Jeg har sammenlignet Beresford DAC og Benchmark DAC1 med både squeesebox og andre kilder. Det var interessant.H.R skrev:Hei
Er det noen som har testet Squeezebox vs Transporter, begge via ekstern DAC? Er det noen lydmessige forandringer som er hørbare for det blotte øret? Er klar over at dersom jeg oppgraderer til Transporter så kan jeg benytte den DAC'en da den er etter all sansynlighet bedre en den jeg har da så den gevinsten vil en oppgraderien gi.
/h
Med Beresford TC-7510 var det relativt stor forskjell på kildene. Best låt den sammen med en billig Pioneer DVD-spiller,(DV 696, denne spilleren har forresten mye til felles med en mye omtalt Goldmund-sak). Beresford DAC koblet til en Hegel CDP4A mk2 var også bra, men ikke like overbevisende på kompleks orkestermusikk.(Hegel direkte uten Beresford låt klart bedre)
Squeezebox - Beresford låt OK, men dårligere enn de andre kildene. Spesiellt musikk som er kompleks(kor-opptak, store klassiske verk) låt mer grautmål.
Med Benchmark DAC1 er forskjellene på kilder tilsynelatende fraværende for mitt øre. Lydmessig er den langt bedre enn Beresford. Samtidig syns jeg det er et stykke opp til Hegel CDP4A mk2. Magefølelsen sier at Transporter er et hakk bedre enn Squeezebox - Benchmark DAC1 som er min egen kombinasjon pr. dags dato. Det støttes vel også av de som har prøvd Transporter med eksterne DACer.
Jeg har testet med våkent blikk, med de fallgruvene det innebærer.