De digitale inngangene til Transporter. Etter å ha brukt dem og går tilbake til Music Library og trykker play, så skjer det ingenting. I de fleste tilfellene måtte man trekke ut/inn strømkabelen for at den igjen skal streame fra Squeezecenter.
Mener du å høre musikk via fjernkontrollen? Det har ikke jeg forsøkt men når jeg bruker den sammen med receiver varer batteriet mye lengre enn en kveld.audiomur skrev:Duet
Er det bare meg som syns batterilevetiden på fjernkontrollen er for dårlig? Det går jo ikke an å sitte en hel kveld og høre på musikk uten at den må i laderen en tur. Siste oppgradering av software hjalp heller ikke på levetiden.
Hmm... litt usikker på hva du mener med fase, kan du utdype så skal jeg gjerne forsøke å sjekke opp!Valentino skrev:Terka, har du mulighet for å sjekke om disse homeplug-greiene fungerer dersom de ikke er tilkoplet samme fase?
Da henger jeg litt mer med ja! ;D Har ikke sjekket dette, men har ihvertfall testet på flere forskjellige kurser i hovedetasjen hos oss og det har fungert hver gang. Router, server, nettverksdisk osv står på helt annen kurs i underetasjen. Usikker på om disse går mot samme faser.Valentino skrev:Det er vanligvis 3 faser inn til sikringsskapet, og kursene (1-fase) tas fra disse tre. Jeg er rett og slett usikker på om homeplug klarer overføring mellom faser (var det Marsboer som gjorde meg oppmerksom på dette mulige problemet tro?), men tenkte at dersom du får nettverket til å virke i alle rom i huset var vi litt nærmere et "Ja".
Jeg er litt rusten på 230V, P- og N-nett og slikt. Er det noen som kan opplyse (heh!) meg?
Jeg er interressert fordi at min far vurderer homeplug i stedet for WiFi eller Cat6-strekk ifm. innkjøp av en SB3 til RME ADI-2en sin.
PIN kode greiene har jeg aldri vært borti, men den andre biten høres ut som DNS problemer. Er det en URL eller IP du putter inn som NRK P2?Mbare skrev:Et par spørsmål:
Hvorfor finner jeg ikke en pin-kode under innstillinger på Squeezeboxen? Da får jeg jo ikke lagt inn noe på Squeezenetwork og kan ergo ikke bruke det?
Og hvordan i f... får jeg lagt inn radio? Jeg har forsøkt å legge inn NRK P2 f.eks. via Squeezecenter, men får bare beskjed om at at SC ikke klarer å "resolve IP access to... (adresse)". Hva gjør jeg galt?
Da er jeg redd ingenting av det jeg skreiv i forrige post gjelder. Gikk ut fra at du kjørte serveren på en Windows-basert maskin.Mbare skrev:Det var en imponerende rekke med begreper og forkortelser jeg knapt har hørt om. Skal sjekke det ut i morra, når jeg er litt mer våken og har drukket mindre portvin. Det jeg kan svare på er:
SC kjører jeg på Mac'en min og det (lille) jeg har av musikk er også lagret på HD'en på Mac'en min. Så det jeg sliter med når det gjelder radio, er jeg litt usikker på hva er. Det funker som sagt helt fint med radio og SB hvis jeg kopler opp med mobilen min som moden og ethernet-kabling til SB - men det funker ikke når jeg er på det trådløse nettet, selv om både SB'en og Mac'en hver for seg ser det trådløse nettet og jeg fint kan bruke SC til å spille av musikk fra. Merkelig, syns nå jeg.
Kjører homeplugs her i huset, 4 stk i tillegg til wlan til et par SB'er pluss evt laptops som dropper innom, funker som fy! Har murhus med litt vrien dekning til enkelte ting, homeplugs løste biffen!Valentino skrev:Terka, har du mulighet for å sjekke om disse homeplug-greiene fungerer dersom de ikke er tilkoplet samme fase?
Det fungerer selv om det ikke er kobblet på samme fase.Valentino skrev:Terka, har du mulighet for å sjekke om disse homeplug-greiene fungerer dersom de ikke er tilkoplet samme fase?
Enig med den kommentaren. Her skal dog squeezeboxen brukes sammen med en hjemmekinoreceiver. Må sjekke om jeg får satt opp Logitech universalkontroller til å støtte "basisfunksjonene" for denne receiveren, om ikke så må jeg uansett ha flere fjernkontroller.Ulf-B skrev:Den største fordelen med Squeezebox Classic - slik jeg bruker dem her hjemme - er at de lett lar seg bruke via universalfjernkontroller. Nå bruker jeg Logitech universalfjernkontroller, hvilket sikkert gjør det ekstra lett - men åkke som: én eneste fjernkontroll pr. anlegg synes jeg er en kjempefordel.
Søkefunksjon er dårlig på duet kontra classic, informasjonen i displayet er helt ok. Hyggelig med coverbilder om du benytter album art i mappene dine. Batterilevetiden på duet er ikke all verden, husk å sett den i laderen før du legger deg! Fordelen er at den ikke er retningsbestemt, ta den med overalt i huset. Siste spm vet jeg ikkeTerka skrev:Har i dag en SB Classic og en Transporter. Vurderer å gå til innkjøp av en SB Classic til, alternativt en SB Duet.
Håper noen kan hjelpe meg med litt kommentarer/svar:
Hva er fordeler/bakdeler med en SB Duet sammenlignet med SB Classic?
Ser at man har displayet på fjernkontrollen, hvordan fungerer dette mtp søk osv. Tilstrekelig plass til informasjon i displayet? Hvordan er levetiden på batteriene i fjernkontrollen? (Kun brukt som fjernkontroll og ikke musikkavspiller)
Kan man bruke SB Duet i bridge modus? (kablet nettverk inn til Duet fra router og Duet som trådløst tilknytningspunkt for pc'er.)
Blir vel en SB Classic til da. Ganske så fornøyd med den. Spesielt etter at den kom over på PowerWire/kablet tilkobling.hifiguru skrev:Søkefunksjon er dårlig på duet kontra classic, informasjonen i displayet er helt ok. Hyggelig med coverbilder om du benytter album art i mappene dine. Batterilevetiden på duet er ikke all verden, husk å sett den i laderen før du legger deg! Fordelen er at den ikke er retningsbestemt, ta den med overalt i huset. Siste spm vet jeg ikkeTerka skrev:Har i dag en SB Classic og en Transporter. Vurderer å gå til innkjøp av en SB Classic til, alternativt en SB Duet.
Håper noen kan hjelpe meg med litt kommentarer/svar:
Hva er fordeler/bakdeler med en SB Duet sammenlignet med SB Classic?
Ser at man har displayet på fjernkontrollen, hvordan fungerer dette mtp søk osv. Tilstrekelig plass til informasjon i displayet? Hvordan er levetiden på batteriene i fjernkontrollen? (Kun brukt som fjernkontroll og ikke musikkavspiller)
Kan man bruke SB Duet i bridge modus? (kablet nettverk inn til Duet fra router og Duet som trådløst tilknytningspunkt for pc'er.)
Velmodnet ja. Glitrende god forforsterker er hva den er! Og så har den dobbelt display, tsk, tsk.Terka skrev:Hehe.. Transporteren er jo "bare" en forvokst og velmodnet SB Classic!
Er akkurat det min skal brukes som når forvandlingene her i hjemmet er unnagjort.Valentino skrev:Velmodnet ja. Glitrende god forforsterker er hva den er! Og så har den dobbelt display, tsk, tsk.Terka skrev:Hehe.. Transporteren er jo "bare" en forvokst og velmodnet SB Classic!
Dette må du fortelle mer om Valentino.Valentino skrev:.... da vi skal A/B-teste Transporter v.s. Transporter Hotrod. Bind for øya, switchbox and all that jazz...
Will do. Vi måtte utsette, så lytterapportene må vente.Veggen skrev:Tillater meg å klippe fra en annen tråd:
Dette må du fortelle mer om Valentino.Valentino skrev:.... da vi skal A/B-teste Transporter v.s. Transporter Hotrod. Bind for øya, switchbox and all that jazz...
Hva innebærer hotroddingen, og ikke minst, er det forskjeller å spore i lyden?