Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.953
    Antall liker
    36.539
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    .retteP skrev:
    Var tidlig ute med en betaversjon av 7.4 Alt nytt er jo kult, ikke sant? Det hakket og gikk på sett og vis, langt fra problemfritt. Så byttet jeg pc-skrammelet ut med iMac, men etter at den fikk Snowleopard gikk det helt galt. Tryna fullstendig! Inn med gamle 7.3 igjen. Det funka som det skulle. Nå har jeg akkurat downet siste 7.4 på nytt, og foreløpig ser det lovende ut.
    Dette må jo bare by på problemer ;D
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Fikk problemer med oppgradering av controllerern, den kom ikke på nettet.
    Valgte gjennopprett fabrikkinstillinger, og da funket alt som det skulle.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Dette har blitt diskutert før, men finner det ikke igjen.. Noen som erfaringer med ny strømforsyning til SB v.3? Tips mottas med takk :)
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    stejorge skrev:
    Kom over denne http://www.audiocircle.com/index.php?topic=26453.0 Den lar deg velge firmware på SB3, og det hevdes at v15 skal være bedre.
    Er det noen som har prøvd denne og merket noen forskjell, er det eventuelt andre fw som er bedre (denne diskusjonen var fra 2006)
    Firmwaren følger serveren og du bør ikke bytte fw uten å skifte til den tilsvarende serveren.

    mvh,
    OS
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Slik jeg forstår det skal det programmet som henvises til la deg skifte fw. uavhengig av SC, men det var som sagt en gammel post.Søkt litt ang firmware/Software, og det er noen som mener 6.5.1 har best lyd, er det noen som har testet dette eller eventuelt andre versjoner. Og hva er i tilfelle forskjellen
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    stejorge skrev:
    Slik jeg forstår det skal det programmet som henvises til la deg skifte fw. uavhengig av SC, men det var som sagt en gammel post.Søkt litt ang firmware/Software, og det er noen som mener 6.5.1 har best lyd, er det noen som har testet dette eller eventuelt andre versjoner. Og hva er i tilfelle forskjellen
    Jeg må repetere meg selv her. Du kan ikke uten videre skifte firmware uten å skifte server da de henger sammen og "snakker" med hverandre! Jeg har oppgradert og nedgradert server flere ganger og da får jeg alltid beskjed på min Duet at det har kommet ny versjon av firmware.

    EDIT: Har lest litt om programmet du beskriver og jeg tror dette er ment for utviklere. Du bør ihvertfall forsikre deg om at firmware er kompatibel med server og vise versa før du skifter.

    mvh,
    OS
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    OS skrev:
    Du kan ikke uten videre skifte firmware uten å skifte server da de henger sammen og "snakker" med
    Med "med videre" kan man godt, hvilket vel er poenget i stejorge's beskjed samt den han linker til. Det er ikke vanskelig. Problemet er mere at det ikke er noen garanti for at tingene virker når firmware-versjon ikke stemmer med server. Og versjon 15 er da også veldig gammel. Men man kan jo bare prøve.

    Jeg har sett denne påstand om bedre lyd mange ganger før og vet ikke helt hva jeg skal si til det. Det er så langt riktig at visse versjoner har hatt fejl i spesifikke dekodere og denslags. Disse er nu rettet i de nyeste versjoner, og personlig tror jeg nu ikke det er noe å hente. Men man kan jo bare prøve.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.106
    Antall liker
    22.366
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    "Ikke gjør dette til en Firmware 15-tråd", heter det på Slimdevices-forumet. Sean Adams himlet endel med øynene opp igjennom årene. Folk hører de rareste ting.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Da har jeg byttet firmware på min duet. Det var digg.
    Alt ble mye bedre :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    For de som bruker iPeng til Squeezecenter: Ny versjon 1.2 kom i dag. Finnes i Appstore
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    marsboer skrev:
    Forøvrig liker jeg ikke den nye 7.4 versjonens organisering. Innføringen av de forhatte My ... (apps osv) begrepene er et saftig tilbakeslag nå som til og med skaperen av denne ondskapens oppfinnelse, Microsoft, har kuttet ut den latterlige My ditt og My datt forkortelsen og heller gått for bare Documents eller .... i Windows 7.

    Alt i alt føler jeg at det er en fordumming av hele GUIet slik at det nå er mindre intuitivt og mer Logitech-standard over det hele.
    Synes Slimserver var det beste konseptet jeg...

    Og nå har søren meg FACEBOOK SNEKET SEG INN I GRENSESNITTET OGSÅ, i form av en app som gir ekstra funsjonalitet.
    KAN DE IKKE LA BOKSEN GJØR DET DEN ER LAGET FOR FOR SVARTE! JEG ØNSKER INGEN TILLEGGSAPPS. VIL JEG HA EN IPHONE KJØPER JEG EN IPHONE!!!

    Settings/Home Menu på controlleren

    Her kan du velge hva du vil ha i menyen, slik at du kan velge bort My Music, My Apps og slikt, og selv velge hva du vil ha i stedet:

    e.g.
    Browse Artists
    Song Mix
    Music Folder
    Playlists
    BBC Radio

    Ikke så dumt i grunnen

    I Slimserver programmet kan du likeledes fjerne alle plugins du ikke liker:
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.631
    Antall liker
    7.288
    Synes både SC 7.4 og iPeng 1.2 sålangt virker å være solide oppgraderinger, bortsett fra at Podcast synes å være fjernet fra grunnoppstillingene. Ikke funnet noe fusk ennå, og som Gjestemedlem påpekte er det bare å kvitte seg med det man ikke liker.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    noruego skrev:
    Synes både SC 7.4 og iPeng 1.2 sålangt virker å være solide oppgraderinger, bortsett fra at Podcast synes å være fjernet fra grunnoppstillingene. Ikke funnet noe fusk ennå, og som Gjestemedlem påpekte er det bare å kvitte seg med det man ikke liker.
    Hva er de støste forbedringene/nyhetene på iPeng 1.2 i forhold til 1.1 versjonen?
    Har 1.1 i dag og savner ikke så mye (fungerer veldig bra). Det er dog ikke alltid man vet hva man burde savne! ;D
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.631
    Antall liker
    7.288
    Terka skrev:
    noruego skrev:
    Synes både SC 7.4 og iPeng 1.2 sålangt virker å være solide oppgraderinger, bortsett fra at Podcast synes å være fjernet fra grunnoppstillingene. Ikke funnet noe fusk ennå, og som Gjestemedlem påpekte er det bare å kvitte seg med det man ikke liker.
    Hva er de støste forbedringene/nyhetene på iPeng 1.2 i forhold til 1.1 versjonen?
    Har 1.1 i dag og savner ikke så mye (fungerer veldig bra). Det er dog ikke alltid man vet hva man burde savne! ;D
    http://penguinlovesmusic.de/2009/10/01/ipeng-goes-1-2/
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    7.4 ble bare tull hos meg og på min netgear duo. jeg har muligens innstallert den litt for lettvint da jeg ikke avinnstalerte forrige versjon, men lastet inn ny direkte. programmet virker tilsynelatende, men det nye søket gjennom musikkbiblioteket ser ut til å ta ca 6 døgn.... ser andre på forumet til netgear har samme problem, men må visst vente på en løsning.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.631
    Antall liker
    7.288
    Solo skrev:
    7.4 ble bare tull hos meg og på min netgear duo. jeg har muligens innstallert den litt for lettvint da jeg ikke avinnstalerte forrige versjon, men lastet inn ny direkte. programmet virker tilsynelatende, men det nye søket gjennom musikkbiblioteket ser ut til å ta ca 6 døgn.... ser andre på forumet til netgear har samme problem, men må visst vente på en løsning.
    Jepp, du må avinnstallere forrige versjon først, da gikk det smertefritt på min Duo.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    noruego skrev:
    Jepp, du må avinnstallere forrige versjon først, da gikk det smertefritt på min Duo.
    har du lenken til den versjonen av clean SC som du brukte til dette?
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.631
    Antall liker
    7.288
    Solo skrev:
    noruego skrev:
    Jepp, du må avinnstallere forrige versjon først, da gikk det smertefritt på min Duo.
    har du lenken til den versjonen av clean SC som du brukte til dette?
    Ok, mitt forrige innlegg kunne kanskje misforstås dithen at jeg først hadde problemer, men klok av skade fra tidligere oppgraderinger fjernet jeg først den gamle SC før jeg lastet inn det nye imaget.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Bare trøbbel hos meg og ingen musikk. Mulig jeg alt er fanget i 7.4, men jeg avinnstallerte først 7.4, bootet og innstallerte på nytt, men fortstat makter den ikke å scanne biblioteket mitt :(
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.096
    Antall liker
    6.578
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    7.4 Fungerer udmerket her på min WHS og duet.
    Avinstallerte og reinstallerte uten omstart.
    Ser bra ut for egen del.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.631
    Antall liker
    7.288
    Solo skrev:
    Bare trøbbel hos meg og ingen musikk. Mulig jeg alt er fanget i 7.4, men jeg avinnstallerte først 7.4, bootet og innstallerte på nytt, men fortstat makter den ikke å scanne biblioteket mitt :(
    Høres rart ut, men har du prøvd å først reinnstallere den forrige versjonen for så å avinnstallere den igjen, før du laster inn 7.4?
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Høres rart ut, men har du prøvd å først reinnstallere den forrige versjonen for så å avinnstallere den igjen, før du laster inn 7.4?

    [/quote]

    skal prøve det, men finner desverre ikke programvaren til 7.3.3 noe sted, har du en lenke?
     

    Brillegeit

    Medlem
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Hei!

    Har ett lite problem med en duet. Jeg får ikke radio til å fungere på squeezeboxen... Controlleren spiller radio via høyttaleren og headphones, men hvis jeg skifter player til Squeezebox og så velger radiokanal, da er det bare stille!

    Hadde håpet dette skulle ordne seg i 7.4, men den gang ei! 7.4 fungerer forøvrig helt greit her! :)

    Noen som har vært borti denne før? Forslag til løsninger?

    mvh

    - Bjørn
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Takk coolbiz, og her er løsningen for mitt problem:
    Rescan using NASduo takes forever and a day

    Please update to today's nightly build of 7.4.1
    http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.4

    There was an issue with the 7.4.0 startup script which launched two SBS instances. As they're fighting for resources the scan will suffocate.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Brillegeit skrev:
    Hei!

    Har ett lite problem med en duet. Jeg får ikke radio til å fungere på squeezeboxen... Controlleren spiller radio via høyttaleren og headphones, men hvis jeg skifter player til Squeezebox og så velger radiokanal, da er det bare stille!

    Hadde håpet dette skulle ordne seg i 7.4, men den gang ei! 7.4 fungerer forøvrig helt greit her! :)

    Noen som har vært borti denne før? Forslag til løsninger?

    mvh

    - Bjørn
    DNS-ip innstillingene er i orden eller?
     

    Brillegeit

    Medlem
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    @marsboer: må jeg angi dns i Squeezecenter noe sted? DNS-ipene er jo gitt fra ISP.
    Forøvrig så kjører alt via DHCP-server, kan dette være ett problem? Bedre med fast ip?

    Fant ut etter litt prøving at noen få kanaler fungerer via squeezebox også, men ingen av NRK sine, verken med linker hentet fra nrk.no, eller via "internet radio" i squeezecenter... :mad: any ideas?

    mvh

    - Bjørn
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Hvis du får dem fra routeren din så bør alt være i orden på DNS-siden ja.

    Jeg tenkte i grunn mer på om du har satt fast IP på Squeezebox Serveren din (noe man egentlig bør gjøre). Da er det fort gjort å glemme å sette DNS-adresser og gateway.
     

    MORTIS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    194
    Antall liker
    5
    trenger hjelp!

    har koblet min hd970 cd spiller inn på transporter.tanken er og bruke dacen i transporter.har brukt optisk kabel inn på transporter og velger digital inngang.ingenting skjer?

    mvh morten
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.106
    Antall liker
    22.366
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kjapt feilsøkingsforslag:
    Har du valgt Optisk inngang?
    Har du sjekket at det er lys i ledningen?
    Lys ut av CD-spilleren?
    Kan digitalutgangen på CD-spilleren være avslått?
    Har du sjekket at plugin i Squeezebox Server for digitale innganger er aktivert?
     

    MORTIS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    194
    Antall liker
    5
    hei valentino

    ingen lys ut av cd spiller nei.skal ikke dette komme automatisk?optisk kabel virker
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.926
    Antall liker
    8.936
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Jeg har altså ikke greid å finne noen sqeezeplay.....

    Søkte litt på nettet, og fant noen referanser og når jeg skulle laste det ned, så ser det ut til at man bare blir linket til en download av Squeezebox Server....?

    (er du mulig å linke opp Squezzebox controller mot J-River eller Foobar2000?)

    Mvh
    OMF
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Da har jeg omsider fått Dueten til å fungere med versjon 7.4. Eneste problemet er at den kun vil synce med enten Transporteren eller Boomen, ikke begge samtidig. Noen forslag?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.106
    Antall liker
    22.366
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    @MORTIS: Jeg måtte slå på digitalutgangene på min gamle Micromega CD-spiller. De var default av. Det finnes sikkert en knapp et sted på HKen og.
    It is easy to fly. It is all in the instruction book, som han sa, Prøysseren, i Disse dristige menn i de farlige fly.

    @OMF: http://downloads.slimdevices.com/nightly/7.4/sp/7822/SqueezePlay-setup.exe (men bhaagensen slo meg)
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.926
    Antall liker
    8.936
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Man skal ihvertfall ikke klage på responstiden her....

    Da har jeg installert Squeezeplaye..og det ser ut til å funke greit, men........og det er mulig det ikke er funksjonalitet for det, men det ser kun ut til at denne spilleren kun er en "remote" for de andre Sqeeze-saken jeg har koblet til.

    Går det an å sette opp Sqeezeplayer til å spille på lydutgangene på datamaskinen...?

    Mvh
    OMF
     

    Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    OMF skrev:
    Går det an å sette opp Sqeezeplayer til å spille på lydutgangene på datamaskinen...?

    Mvh
    OMF
    Det er det den er ment til gjøre, så om den ikke gjør det, så er noe galt.
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    OMF skrev:
    Hei!

    Jeg har altså ikke greid å finne noen sqeezeplay.....

    Søkte litt på nettet, og fant noen referanser og når jeg skulle laste det ned, så ser det ut til at man bare blir linket til en download av Squeezebox Server....?

    (er du mulig å linke opp Squezzebox controller mot J-River eller Foobar2000?)

    Mvh
    OMF

    Kan dette hjelpe http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=47440.0
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn