Skal godt gjøres å slå den, ja.Terka skrev:Da er en SB Duet, samt en "ny" DAC på vei i posten. Da har jeg nesten hele squeezebox-familien i hus.
Foreløbig så får det holde med SB Classic, SB Duet og Transporter.
Kjenner meg igjen her ja! ;DUlf-B skrev:.... Det har blitt i overkant mye hifi i det siste - best å roe det litt ned så kona ikke blir helt krakilsk.
niels skrev:Du kan søke på mange måter, enten søk a la mobil telefon, sjange, år, album, solist osv...det går veldig fort, eller prøv random play,( evt fra genrer eller år du selv velger) det er morsomt.....
Det med "søk ala mobil telefon" var nytt for meg, Niels? Hva mener du?pstraums skrev:Men kan man taste bokstaver med "hjulet" på duet'en ?
niels skrev:Du kan søke på mange måter, enten søk a la mobil telefon, sjange, år, album, solist osv...det går veldig fort, eller prøv random play,( evt fra genrer eller år du selv velger) det er morsomt.....
Jeg instalerte denne på en PC, men nå klarer jeg ikke å finne den igjen når jeg vil ha den på neste PC. Hva har skjedd?Valentino skrev:Ah! og farvel SoftSqueeze. Du skal ikke savnes.
SqueezePlay beta er deilig: http://downloads.slimdevices.com/nightly/7.4/sp/5375/SqueezePlay-setup.exe
http://www.juicehifi.com/DRC is the principle of measuring the response of your hifi/home theatre equipment in situ. Then using powerful DSP techniques to generate digital filters which correct for distortions introduced as a result of the room, speaker positioning, speaker imperfections, etc.
Or put simply: use a "computer" to correct the problems caused by placing your speakers in a large echoing box (ie your room), and also to correct the frequency response of your speakers.
The result is greatly increased stereo separation, a much smoother and richer sound and much fuller clearer bass.
OS skrev:Noen som kan hjelpe meg med dette: Når jeg søker på årstall på min Duet fjernkontroll (og også i Squeezecenter) så kommer det opp en del syke årstall, bla 990, 4079 og 6934. Når jeg velger dem så står det bare "empty" så jeg finner ikke ut hvilke album som evt forårsaker dette. Noen som har en idè til hvordan jeg kan bli kvitt de? Har slettet cache i SC og rescannet men de kommer tilbake.
mvh,
OS
HH skrev:Hei,
Har en squeezbox duet jeg bruker sammen med Qnap 109 og et naim anlegg. Er forsåvidt fornøyd med duet'en men etter oppgradering til 7.3 på squeezecenter og firmware 7.3 r3993 opplever jeg at batterilevetiden er mildt sagt drastisk redusert. Tidligere varte batteriene et par dager. Nå må de lades minst en gang daglig. Er det flere som har opplevd dette? Er det noen settinger jeg kan gjøre for å øke batterilevetiden?
Mvh
Hallgeir
Aubi skrev:Duett reciveren min har nå blitt helt stille både på de analoge og de digitale utgangene. Er det noe jeg ikke ser som er åpenbart i den sammenhengen, eller må jeg bare levere den inn til reparasjon?
Har 26000 filer med 731 artister og 1984 album, det tok nøyaktig 4 min og 14 sek på min dedikerte musikk server med Core2Duo og Win XP64pstraums skrev:Hmm.. ca. 60% nå .. still "woikin" ...
Mulig det er fordi endel av musikken ligger på USB HD? eller skal det ta så lang tid å scanne første gangen ?