Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MORTIS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    195
    Antall liker
    5
    bruker idag transporter direkte i effektrinn med xlr kabler.kan man justere signalet ut med de innebygde dempeleddene også på xlr utgangene?det blir vel bedre lyd av det,samt trenger ikke all effekten dpa1b gir.

    mvh morten
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.272
    Antall liker
    24.849
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Man kan ikke det, dessverre.
    Det finnes XLR-dempeledd til å få kjøpt,men jeg husker aldri hvor og hvem. Om du blar litt bakover i tråden her finner du noen anbefalinger tror jeg.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.876
    Antall liker
    809
    Torget vurderinger
    4
    OMF skrev:
    Man skal ihvertfall ikke klage på responstiden her....

    Da har jeg installert Squeezeplaye..og det ser ut til å funke greit, men........og det er mulig det ikke er funksjonalitet for det, men det ser kun ut til at denne spilleren kun er en "remote" for de andre Sqeeze-saken jeg har koblet til.

    Går det an å sette opp Sqeezeplayer til å spille på lydutgangene på datamaskinen...?

    Mvh
    OMF
    I Choose Player menyen skal du kunne velge Squeezeplay...... kan du ikke se den der?
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    685
    Antall liker
    328
    Torget vurderinger
    2
    Noen som problemer med at 7,4 ikke finner all musikken på en harddisk? Kan spille omlag 3000 av 8000 låter. Jeg finner alt i menyen på transporteren. Men når jeg skal spille noe av musikken kobler den ut. Forsøkte å re installere, men ingen hell med det. Lurer på om det er feil i programvaren eller om det er feil på selve disken? Noen gode ideer?
    Raymond
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Ligger alt på samme disken eller har du en snarvei i musikkmappa til flere disker? Det samme skjer hos meg hvis en av diskene får ny ip..

    Mvh Tom
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.873
    Antall liker
    94.807
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ser at Appstore tilbyr Sqeemote til iPhone / itouch. Er dette noe ala iPeng eller går den direkte på Sqeezebox?
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    685
    Antall liker
    328
    Torget vurderinger
    2
    Sting skrev:
    Ligger alt på samme disken eller har du en snarvei i musikkmappa til flere disker? Det samme skjer hos meg hvis en av diskene får ny ip..

    Mvh Tom
    Har lagt en snarvei til en annen disk. Så dette er uheldig? Finner jo alt når jeg går inn på den aktuelle disken, men ikke når jeg skal spille gjennom transporteren.

    Takker for svar
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Sjekk at ip som snarveien (høyreklikk snarvei-egenskaper)viser til og ip til disken er samme. Hos meg må jeg allikevel scanne gjennom musikkmappa på ny hver gang dette skjer. Kunne sikkert vært ordnet engang for alle ved å gi disken fast ip men det kan sikkert noen av ekspertene her svare bedre på:)
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er relativt ny med Squeezebox, og oppdaterte min Duet til v7.4 her om dagen. Nå fikk jeg beskjed på controller at ny oppdatering var tilgjengelig, men nå er det v.7.3 r6038. Kunne tenke meg å ha 7.4, hvordan får jeg til det igjen?
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    JD skrev:
    Er relativt ny med Squeezebox, og oppdaterte min Duet til v7.4 her om dagen. Nå fikk jeg beskjed på controller at ny oppdatering var tilgjengelig, men nå er det v.7.3 r6038. Kunne tenke meg å ha 7.4, hvordan får jeg til det igjen?
    Instillinger/Avansert/Programvareoppdatering på Controlleren

    Hvis du har problemer med å oppdatere kan det hjelpe å Gjennoprette fabrikkinstillinger, dette valget ligger rett under programvareoppdatering.
    Jeg måtte gjøre dette for å få controlleren opp på nettet etter oppgradering til 7.4
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Har tatt i bruk en ReadyNAS Pro som server for SqueezeCenter. Denne var forhåndsinstallert med SC versjon 7.3.2 og dette fungerer ypperlig ...inntil: SC vil av en eller annen grunn ikke spille av de de fleste norske radiokanalene. Det er untak som P2, mens P3, P4, NRK Klassisk osv vil den ikke spille.
    Er det noen som har tips til hva dette kan være? Bør jeg gå opp til neste versjon? (7.4 er ikke klar for ReadyNAS Pro enda.)
     

    ingarol2

    Medlem
    Ble medlem
    20.08.2005
    Innlegg
    20
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Hei,

    Er i startgropen mht. pc-avspilling, i utgangspunktet trådløs, og har planer om å anskaffe en Squeezebox Receiver som skal kobles via digital out til min Stello DAC. Som fjernkontroll har jeg tenkt å benytte iPod Touch m/iPeng. Filformat : Flac. Så til spørsmålene:

    (1) Er dette en mulig løsning, eller må jeg i tillegg ha Squeezebox Controller (Receiver+Controller=Duet) for å få konfigurert?
    (2) Vil det trådløse digitale signalet fra min snart 5 år gamle stasjonære PC m/XP til Squeezebox Receiver være identisk med et tilsvarende signal fra en PC m/Vista eller Windows 7?
    (3) Et alternativ kan være å anskaffe en ny laptop som kun benyttes til musikk, og kjøre det digitale signalet via USB eller S/PDIF og kabel til DAC'en. Hva er fordelene/ulempene sammenliknet med ovennevnte løsning?

    På forhånd takk for svar :)

    Mvh
    Ingar
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.469
    Antall liker
    5.263
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    ingarol2 skrev:
    Er i startgropen mht. pc-avspilling, i utgangspunktet trådløs, og har planer om å anskaffe en Squeezebox Receiver som skal kobles via digital out til min Stello DAC. Som fjernkontroll har jeg tenkt å benytte iPod Touch m/iPeng. Filformat : Flac. Så til spørsmålene:

    (1) Er dette en mulig løsning, eller må jeg i tillegg ha Squeezebox Controller (Receiver+Controller=Duet) for å få konfigurert?
    (2) Vil det trådløse digitale signalet fra min snart 5 år gamle stasjonære PC m/XP til Squeezebox Receiver være identisk med et tilsvarende signal fra en PC m/Vista eller Windows 7?
    (3) Et alternativ kan være å anskaffe en ny laptop som kun benyttes til musikk, og kjøre det digitale signalet via USB eller S/PDIF og kabel til DAC'en. Hva er fordelene/ulempene sammenliknet med ovennevnte løsning?
    Jeg har lekt meg litt med iPeng og det er smågeniale greier.

    1. Nei, du må ha Controller for å sette
    opp Receiver trådløst.
    Jeg tror at du kan klare deg uten Controller dersom
    du bruker kablet nett.
    2. Ja.
    3. Støy fra vifter og disk.
    Avhengighet av laptop-skjerm for navigasjon.
    Potensielt problem med elektrisk svitsje-støy
    på S/PDIF-utgangen på PCen.

    I utgangspunktet ville jeg nok valgt Classic eller Touch i stedet for en Controller-løs Receiver, for bruk med iPeng. Classic er jo bare noen få hundrelapper dyrere enn Receiver og det er displayet verdt.
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Med Classic eller Touch kan kan du i tillegg bruke IR blast for å styre forsterker via fjernkontrollen til SB'en, slik at en slipper å bruke den digitale volumkontrollen på SB
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.876
    Antall liker
    809
    Torget vurderinger
    4
    Støtter ikke Touch i tillegg høyoppløste formater tro?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.272
    Antall liker
    24.849
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ingarol2 skrev:
    Hei,

    Er i startgropen mht. pc-avspilling, i utgangspunktet trådløs, og har planer om å anskaffe en Squeezebox Receiver som skal kobles via digital out til min Stello DAC. Som fjernkontroll har jeg tenkt å benytte iPod Touch m/iPeng. Filformat : Flac. Så til spørsmålene:
    ...
    (3) Et alternativ kan være å anskaffe en ny laptop som kun benyttes til musikk, og kjøre det digitale signalet via USB eller S/PDIF og kabel til DAC'en. Hva er fordelene/ulempene sammenliknet med ovennevnte løsning?
    Jeg kjøpte meg en slik bitteliten laptop med Atom-prosessor.
    En slik kunne man jo la kjøre SqueezeboxServer og Squeezeplay og gi signalet over USB til denne nye vidunderdacen til Ayre.
    http://www.ayre.com/products_detail.cfm?productid=18

    Men jeg vil heller anbefale en Transporter og kjøre SbS på en eller annen datamaskin du allerede har.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    coolbiz skrev:
    ingarol2 skrev:
    (1) Er dette en mulig løsning, eller må jeg i tillegg ha Squeezebox Controller (Receiver+Controller=Duet) for å få konfigurert?
    1. Nei, du må ha Controller for å sette
    opp Receiver trådløst.
    Jeg tror at du kan klare deg uten Controller dersom
    du bruker kablet nett.
    Det er ikke helt den fulle sannhet. Det finnes et verktøy som heter net-udap som kan brukes til å konfigurere Receiveren med uten Controller. Men det er ikke et officielt Logitech produkt, men utviklet av en av brukerne. Jeg har en lænke et eller annet sted, men ikke på denne pc.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.711
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    ingarol2 skrev:
    Hei,

    Er i startgropen mht. pc-avspilling, i utgangspunktet trådløs, og har planer om å anskaffe en Squeezebox Receiver som skal kobles via digital out til min Stello DAC. Som fjernkontroll har jeg tenkt å benytte iPod Touch m/iPeng. Filformat : Flac. Så til spørsmålene:
    ...
    (3) Et alternativ kan være å anskaffe en ny laptop som kun benyttes til musikk, og kjøre det digitale signalet via USB eller S/PDIF og kabel til DAC'en. Hva er fordelene/ulempene sammenliknet med ovennevnte løsning?
    Jeg kjøpte meg en slik bitteliten laptop med Atom-prosessor.
    En slik kunne man jo la kjøre SqueezeboxServer og Squeezeplay og gi signalet over USB til denne nye vidunderdacen til Ayre.
    http://www.ayre.com/products_detail.cfm?productid=18
    Eller f.eks bare kjøre iTunes iogmed SBS har mulighet for å integreres mot iTunes biblioteket. Fin DAC forresten ;)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.469
    Antall liker
    5.263
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    bhaagensen skrev:
    coolbiz skrev:
    ingarol2 skrev:
    (1) Er dette en mulig løsning, eller må jeg i tillegg ha Squeezebox Controller (Receiver+Controller=Duet) for å få konfigurert?
    1. Nei, du må ha Controller for å sette
    opp Receiver trådløst.
    Jeg tror at du kan klare deg uten Controller dersom
    du bruker kablet nett.
    Det er ikke helt den fulle sannhet. Det finnes et verktøy som heter net-udap som kan brukes til å konfigurere Receiveren med uten Controller. Men det er ikke et officielt Logitech produkt, men utviklet av en av brukerne. Jeg har en lænke et eller annet sted, men ikke på denne pc.
    Net::UDAP ligger her: http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac/wiki/GettingStarted, men som sagt kreves det kablet nett.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    672
    Antall liker
    476
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Jeg bruker EAC til å rippe CD til HDD og dette har fungert fint i lang tid.

    Nå har jeg plutselig fått 'År' og 'Genre' i selve tittelsporet (rett etter).

    Mener jo selv at jeg ikke har endret noen innstillinger ::) Kanskje noen har et tips?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Etter jeg la inn 7,4 går volumkontrollen på min Duet utrolig tregt, i blant må jeg klikke nr for nr, hva skjer? ???
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    hifiguru skrev:
    Etter jeg la inn 7,4 går volumkontrollen på min Duet utrolig tregt, i blant må jeg klikke nr for nr, hva skjer? ???
    Det er en fejl i 7.4. Rettet i 7.4.1 (trodde egentlig rettelsen var tilbakeportert til 7.4, men vel ikke)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.873
    Antall liker
    94.807
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Flere skjulte funksjoner på Transporter?

    Finnes det flere skjulte funksjoner enn å holde brightnessknappen ned for å oppdatere Transporter ? Vet jo også om den om å holde powerknappen inne for å resette, men er det fler?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.469
    Antall liker
    5.263
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    TTmania skrev:
    Flere skjulte funksjoner på Transporter?

    Finnes det flere skjulte funksjoner enn å holde brightnessknappen ned for å oppdatere Transporter ? Vet jo også om den om å holde powerknappen inne for å resette, men er det fler?
    På v.3 kommer man til nettverksoppsettsmenyen ved å holde nede pil-venstre. Antar at det er likt på Transporter.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.873
    Antall liker
    94.807
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    coolbiz skrev:
    TTmania skrev:
    Flere skjulte funksjoner på Transporter?

    Finnes det flere skjulte funksjoner enn å holde brightnessknappen ned for å oppdatere Transporter ? Vet jo også om den om å holde powerknappen inne for å resette, men er det fler?
    På v.3 kommer man til nettverksoppsettsmenyen ved å holde nede pil-venstre. Antar at det er likt på Transporter.
    Takker. Funket både på controlleren til Duet og på Transporteren min
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.873
    Antall liker
    94.807
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Testet litt på Transporteren nå og de fleste knappene har en skjult funksjon hvis man holder disse inne i noen sekunder. Hva de forskjellige er, skal jeg ikke begi meg utpå...
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    TTmania skrev:
    Så skjedde ikke her
    Saa er det nok fordi du foerst trykket paa den som deaktiverer detonatoren :)

    Nei. Avhengig hvilken server-versjon du bruker, saa er 0-9 snarvejer til favoritter.

    Hvis man holder Paa-knappen inne naar man setter stroem til, resettes Xilnix'en.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.132
    Antall liker
    6.703
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Album uten opphold....
    Noen som vet hvordan jeg skal tagge FLAC filer slik at dette blir et sammenhengende album?
    Har testet ved bruk av en cue fil og da spiller det korrekt, men er det eneste måte å få dette til? eller finnes det et helt opplagt sted å sette dette i taggen?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.469
    Antall liker
    5.263
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    H.R skrev:
    Album uten opphold....
    Noen som vet hvordan jeg skal tagge FLAC filer slik at dette blir et sammenhengende album?
    Skikkelige rippeprogrammer ordner slikt helt automatisk, og jeg har aldri hatt problemer med med det selv. Jeg har derfor vært forskånet fra å måtte sette seg inn i hvordan man eventuelt reparerer det i ettertid.

    Har du tittet på Squeezebox-forumet?
     
    M

    marsboer

    Gjest
    H.R skrev:
    Album uten opphold....
    Noen som vet hvordan jeg skal tagge FLAC filer slik at dette blir et sammenhengende album?
    Har testet ved bruk av en cue fil og da spiller det korrekt, men er det eneste måte å få dette til? eller finnes det et helt opplagt sted å sette dette i taggen?
    Er problemet at sangene ikke spilles av uten hopp mellom sangene? I såfall har dette ikke noe med tags å gjøre, men med rippeprogrammet du bruker (kan også være avspiller, men regener jo med at du har en Squeezebox i en eller annen form og disse har ingen problemer med gapless avspilling så lenge filene er i orden)

    Har aldri opplevd et eneste hakk mellom to sanger på mine Squeezeboxer. Jeg har kun FLAC-filer i samlingen (ja, ikke en eneste mp3) og når disse rippes med EAC så får man gapless avspilling av album. Dette er uavhengig av tags.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    bhaagensen skrev:
    hifiguru skrev:
    Etter jeg la inn 7,4 går volumkontrollen på min Duet utrolig tregt, i blant må jeg klikke nr for nr, hva skjer? ???
    Det er en fejl i 7.4. Rettet i 7.4.1 (trodde egentlig rettelsen var tilbakeportert til 7.4, men vel ikke)
    Gikk like tregt i 7.4.1 men i 7,5 går det som en vind!
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    hifiguru skrev:
    Gikk like tregt i 7.4.1 men i 7,5 går det som en vind!
    Hm, litt rart. Det kan ikke vaere samme feil, for den jeg har sett er rettet i 7.4.1. Er du sikker paa at du fikk opdatert Controlleren til 7.4.1 versjonen? Uansett, fint det virker igjen :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn