|
marsboer skrev:Den digitale volumkontrollen har jo ingen effekt når output er satt til fixed. Selv om jeg skrur volumet til null på Transporteren min spiller den med samme volum siden jeg har deaktivert volumkontrollen i SC.Dog skrev:En snodig observasjon fra min kant, jeg syntes plutselig lyden manglet noe her om dagen, spesielt artikulasjon i bass men også detaljering generelt var litt slappere...trodde det var bare jeg som hadde en dårlig dag. Jeg installerte pluginen som viser volum på dB-skala for en stund siden(men bruker den ikke, har satt output til fixed i Squeezecenter) - og tilfeldigvis så jeg at volumkontrollen viste -4dB! Dette rettet jeg opp - og dermed var alt tilbake til det gamle gode.
En ting er hvordan dette kunne skje - en annen ting viser at den digitale volumkontrollen er noe man bør styre unna! Evt bruke vel vitende om at den reduserer kvaliteten på signalet tildels betydelig...
O.
Betyr dette at det er likegyldig om man bruker en SB eller Transporter hvis man kjører signalet via spdif inn i en ekstern Dac ? Hvis så er tilfelle gidder jeg ikke bruke penger på en Transporter..Veggen skrev:Nettopp, og dette er faktisk en god bekreftelse på at SB med volum på 100% er en fullstendig bitperfekt transport.![]()
Ett spørsmål til: Ligger HDCD-metadata i hvert enkelt spor eller kun i albuminfo? Jeg har mye klassisk som ikke er rippet til albumkataloger men verk/utøverkataloger.Veggen skrev:Ja, det kan du.
Jeg gjorde følgende:
1. Scannet gjennom samlingen med hdcdscanner.
2. Kopierte de albumene som den fant over i en egen katalog.
3. Kjørte batchconverter på denne katalogen over natta.
Kommer an på om du ønsker å utnytte musikk med høyere enn 48kHz samplefrekvens. En annen sak er at det skal litt av en DAC til for å være bedre enn den som sitter i Transporter.Sting skrev:Betyr dette at det er likegyldig om man bruker en SB eller Transporter hvis man kjører signalet via spdif inn i en ekstern Dac ? Hvis så er tilfelle gidder jeg ikke bruke penger på en Transporter..Veggen skrev:Nettopp, og dette er faktisk en god bekreftelse på at SB med volum på 100% er en fullstendig bitperfekt transport.![]()
At SB er bitperfekt fortellerer ikke hele historien, det finnes andre forhold som kan påvirke lydkvalitet også.Valentino skrev:Kommer an på om du ønsker å utnytte musikk med høyere enn 48kHz samplefrekvens. En annen sak er at det skal litt av en DAC til for å være bedre enn den som sitter i Transporter.Sting skrev:Betyr dette at det er likegyldig om man bruker en SB eller Transporter hvis man kjører signalet via spdif inn i en ekstern Dac ? Hvis så er tilfelle gidder jeg ikke bruke penger på en Transporter..Veggen skrev:Nettopp, og dette er faktisk en god bekreftelse på at SB med volum på 100% er en fullstendig bitperfekt transport.![]()
HDCD informasjonen ligger i hvert enkelt lydspor.Valentino skrev:Ett spørsmål til: Ligger HDCD-metadata i hvert enkelt spor eller kun i albuminfo? Jeg har mye klassisk som ikke er rippet til albumkataloger men verk/utøverkataloger.
Det tror jeg ikke stemmer, jeg har ikke visual studio innstallertValentino skrev:Må ha Visual Studio innstallert for å kunne bruke det HDCD-søkeprogrammet. Æsj.
Nei, det tviler jeg på - du må laste ned .Net framework 2.0/3.0 som er runtime miljøet til .net og det er gratis. Programmet startet uten å nøle hos meg. Utvikleren har sikkert gitt info om dette på hjemmesiden- jeg så ikke etter.Valentino skrev:Må ha Visual Studio innstallert for å kunne bruke det HDCD-søkeprogrammet. Æsj.
Jeg opplever akkurat det samme med SqueezeCenter 7.3.2 og 7.3.1 ..... SC står i start modus konstant uten å bli ferdig.Ulf-B skrev:Nå har jeg akkurat installert SqueezeCenter versjon 7.3.2...
Du finner v7.3 her: http://downloads.slimdevices.com/SqueezeCenter_v7.3.0/Lexluthor skrev:Jeg opplever akkurat det samme med SqueezeCenter 7.3.2 og 7.3.1 ..... SC står i start modus konstant uten å bli ferdig.Ulf-B skrev:Nå har jeg akkurat installert SqueezeCenter versjon 7.3.2...
Skulle gjerne reinstallert 7.3 (som virket 100%) men den har jeg slettet. Noen som vet hvor man kan få tak i tidligere versjoner av SC?
Takk takk. Jeg får holde meg til versjon 7.3.0 så lenge. Jeg håper noen finner en løsning på hvorfor flere opplever at versjon 7.3.2 ikke vil starte.....OS skrev:Du finner v7.3 her: http://downloads.slimdevices.com/SqueezeCenter_v7.3.0/
Jeg bruker Norman ...osan skrev:Som sagt så er Norton ett problem. Det er flere som sliter med dette i følge debattsidene på slimdevices. Ser at det er en som har løst det ved å avinstallere Norton, installere SC, og så installere Norton på nytt. Jeg gikk bare bort fra Norton, og har ikke noe problem lenger med å kjøre 7.3.2
Kan desverre ikke hjelpe deg men jeg lurer på hvorfor du bruker det formatet. Har det noen fordeler fremfor f.eks Apple Lossless?Nido skrev:..jeg har et merkerlig problem: får ikke spilt av(de vises statisk på displayet) filer rippet i dbPower amp(aiff)Når jeg reripper dem i iTunes(fortsatt aiff) så funker det! Bruker XP, Avast! og SC 7.2.1
Noen innspill?
Dette må jeg få forklart med relativt små teskjeer:OS skrev:Du finner v7.3 her: http://downloads.slimdevices.com/SqueezeCenter_v7.3.0/Lexluthor skrev:Jeg opplever akkurat det samme med SqueezeCenter 7.3.2 og 7.3.1 ..... SC står i start modus konstant uten å bli ferdig.Ulf-B skrev:Nå har jeg akkurat installert SqueezeCenter versjon 7.3.2...
Skulle gjerne reinstallert 7.3 (som virket 100%) men den har jeg slettet. Noen som vet hvor man kan få tak i tidligere versjoner av SC?
mvh,
OS