Telenor melder om store problemer med "nettet" i dag - grunnet uvær..........marsboer skrev:Jeg fikk også problemer med nettradio i dag for første gang.
Sammenheng?
Telenor melder om store problemer med "nettet" i dag - grunnet uvær..........marsboer skrev:Jeg fikk også problemer med nettradio i dag for første gang.
Du kan prøve å plugge din forforsterker eller RIAA-trinn inn analoginngangen på lydkortet i PCen din og så "rippe" med gratis-programmet audacity. Sikkert ikke så brukervennlig som den NAD-løsningen, men verdt å prøve siden du allerede har all nødvendig hardware og audacity er gratis.trond skrev:Jeg vil digitalisere vinylsamlingen min, og vil gjerne ha tips om hvordan. Jeg kjøpte et NAD RIAA med USB som kommer med meget brukervennlig software, og begynte med det men etter et titalls plater er jeg ikke fornøyd med lyden. Hva anbefales ? Takknemlig for tips
Elkjøp selger Duet og Boom. (Du sparer mange penger på å bestille den på nett før du henter den i butikken. Go figure.)Norum skrev:Er det mulig å få kjøpt Squeezebox i butikk i oslo`? eller selges den kun over nett?
Fant ut at Datakjeden har classic til 1300 kr. Er sikkert internettpris det da. men jeg vil ha den nåcoolbiz skrev:Elkjøp selger Duet og Boom. (Du sparer mange penger på å bestille den på nett før du henter den i butikken. Go figure.)Norum skrev:Er det mulig å få kjøpt Squeezebox i butikk i oslo`? eller selges den kun over nett?
Classic har HiFi-Klubben hatt inntil nylig, tror jeg. Men ut fra det jeg finner på nettsidene deres, har de sluttet med SB og satser på Sonos.
Det er en god pris. Hvor fant du den? Den eneste SB jeg finner på datakjeden.no til under 1500kr er Receiver.Norum skrev:Fant ut at Datakjeden har classic til 1300 kr.
Opplegget er vel litt det samme som Elkjøp: Bestill/reservér på nettet, hent i butikken.Norum skrev:Er sikkert internettpris det da. men jeg vil ha den nå
Hvorfor har du ikke oppgradert for lenge siden?pstraums skrev:alt. dersom man oppgraderer til 7.3.3
Den "fila" du snakker om.. Dersom det er mysql's database-filer du snakker om, så vil du nok pølse det skikkelig til for deg selv dersom du driver og sletter dem manuelt.pstraums skrev:Har lyst til å slette databasen min og rescanne.. Det er jo et eget valg for dette i menyen i sqeezecenter.. Men det stopper bare på 59764 eller noe (flere ganger) tipper kanskje fila er ødelagt.. kan man gå inn og slette filene manuelt?, alt. dersom man oppgraderer til 7.3.3 (har .3.2 idag) kanskje dette skjer automatisk?
tips?
Jada, det er helt ufarlig. Jeg ble bare nervøs da jeg trodde du vurderte å slette selve databasefilene manuelt.pstraums skrev:Jeg har ikke prøvd å slette noe manuelt, men jeg har kjørt den "slett db og scan på nytt funksjonen" i programmet, og det burde jo ikke være så farlig?
coolbiz skrev:Jada, det er helt ufarlig. Jeg ble bare nervøs da jeg trodde du vurderte å slette selve databasefilene manuelt.pstraums skrev:Jeg har ikke prøvd å slette noe manuelt, men jeg har kjørt den "slett db og scan på nytt funksjonen" i programmet, og det burde jo ikke være så farlig?
Oppgraderinger er jo en klar bekreftelse på at ting IKKE funker - mer eller mindrepstraums skrev:Min policy har alltid vært å ikke oppgradere så lenge ting fungerer.......
Det hadde oppstått et misforhold mellom databasesystemets verdensanskuelse og det som faktisk finnes på disk. Da snakker jeg ikke om musikk-filer, men databasesystemets interne system-filer og referansetabeller. Jeg vet ikke hvordan mysql takler dette, men det er sannsynligvis ikke en feiltilstand den kan gjøre så mye mer meningsfullt med enn å legge seg på ryggen og gi opp. Vil anta at du måtte av- og re-installert SqueezeCenter etterpå for å få skikk på det.pstraums skrev:Hva hadde skjedd om jeg gjorde det tror du ? hadde ikke bare "musikkbiblioteket" blitt tomt ?
(for en teoretiker høres jo det heeeelt logisk ut) ;D
Håpløs sammenligning. Du blander sammen reelle, funksjonalitets-økende oppgraderinger med bugfixes.Flageborg skrev:Oppgraderinger er jo en klar bekreftelse på at ting IKKE funker - mer eller mindre
Og Squeezebox har oppgraderinger tett som hagl - nesten verre enn Microsoft - som dataverdenen forøvrig
Flageborg skrev:Oppgraderinger er jo en klar bekreftelse på at ting IKKE funker - mer eller mindrepstraums skrev:Min policy har alltid vært å ikke oppgradere så lenge ting fungerer.......
Og Squeezebox har oppgraderinger tett som hagl - nesten verre enn Microsoft - som dataverdenen forøvrig
Og så måtte jeg "bygge opp" favorittene i SqueezeCenter på nytt - igjen :
SONOS - en problemfri verden med lydopplevelser - så langt ;D
Det er INGEN som leverer knallbra lyd for et par tusenlapperpstraums skrev:Har forresten sonos en bra BILLIG spiller som kan levere knallbra lyd for et par tusenlapper ?? (siden du nevner den her..)
Nei, jeg uttrykker bare en ekstremt kort oppsummering av et liv med datamaskiner - som for min del begynte i 1978coolbiz skrev:Du blander sammen reelle, funksjonalitets-økende oppgraderinger med bugfixes.
Man kan skru av varsling om ny versjon... men jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil kjøre nyeste versjon. Nyeste versjon har alltid fungert prikkfritt her hos meg på min Linux server.Ulf-B skrev:Man MÅ jo ikke oppgradere. Jeg kjørte lenge på SqueezeCenter versjon 7.2.1 - og det gjør broren min fortsatt - helt problemfritt. Det mest irriterende er disse stressmeldingene om at det er en ny versjon "available" hver gang man skal spille musikk. Før eller senere blir begeret fullt - med alle de problemene det medfører.
Flageborg skrev:Det er INGEN som leverer knallbra lyd for et par tusenlapperpstraums skrev:Har forresten sonos en bra BILLIG spiller som kan levere knallbra lyd for et par tusenlapper ?? (siden du nevner den her..)
edit: vil forresten korrigere dette svaret.. jeg synes Duet til 1990,- gir MEGET bra lyd for ~2000 !! hvilket mye bedre alternativ har du ?
marsboer skrev:Man kan skru av varsling om ny versjon... men jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil kjøre nyeste versjon. Nyeste versjon har alltid fungert prikkfritt her hos meg på min Linux server.Ulf-B skrev:Man MÅ jo ikke oppgradere. Jeg kjørte lenge på SqueezeCenter versjon 7.2.1 - og det gjør broren min fortsatt - helt problemfritt. Det mest irriterende er disse stressmeldingene om at det er en ny versjon "available" hver gang man skal spille musikk. Før eller senere blir begeret fullt - med alle de problemene det medfører.
Hvis du EGENTLIG mener at knallbra lyd begynner med kr. 2000,- + masse penger til DAC = kr. 10 000pstraums skrev:...og det er greitt å begynne den turen for 2000 og ha masse penger til overs til en dac imho..
Hvorav kun de siste 2-3 er relevante i denne konteksten.Flageborg skrev:Nei, jeg uttrykker bare en ekstremt kort oppsummering av et liv med datamaskiner - som for min del begynte i 1978coolbiz skrev:Du blander sammen reelle, funksjonalitets-økende oppgraderinger med bugfixes.
1. Hva baserer du din erfaring på?marsboer skrev:1. Selv om en bedre strømforsyning vel gir noe mer tyngde nedover, så klarer den vel neppe å gjøre noe med oppløsningen til SB'en.
For GOD lyd snakker vi nok mer realistisk om SB+DAC. Jeg ville skippa powerupgrade og heller lagt mest mulig av penga i DACen.
2. Men når det er sagt så ser jeg ikke at SB har noen svakheter i forhold til Sonos. Jeg ser heller ikke at Sonos har noen svakheter i forhold til SB. Det er simpelthen to veldig gode, dog forskjellige, løsninger på samme problem som begge tiltaler sin kundegruppe.
Eller som erfarne datafolk vil uttrykke det:coolbiz skrev:......funksjonaliteten har fått mange nyttige tillegg i løpet av de 3.5 årene siden jeg kjøpte SBen min.
Var selv skeptisk i utgangspunktet, men basert på info fra nettet ble jeg rimelig nysgjerrig.marsboer skrev:Hehe, logisk tankegang og det jeg har lest på nett.
Kjøpte en Welborne Labs PSU til min SB3, men rakk aldri å få testa den før jeg gikk over til Transporter.
Men dersom din praktiske erfaring tilsier at PSU er en nyttig oppgradering selv med en god ekstern DAC, så legger jeg meg selvfølgelig flat.
Hehe - jeg deler fullt ut dine betrakninger om det å være ufrivillig beta-tester for gjengen i Redmond.Flageborg skrev:Eller som erfarne datafolk vil uttrykke det:
"Dette produktet er OGSÅ lansert lenge før det er halvferdig - for å tilfredsstille markedet"
...........akkurat som alt fra Microsoft
En enkel og gammeldags sjel i et nøtteskall - det er meg, det:marsboer skrev:Man kan skru av varsling om ny versjon... men jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil kjøre nyeste versjon. Nyeste versjon har alltid fungert prikkfritt her hos meg på min Linux server.Ulf-B skrev:Man MÅ jo ikke oppgradere. Jeg kjørte lenge på SqueezeCenter versjon 7.2.1 - og det gjør broren min fortsatt - helt problemfritt. Det mest irriterende er disse stressmeldingene om at det er en ny versjon "available" hver gang man skal spille musikk. Før eller senere blir begeret fullt - med alle de problemene det medfører.
Da går jeg til side 62 og leser der. Bruker nemlig Norman antivirus Takk for tipsUlf-B skrev:Det kan komme av at du bruker Norman antivirus på PCen din.
Da må du installere 7.3.3 Norman Safe versjonen av SqueezeCenter.
Se side 62 i denne tråden - der har jeg sitert svaret jeg fikk av Logitech angående dette.
Hvis du ikke bruker Norman - da kan jeg ikke bidra.