Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    marsboer

    Gjest
    Jeg jobber alltid mot serveren med kablet gigabit så det er jo også en faktor ja ;D
    Men uansett så bruker jeg Transporter direkte og SC svært lite sånn til vanlig.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.711
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Noen som orker å teste ut om man bruke squeezecenter med tiny core linux?
     

    panfam

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    50
    Antall liker
    4
    Forsterker og Transporter.

    Et lite avbrekk fra de tekniske diskusjonene:)

    Vurderer å bytte ut min Arcam A90 med en ren effektforsterker koblet direkte til Transporteren. I den forbindelse vurderte jeg å bestille en Arcam P38 fra HiFi Klubben. Selgeren var ikke veldig glad i denne løsningen. Han mente jeg ville tape mye på dynamikken dersom jeg droppet forforsterkeren.....Noen som har praktiske erfaringer på dette? Jeg stiller meg i utgangspunktet litt tvilende til dette. Min eneste innvending til en ren effektforsterkelrløsning er den dagen strømmen går og kona setter på annlegget med full musikk og ødelagte høytalerelementer (Transporteren settes vel til max volum etter strømbrudd?)

    Selgeren mente at jeg ville være tjent med en integrert Arcam i steden (jeg benytter bare digitale kilder). En bi-ampet Arcamløsning kommer på ca 23K og da mente han at Lyngdorf sitt alternativ var et tema. Den har jo innebygget DAC og det er det vel litt "overkill" med kimbinert med Transporterens gode DAC? Med lyngdorfen kunne jeg vel klart meg med en enklere SB koblet til Lyngdorfen?

    Tar gjerne i mot synspunkter (særlig på det første punktet) og forslag på forsterkerløsning. Har Dali Helicon 400 høytalere.

    Trond W
     

    JensL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2003
    Innlegg
    222
    Antall liker
    9
    Sted
    Akershus
    panfam skrev:
    Forsterker og Transporter.

    Vurderer å bytte ut min Arcam A90 med en ren effektforsterker koblet direkte til Transporteren. I den forbindelse vurderte jeg å bestille en Arcam P38 fra HiFi Klubben. Selgeren var ikke veldig glad i denne løsningen. Han mente jeg ville tape mye på dynamikken dersom jeg droppet forforsterkeren.....
    Stiller meg også litt tvilende til utsagnet om tap i dynamikken, men har ikke prøvd selv.

    Lyd & Bilde har testet Transporter koblet rett i en Lyngdorf effektforsterker:
    http://www.lydogbilde.no/test-logitech-transporter-lyngdorf-sda2175.79291.o4054o.lbt.html
     
    C

    Cyber

    Gjest
    En forforsterker kan da ikke tilføre dynamikk, en god forforsterker gjør vel minst mulig med det originale signalet?

    Det er i slike tilfeller du må tenke:
    - Selger butikken transporter?
    - Vil de tjene på at du kjøper en forforsterker "ekstra"

    Jeg holder på med samme løsning selv og venter bare på effekt og server... ;)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    cybervision_ skrev:
    En forforsterker kan da ikke tilføre dynamikk, en god forforsterker gjør vel minst mulig med det originale signalet?

    Det er i slike tilfeller du må tenke:
    - Selger butikken transporter?
    - Vil de tjene på at du kjøper en forforsterker "ekstra"

    Jeg holder på med samme løsning selv og venter bare på effekt og server... ;)
    Nei, en forforsterker kan ikke tilføre dynamikk, men det kan jo tenkes at den innebygde volumkontrollen i Transporter dreper mer av dynamikken enn en ekstra forforsterker (uten at jeg har testet den hypotesen).

    Roy
     

    trond

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Innlegg
    73
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    jeg har brukt Transporter rett inn i effektforsterker, og med forforsterker i begge mine anlegg (ett set up er Copland/Klipsch, det andre er AN). I begge oppsettene (AN Interstage og Copland CTA 505) opplevde jeg (og andre) lyden som betydelig bedre med mer dynamikk og fyldigere lyd med forforsterker. Når det er sagt er ikke Transporter forforst dårlig, men det kan bli bedre med forforst. evt med annen effektforsterker

    Rull ut kanonene
     

    panfam

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    50
    Antall liker
    4
    R.E.S. skrev:
    Nei, en forforsterker kan ikke tilføre dynamikk, men det kan jo tenkes at den innebygde volumkontrollen i Transporter dreper mer av dynamikken enn en ekstra forforsterker (uten at jeg har testet den hypotesen).

    Roy
    Det var vel dette argumentet som ble brukt av selger. Ikke god nok forforsterker.

    Trond
     
    C

    Cyber

    Gjest
    trond skrev:
    jeg har brukt Transporter rett inn i effektforsterker, og med forforsterker i begge mine anlegg (ett set up er Copland/Klipsch, det andre er AN). I begge oppsettene (AN Interstage og Copland CTA 505) opplevde jeg (og andre) lyden som betydelig bedre med mer dynamikk og fyldigere lyd med forforsterker. Når det er sagt er ikke Transporter forforst dårlig, men det kan bli bedre med forforst. evt med annen effektforsterker

    Rull ut kanonene
    Det kan godt være, men jeg har forstått det slik at man må stille inn spenningen ut fra TP slik at du kan ligger over 50 på volumskalaen for å få best lyd hvis jeg har forstått det riktig.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    panfam skrev:
    R.E.S. skrev:
    Nei, en forforsterker kan ikke tilføre dynamikk, men det kan jo tenkes at den innebygde volumkontrollen i Transporter dreper mer av dynamikken enn en ekstra forforsterker (uten at jeg har testet den hypotesen).

    Roy
    Det var vel dette argumentet som ble brukt av selger. Ikke god nok forforsterker.
    Oksemøkk. Fra selgers side altså.
    Transporteren har driveevner som overgår de fleste forforsterkere. Men 2V RMS er max utspenning.

    Dette er langt mer interressant:
    trond skrev:
    jeg har brukt Transporter rett inn i effektforsterker,  og med forforsterker i begge mine anlegg  (ett set up er Copland/Klipsch, det andre er AN). I begge oppsettene (AN Interstage og Copland CTA 505) opplevde jeg (og andre) lyden som betydelig bedre med mer dynamikk og fyldigere lyd med forforsterker.   Når det er sagt er ikke Transporter forforst dårlig, men det kan bli bedre med forforst.  evt med annen effektforsterker

    Rull ut kanonene
    Jeg kan tenke meg at dere kom til å spille høyere med preamp.
    Og at preampene tilførte en liten dæsj fyldighet i form av likeordens forvrengning.
    Ikke noe galt i å foretrekke noen av delene.
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Ref. Wiki.slimdevices:
    Line level below input sensitivity
    If the source (Transporter or Squeezebox) line level is below the rated amplifier input sensitivity then you may want to boost the line level. To do so, you need a preamp.

    You might want to consider a small preamp that only does line level control and not all the other functions. Or you might want to leave your existing preamp in place.

    I følge denne så kan du drive effekt forsterkeren direkte hvis line level er over inngangsfølsomheten på effekten, hvis den derimot er under så anbefales en pre.
    Det hele står ganske utførlig forklart der.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Noen må jo skrive om ting som funker problemfritt med disse greiene også, da. :) Jeg bestilte i februar bredbånd fra Nextgentel (husverten så bare forvirra ut når jeg spurte om han hadde tenkt å installere fiber og kunne ikke, selv etter forklaring fra min side, skjønne hvorfor det skulle være noe poeng). Så det ble bredbånd fra NGT. Fikk modem og de skulle komme på en gitt dato og gjøre de fysiske oppkoplingene. I mellomtida kjøpte jeg meg en 1Gb trådløsruter fra Belkin som jeg fant for en overkommelig penge på Elkjøp (noen hadde levert den inn, så jeg fikk den for 850 eller no sånt). Dagen opprant, installasjonsmannen kom og installerte, jeg kom og satte på Belkin-saken og voila: trådløst nett i hele leiligheta. Praise the lord.

    Nå er jeg forkjøla og hjemme fra jobb, så jeg har fikla litt med SB for å få den opp å gå med plug-ins, nettradio og podcasts og det funker som kniv i halvvarmt smør. "Alltid klassisk" (Jussi får kjørt seg nå, hører jeg) på stereoen, en whisky i glasset (beste kuren som ikke virker som jeg vet om) og lesing og lete grublerier over dette musikk-på-data-prosjektet mitt. Herlig, ikke så verst å være syk i dag. Jeg liker denne nye trådløse, dataverden. Hvis noen kunne lage et godt GUI for oss som liker klassisk, så tar det jo snart helt av.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Vedr. Transporter som forforsterker.

    Jeg har kjørt Transporter via analog forforsterker og direkte i effekttrinnet. Begge deler låter bra. Kommer til å bruke Transporter som pre i anlegget som skal stå i furterommet. (KISS prinsippet fungerer bra. Transporteren har digital volumkontroll og det skal jo i prinsippet forringe signalet (antal bit) på lavt volum. Men samtidig så slipper man enda en komponent (separat forforsterker) som også påvirker signalet i form at den farver det (enten lite eller litt mer..)

    MEN det er nok også her viktig å maching av komponenter. Som nevnt tidligere i tråden testet vi forrige helg Transporter/Lyngdor på midre Proac og Epos høyttalere. Med Proac låt det svært hyggelig, mens med Epos så ble det for skarpt/foroverlent. Hadde vi byttet ut Lyngorf effekforsterkeren med f.eks Electrocompaniet så hadde det hele nok gitt oss en annen lytteopplevelse på Epos høyttalerne.

    Har også ufrivillig testet med å kutte strømmen på Transporter og SB Classic. Volum på disse gikk IKKE i taket når vi slo på igjen strømmen. NB! Volumnivå ligger lagret i Squeezecenter. Tror også denne lager det på pc/server der den kjøres. Hos meg starter jeg ihverfall opp igjen med samme volum etter at pc'en har vært slått av og SB/Transporter har vært utkoblet/flyttet på.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Da er store deler av cd samlinga mi blitt til FLAC. Og Squeezebox Duet er på plass :). Virker til nå veldig bra. Brukes på:
    Lyngdorf DPA-1, som har innebygget dac :).
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    164
    Sted
    Bergen
    Jeg er imponert over brukervennligheten...og med ekstern dac så kom lyden på plass også
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Vapor skrev:
    Jeg er imponert over brukervennligheten...og med ekstern dac så kom lyden på plass også
    Fungerer Abrahamsen godt?! :).

    Driver å ripper for harde livet her nå... skal sette servern min i et skap snart :D... Sammen med den tråløse ruteren.. Har dårlig dekning hit.. men det går fint :).
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har skrevet noe om dette før, men gjentar det gjerne - siden du nevner dette med dekning. Små justeringer av antennevinkel kan gjøre store utslag på signalstyrken og dekningen. Samme med å flytte routeren litt - 10-20-30 cm hit eller dit kan også være nok.
     

    JAND

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    539
    Antall liker
    2
    Sliter litt med SqueezeCenter etter at PC'n har fått ny HD. SC vil ikke starte. Bruker Nornan antivirus,
    og når jeg avinstallerte det funket SC som det skal. Prøvde før avinstalleringen å slå av brannmuren, men til ingen nytte.
    Noen som har tips om hva det kan være.

    På forhånd takk.
    Jon A
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg får ikke SqueezeCenter versjon 7.3.2 til å fungere på min PC - sannsynligvis nettopp p.g.a. antivirusprogrammet mitt (Norman). Går du noen sider tilbake i denne tråden, finner du mye om dette. Løsningen for meg ble å gå tilbake til 7.2.1 versjonen - da virker alt som det skal.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Øh, det er jo Normann som er problemet, ikke 7.3.2.

    Vekk med Normann, ikke SC 7.3.2! Når virusprogrammet legger begrensninger på hvilke LOVLIGE programmer som skal få kjøre, da er det stryk i min bok.

    AVG er et lite, effektivt og gratis alternativt.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Har fått hooket alt opp med router nå. Både router og PC har jeg satt til statisk IP og jeg finner musikken og alt, men når jeg velger noen artister, f.eks. Alison Krauss så fryser kontrolleren før albumet har "glidd" inn på skjermen. Andre albumer fungerer. Den "henger" seg også innimellom og det ender med at den restarter.

    Kva kan vere gale?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skal innstallere LAME. Laster ned tar.gz-fila ok.
    Legger jeg den da bare i plugin-dir (på ReadyNAS Duo), kjører gunzip et voila? Noe mer/annet?
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    4.023
    Antall liker
    1.357
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Oi, jeg er stadig på SC 7.1, if it aint broken ......

    Lame, mp3? Swinger det, så swinger det! Har ikke dere en folder der heter "campingvogn musikk"?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.876
    Antall liker
    809
    Torget vurderinger
    4
    Noen som vet hvor man får kjøpt batteri til Duet fjernkontrollen her i Norge?
     

    panfam

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    50
    Antall liker
    4
    Inguz problemer

    Måtte prøve meg jeg også. Fulgte instruksjonene på http://inguzaudio.com/installation/windows/manual/

    Det eneste som skar seg var at når jeg skulle instalere "NET Framework 2.0" så fikk jeg melding om en konflikt (forutsetter at dette alerede er på plass??

    Alt virker (tilsynelatende) på PC og Transporter. Justerer balansen og EQ med fjernkontrollen MEN det påvirker ikke lyden??

    Bruker XP (for anledningen på en Dell bærbar siden "musikk PC'n er antikk og skal ikke dra Inguz rundt etter det jeg har lest). Har versjon SC 7.3.3. Noen tips?

    Trond
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Har du aktivert InguzEQ under settings/advanced/file types?
    Sjekk task manager (Ctrl-Alt-Del). Ser du en prosess der kalt Inguz.exe mens du spiller?
    Sjekk om du har en fil kalt log.txt i C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\InguzEQ
    Åpne den og se om det er noen feilmeldinger.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    panfam skrev:
    Inguz problemer

    Måtte prøve meg jeg også. Fulgte instruksjonene på http://inguzaudio.com/installation/windows/manual/

    Det eneste som skar seg var at når jeg skulle instalere "NET Framework 2.0" så fikk jeg melding om en konflikt (forutsetter at dette alerede er på plass??

    Alt virker (tilsynelatende) på PC og Transporter. Justerer balansen og EQ med fjernkontrollen MEN det påvirker ikke lyden??

    Bruker XP (for anledningen på en Dell bærbar siden "musikk PC'n er antikk og skal ikke dra Inguz rundt etter det jeg har lest). Har versjon SC 7.3.3. Noen tips

    Trond
    Når du justerer lyden, du sørger vel for å starte sangen på nytt ved å trykke play eller backward-knappen slik det står i dokumentasjonen da?

    Endringer i EQ og romkorreksjonsfiltre trer ikke i kraft før sangen startes på nytt, eventuelt før det skiftes sang.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    446
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    4
    Noen som vet om det er blitt noe fiks på SqueezeCenter 7.3.1 eller senere og Norman ?
    Det er ut med Norman her i huset til det er fikset.

    Squeezebox Duet inponerer stadig. Lydutgangen på controleren er jo helt genialt.
    Hele musikksamlingen og lydbøker på senga. Slipper å konvertere og føre over på mobilen Lenge leve latskapen ;D

    Driver også sennheiser HD650 til mere en høyt nok lydnivå uten å kalle det Hi-End så klart :)

    Ha en riktig god natt :) Stieg Larsson venter ;D

    Knut :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så jeg kan egentlig like gjerne gå for en Duet på nattbordet som en Boom, Puschifer? Besnærende tanke.
     

    panfam

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    50
    Antall liker
    4
    Veggen skrev:
    Har du aktivert InguzEQ under settings/advanced/file types?
    Sjekk task manager (Ctrl-Alt-Del). Ser du en prosess der kalt Inguz.exe mens du spiller?
    Sjekk om du har en fil kalt log.txt i C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\InguzEQ
    Åpne den og se om det er noen feilmeldinger.
    Skal sjekke dette i ettermiddag.

    Noen som har prøvd romkorrigeringssystemet? Hvordan er effekten av dette kontra "proffe" løsninger som f.eks. Lyngdorf?


    Trond
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    446
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Så jeg kan egentlig like gjerne gå for en Duet på nattbordet som en Boom, Puschifer? Besnærende tanke.
    Jeg har jo en Duet i utgangspunktet, men hadde nok valgt controleren hvis jeg skulle valgt til soveromet. Har ikke nattbord så kjekt med en liten dings som ligger siden av puta :D
    Boom kunne jeg tenke meg på uteplassen til sommer pilsen.
    Der igjen er jo controleren genial da den også styrer boom :D
    Men jeg tar jo bare med controleren ut å styrer hele anlegget fra ute plassen med døren åpen.
    Har den også med på kjøkkenet når jeg lager mat, full kontroll på musikken :)
    .
    Knut :)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hvor mange opplever batterilevetiden på Duet-controlleren som et problem? (Er det reellt et problemeller ikke??)
    Ser på Avforum at det er en del som har hatt problemer med at de må lade controlleren flere ganger om dagen, noen etterspør også bytte av batteri til nytt batteri.

    - Det er dette som pt holder avventende med å kjøpe Duet/Controller som neste squeezebox oppsett.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Så galt? Jeg synes ikke batteriet har imponerende kapasitet men såfremt jeg husker å sette controlleren i laderen etter bruk gjør den jo jobben de timene jeg skal benytte den. Regner med at batteriet går raskere tomt når man kobler til headsett men lurer på hva de driver med de som må lade flere ganger for dagen? Batteriet ser nogenlunde generisk ut, ligner veldig på det jeg har i to forskjellige eldre digitalkameraer, nesten Clas'ern produkt? Ser det er på 1250 mAh, mulig det finnes OEM med høyere kapasitet?
     

    panfam

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    50
    Antall liker
    4
    Terka skrev:
    Hvor mange opplever batterilevetiden på Duet-controlleren som et problem? (Er det reellt et problemeller ikke??)
    Ser på Avforum at det er en del som har hatt problemer med at de må lade controlleren flere ganger om dagen, noen etterspør også bytte av batteri til nytt batteri.

    - Det er dette som pt holder avventende med å kjøpe Duet/Controller som neste squeezebox oppsett.
    Controlleren bruker en del strøm. Personlig opplever jeg at den holder en ettermiddag+kveld ved normal bruk (som fjernkontroll til transporteren om ettermiddagen og pod-cast avspiller på puta om kvelden). Settes i laderen morgenen etter.

    Trond
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Puscifer skrev:
    Valentino skrev:
    Så jeg kan egentlig like gjerne gå for en Duet på nattbordet som en Boom, Puschifer? Besnærende tanke.
    Jeg har jo en Duet i utgangspunktet, men hadde nok valgt controleren hvis jeg skulle valgt til soveromet. Har ikke nattbord så kjekt med en liten dings som ligger siden av puta :D
    Boom kunne jeg tenke meg på uteplassen til sommer pilsen.
    Der igjen er jo controleren genial da den også styrer boom :D
    Men jeg tar jo bare med controleren ut å styrer hele anlegget fra ute plassen med døren åpen.
    Har den også med på kjøkkenet når jeg lager mat, full kontroll på musikken :)
    .
    Knut :)
    Boom er nok ved nærmere ettertanke mer versatil til mitt bruk. Den har hodetelefonutgang, kan være med på terrassen, kan være kontoranlegg, og trenger bare 230V for happyness. Jeg spiller ikke så mye plater, mer verk, så det visuelle kan godt være tekstbasert.

    ---

    LAME Project abandoned. Jeg bjeffet mot feil tre.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    panfam skrev:
    Veggen skrev:
    Har du aktivert InguzEQ under settings/advanced/file types?
    Sjekk task manager (Ctrl-Alt-Del). Ser du en prosess der kalt Inguz.exe mens du spiller?
    Sjekk om du har en fil kalt log.txt i C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\InguzEQ
    Åpne den og se om det er noen feilmeldinger.
    Skal sjekke dette i ettermiddag.
    Noen som har prøvd romkorrigeringssystemet? Hvordan er effekten av dette kontra "proffe" løsninger som f.eks. Lyngdorf?
    Trond
    Fått det til å virke nå?

    Når det gjelder graden av proffhet mellom Inguz og lyngdorf så spørs det vel litt hva man legger i begrepet proff.
    Lyngdorf er proffest i betydning av at det er en ferdig brukervennlig boks.
    Men Inguz er nok proffest i forhold til mulig kvalitet og justeringsmuligheter på selve korrigeringen. Kombinenerer du med Audiolense for å gjøre målinger og filtergenerering får du etter mitt skjønn et system som er overlegent Lyngdorf og tilsvarende. Ulempen er selvfølgelig at du må ha ha en brukbar server pc, og det er mer fiklete å få til.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Flagellanten har nå krøpet til korset og innstallert SC på en gammel Zeptolaptop igjen. Litt kortere latenstid nå enn med SC på en ReadyNAS Duo, ja...

    Q: Inguz på en laptop med 1.6GHz prosessor og 1GB RAM. Går det?
    Inguz selv sier +2GHz prosessorspeed, men jeg hadde tenkt kun litt basal EQ-lek, så kanskje?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn