Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    H.R skrev:
    Hei
    Er det noen som har testet Squeezebox vs Transporter, begge via ekstern DAC? Er det noen lydmessige forandringer som er hørbare for det blotte øret? Er klar over at dersom jeg oppgraderer til Transporter så kan jeg benytte den DAC'en da den er etter all sansynlighet bedre en den jeg har da så den gevinsten vil en oppgraderien gi.

    /h
    Jeg har sammenlignet Beresford DAC og Benchmark DAC1 med både squeesebox og andre kilder. Det var interessant.

    Med Beresford TC-7510 var det relativt stor forskjell på kildene. Best låt den sammen med en billig Pioneer DVD-spiller,(DV 696, denne spilleren har forresten mye til felles med en mye omtalt Goldmund-sak). Beresford DAC koblet til en Hegel CDP4A mk2 var også bra, men ikke like overbevisende på kompleks orkestermusikk.(Hegel direkte uten Beresford låt klart bedre)
    Squeezebox - Beresford låt OK, men dårligere enn de andre kildene. Spesiellt musikk som er kompleks(kor-opptak, store klassiske verk) låt mer grautmål.

    Med Benchmark DAC1 er forskjellene på kilder tilsynelatende fraværende for mitt øre. Lydmessig er den langt bedre enn Beresford. Samtidig syns jeg det er et stykke opp til Hegel CDP4A mk2. Magefølelsen sier at Transporter er et hakk bedre enn Squeezebox - Benchmark DAC1 som er min egen kombinasjon pr. dags dato. Det støttes vel også av de som har prøvd Transporter med eksterne DACer.

    Jeg har testet med våkent blikk, med de fallgruvene det innebærer.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    H.R skrev:
    Ulf-B
    Er helt enig at man ikke trenger å ha ekstern dac til transporter'n.
    Ut fra det som jeg leser ut fra svar - dac'en man benytter er av vesentlig mer betydning en om man benytter squeezebox vs transporter dersom man ser bort fra at transporteren er å oppfatte som et kinderegg da.
    Xindac'en rett til bat'en er iallefall ikke et sjakktrekk og fungerer svært dårlig lydmessig hos meg, om jeg benytter rør, rca eller xlr utgangene og må veien om en pre-amp. Eventlig er det litt irriterende Har akuratt kjøpt ny pre-amp som er på vei inn og vil erstatte Lecor'en som også er en dårlig match for meg til BAT'n. Har vel strengt tatt litt for mange dårlige matcher i kjeden, så blir vel veien å teste en benchmark DAC1 eller rett og slett gå for en transporter og slippe unna vesentlig enklere med en boks mindre....

    h
    Transporter er jo et kjempe-Kinderegg - ingen tvil om det. Den leverer den ekstremt nøytrale klangen den leverer - ikke mange frihetsgrader der til å tune lyden - men gitt det rette oppsettet i resten av anlegget, er den ikke lett å slå. Hos deg - med BAT + ProAc D25 - kan jeg godt forestille meg at Transporter kan være verdt et forsøk. Squeezebox pluss separat DAC gir jo større muligheter til tuning - men det blir unektelig flere bokser og kabler, og ikke nødvendigvis noe bedre lyd. Sammen med mine Bryston og ProAc D25 syntes jeg Transporteren klarte seg uforskammet bra - litt på den nøytrale siden, men absolutt såpass godkjent at jeg godt kunne ha gått for en slik løsning.
     

    topline

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Innlegg
    2.103
    Antall liker
    0
    Ulf-B skrev:
    Transporteren er såpass god som forforsterker at den godt kunne ha overtatt her hjemme - hvis det ikke hadde vært for at jeg gjerne vil ha noe med analoge innganger også. En direkte sammenligning for et halvt års tid siden - Transporter vs. Benchmark+Mark Levinson - i anlegget mitt, endte på et subjektivt "uavgjort". Egentlig ganske uforskammet når man tenker på prisforskjellen. Men Transporteren har en ekstremt nøytral klang - heller ikke her er det likegyldig hva man kobler på av utstyr.
    Jeg har kjørt Transporter rett i effekt et par uker igjen for å teste ut. Har forsåvidt gjort det før også, men nå via XLR utganger. Og jeg blir ikke komfortabel med lyden. Satt veldig på spissen (les dette riktig) så gir det meg en følelse av mp3 lyd. Med det mener jeg at rommet blir mindre, og dårligere definert (3D følelsen) og mindre av mikro elementene i musikken. Det går greit en stund, men så oppdager jeg at det ikke engasjerer i det hele tatt og jeg lurer på hvorfor.

    Dette sammenlignet med alternative kilder som Delius som jeg hadde før, og Cary som jeg har i dag koblet via preamp. Det gir bare et helt annet soundstage, større mer definert enn det Transporter presenterer her.
    Så jeg har etter beste evne prøvd å gi Transporteren en sjangs som stand alone komponent ved flere anledninger, for den er på mange måter et colombiegg. Men jeg havner tilbake til alternative løsninger likevel.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.132
    Antall liker
    6.703
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    synd det ikke går an å tune ørene i stedenfor på en enkel måte. Ville spart mange for fustrasjoner over å ha bedre hifi en det store deler av verdens befolkning høres ut som gull....
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    topline skrev:
    Ulf-B skrev:
    Transporteren er såpass god som forforsterker at den godt kunne ha overtatt her hjemme - hvis det ikke hadde vært for at jeg gjerne vil ha noe med analoge innganger også. En direkte sammenligning for et halvt års tid siden - Transporter vs. Benchmark+Mark Levinson - i anlegget mitt, endte på et subjektivt "uavgjort". Egentlig ganske uforskammet når man tenker på prisforskjellen. Men Transporteren har en ekstremt nøytral klang - heller ikke her er det likegyldig hva man kobler på av utstyr.
    Jeg har kjørt Transporter rett i effekt et par uker igjen for å teste ut. Har forsåvidt gjort det før også, men nå via XLR utganger. Og jeg blir ikke komfortabel med lyden. Satt veldig på spissen (les dette riktig) så gir det meg en følelse av mp3 lyd. Med det mener jeg at rommet blir mindre, og dårligere definert (3D følelsen) og mindre av mikro elementene i musikken. Det går greit en stund, men så oppdager jeg at det ikke engasjerer i det hele tatt og jeg lurer på hvorfor.

    Dette sammenlignet med alternative kilder som Delius som jeg hadde før, og Cary som jeg har i dag koblet via preamp. Det gir bare et helt annet soundstage, større mer definert enn det Transporter presenterer her.
    Så jeg har etter beste evne prøvd å gi Transporteren en sjangs som stand alone komponent ved flere anledninger, for den er på mange måter et colombiegg. Men jeg havner tilbake til alternative løsninger likevel.
    Jeg har forsåvidt valgt andre løsninger enn Transporter, jeg også. Det er jo ikke sånn at en Transporter er løsningen for alle - selv om jeg fortsatt fastholder at den gir mye for pengene. Det du sier, understreker igjen alt henger sammen med alt. Jeg fikk forøvrig også en slik mp3-aktig følelse da vi for moro skyld koblet et par energiske små Epos M5 til Transporter. Derimot syntes jeg ProAc'ene mine spilte bra sammen med Transporter - ikke antydning til mp3-stemning. Nå skal det sies at anlegget mitt - p.g.a. høyttalerpalssering - ikke er spesielt holografisk av seg, slik at dette med 3D har mindre å si for mine vurderinger av hva jeg kan leve med. Jeg går mest etter klang.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.159
    Antall liker
    778
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    topline skrev:
    Ulf-B skrev:
    Transporteren er såpass god som forforsterker at den godt kunne ha overtatt her hjemme - hvis det ikke hadde vært for at jeg gjerne vil ha noe med analoge innganger også. En direkte sammenligning for et halvt års tid siden - Transporter vs. Benchmark+Mark Levinson - i anlegget mitt, endte på et subjektivt "uavgjort". Egentlig ganske uforskammet når man tenker på prisforskjellen. Men Transporteren har en ekstremt nøytral klang - heller ikke her er det likegyldig hva man kobler på av utstyr.
    Jeg har kjørt Transporter rett i effekt et par uker igjen for å teste ut. Har forsåvidt gjort det før også, men nå via XLR utganger. Og jeg blir ikke komfortabel med lyden. Satt veldig på spissen (les dette riktig) så gir det meg en følelse av mp3 lyd. Med det mener jeg at rommet blir mindre, og dårligere definert (3D følelsen) og mindre av mikro elementene i musikken. Det går greit en stund, men så oppdager jeg at det ikke engasjerer i det hele tatt og jeg lurer på hvorfor.

    Dette sammenlignet med alternative kilder som Delius som jeg hadde før, og Cary som jeg har i dag koblet via preamp. Det gir bare et helt annet soundstage, større mer definert enn det Transporter presenterer her.
    Så jeg har etter beste evne prøvd å gi Transporteren en sjangs som stand alone komponent ved flere anledninger, for den er på mange måter et colombiegg. Men jeg havner tilbake til alternative løsninger likevel.
    Samme her - jeg har faktisk kjøpt Transporter to ganger bare for å være sikker på at jeg ikke har fått en defekt enhet. Samtlige innstillinger i Squeezeserver ble også gått gjennom av flere for å utelukke feil. Den ble som du sier; uengasjerende og tilslørt...

    Men brukervennligheten er helt suveren!
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.269
    Antall liker
    24.848
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Rart det der. Jeg synes den er riktig så åpen og engasjerende. Nuvel.
    For de som ikke liker lyden, men vil ha squeeze med 24/96, er det bare å vente på SB Touch. Så kan man hekte på den DACen man ønsker.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Ja det er pussig det der.
    Jeg har nå vært innehaver av Ludos første transporter i et par års tid, og tilslørende er det siste jeg villle kalle den. Men nøytral ja det er den, preferanser og match med resterende utstyr som sedvanlig antar jeg.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    ;D ;D ;D Tror vi har like mange meninger som vi har "nick" her på sentralen... sånn er det bare. ;D

    Det var min Transporter som ble testet hos Ulf-B som kilde i hovedanlegget hans samt som kilde/pre sammen med Lyndorf SDA 2175 effekt på ProAc og Epos høyttalere. Matching av komponentene er viktig, og som Ulf skriver så opplevde vi dårlig match med den aktuelle Epos modellen.

    Her hjemme hadde jeg Transporteren tidligere som kilde i stueanlegget sammen med en ESound E5 Signature Ed. cd-spiller. De som var innom hadde delte meninger om hva som låt best den gang, men det var Transporteren som ble beholdt.. Nå står Transporteren som kilde/forforsterker i "lekerommet" mitt, og der blir den værende. Den får topp score fra min side mpt pris/ytelse/brukervennlighet. I de andre anleggene har jeg etter litt test av DAC nå SB Classic/Duet og Benchmark DAC1, veldig bra combo dette også.

    Har man en integrert forsterker / forforsterker / receiver som man ønsker å beholde ville jeg vurdert SB Classic/Duet/Touch sammen med en DAC som matcher anlegget bra. Er man ikke avhengig av å beholde forforsterker og kan kjøre Transporteren rett i effekttrinnet ville jeg valgt det. Selvsagt så bør man, om man har mulighet, teste ut at Transporteren er en bra match med resten av anlegget.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Transporter funker nå bra her hjemme - har heldigvis ikke fått æren av å høre noe som får Transporteren til å fremstå som noe i nærheten av sløret :)

    Ellers fungerer den også svært godt som forforsterker rett i effekttrinn, i hvertfall sammenlignet med Parasound Halo JC2 og EC 4.8, som er de eneste stereoforforsterkerne av brukbar kvalitet som jeg har hatt og sammenlignet mot Transporter.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Valentino skrev:
    Rart det der. Jeg synes den er riktig så åpen og engasjerende. Nuvel.
    For de som ikke liker lyden, men vil ha squeeze med 24/96, er det bare å vente på SB Touch. Så kan man hekte på den DACen man ønsker.
    Et par spørsmål om Touch; kan den styres med Duet Controller? Gir den 24/96 på digital ut også?

    mvh,
    OS
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    251
    Torget vurderinger
    16
    Jeg kjøpte med en squeezebox duet nå, faen meg kul sak. bruker den mest i stua for og høre på de tusenvis av radio kanalene som ligger klare, men har også koblet den opp mot min PC som kjører Ubuntu 9.04, funker som bare fy.
    Kona er meget fornøyd. Har satt opp to Energy stativhøytallere som jeg liker, og koblet squeezen sammen med T-ampen min. Kuule greier :D

    Testa den på mitt hovedanlegg i kjelleren. Det funka ikke så bra, da lyden i squeezeboxen ikke holder mål, så da må det eventuelt bli ekstern dac, men det får bli en annen gang.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Beklager hvis dette har vært svart på før men er det noen som vet når SB Touch kommer i butikkene i Norge? Ser på google at enkelte skriver 3-7 dager leveringstid men det virker ikke helt troverdig.

    mvh,
    OS
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.132
    Antall liker
    6.703
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    noen ganger går det opp et lys i tunnelen selv for meg...
    Jeg har i lengre tid benyttet kablet nettverk til min squeezebox, aldri hatt noen problemer med det. Jeg har trådløst plassert på loftet som dekker hele huset...nesten. Et lite område av stua, har svært dårlig dekning, (gjett hvor jeg sitter når jeg skal lytte til musikk) Uansett - en reset av duet fjernkontrollen og squeezeboksen ga meg et nytt valg(vel det var der vel muligens fra tidligere) - det å koble fjernkontrollen gjennom squeezeboksen. Gjorde dette og nå har jeg en fjernkontroll som faktisk fungerer uten alle disse "leter etter server" meldingene.
    En selvfølge for noen - og et lys i tunnelen for andre, deriblant undertegnede.
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    @OS:

    Valentino skrev:
    Dersom man vil ha mulighet for å spille sann 24/96, men ikke ønsker Transporterlyd (eller Transportermangelpålyd, hehe) kan man sitte på gjerdet til desember. Da kommer Squeezebox Touch med 24/96 throughput for ca. 2500,-. Legg til fjong DAC etter ønske.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.872
    Antall liker
    94.784
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Fikk nyhetsmail fra Logitech i dag ang ny versjon 7.4. Sikkert ikke noe nyhet for de fleste, men nevner det allikevel
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.872
    Antall liker
    94.784
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Squeezebox software 7.4

    Fra eposten:

    Important news: Squeezebox Software and SqueezeNetwork
    You'll notice we've made some significant changes to SqueezeNetwork and to SqueezeCenter with the latest 7.4 software update.

    Here's what changed:
    SqueezeNetwork is now called mysqueezebox .com.
    Now you add Music Services by visiting the App Gallery, and manage your accounts by visiting My Apps.
    SqueezeCenter is now called Squeezebox Server.
    The software now uses a simplified control panel interface to manage your personal music collection. Select My Music from the www.mysqueezebox.com website to download the new Squeezebox Server software.
    Some menus have changed on your player:
    • The Music Services category has been replaced by App Gallery.
    • Music Library has been replaced by My Apps for Music Services, and has been replaced by My Music for your personal music collection.
    • Duet users no longer need to switch between SqueezeNetwork and SqueezeCenter to listen to their personal music collection. To listen to your personal music collection select My Music from the home menu.
    • The items in the Extras menu have been integrated into the App Gallery.
    • The items in the More Radio menu have been integrated into the App Gallery.
    • The item in the Music Stores menu have been integrated into the App Gallery.
    Rock on!

    The Squeezebox Team
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.872
    Antall liker
    94.784
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg oppdaterte i dag og nå funker ikke Dueten. Controlleren finner spilleren men den vil ikke kople til. Derimot finner den både Boomen min og Transporteren min. Tror jeg må nedgradere til 7.3
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.269
    Antall liker
    24.848
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var rammet av den DNS-relaterte bugen i 7.3.3. Nå har jeg nettradio igjen.

    Duet har jeg ikke.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Jeg kjenner at jeg har ikke tenkt å ta i den nye oppgraderinga med ildtang. Fanden spare heller, så mye knokefett som jeg måtte bruke for å få Inguz og Squeezecenter til å snakke sammen tidligere i sommer orker jeg ikke å prøve på igjen. Nå funker det. Det får holde.

    (Når jeg leser på Squeezeboks-forumet finner jeg i tillegg ut at mest sannsynlig må jeg installere ALT av plug-ins om igjen, så... 7.3.3 it is. Og sånn er det med den saken. Er det forøvrig noen grunn til å oppgradere? Noe kult i den nye softwaren jeg kommer til å savne?)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Oppgradering til 7.4 står veldig langt nede på min liste over ting jeg bare MÅ gjøre her i livet. Problemene med Norman holdt på å ta knekken på meg sist - og jeg har absolutt ikke behov for å gjenta det. Jeg stiller meg rolig langt bak i køen og avventer.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.730
    Antall liker
    1.224
    Sted
    Siggerud
    Var tidlig ute med en betaversjon av 7.4 Alt nytt er jo kult, ikke sant? Det hakket og gikk på sett og vis, langt fra problemfritt. Så byttet jeg pc-skrammelet ut med iMac, men etter at den fikk Snowleopard gikk det helt galt. Tryna fullstendig! Inn med gamle 7.3 igjen. Det funka som det skulle. Nå har jeg akkurat downet siste 7.4 på nytt, og foreløpig ser det lovende ut.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Jeg TØR ikke .. har klart å lure meg sjøl 1000 ganger før til å gå i denne fella... Nå fønker det GREITT ! litt dårlig rekkevidde på den noenlunde nyinnkjøpte N routern min (d-655 eller noe, den skulle ha veldig bra rekkevidde) .. men det er endel murstein (og fem meter) mellom serverrommet og squeezeboxen min som akkurat nå står oppå forsterkern i annlegget.. så det skal kanskje være slik?.. Ikkeno problem i praksis igrunn.. (må løfte`n litt av og til, duetten that is, og da bare for å skifte låt.. det stopper jo aldri å spelle heldigvis) ;)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Har aldri hatt noen problemer med Slimserver eller Squeezecenter og forventet heller ingen problemer med denne:
    Med disse to kommandoene:

    aptitude update
    aptitude install squeezeboxserver

    ...så var jeg oppdatert og alt er nå oppe og kjører helt problemfritt uten noe som helst mer. Måtte riktignok sette opp innstillingene på nytt siden 7.4 krever dette, så det var jo litt mer jobb enn vanlig siden dette er noe jeg vanligvis ikke må gjøre.

    Man må jo lure litt på hva det er med serverne til folk her siden jeg aldri har opplevd noe spennende i det hele tatt her hjemme :)
    (og jeg oppdaterer stort sett umiddelbart når det kommer en ny versjon)
    Plugin-problematikken er riktignok forståelig når det kommer en større endring slik som i 7.4.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Det å installere ny programvare er jo veldig greit. Det er verre, som du sier med plug-ins. Så jeg avstår. Never change a winning team.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Forøvrig liker jeg ikke den nye 7.4 versjonens organisering. Innføringen av de forhatte My ... (apps osv) begrepene er et saftig tilbakeslag nå som til og med skaperen av denne ondskapens oppfinnelse, Microsoft, har kuttet ut den latterlige My ditt og My datt forkortelsen og heller gått for bare Documents eller .... i Windows 7.

    Alt i alt føler jeg at det er en fordumming av hele GUIet slik at det nå er mindre intuitivt og mer Logitech-standard over det hele.
    Synes Slimserver var det beste konseptet jeg...

    Og nå har søren meg FACEBOOK SNEKET SEG INN I GRENSESNITTET OGSÅ, i form av en app som gir ekstra funsjonalitet.
    KAN DE IKKE LA BOKSEN GJØR DET DEN ER LAGET FOR FOR SVARTE! JEG ØNSKER INGEN TILLEGGSAPPS. VIL JEG HA EN IPHONE KJØPER JEG EN IPHONE!!!
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    OS skrev:
    Beklager hvis dette har vært svart på før men er det noen som vet når SB Touch kommer i butikkene i Norge?
    Touch'en kommer først i starten av desember. Vet ikke om dette gjelder for Norge også, men de vil vel neppe gå glipp af jule-handlen i Europa, så mon ikke.

    Så kom jeg og med i denne fine tråden.

    Av dagsaktuelle nyheder nevner jeg at jeg kjører 7.4 nu (på en Linux basert PC). Det funker fint for mig. Men på slimdevice-forumet er det tydelig å lese at ikke alle er like heldige. Den eneste tvingende grunn til å oppgradere er vel hvis man venter en Squeezebox Radio i posten. Ellers er det en release med mange kosmetiske og andre brukerflade endringer, som man vel godt kan leve uten.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    marsboer skrev:
    KAN DE IKKE LA BOKSEN GJØR DET DEN ER LAGET FOR FOR SVARTE! JEG ØNSKER INGEN TILLEGGSAPPS. VIL JEG HA EN IPHONE KJØPER JEG EN IPHONE!!!
    Ikke for å være prissy, da jeg ellers er enig med sentimentet i din utmelding. Men kan du ikke bare la være me å "installere" den da? Det er jo tross alt en av de få valgmuligheter som dette geniale... app-konsept gir.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Den er med som default.
    Problemet er løsbart - det er bare å deaktivere facebook pluginen.
    Dette er imidlertid en prinsipiell sak.
    Facebook er, unnskyld uttrykket, BULLSHIT på en slik boks.

    Innstillingen min hadde forøvrig vært helt annerledes om facebook hadde blitt tilbydd som en ekstern plugin man valgfritt kan installere. Da er det bare snakk om at boksen viser mangfold og muligheter. Men det at den i hele tatt er med i standardpakken plager meg, og at den er aktivert er enda verre!

    Jeg liker ikke retningen Squeezebox Server går i for å si det slik!
    Potensiell fremtidig bloatware er dessverre det som faller meg inn som en passende beskrivelse... (omtrent som det som skjedde med Winamp)
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    På tide å tenke aktivt på å gå over til HTPC så snart som mulig, skjønner jeg. For min del tviler jeg på at Inguz kommer til å bli tatt opp igjen, så jeg må uansett migrere over på noe som er litt mer framtidssikkert enn Squeezeboks. Får starte å spare.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    marsboer skrev:
    Har aldri hatt noen problemer med Slimserver eller Squeezecenter og forventet heller ingen problemer med denne:
    Med disse to kommandoene:

    aptitude update
    aptitude install squeezeboxserver

    ...så var jeg oppdatert og alt er nå oppe og kjører helt problemfritt uten noe som helst mer. Måtte riktignok sette opp innstillingene på nytt siden 7.4 krever dette, så det var jo litt mer jobb enn vanlig siden dette er noe jeg vanligvis ikke må gjøre.

    Man må jo lure litt på hva det er med serverne til folk her siden jeg aldri har opplevd noe spennende i det hele tatt her hjemme :)
    (og jeg oppdaterer stort sett umiddelbart når det kommer en ny versjon)
    Plugin-problematikken er riktignok forståelig når det kommer en større endring slik som i 7.4.

    Har du SB Duet? Det er firmwaren til denne som følger med v7.4 som har problemer og ikke selve serveren.

    mvh,
    OS
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    marsboer skrev:
    Facebook er, unnskyld uttrykket, BULLSHIT på en slik boks.
    Jo, jo, det er ikke nødvendig å preike for presten :) Sånn var mitt inlegg ikke ment. Tenkte faktisk på at nå kunne være et godt tidspunkt å starte en tråd om desangående på slim-forumet. Men jeg vet ikke hvor mye det hjelper. Selv noen av utviklerne utrykker seg til tider som om at de ikke alltid har like mye de skulle ha sakt. Dem som har vært med noen år vil vite at slik var det ikke før.

    Men når det er sakt ser jeg ennu ingen grunn til å forlate skuta. Noen ny Transporter tror jeg aldrig kommer. Men Touch'en har vist en riktig god digital utgang. Utover det er alle de gamle styrker jo fortsatt like gode i dag. Flere funksjoner (bloat) er der kommet. Men her er jeg beroliget av at Touchen tvinger dem til å beholde/utvikle en liten og effektiv server. Nok mindre og mere effektiv enn noen server har vært siden den het Slimserver.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Her skal ingen skute forlates. Så lenge grensesnittet mitt er den fantastiske Transporter, samtidig som vi er avhengige av Booms nettradiofunksjonalitet til generell bakgrunnstøy stort sett hele dagen, hver dag, så beholdes Squeezebox Server.

    Samtidig har serveren så godt som perfekt tag-støtte. Det vil si at det er mulig å bruke de litt mindre konvensjonelle, men fremdeles anbefalte mulighetene som finnes i tags for å oppnå den ultimate orden og system i media-biblioteket.
    Dette er en dyd den omtrent kun deler med Foobar2000.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.115
    Antall liker
    9.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Har nå satt opp en Boom, og installert nyeste versjon av Squeezebox server - og det funker upåklagelig!

    Ett spørsmål:
    Finnes det en eller annen form for "Sqeeze player" som jeg kan installere på PCen - og synkronisere med Boom...?

    Mvh
    OMF
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.269
    Antall liker
    24.848
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Squeezeplay, OMF.

    Jeg har brukt betaen med 7.3.3, men har ikke sett på om den er med 7.4-pakken ennå.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn