Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    For en stund siden brukte jeg 'Album Cover Art' til laste ned cover.

    Ga opp ganske kjapt da det var mange cover den ikke fant. La vel ikke sjela mi helt i det heller.. ::)

    Ser at den var satt opp til å lete på Yahoo, wal-mart m.m....får man ikke endret dette? eks. Google?

    Evt. om noen har tips til andre gode søke-program?
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    larry skrev:
    For en stund siden brukte jeg 'Album Cover Art' til laste ned cover.

    Ga opp ganske kjapt da det var mange cover den ikke fant. La vel ikke sjela mi helt i det heller.. ::)

    Ser at den var satt opp til å lete på Yahoo, wal-mart m.m....får man ikke endret dette? eks. Google?

    Evt. om noen har tips til andre gode søke-program?
    Bruk heller denne du http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=51896
    Album Art Downloader, har ikke skuffet meg enda


    Edit: "Var litt treg der"
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.304
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    larry,
    Hva slags screensaver bruker du på Transporteren din, du som har Wattmetere og alt?
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    larry,
    Hva slags screensaver bruker du på Transporteren din, du som har Wattmetere og alt?
    Ingen skjermsparer under 'avsplling' og 'stoppet'. Men selvfølgelig analog VU-metre ved spilling ;)

    Det er vel ikke så mange valg på skjermsparer under 'stoppet' heller.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.304
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker "Time" ved stopp. Kan være greit når jeg har sovnet i lyttestolen...
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.365
    Antall liker
    5.085
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    larry skrev:
    Ingen skjermsparer under 'avsplling' og 'stoppet'. Men selvfølgelig analog VU-metre ved spilling ;)

    Det er vel ikke så mange valg på skjermsparer under 'stoppet' heller.
    Joda; alle valgene er tilgjengelige både under avspilling, stoppet og avskrudd.

    Selv bruker jeg for tiden hhv. VU, RSS og klokke.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    coolbiz skrev:
    larry skrev:
    Ingen skjermsparer under 'avsplling' og 'stoppet'. Men selvfølgelig analog VU-metre ved spilling ;)

    Det er vel ikke så mange valg på skjermsparer under 'stoppet' heller.
    Joda; alle valgene er tilgjengelige både under avspilling, stoppet og avskrudd.

    Selv bruker jeg for tiden hhv. VU, RSS og klokke.
    Vel, jeg har bare 4 valg under 'stoppet'. Kan vel ha med SW versjon å gjøre.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Mulig jeg har vært litt treg i oppfattelsen, men etter siste installasjon av SqueezeCenter her i huset, versjon 7.3.2 har squeezecenter gått tregere og tregere. Har bannet og... på selve pc'en, og heller ikke vært fornøyd etter at squeezecenter ble kjørt på ReadyNAS i stedet. Kom i dag på å sjekke loggfilene til Sqeezecenter og disse var store!

    Etter å ha slettet innholdet til logfilene så er nå squeezecenter tilbake med rask lasting av musikk og radio! :)
    Er det andre som har opplevd tilsvarende? Burde ikke squeezecenter slettet innholdet selv etter en stund?
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.687
    Antall liker
    3.218
    Torget vurderinger
    0
    Terka skrev:
    .....versjon 7.3.2 har squeezecenter gått tregere og tregere.

    Etter å ha slettet innholdet til logfilene så er nå squeezecenter tilbake med rask lasting av musikk og radio! :)
    Kanskje på tide å oppdatere til denne?
     

    Vedlegg

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Blir nok en oppgradering ja. Hvordan oppleves 7.4.0 ellers mtp ytelse/krav til prosessor/minne?
    Har ikke oppgradert pt da jeg har hatt 7.3.2 installert både på pc og ReadyNAS for å raskt kunne bytte over til det andre SqueezeCenteret uten at avspillerene må laste ned nye firmware. (Tester ut litt mtp responstid, størrelse/indeling på musikkbibliotek osv.)

    Kan man i Squeezecenter sette max-størrelse på logfiler, evt periodisering (dagens dato - x dager) på når data skal slettes fra loggen?
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.687
    Antall liker
    3.218
    Torget vurderinger
    0
    Terka skrev:
    Kan man i Squeezecenter sette max-størrelse på logfiler, evt periodisering (dagens dato - x dager) på når data skal slettes fra loggen?
    Hvorfor ?
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Flageborg skrev:
    Terka skrev:
    Kan man i Squeezecenter sette max-størrelse på logfiler, evt periodisering (dagens dato - x dager) på når data skal slettes fra loggen?
    Hvorfor ?
    Veel... mest ut fra dagens opplevelse. Ytelsen på min squeezecenter (på en 5-6 år gammel stasjonær pc) gikk kraftig opp igjen når jeg slettet innholdet i logfilene. ca 10 sekunder raskere å laste opp en radiokanal. (fra 11 sek til under 1 sek.) Merkbar forskjell hos meg ihvertfall!
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.687
    Antall liker
    3.218
    Torget vurderinger
    0
    Terka skrev:
    Ytelsen på min squeezecenter (på en 5-6 år gammel stasjonær pc) gikk kraftig opp igjen når jeg slettet innholdet i logfilene.
    Logfilene ser jo "ubetydelige" ut......
     

    Vedlegg

    panfam

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    50
    Antall liker
    4
    Terka skrev:
    Blir nok en oppgradering ja. Hvordan oppleves 7.4.0 ellers mtp ytelse/krav til prosessor/minne?
    Har ikke oppgradert pt da jeg har hatt 7.3.2 installert både på pc og ReadyNAS for å raskt kunne bytte over til det andre SqueezeCenteret uten at avspillerene må laste ned nye firmware. (Tester ut litt mtp responstid, størrelse/indeling på musikkbibliotek osv.)
    Ser du benytter en ReadyNAS. Funker det ok? Har akkurat bestilt en ReadyNAS Duo fra Elkjøp siden min gamle Dell PC ikke lenger er i stand til å starte SC:-(.

    Har lest at enkelte klager på sen responstid ved bruk av NAS. Vil det hjelpe å kable Transporteren (har i dag en signalstyrke på ca 87%). Hvordan opplever du forskjellen mellom NAS og PC?
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Samme her. Ikke akkurat noen ville loggfiler:

    jupiter:~# ls -la /var/log/squeezecenter/
    total 120
    drwxr-xr-x 2 squeezecenter nogroup 4096 2009-05-16 01:10 .
    drwxr-xr-x 13 root root 4096 2009-07-11 01:10 ..
    -rw-r--r-- 1 squeezecenter nogroup 0 2009-01-21 22:33 perfmon.log
    -rw-r--r-- 1 squeezecenter nogroup 9600 2009-07-11 05:00 scanner.log
    -rw-r--r-- 1 squeezecenter nogroup 77596 2009-07-07 12:39 server.log
    -rw-r--r-- 1 squeezecenter nogroup 16843 2009-05-16 00:47 server.log.1.gz


    77 kb på den største fila, dvs server.log

    Jeg mistenker at du har et problem med din installasjon.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.365
    Antall liker
    5.085
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    larry skrev:
    coolbiz skrev:
    larry skrev:
    Ingen skjermsparer under 'avsplling' og 'stoppet'. Men selvfølgelig analog VU-metre ved spilling ;)

    Det er vel ikke så mange valg på skjermsparer under 'stoppet' heller.
    Joda; alle valgene er tilgjengelige både under avspilling, stoppet og avskrudd.

    Selv bruker jeg for tiden hhv. VU, RSS og klokke.
    Vel, jeg har bare 4 valg under 'stoppet'. Kan vel ha med SW versjon å gjøre.
    4 høres omtrent riktig ut (uten ekstra plug-ins). Jeg blandet sammen med at gjennom web-grensesnittet kan man velge hvilke valg for avspillings-skjermbilde man kan sykle gjennom på menyen på selve Squeezeboxen.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    marsboer skrev:
    Samme her. Ikke akkurat noen ville loggfiler:
    .............
    ..............
    77 kb på den største fila, dvs server.log

    Jeg mistenker at du har et problem med din installasjon.
    Jepp, er nok noe der. Mine logfiler var tett oppunder 2 megabyte.
    Etter å ha slettet innholdet i dem står dem nå på 1 kilobyte..
    Skal vurdere å installere versjon 7.4.0 på pc'en dersom jeg har fått den stabil igjen (har vært en del problemer med hw.)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    panfam skrev:
    Terka skrev:
    Blir nok en oppgradering ja. Hvordan oppleves 7.4.0 ellers mtp ytelse/krav til prosessor/minne?
    Har ikke oppgradert pt da jeg har hatt 7.3.2 installert både på pc og ReadyNAS for å raskt kunne bytte over til det andre SqueezeCenteret uten at avspillerene må laste ned nye firmware. (Tester ut litt mtp responstid, størrelse/indeling på musikkbibliotek osv.)
    Ser du benytter en ReadyNAS. Funker det ok? Har akkurat bestilt en ReadyNAS Duo fra Elkjøp siden min gamle Dell PC ikke lenger er i stand til å starte SC:-(.

    Har lest at enkelte klager på sen responstid ved bruk av NAS. Vil det hjelpe å kable Transporteren (har i dag en signalstyrke på ca 87%). Hvordan opplever du forskjellen mellom NAS og PC?
    Vel... mistenker at jeg har noen problemer på NAS'en min vedr lasting av musikk i Squeezecenter der også. Dette pga at den er rask å gjøre menyvalg i men avspillingen av musikk/radio starter først etter 12-15 sekunder. Iflg andre så har de mye raskere responstid. Har forresten en ReadyNAS NV+ med 1M minne og 4 stk 1,5T disker.
    Har NASen tilkoblet via kabel til en switch som deretter er tilkoblet til router (LAN/WLAN) via kabel. Videre er SB'er/Transporter koblet via WLAN og PowerLine (strømnettet), opplevde like treg responstid uavhengig av type forbindelse. Skal sjekke om det er noen logg-problemer på NAS'en også.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Normal responstid dersom du bruker en PC som server og trådløst nett er vel omlag 1 sekund fra du trykker på sangen til den begynner å spille.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.426
    Torget vurderinger
    13
    Hmm...

    Har nettopp kommet fra en kompis som har kjøpt seg en Squeezeboks gikk veldig greit å kople opp.
    Problemet startet når vi lastet ned S.centeret til maskinen hans,- det installeres på maskinen men i verktøylinjen står det bare `Starting`og slik blir det stående.Jeg for ikke åpnet selve Centeret.
    Vi har avinstallert og installert to ganger men det samme skjer hver gang.
    Kan det være noe med programvaren eller prater programmet med noen servere som kan være ute av drift..., lite irriterende ja.
    Har dere noen gode tips ?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.851
    Antall liker
    774
    Torget vurderinger
    4
    johnnygrandis skrev:
    Hmm...

    Har nettopp kommet fra en kompis som har kjøpt seg en Squeezeboks gikk veldig greit å kople opp.
    Problemet startet når vi lastet ned S.centeret til maskinen hans,- det installeres på maskinen men i verktøylinjen står det bare `Starting`og slik blir det stående.Jeg for ikke åpnet selve Centeret.
    Vi har avinstallert og installert to ganger men det samme skjer hver gang.
    Kan det være noe med programvaren eller prater programmet med noen servere som kan være ute av drift..., lite irriterende ja.
    Har dere noen gode tips ?
    Hva med å gjøre det i rett rekkefølge?
    SC først og deretter installere og koble til SB.
    Det er iallefall det Logitech anbefaler.

    Hvis SC ikke starter, se side 62 i denne tråden. Sikkert problemer med Norman Antivirus.
    ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.426
    Torget vurderinger
    13
    Takk for tips, skal prøve.

    Norman antivirus er long gone hos meg og mine kompiser...
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Hadde samme problem selv på fredag. Fulgte anvisningen som stod på side 62 i denne tråden og det fungerte utmerket.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.525
    Antall liker
    89.381
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Hei. Ser på fjernkontrollen til Dueten at man har et valg som heter "informasjonsleser", under denne ligger div utenlandske nyhetskanaler. Nå er jeg en novise å regne når det gjelder data, men er det mulig å endre eller tilføye flere kanaler i Squeezecenter? Jeg kunne ønsket meg VG, Dagbladet og Aftenposten der hvis mulig, men hvordan gjør jeg det og hva skal skrives inn? Har prøvd flere ganger uten videre hell. Og hadde det vært mulig å få lest hfs forumet, så hadde det vært knallbra! Anyone?
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    147
    Terka skrev:
    AAaF skrev:
    Går det an å få denne squeezebox- saken til å støtte mappe- struktur?
    Litt usikker på hva du spør etter men gjør et forsøk på et mulig svar.

    Musikken som squeezebox skal se må ligge på en rotmappe hvor squeezecenter skal lete etter musikk. Det betyr ikke at all musikken må ligge på en disk eller en mappe. Ligger musikken på flere disker så kan man legge inn "shortcuts" til de andre diskene på rotmappen hvor squeezecenter skal søke.

    Jeg har lagt opp min musikk på en mappe hvor det er under.mapper ut fra ARTIST, og under dette ligger mapper med ALBUM.

    Videre når man spiller av musikk så kan man bla/søke pr artist, pr album, pr sjanger (om man har tagget musikken med dette) eller bla i mappene som musikken ligger på.

    Fortsatt usikker på om jeg har svart på det du spør om.... ::)
    Beklager eit litt i overkant seint svar:)

    Det eg ønsker er at du bare kan gå inn i mappene på samme måte som du gjer i Windows Utforsker(eller PSP for den del) og spille av filene som ligg der. Eg ønsker IKKJE at han skal søke opp artist og album info på eigenhand. Har slike "mix" mapper med forkjellige artistar. Slik det er no blir det bare krøll, du har gjerne ein artist med ein sang og liknande.

    Kor finn eg i såfall valget for at dette?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.365
    Antall liker
    5.085
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    TTmania skrev:
    Hei. Ser på fjernkontrollen til Dueten at man har et valg som heter "informasjonsleser", under denne ligger div utenlandske nyhetskanaler. Nå er jeg en novise å regne når det gjelder data, men er det mulig å endre eller tilføye flere kanaler i Squeezecenter? Jeg kunne ønsket meg VG, Dagbladet og Aftenposten der hvis mulig, men hvordan gjør jeg det og hva skal skrives inn? Har prøvd flere ganger uten videre hell. Og hadde det vært mulig å få lest hfs forumet, så hadde det vært knallbra! Anyone?
    Det du leter etter står et godt stykke nede til venstre i "hovedmenyen" på web-grensesnittet til SqueezeCenter.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Browse by folder, så går du bare gjennom mappestrukturen i stedet for artist osv.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.365
    Antall liker
    5.085
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    marsboer skrev:
    Browse by folder, så går du bare gjennom mappestrukturen i stedet for artist osv.
    Jepp; så enkelt er det. Dersom jeg ikke husker helt feil, heter det "Musikkmappe" (på samme meny-nivå som Artist, Album osv.) når man har valgt å ha norsk-språklige menyer.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Flageborg skrev:
    pstraums skrev:
    Min policy har alltid vært å ikke oppgradere så lenge ting fungerer.......
    Oppgraderinger er jo en klar bekreftelse på at ting IKKE funker - mer eller mindre

    Og Squeezebox har oppgraderinger tett som hagl - nesten verre enn Microsoft - som dataverdenen forøvrig :p

    Og så måtte jeg "bygge opp" favorittene i SqueezeCenter på nytt - igjen ::)

    SONOS - en problemfri verden med lydopplevelser - så langt ;D
    SC er sikkert vel og bra. Men jeg kjører nå fortsatt SS 6.5.4 på min QNAP NAS. Fungerer som snus, det. :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.525
    Antall liker
    89.381
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    coolbiz skrev:
    TTmania skrev:
    Hei. Ser på fjernkontrollen til Dueten at man har et valg som heter "informasjonsleser", under denne ligger div utenlandske nyhetskanaler. Nå er jeg en novise å regne når det gjelder data, men er det mulig å endre eller tilføye flere kanaler i Squeezecenter? Jeg kunne ønsket meg VG, Dagbladet og Aftenposten der hvis mulig, men hvordan gjør jeg det og hva skal skrives inn? Har prøvd flere ganger uten videre hell. Og hadde det vært mulig å få lest hfs forumet, så hadde det vært knallbra! Anyone?
    Det du leter etter står et godt stykke nede til venstre i "hovedmenyen" på web-grensesnittet til SqueezeCenter.
    Takker. har funnet det, men saken er HVA skal jeg skrive inn for å få nevnte sider. Er som tidligere nevnt amatør
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.365
    Antall liker
    5.085
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    TTmania skrev:
    ...
    Takker. har funnet det, men saken er HVA skal jeg skrive inn for å få nevnte sider. Er som tidligere nevnt amatør
    Jeg har ikke Duet eller Controller selv, så jeg er ikke helt skåsikker. Men jeg tror det er bare å fylle inn med addressen til den RSS-feed som du ønsker. F.eks. for Aftenposten:
    Kode:
    http://www.aftenposten.no/eksport/rss-1_0/
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.525
    Antall liker
    89.381
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Takker. Har nå klart å få det til når jeg bruker Squeezecenter som kilde, men når jeg bruker Squeezenetwork som kilde er kun standard feedsene med. Merkelig.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.365
    Antall liker
    5.085
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det lenge siden jeg brukte SqueezeCenter noe særlig selv, men satte det opp for en kompis for ikke så lenge siden og mener å huske at man enten må definere feedsene der eller krysse av for synkronisering mellom SN og SC, den ene eller andre veien.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    HÆÆ?

    Slo av alt av data i går grunnet tordenvær og når jeg fyrer alt opp igjen så finner jeg ikke "Musikkmappe" på duet'n!? Alt annet er der, bla i artister, album etc men ikke selve mappen jeg liker å bla i. Går inn på hovedmeny for å definere hva som jeg ønsker å se i menyen men den er ikke der som et alternativ i det hele tatt......
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn