pstraums
Hi-Fi freak
Jeg plasserte ladestasjonen rett ved siden av der jeg sitter, for da kan jeg putte duetten i ladern om jeg har tenkt å høre mer enn en halv sang.. dette fønker strålende jeg har aldri gått tom (ikke halv-tom engang) for batteri hverken i den ene eller den andre SW versjonen Hvis du gjør som meg, og problemet vedvarer, er det kanskje noe problem med controlleren (eller rettere sagt batteriet)..
Når det gjelder kabel i receiveren, så kan ikke det være noe annet enn BRA! .. om det fønker dårligere etter du skiftet fra trådløs til kabel, så må det være noe rart som skjer Har selv litt "signal trøbbel" .. (det er to vegger mellom receiveren og routeren.. og mellom duet fjernkontrollen og routeren er det en vegg og en mursteinspeis) .. det ser ok ut når jeg sjekker "signalstyrke" på duetten.. ca 80% på det jeg antar er receiveren.. og 23 eller noe på det jeg TROR er duetten (aner ikke hva det betyr.. har prøvd å finne ut via google, men lykkes ikke med det) ..
Når det gjelder kabel i receiveren, så kan ikke det være noe annet enn BRA! .. om det fønker dårligere etter du skiftet fra trådløs til kabel, så må det være noe rart som skjer Har selv litt "signal trøbbel" .. (det er to vegger mellom receiveren og routeren.. og mellom duet fjernkontrollen og routeren er det en vegg og en mursteinspeis) .. det ser ok ut når jeg sjekker "signalstyrke" på duetten.. ca 80% på det jeg antar er receiveren.. og 23 eller noe på det jeg TROR er duetten (aner ikke hva det betyr.. har prøvd å finne ut via google, men lykkes ikke med det) ..
Smibakkjen skrev:Har 2 problemer jeg kunne trengt litt hjelp og tips rund:
1. Har tidligere hatt innstalert Squeezebox Server, men opplevde da att batterlevetiden på Controller'en ble betydelig redusert, har derfor gått tilbake til Squeezecenter versjon 7.3.2. Er det noen som har erfaringer med batterilevetiden på Controller ved bruk av siste Squeezebox Server?
2. Har nå koblet Squeezebox Reciver til router'en med kabel, har tidligere brukt trådløst nettverk, men etter att jeg nå tok i bruk kablet tilkobling, så begynner jeg å få problemer med Reciver'en med jamne mellomrom, nå dukker den ikke opp hverken i Squeezecenter eller på kontrolleren. Løsningen på dette har blitt gjennoppretting av fabrikkoppsett, mye kloring å herjing på Controlleren, før det plutselig virker igjen (uten att jeg helt hvet hvorfor), noen som har en formening av hva som kan være grunnen til dette? Kjører Squeezecenter på PC med Windows Vista Premium 32, har Avast (gratis versjon) antivirus og har som sagt kabel mellom router og Reciver.
Takker for all hjelp jeg kan få, begynner å bli en smule desperat.