Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Ulf-B skrev:
    OS skrev:
    Lexluthor skrev:
    Ulf-B skrev:
    Nå har jeg akkurat installert SqueezeCenter versjon 7.3.2...
    Jeg opplever akkurat det samme med SqueezeCenter 7.3.2 og 7.3.1 ..... SC står i start modus konstant uten å bli ferdig.

    Skulle gjerne reinstallert 7.3 (som virket 100%) men den har jeg slettet. Noen som vet hvor man kan få tak i tidligere versjoner av SC?
    Du finner v7.3 her: http://downloads.slimdevices.com/SqueezeCenter_v7.3.0/

    mvh,
    OS
    Dette må jeg få forklart med relativt små teskjeer:

    Hva gjør jeg for å få disse rare greiene som dukker opp når jeg klikker på linken, inn på PCen min - som altså fortsatt kjører på Windows XP?

    Jeg er avhengig av å få til dette før helgen, for da skal jeg ta med meg lap-top og en Squeezebox langt ut i ødemarka og prøve å få musikk der også. Jeg trenger all hjelp jeg kan få - dette kan jeg ingenting om.
    Først avinstallerer du den versjonen av SC som du har nå. Deretter klikker du på linken ovenfor og klikk på filen SqueezeCenter-7.3.exe og den vil da bli lastet ned til PC'en din. Svar ja hvis du får spørsmål om du vil laste ned og kjøre filen.

    mvh,
    OS
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Noen her som har begitt seg ut på å installere SqueezeCenter 7 på QNAP TS-109 evt. TS-209?

    Jeg kjører fortsatt på SlimServer 6.5.4, og har ennå ikke våget meg ut på SC. Litt for mange som rapporterer problemer, og vanskelig å få tak i hvor mange som faktisk får det til å fungere fint.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    OS skrev:
    Du finner v7.3 her: http://downloads.slimdevices.com/SqueezeCenter_v7.3.0/

    mvh,
    OS

    .........

    Først avinstallerer du den versjonen av SC som du har nå. Deretter klikker du på linken ovenfor og klikk på filen SqueezeCenter-7.3.exe og den vil da bli lastet ned til PC'en din. Svar ja hvis du får spørsmål om du vil laste ned og kjøre filen.

    mvh,
    OS
    Tusen takk for hjelpen!

    Nå virket det ikke noe særlig bedre med 7.3.-versjonen - den sto stadig og stanget i oppstartmodus. Da kom jeg på den gode idéen å forandre litt på tallene i linken, og vips var versjon 7.2.1 - den jeg har på min stasjonære PC - på plass. Og den versjonen virker. Sitter og prøvekjører den nå - helt problemfritt.

    Hvis bare internettet står meg bi i helgen der ute i ødemarken der jeg skal befinne meg, skal dette gå bra. Håper jeg.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.974
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Nido skrev:
    ..jeg har et merkerlig problem: får ikke spilt av(de vises statisk på displayet) filer rippet i dbPower amp(aiff) :eek: Når jeg reripper dem i iTunes(fortsatt aiff) så funker det! Bruker XP, Avast! og SC 7.2.1

    Noen innspill?
    Jeg har samme problem. Lastet ned en 24/96 fil i aiff, konverterte denne til 24/44.1 med dbpoweramp, og 96khz filen "spiller " i SqueezeCenter, men ingen lyd. 44.1 filen spiller ikke, og uansett hvilken du kalder opp blir SqueezeCenter veldig treg, og høyre side av SqueezeCenter blinker i intensitet.....
    aiff er valgt under "files" med flac som streaming og Inguz dsp.
    Tror dbpoweramp laget en flac kopi av filen, i 24/96, og den spiller fint...., men jeg ser ikke i dbpoweramp hvordan jeg kan konvertere en fil til f.eks. flac 24/44.1, der er ingen innstillinger mulig, bare i Windows Media 9.2 er det muligt.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Ulf-B skrev:
    ..... vips var versjon 7.2.1 - den jeg har på min stasjonære PC - på plass. Og den versjonen virker. Sitter og prøvekjører den nå - helt problemfritt.

    Jeg begynner å bli luta lei.... Database error: MySQL server has gone away jeg skal prøve 7.2.1 og aldri oppgradere mer ;)

    PS! Installerte 7.2.1 og den virker knirkefritt - JIPPI.

    PPS! Jeg tror foresten ingen av 7.3.+ har virket. For de som vil forske videre på dette så fant jeg følgende tips:

    > You could try removing (or renaming) <SC-Cache-directory>/MySQL. I'd
    > tell you to look at Settings->Status to find out where it is, but this
    > won't work...so my guess for Windows:
    >
    > C:\Documents and Settings\All Users\Application
    > Data\SqueezeCenter\Cache\MySQL
    >
    > Make sure, this directory doesn't exist or is empty when you re-install
    > SC or start mysql. It'll then be recreated from scratch, including a
    > full rescan.
    >
    > kind regards,
    > Markus

    Thanks very much Markus! Just deleting that MySQL directory made all
    the difference, now finally SC7.3 is starting! Very grateful for your
    help!!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - m.h.t. slike oppgraderinger er det kanskje lurt å la entusiastene gå foran. Langt foran. Fra nå av kommer jeg til å drøye lengst mulig med oppgraderinger og alltid spørre om erfaringer først - det jeg opplevde i går og i dag var i overkant for en amatør som meg. Men jeg har lært litt også - helt bortkastet var det ikke.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.022
    Antall liker
    22.183
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Knokefett er aldri bortkastet, men en påminnelse om at før mestring kommer frustrasjon. Jekk deg en øl! :)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Takk, takk - men nå har jeg allerede fått to glass vin til middagen. "Vin og øl, det blir krøll" - akkurat i kveld blir det ja takk, men nei takk. Men godt tenkt. Veldig godt tenkt. I morgen, kanskje?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.793
    Antall liker
    36.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hm.. nå forsvant all musikk vekk fra SC.. rart, plutselig så valgte SC'n selv finne en mappe på pc'n min der jeg bare har noen få sanger.. Så nå må all musikk legges inn på nytt :eek:
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.022
    Antall liker
    22.183
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Musikken ser du vel fremdeles fra Windows Explorer? Jeg mener: Det er du som forteller SC hvor musikken er, ikke SC som forteller deg hvor den vil ha den, HoJ.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.793
    Antall liker
    36.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    Musikken ser du vel fremdeles fra Windows Explorer? Jeg mener: Det er du som forteller SC hvor musikken er, ikke SC som forteller deg hvor den vil ha den, HoJ.
    Jo musikken ser jeg med Explorer, men den "hoppet av" fra SC helt uten viderø!
     

    sugress

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    99
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    2
    det er jo ikke noen problem!
    du sier at du må legge inn all musikk på ny i sc?
    du velger bare hvilke mappe den skal søke gjennom, så gjør sc resten selv.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.022
    Antall liker
    22.183
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    I SC klikk innstillinger. I innstilligervinduet, standardinnstillinger sjekk at stien til musikkmappen din er riktig.

    Sugress sier egentlig det samme.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Hva er det med SC som folket her benytter?? - det virker jo som om SC lever sitt helt eget liv i forhold til den som jeg kjører (kjører alltid siste offisielle versjon) som alltid virker helt pålitelig og gjør som den skal uten noe som helst nykker.

    Fascinerende :)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Samme her, med unntak for mine lille volumbug, så er alt 100% fine and dandy. Og jeg oppgraderer alltid til siste versjon på rappen!
    Merkelige greier.

    O.
    marsboer skrev:
    Hva er det med SC som folket her benytter?? - det virker jo som om SC lever sitt helt eget liv i forhold til den som jeg kjører (kjører alltid siste offisielle versjon) som alltid virker helt pålitelig og gjør som den skal uten noe som helst nykker.

    Fascinerende :)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.022
    Antall liker
    22.183
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fine and dandy her også. Hadde en liten lærekneik ifm overgangen fra windows til linux, men det var altså jeg og ikke programvaren.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg kjører jo 100% mac osx i heimen, så det er jo ikke ofte jeg støter på vanskeligheter på noen områder :) Min erfaring med Squeeze-software og hardware er udelt positiv og robust, it just works. Og med 2200 cder rippet så langt ser det ut som det skalerer bra også...så langt i det minste.

    O.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    marsboer skrev:
    Hva er det med SC som folket her benytter?? - det virker jo som om SC lever sitt helt eget liv i forhold til den som jeg kjører (kjører alltid siste offisielle versjon) som alltid virker helt pålitelig og gjør som den skal uten noe som helst nykker.

    Fascinerende :)
    Jeg installerte SC 7.3.2 på en HP laptop med norsk Vista.... og gjett hva - den virker ikke der heller!

    Den eneste fellesnevner med de to PC'ene jeg nå har prøvd (XP og Vista med Norman og AVG antivirus) er at de har norsk versjon av operativsystemet. Feilen på begge PC'ene er at prosessen SqueezeMySQL ikke installeres med SC 7.3. Det gjør den helt fint med SC 7.2.1. En rask søk på nettet i det store utland viser at det ikke bare er noen få personer her på berget som sliter med installasjonen av SC 7.3. Det kunne vært nyttig å vite om dere har norsk eller engelsk versjon av Windows?
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Lexluthor skrev:
    Jeg installerte SC 7.3.2 på en HP laptop med norsk Vista.... og gjett hva - den virker ikke der heller!
    Jeg gikk fra 6.5.4 til SC 7.3.1 & fastvare 71 (Transporter) for en tid tilbake uten problemer av noe slag. Den kjører på Windows XP Professional Service P 2. I tillegg har jeg sjekket ut 7.3.1 på Vista Home Premium SP 1. Begge i norsk versjon.

    En forbedring: Transporter forstår nå 48kHz klokke inn og jeg kan spille av 48kS/s data korrekt. Merk at Transporter alltid har spilt av 48kS/s data korrekt om en bruker den interne klokken. Mvh.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har også installert siste offisielle versjon siden et par år tilbake og har aldri hatt problemer bortsett fra noen bugs her og der. Jeg kjørte i begynnelsen på Synology DS-106 NAS, deretter Synology DS-207+ NAS og nå på en hjemmesnekret Windows XP PC. Jeg kjører Engelsk Windows XP med service pack 3 og kjører ikke noen virussjekker.

    mvh,
    OS
     

    osan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    Jeg har også veldig sjelden problem med installasjonen. Unntaket er siste versjon, som ikke fungerte sammen med Norman. Det førte til noen timer med fikling og feilsøking.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Windows-basert SC server? Går det an da?

    Kjører selvfølgelig Linux på serveren! ;)

    Neida, jeg bare tuller litt. Jeg kjørte SC og SS lenge i Windows XP og Windows Vista Ultimate x64, inntil for et halvt år siden.
    Det var alltid problemfritt det også, men det kan selvfølgelig hende at det har oppstått en større bug i 7.3.2 på enkelte Windows maskiner. Men det fungerer jo sannsynligvis hos mange så det er naturlig å tro at det er en "lokal" konflikt av noe slag med dertil logisk forklaring, slik som nevnt tidligere.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.833
    Antall liker
    739
    Torget vurderinger
    4
    Kjører stort sett knirkefritt hos meg også (SC 7.3.2 på XP) men har et par småting som irriterer litt.

    1. Alarm funksjonen spiller bare siste sangen i playlisten og ikke fra toppen som den gjorde med 7.2.1

    2. Når jeg setter en sang på pause i mer enn 1 minutt og trykker play igjen spiller den bare ca.30sek før den hopper til neste sang i playlisten. Virker som den spiller til buffer i receiver er tømt og så hopper til neste sang?


    Andre som har sett noe lignnende?

    En annen ting:
    Kan SB Duet avspille 24-bits FLAC filer?
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Liotheles skrev:
    Kan SB Duet avspille 24-bits FLAC filer?
    Ja opp til 48KHz samplingsfrekvens.

    mvh,
    OS
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Liotheles skrev:
    Kjører stort sett knirkefritt hos meg også (SC 7.3.2 på XP) men har et par småting som irriterer litt.

    1. Alarm funksjonen spiller bare siste sangen i playlisten og ikke fra toppen som den gjorde med 7.2.1

    2. Når jeg setter en sang på pause i mer enn 1 minutt og trykker play igjen spiller den bare ca.30sek før den hopper til neste sang i playlisten. Virker som den spiller til buffer i receiver er tømt og så hopper til neste sang?


    Andre som har sett noe lignnende?

    En annen ting:
    Kan SB Duet avspille 24-bits FLAC filer?
    1. bruker jeg ikke

    2. Den fungerer ikke slik hos meg, men fikk ikke lagt inn 7.3.2 på min Linux boks før i dag så det kan jo ha skjedd ting.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Jeg har fått meg Squeezebox. Happy, happy. Men, det viser seg at det trådløse nettet jeg skulle bruke har problemer for tia og ikke funker før over helga (uvisst av hvilken grunn). Så, akkurat nå har jeg ikke noe trådløst nett. Det jeg derimot har er nett inn på Macbook'en min via telefonen min og HDSPA (eller hva det nå heter - 3.5G). Funker jo bra, det, til surfing og sånt. Det jeg da lurer på er om det er mulig å kople Squeezebox'en opp til Macbook'en via Ethernet-kabel (eller noe annet - airport? Blåtann?) og at Squeezebox kan komme seg på nett via Mac'en? Det er jo uansett ikke så mye stress sia jeg får opp et trådløst nett om noen dager, hvis alt går etter planen, men det hadde jo vært gøy å kunne brukt Squeezeboxen til noe, da. :)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Ja, det skal være en enkel sak.

    Du bruker bare en krysset TP-kabel mellom squeezebox og MAC. Regner med at SC da kjører på MACen eller?
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Det er det jeg prøver på nå. Da får jeg fint avspilt musikkbiblioteket mitt, som det fint heter. Men jeg får ikke Squeezeboxen opp på Squeezenettverket. Og jeg finner ikke den PIN-koden jeg må ha for å få laget meg en ordentlig konto på nevnte nettverk. Så jeg tror at det jeg får til er å kople Mac'en og Squeezeboxen, men jeg får ikke til å kople Squeezeboxen opp på internett. Og jeg er helt grønn på slike nettverk-ting. Bare så det er sagt.

    Edit: Ordnet seg når jeg kom på at jeg måtte velge internett-deling i Systemvalg på Mac'en. Så nå funker det og hallelujah! Jeg har radio! :D
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Lexluthor skrev:
    Jeg installerte SC 7.3.2 på en HP laptop med norsk Vista.... og gjett hva - den virker ikke der heller!

    Den eneste fellesnevner med de to PC'ene jeg nå har prøvd (XP og Vista med Norman og AVG antivirus) er at de har norsk versjon av operativsystemet. Feilen på begge PC'ene er at prosessen SqueezeMySQL ikke installeres med SC 7.3. Det gjør den helt fint med SC 7.2.1. En rask søk på nettet i det store utland viser at det ikke bare er noen få personer her på berget som sliter med installasjonen av SC 7.3.
    Jeg har nå fått SC 7.3.2 til å virke ;D Men når jeg installerer LazySearch så slutten den å virke (tjenesten SqueezeMySQL starter ikke) og jeg må reinstallere SC 7.2.1 for så å installlere SC 7.3.2 igjen :mad:

    Men som sagt SC 7.3.2 virker så lenge plug-in LazySearch ikke er installert. Merkelig ??? Jeg skulle gjerne brukt LazySearch sammen med SC 7.3.2. Noen datakyndige som kan gjette seg til en løsning?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er ikke datakyndig, og har heller ikke prøvd å få 7.3.2. til å fungere siden sist. Tvert i mot - jeg har forsøkt å glemme hele greia. Jeg vil bare si at jeg kjører min Squeezebox/SqueezeCenter uten en eneste plug-in - hvilket tyder på at det være noen andre bugs ute og går også.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    7.3.2 har nå i hvertfall også fungert problemfritt både på Transporter og Boom her hjemme.
    Jeg kjører Linux-versjonen helt uten tilleggsplugins, med andre ord enklest mulig.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Kjører 7.3.2 med Lazysearch og endel andre plugins.
    Fungerer helt fint her både med Mandriva Linux og XP Home SP3 Norsk.

    Hvordan har du installert Lazysearch?
    Jeg har lest det er fornuftig å fjerne/slette alle plugins installert manuelt på gamlemåten, og deretter installere de på nytt med Extension Downloader funksjonen.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Litt OT, men jeg har jo enda en nettverksspiller! ;D
    Har endelig fått somlet meg til å få opp hjemmekinoreceiveren på nettet. Den kan også spille av flac +++ pc/serverbasert og har ok menyer til valg av radiokanaler på internett. (SB + Transporter brukes fast som kilder i stue-annlegget og "HeadFi-kroken".)
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Ulf-B skrev:
    Jeg er ikke datakyndig, og har heller ikke prøvd å få 7.3.2. til å fungere siden sist. Tvert i mot - jeg har forsøkt å glemme hele greia. Jeg vil bare si at jeg kjører min Squeezebox/SqueezeCenter uten en eneste plug-in - hvilket tyder på at det være noen andre bugs ute og går også.
    Jeg har nå fått bekreftet at det er Norman Antivirus som lager krøll for SC 3.+ .... så da blir det AVG ;D
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Takk for tipset! Det er bare det at hvis jeg kutter ut Norman, får jeg datamannen vår på jobben på nakken. Kinkig, det der. Jeg trenger et oppegående og oppdatert SqueezeCenter - og jeg trenger å være inne med datamannen vår. Man vet aldri hvilke stygge pek som kan sprette ut av dataen - da gjelder det å ha noen gode venner.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Ulf-B skrev:
    Takk for tipset! Det er bare det at hvis jeg kutter ut Norman, får jeg datamannen vår på jobben på nakken. Kinkig, det der. Jeg trenger et oppegående og oppdatert SqueezeCenter - og jeg trenger å være inne med datamannen vår. Man vet aldri hvilke stygge pek som kan sprette ut av dataen - da gjelder det å ha noen gode venner.
    Da ville jeg sendt en e-post til www.norman.com og forklart problemstillingen og bedt dem lage en fix. Det er tross alt en del som bruker SC og Norman er vel ikke interessert i å miste kunder?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    E-post er sendt. Jeg vet ikke riktig om jeg har de helt store forhåpningene - vi får se.....
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    med 7.3.2 fungerer endelig switching mellom digital inputs og vanlig nettverksstreaming igjen.. :)
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Man skrev:
    med 7.3.2 fungerer endelig switching mellom digital inputs og vanlig nettverksstreaming igjen.. :)
    Digital inputs? Hva mener du?
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Duet
    Er det bare meg som syns batterilevetiden på fjernkontrollen er for dårlig? Det går jo ikke an å sitte en hel kveld og høre på musikk uten at den må i laderen en tur. Siste oppgradering av software hjalp heller ikke på levetiden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn