det ofte an å bla seg videre og prøve andre strømmer av lavere kvalitet, og som heller ikke virker. Det kommer og en mulighet til å rapportere det til www.tunein.com
    Er det noen som bruker nrk's url'er direkte ?

    Mvh Knut
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.350
    Antall liker
    38.366
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei, finnes det noen måte å hente ned cover bilde av musikken en spiller - helt automatisk? Så en slipper å legge inn cover selv på musikk en ripper?
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Hei, finnes det noen måte å hente ned cover bilde av musikken en spiller - helt automatisk? Så en slipper å legge inn cover selv på musikk en ripper?
    Jeg tror det er en plugin man kan installere som gjør dette, men jeg har ikke testet den.

    Om du ikke vil finne legge på cover når du ripper kan du fint gjøre dette etterpå. F.eks. har Mediamonkey en ok plugin som heter Batch art finder. Men alle anstendige musikk rippe, spille og tagge programmer har sikkert denne muligheten.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    ITunes henter det jo selv når man ripper....
    Ikke alltid. Ganske ofte må jeg hente coveret annet steds fra, og da blir det gjerne fra amazon.uk. Og av og til skjer det også at jeg får opp et annet cover enn for det albumet jeg har rippet. Et ferskt eksempel: Her om dagen mottok jeg i posten en cd jeg hadde bestilt. Den var med Cleveland Quartet i noen av Beethovens strykekvartetter. Etter ripping slet jeg litt med å finne igjen albumet i iTunes. Det viste seg at coveret som ble funnet på internett var noe helt annet enn det som hørte til det albumet jeg hadde rippet.
    Ikke noe stort problem, bevares, men til tider litt irriterende.
    Edit: Ripper man, har man gjerne også mulighet til å skanne det aktuelle coveret, og så legge det der det hører hjemme. Ofte bedre bildekvalitet enn å laste ned fra nettet.:)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.420
    Antall liker
    5.194
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei, finnes det noen måte å hente ned cover bilde av musikken en spiller - helt automatisk? Så en slipper å legge inn cover selv på musikk en ripper?
    Fungerer ikke den automagiske cover-hentingen i VortexBoxen din lenger?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hærlig. Sb er det beste systemet. Fleksibiliteten er jo rå. :)
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.582
    Antall liker
    7.116
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Litt mekking av overgangskabel, så ble det kontoranlegg med passe fet lyd...

    Radionette Studio 3D fra tidlig 50-tall, med en Squeezebox Receiver som kilde.
    I hovedanlegget står det en Transporter.

    Johan-Kr
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn