Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.232
    Torget vurderinger
    0
    marsboer skrev:
    Jeg fikk også problemer med nettradio i dag for første gang.
    Telenor melder om store problemer med "nettet" i dag - grunnet uvær..........

    Sammenheng?
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Det kan det godt være. Jeg testa bare P4, og hvis de ble påvirket så kan det i høyeste grad være en sammenheng.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ja, ja - da har jeg sendt en henvendelse til Logitech Support. Så får vi se....

    Innimellom litt slapp sommerjobbing, har jeg forsket litt mer på problemet.

    Jeg kommer inn på f.eks. NRK P1 via Internett Radio -> Staff Picks -> By City -> Oslo. Men ikke via Internet Radio -> World - etc.

    De stasjonene som er lagt inn i Playlists via f.eks. Internet Radio - Staff Picks - etc. er spillbare både fra Squeezeboxen og fra PCen - det er bare å gå inn i Playlists og spille i vei. Derimot er de stasjonene som er lagt inn i Playlists via f.eks. Internet Radio - World -etc. ikke spillbare. Selv om de sistnevnte fortsatt står listet opp i Playlists.

    Altså: Noen radiostasjoner er fortsatt tilgjengelige, men ikke alle.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jaja - nå rettet alt seg opp helt av seg selv. Da jeg skulle sette på litt musikk under en av reklamepausene under dagens Tour de France sending, ble det plutselig velstand og alt på en gang.

    I det minste kan jeg konstatere at feilen ikke lå hos meg. Det er også første gang på bortimot 2 år at nettradio har sviktet på den måten. Ganske pålitelig altså - bank i bordet.
     

    trond

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Innlegg
    73
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil digitalisere vinylsamlingen min, og vil gjerne ha tips om hvordan. Jeg kjøpte et NAD RIAA med USB som kommer med meget brukervennlig software, og begynte med det men etter et titalls plater er jeg ikke fornøyd med lyden. Hva anbefales ? Takknemlig for tips
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.413
    Antall liker
    5.186
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    trond skrev:
    Jeg vil digitalisere vinylsamlingen min, og vil gjerne ha tips om hvordan. Jeg kjøpte et NAD RIAA med USB som kommer med meget brukervennlig software, og begynte med det men etter et titalls plater er jeg ikke fornøyd med lyden. Hva anbefales ? Takknemlig for tips
    Du kan prøve å plugge din forforsterker eller RIAA-trinn inn analoginngangen på lydkortet i PCen din og så "rippe" med gratis-programmet audacity. Sikkert ikke så brukervennlig som den NAD-løsningen, men verdt å prøve siden du allerede har all nødvendig hardware og audacity er gratis.
     

    Nido

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Innlegg
    236
    Antall liker
    10
    @iPeng og coverart; på min iTouch med iPeng er det bare noen få album som vises med cover når en blar i albumlisten(de kommer opp alle sammen når jeg velger album og spiller). Bruker iTunes og iArt for laste ned coverart. Hva skal jeg gjøre for å få alle cover til å vises i albumlisten?
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Er det mulig å få kjøpt Squeezebox i butikk i oslo`? eller selges den kun over nett?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.413
    Antall liker
    5.186
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Norum skrev:
    Er det mulig å få kjøpt Squeezebox i butikk i oslo`? eller selges den kun over nett?
    Elkjøp selger Duet og Boom. (Du sparer mange penger på å bestille den på nett før du henter den i butikken. Go figure.)

    Classic har HiFi-Klubben hatt inntil nylig, tror jeg. Men ut fra det jeg finner på nettsidene deres, har de sluttet med SB og satser på Sonos.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    coolbiz skrev:
    Norum skrev:
    Er det mulig å få kjøpt Squeezebox i butikk i oslo`? eller selges den kun over nett?
    Elkjøp selger Duet og Boom. (Du sparer mange penger på å bestille den på nett før du henter den i butikken. Go figure.)

    Classic har HiFi-Klubben hatt inntil nylig, tror jeg. Men ut fra det jeg finner på nettsidene deres, har de sluttet med SB og satser på Sonos.
    Fant ut at Datakjeden har classic til 1300 kr. Er sikkert internettpris det da. men jeg vil ha den nå :D
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.413
    Antall liker
    5.186
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Norum skrev:
    Fant ut at Datakjeden har classic til 1300 kr.
    Det er en god pris. Hvor fant du den? Den eneste SB jeg finner på datakjeden.no til under 1500kr er Receiver.

    Norum skrev:
    Er sikkert internettpris det da. men jeg vil ha den nå :D
    Opplegget er vel litt det samme som Elkjøp: Bestill/reservér på nettet, hent i butikken.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Har lyst til å slette databasen min og rescanne.. Det er jo et eget valg for dette i menyen i sqeezecenter.. Men det stopper bare på 59764 eller noe (flere ganger) tipper kanskje fila er ødelagt.. kan man gå inn og slette filene manuelt?, alt. dersom man oppgraderer til 7.3.3 (har .3.2 idag) kanskje dette skjer automatisk?

    tips?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.413
    Antall liker
    5.186
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    pstraums skrev:
    Har lyst til å slette databasen min og rescanne.. Det er jo et eget valg for dette i menyen i sqeezecenter.. Men det stopper bare på 59764 eller noe (flere ganger) tipper kanskje fila er ødelagt.. kan man gå inn og slette filene manuelt?, alt. dersom man oppgraderer til 7.3.3 (har .3.2 idag) kanskje dette skjer automatisk?

    tips?
    Den "fila" du snakker om.. Dersom det er mysql's database-filer du snakker om, så vil du nok pølse det skikkelig til for deg selv dersom du driver og sletter dem manuelt.

    Jeg har ikke studert bug-listen for 7.3.2 og hva som evt. er reparert i 7.3.3, men jeg synes du skal installere 7.3.3, gjøre en rescan og heller rapportere tilbake dersom noe fremdeles ikke er som det skal.

    Forøvrig har jeg kjørt 7.3.4 beta siden den kom ut, og den har så langt virket både stabil og bug-fri.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Ok, takk for tipset. Jeg kan prøve å oppgradere. Min policy har alltid vært å ikke oppgradere så lenge ting fungerer, og det har det gjort siden jeg fikk dingsen :) .. Ser at det er endel "oppgraderinger" i 7.3.3 kontra 7.3.2 for oss duet brukere... kanskje like greitt å kjøre på :)

    Jeg har ikke prøvd å slette noe manuelt, men jeg har kjørt den "slett db og scan på nytt funksjonen" i programmet, og det burde jo ikke være så farlig?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.413
    Antall liker
    5.186
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    pstraums skrev:
    Jeg har ikke prøvd å slette noe manuelt, men jeg har kjørt den "slett db og scan på nytt funksjonen" i programmet, og det burde jo ikke være så farlig?
    Jada, det er helt ufarlig. Jeg ble bare nervøs da jeg trodde du vurderte å slette selve databasefilene manuelt. :)
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Hva hadde skjedd om jeg gjorde det tror du ? hadde ikke bare "musikkbiblioteket" blitt tomt ?

    (for en teoretiker høres jo det heeeelt logisk ut) ;D

    coolbiz skrev:
    pstraums skrev:
    Jeg har ikke prøvd å slette noe manuelt, men jeg har kjørt den "slett db og scan på nytt funksjonen" i programmet, og det burde jo ikke være så farlig?
    Jada, det er helt ufarlig. Jeg ble bare nervøs da jeg trodde du vurderte å slette selve databasefilene manuelt. :)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.232
    Torget vurderinger
    0
    pstraums skrev:
    Min policy har alltid vært å ikke oppgradere så lenge ting fungerer.......
    Oppgraderinger er jo en klar bekreftelse på at ting IKKE funker - mer eller mindre

    Og Squeezebox har oppgraderinger tett som hagl - nesten verre enn Microsoft - som dataverdenen forøvrig :p

    Og så måtte jeg "bygge opp" favorittene i SqueezeCenter på nytt - igjen ::)

    SONOS - en problemfri verden med lydopplevelser - så langt ;D
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Man MÅ jo ikke oppgradere. Jeg kjørte lenge på SqueezeCenter versjon 7.2.1 - og det gjør broren min fortsatt - helt problemfritt. Det mest irriterende er disse stressmeldingene om at det er en ny versjon "available" hver gang man skal spille musikk. Før eller senere blir begeret fullt - med alle de problemene det medfører.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.413
    Antall liker
    5.186
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    pstraums skrev:
    Hva hadde skjedd om jeg gjorde det tror du ? hadde ikke bare "musikkbiblioteket" blitt tomt ?

    (for en teoretiker høres jo det heeeelt logisk ut) ;D
    Det hadde oppstått et misforhold mellom databasesystemets verdensanskuelse og det som faktisk finnes på disk. Da snakker jeg ikke om musikk-filer, men databasesystemets interne system-filer og referansetabeller. Jeg vet ikke hvordan mysql takler dette, men det er sannsynligvis ikke en feiltilstand den kan gjøre så mye mer meningsfullt med enn å legge seg på ryggen og gi opp. Vil anta at du måtte av- og re-installert SqueezeCenter etterpå for å få skikk på det.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.413
    Antall liker
    5.186
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Flageborg skrev:
    Oppgraderinger er jo en klar bekreftelse på at ting IKKE funker - mer eller mindre

    Og Squeezebox har oppgraderinger tett som hagl - nesten verre enn Microsoft - som dataverdenen forøvrig :p
    Håpløs sammenligning. Du blander sammen reelle, funksjonalitets-økende oppgraderinger med bugfixes.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Eller at Sonos brukerne er inkompetente og ikke forventer (eller forstår) at ting faktisk kan bli bedre ;)

    Min har funket perfekt fra dag en (jeg bruker som sagt folder view, er ikke i min daglige bruk av boxen avhengig av denne scanningen jeg lurer på her) problemet er at jeg har drevet med mp3 i 12-13 år eller deromkring, og mange av filene (mange har det blitt etterhvert) mine er ikke bra tagget (bortsett fra de jeg har rippet de siste 3-4 årene.. de er bra tagget) back then handlet alt om kataloger, og mp3 spillerne funket fint bare filene lå i riktig katalog) Har bare i det siste begynt å lure på om det kanskje kunne være litt lurt å oppdaterer taggene, og derfor begynt å leke med de menyvalgene i duetten som jeg ikke har lekt med før for å se om dette er noe spennende (og DA må man få oppdatert databasen.. hvis jeg har skjønt det riktig?)

    Har forresten sonos en bra BILLIG spiller som kan levere knallbra lyd for et par tusenlapper ?? (siden du nevner den her..)

    Flageborg skrev:
    pstraums skrev:
    Min policy har alltid vært å ikke oppgradere så lenge ting fungerer.......
    Oppgraderinger er jo en klar bekreftelse på at ting IKKE funker - mer eller mindre

    Og Squeezebox har oppgraderinger tett som hagl - nesten verre enn Microsoft - som dataverdenen forøvrig :p

    Og så måtte jeg "bygge opp" favorittene i SqueezeCenter på nytt - igjen ::)

    SONOS - en problemfri verden med lydopplevelser - så langt ;D
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.232
    Torget vurderinger
    0
    pstraums skrev:
    Har forresten sonos en bra BILLIG spiller som kan levere knallbra lyd for et par tusenlapper ?? (siden du nevner den her..)
    Det er INGEN som leverer knallbra lyd for et par tusenlapper ;)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.232
    Torget vurderinger
    0
    coolbiz skrev:
    Du blander sammen reelle, funksjonalitets-økende oppgraderinger med bugfixes.
    Nei, jeg uttrykker bare en ekstremt kort oppsummering av et liv med datamaskiner - som for min del begynte i 1978
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Ulf-B skrev:
    Man MÅ jo ikke oppgradere. Jeg kjørte lenge på SqueezeCenter versjon 7.2.1 - og det gjør broren min fortsatt - helt problemfritt. Det mest irriterende er disse stressmeldingene om at det er en ny versjon "available" hver gang man skal spille musikk. Før eller senere blir begeret fullt - med alle de problemene det medfører.
    Man kan skru av varsling om ny versjon... men jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil kjøre nyeste versjon. Nyeste versjon har alltid fungert prikkfritt her hos meg på min Linux server.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Nei, sant, men med logitech har man beinet innenfor allerede fra ~2000 og kan bestemme selv hvor turen går videre :) og det er greitt å begynne den turen for 2000 og ha masse penger til overs til en dac imho..

    Flageborg skrev:
    pstraums skrev:
    Har forresten sonos en bra BILLIG spiller som kan levere knallbra lyd for et par tusenlapper ?? (siden du nevner den her..)

    edit: vil forresten korrigere dette svaret.. jeg synes Duet til 1990,- gir MEGET bra lyd for ~2000 !! hvilket mye bedre alternativ har du ?
    Det er INGEN som leverer knallbra lyd for et par tusenlapper ;)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Virker som om de fleste ser på datamaskiner som et onde, men som gir tilgang til facebook og nettbank, og ikke et verktøy fullt av muligheter ;D
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Da er du heldig. Personlig har jeg ikke bare gode erfaringer med å oppgradere (snakker om data generellt nå, har ingenting med SB å gjøre) .. det er ikke ALTID oppgraderinger forbedrer situasjonen.. langt derifra imho :)

    Nå er sikkert det faktum at du kjører linux litt relevant her.. det betyr bl.a. at du sansynligvis har langt bedre data kunnskap enn folk flest, og at problemer derfor vil virke mindre enn for oss andre "normalt datakyndige" :)

    Jeg kjører i dag vista 64, og har **TOUCH WOOD** aldri hatt et mer stabilt OS... eneste som ikke virker er All-In-Wonder II fjerren min, og DEN savner jeg .. konge fjernkontroll :(

    marsboer skrev:
    Ulf-B skrev:
    Man MÅ jo ikke oppgradere. Jeg kjørte lenge på SqueezeCenter versjon 7.2.1 - og det gjør broren min fortsatt - helt problemfritt. Det mest irriterende er disse stressmeldingene om at det er en ny versjon "available" hver gang man skal spille musikk. Før eller senere blir begeret fullt - med alle de problemene det medfører.
    Man kan skru av varsling om ny versjon... men jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil kjøre nyeste versjon. Nyeste versjon har alltid fungert prikkfritt her hos meg på min Linux server.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.232
    Torget vurderinger
    0
    pstraums skrev:
    ...og det er greitt å begynne den turen for 2000 og ha masse penger til overs til en dac imho..
    Hvis du EGENTLIG mener at knallbra lyd begynner med kr. 2000,- + masse penger til DAC = kr. 10 000 ;)

    Hvis du i tillegg utvider budsjettet med noen tusen for en separat strømforsyning
    spiller Squeezebox knallbra lyd, men prisen er nå 10x høyere ;)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Selv om en bedre strømforsyning vel gir noe mer tyngde nedover, så klarer den vel neppe å gjøre noe med oppløsningen til SB'en.
    For GOD lyd snakker vi nok mer realistisk om SB+DAC. Jeg ville skippa powerupgrade og heller lagt mest mulig av penga i DACen.

    Men når det er sagt så ser jeg ikke at SB har noen svakheter i forhold til Sonos. Jeg ser heller ikke at Sonos har noen svakheter i forhold til SB. Det er simpelthen to veldig gode, dog forskjellige, løsninger på samme problem som begge tiltaler sin kundegruppe.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.413
    Antall liker
    5.186
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Flageborg skrev:
    coolbiz skrev:
    Du blander sammen reelle, funksjonalitets-økende oppgraderinger med bugfixes.
    Nei, jeg uttrykker bare en ekstremt kort oppsummering av et liv med datamaskiner - som for min del begynte i 1978
    Hvorav kun de siste 2-3 er relevante i denne konteksten.

    SqueezeCenter har riktignok hatt noen småbugs inni mellom, men på min Linux-server har siste SC-versjon alltid fungert som den skal.

    Derimot har funksjonaliteten fått mange nyttige tillegg i løpet av de 3.5 årene siden jeg kjøpte SBen min.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.232
    Torget vurderinger
    0
    marsboer skrev:
    1. Selv om en bedre strømforsyning vel gir noe mer tyngde nedover, så klarer den vel neppe å gjøre noe med oppløsningen til SB'en.
    For GOD lyd snakker vi nok mer realistisk om SB+DAC. Jeg ville skippa powerupgrade og heller lagt mest mulig av penga i DACen.

    2. Men når det er sagt så ser jeg ikke at SB har noen svakheter i forhold til Sonos. Jeg ser heller ikke at Sonos har noen svakheter i forhold til SB. Det er simpelthen to veldig gode, dog forskjellige, løsninger på samme problem som begge tiltaler sin kundegruppe.
    1. Hva baserer du din erfaring på?

    2. Tiltredes - med iTouch/iPhone som remote
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.232
    Torget vurderinger
    0
    coolbiz skrev:
    ......funksjonaliteten har fått mange nyttige tillegg i løpet av de 3.5 årene siden jeg kjøpte SBen min.
    Eller som erfarne datafolk vil uttrykke det:
    "Dette produktet er OGSÅ lansert lenge før det er halvferdig - for å tilfredsstille markedet"

    ...........akkurat som alt fra Microsoft
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Hehe, logisk tankegang og det jeg har lest på nett.
    Kjøpte en Welborne Labs PSU til min SB3, men rakk aldri å få testa den før jeg gikk over til Transporter.

    Men dersom din praktiske erfaring tilsier at PSU er en nyttig oppgradering selv med en god ekstern DAC, så legger jeg meg selvfølgelig flat.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.232
    Torget vurderinger
    0
    marsboer skrev:
    Hehe, logisk tankegang og det jeg har lest på nett.
    Kjøpte en Welborne Labs PSU til min SB3, men rakk aldri å få testa den før jeg gikk over til Transporter.

    Men dersom din praktiske erfaring tilsier at PSU er en nyttig oppgradering selv med en god ekstern DAC, så legger jeg meg selvfølgelig flat.
    Var selv skeptisk i utgangspunktet, men basert på info fra nettet ble jeg rimelig nysgjerrig.
    En prototyp strømforsyning fra Doxa står nå tilkoblet - og Squeezebox pusher lydopplevelse som aldri før.

    Hvor mye synergien med de andre Doxa produktene i samme lydkjede betyr - skal jeg finne ut av de neste ukene......
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.413
    Antall liker
    5.186
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Flageborg skrev:
    Eller som erfarne datafolk vil uttrykke det:
    "Dette produktet er OGSÅ lansert lenge før det er halvferdig - for å tilfredsstille markedet"

    ...........akkurat som alt fra Microsoft
    Hehe - jeg deler fullt ut dine betrakninger om det å være ufrivillig beta-tester for gjengen i Redmond.

    Hva Squeezebox angår, så kan man naturligvis mene at den bare var halvferdig da den ble introdusert. Men jeg synes det er langt å foretrekke at et produkt stadig oppdateres selv lenge etter man har kjøpt det, enn at det er frosset i funksjonalitet fra den dagen man kjøper det. Oppgraderingene er ikke bare for å utbedre dårlige designvalg og direkte bugs, skjønner du. Listen over nettradiostasjoner har økt tilnærmet eksponensielt og støtte for nye formater og tjenester som Napster, Mediafly og Deezer m.fl. har blitt lagt til, støtt og stadig. Nå venter jeg bare på full Spotify-støtte. ;)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    marsboer skrev:
    Ulf-B skrev:
    Man MÅ jo ikke oppgradere. Jeg kjørte lenge på SqueezeCenter versjon 7.2.1 - og det gjør broren min fortsatt - helt problemfritt. Det mest irriterende er disse stressmeldingene om at det er en ny versjon "available" hver gang man skal spille musikk. Før eller senere blir begeret fullt - med alle de problemene det medfører.
    Man kan skru av varsling om ny versjon... men jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil kjøre nyeste versjon. Nyeste versjon har alltid fungert prikkfritt her hos meg på min Linux server.
    En enkel og gammeldags sjel i et nøtteskall - det er meg, det:

    If it ain't broken, don't fix it.

    If you don't need it, don't buy it.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Hei!

    Jeg holder på å sette opp SB nå. Har installert SqueezeCenter på maskinen min, men det nekter å starte. Står hele tiden at "squeezeCenter Starting" Noen som vet hva som kan være galt? Hvis det har noe å si så har jeg åpnet de riktige portene i brannmuren.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det kan komme av at du bruker Norman antivirus på PCen din.

    Da må du installere 7.3.3 Norman Safe versjonen av SqueezeCenter.

    Se side 62 i denne tråden - der har jeg sitert svaret jeg fikk av Logitech angående dette.

    Hvis du ikke bruker Norman - da kan jeg ikke bidra.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Ulf-B skrev:
    Det kan komme av at du bruker Norman antivirus på PCen din.

    Da må du installere 7.3.3 Norman Safe versjonen av SqueezeCenter.

    Se side 62 i denne tråden - der har jeg sitert svaret jeg fikk av Logitech angående dette.

    Hvis du ikke bruker Norman - da kan jeg ikke bidra.
    Da går jeg til side 62 og leser der. Bruker nemlig Norman antivirus :) Takk for tips :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn