Skal gjøre detAnbefaler å ta en tur innom på Finn og sjekke markedet der.
Det ligger i innstillinger et eller annnet sted. Man kan tilpasse fjernkontrollen ganske mye, feks. hadde jeg mine favorittradiostajoner programmert til å komme ved å trykke lenge på et tall. Hold 2 nede, så kommer p2. Det var utrolig kjekt. Nå virker ikke IR kontrollen min lenger =(Noen som husker hvordan man slår av klikk lyden på Squeezebox Touch når man bruker fjernkontrollen?
Trodde ikke man kunne kjøre USB ut fra SB? Eller sammenligner du me PC el.l?Hva slags digital utgang foretrekker folket? Jeg faller tilbake på coax hver gang, men skjønner ikke helt hvorfor USB låter såpass annerledes hos meg. Jeg får lysere/mer slitsom topp med mindre slam i bassen. Noen andre som har denne erfaringen?
Interessant at du også har den samme subjektive lytteopplevelsen med USB. Jeg klarer ikke å finne det igjen, men leste tilsvarende på et utenlands forum. Det som er litt irriterende for meg er at jeg da ikke får spilt av DSD-filene mine med SB Touch, men jeg klarer vel å leve uten.Har forsøkt USB men liker lyden fra Coax utgangen bedre...mer «organisk» eller levende om du vil?! USB virke (også hos meg) lysere og hardere i toppen...
Jeg får DSD ut via USB, men ikke coax. Jeg trodde at DSD player også kunne konvertere til PCM og kjøre ut via coax, men det skjer ikke hos meg i hvert fall.Med plugin'en dsd player kan Touch spille dsd (DoP).
Jeg tviler ikke på DAC-siden av kjeden min for å si det sånn. Jeg tenker nok mer i retning av at Enhanced digital output-plugin'en endrer på noe.Jeg har ingen grunn til å anta at RMEs USB- og spdif-protokoller (Jeg bruker begge) er annet enn riktige. Og som Bambadoo sier: Det er data, ikke lyd som overføres.
Hvor finner man denne listen?For å få EDO «hacket» til å fungere optimalt må man se til kompabilitetslisten over DAC’er som er anbefalt.
Takk takk. Var ikke veldig omfattende den listen der, men har i hvert fall en av DAC'ene på listen. Infoen er heller ikke oppdatert med riktig sample rate som godtas av DAC'en det gjelder. Jeg var inne i EDO-innstillingene og endret på buffer tuningen, så får vi se om det hjelper.Announce: Enhanced Digital Output app - USB Dac and 192k Digital Ouput - Squeezebox : Community : Forums
Color Touch Screen Puts Music at Your Fingertipsforums.slimdevices.com
I took a ROON trail and compared it to my local LMS. Reason was the dithered volume control in ROON. My evaluation ended with that I did not find the SQ of ROON better than LMS (maybe the contrary) and I did not care at all for the user interface of ROON. Considering also the increased cost with ROON this was not an option for me. Very forthcoming support form ROON I must admit - offered to extended my trail as well as connection with dedicated suport technician.
I had ROON for a year now, but I'm going back to LMS. I tried different Roon core servers, but afterall I find Roon not stable enough. Offcourse it has a wonderfull interface with lots of info, but for me the LMS is faster and I cannot hear any difference in music quality. Sometimes I think LMS sounds even better. More open. I now use the Sqeezer app, which is good to work with. Especially the search options is great, It will find music in your own collection, as well in the connected streaming services. And I can browse trough my own music collection again
vurderer sterkt å prøve noe slikt.Lever i beste velgående. Subjektivisten Darko tester LMS og picoreplayer
A short film about the Raspberry Pi as music streamer AND server | Darko.Audio
Utilising PiCorePlayer and the Squeezebox platform.darko.audio
Roon alternativ men gratis og med mye mere muligheter og integrasjoner.
Ok, noe få funksjoner får man ikke riktignok men så mye mer.