Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Baard skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Baard skrev:
    Roberth skrev:
    Er det noe å hente på å bytte nettadapter på Squeezebox Duet?
    Det er like kontroversielt tema som kabler - minst!
    Råder deg til å gjøre det - uten at du forteller om erfaringene dine. Enkelte ting er det lurt å holde kjeft om.
    Trodde forum var til for å utveksle erfaringer,- kontroversielt eller ikke.
    En burde dele sine erfaringer uansett om de følger eller går mot strømmen.
    Oppfordrer gjerne folk til å prøve å gjøre sine egne erfaringer.
    Enig, selv har jeg installert en plug in til iTunes som kostet omlag 900kr og gjør mer med lyden enn jeg kunne drømme om,- Ikke alle er like enig i at denne plug in har noen som helst betydning for lyden. Sorry OT.

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    TTmania skrev:
    Noen som med hell har klart å fjerne håndtakene på Transporter?
    Ja, det er relativt enkelt.
    Eneste "problemet" er at skruene til dekselet er umbrako i liten tommestørrelse.
    Når dekselet først er av er det enkelt å skru ut stjerneskruene som holder håndtakene.
    Sett i noen M3 umbrakobolter i hullene så blir det pent.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.292
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    Baard skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Baard skrev:
    Roberth skrev:
    Er det noe å hente på å bytte nettadapter på Squeezebox Duet?
    Det er like kontroversielt tema som kabler - minst!
    Råder deg til å gjøre det - uten at du forteller om erfaringene dine. Enkelte ting er det lurt å holde kjeft om.
    Trodde forum var til for å utveksle erfaringer,- kontroversielt eller ikke.
    En burde dele sine erfaringer uansett om de følger eller går mot strømmen.
    Oppfordrer gjerne folk til å prøve å gjøre sine egne erfaringer.
    Enig, selv har jeg installert en plug in til iTunes som kostet omlag 900kr og gjør mer med lyden enn jeg kunne drømme om,- Ikke alle er like enig i at denne plug in har noen som helst betydning for lyden. Sorry OT.
    Tidlige Classic hadde et nettadapter som støyet som f. Det var ikke alle hifiaparater som likte det. Jeg ser ikke bort fra at det kan være et forsøk verd å prøve et annet nettadapter på Duet også. Men det trenger ikke være lineært. Moderne svitsjende adaptere han være stille som mus de. Det som følger med Touch er veldig bra.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Veggen skrev:
    TTmania skrev:
    Noen som med hell har klart å fjerne håndtakene på Transporter?
    Ja, det er relativt enkelt.
    Eneste "problemet" er at skruene til dekselet er umbrako i liten tommestørrelse.
    Når dekselet først er av er det enkelt å skru ut stjerneskruene som holder håndtakene.
    Sett i noen M3 umbrakobolter i hullene så blir det pent.
    Høres jo enkelt ut. Du skulle vel ikke ha bilder også?

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Nei, har ikke bilder.
    Er fristet til å si at dette er så enkelt at hvis du trenger bilder for å få det til så bør du la være.  ;)
    Det eneste som er "vrient" er som nevnt å finne riktig hex nøkkel, tror det er 1/16”.
    Det står vel noe i brukermanualen om hvordan man fjerner dekselet.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Trenger absolutt ikke bilder for å få det til. Var resultatet/ Transporter UTEN "ører" på bilde som er interessant. Greit å se på et bilde for å få intrykk av hvordan det blir. Ikke verre enn det. Har fortsatt KUN 2 tommeltotter, ikke 10!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Veggen:

Kan du gi en beskrivelse av hva dette hadde å si for lyden?............................ ;)

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    Til dere som har Touch og bruker den innebyggede server. Hvor godt/dårlig virker det? Har inntrykk av at det er litt varierende.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fått tilbud om en ubrukt Duett til 1500 kroner. Er det noe jeg bør slå til på, eller begynner den modellen å bli litt gammel?

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har du behov for en Duet, så er ikke 1500,- noen upris for en ubrukt. Jeg hadde slått til på det tilbudet

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    TTmania skrev:
    Har du behov for en Duet, så er ikke 1500,- noen upris for en ubrukt. Jeg hadde slått til på det tilbudet
    Takk for sabla kjapt og greit svar. Jeg regner med at remote kan brukes til Touch hvis det blir aktuelt. For såvidt jeg husker har Touch ikke noen spesielt avansert remote.

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    baluba skrev:
    Takk for sabla kjapt og greit svar. Jeg regner med at remote kan brukes til Touch hvis det blir aktuelt. For såvidt jeg husker har Touch ikke noen spesielt avansert remote.
    Enig med TTmania i det første og ja, Controller virker med Touch.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    bhaagensen skrev:
    baluba skrev:
    Enig med TTmania i det første og ja, Controller virker med Touch.
    Langt smartere enn en helt ny (men likevel like mye "brukt") Classic til omtrent samme pris, altså. :)

Scofi

Medlem
    Ble medlem
    15.05.2007
    Antall liker
    5
    Sted
    Kirkenes
    Torget vurderinger
    6
    Hei! Jeg må ha litt hjelp da jeg snart gir opp. Nettopp kjøpt meg SB Touch og får ikke over album art fra itunes biblioteket. Kun noen få album vises med bilde. Har dette noe tags å gjøre?. Får opp info fra dbpoweramp på hvert album om det er reg album bilde eller ikke. Hva er enkleste måten å få album art frem på SB Touch?. Jeg har lite lyst å laste ned alle bildene på nytt.

Mvh
    Rune

Erik.M

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    4
    bhaagensen skrev:
    Til dere som har Touch og bruker den innebyggede server. Hvor godt/dårlig virker det? Har inntrykk av at det er litt varierende.
    Den "Henger" noen ganger, finner ikke sanger, om den står på tilfeldig miks sang / album så stopper den av og til. Har ikke funnet noe mønster i dette, har bare prøvd med en USB minnepinne. Touch'en har selv meldt feil som den ønsket å sende info om.

Men med pc fungerer den utmerket, digital utgangen virker på meg som bedre en Classic.
    Regner med at det kommer oppdateringer som fikser disse problemene.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    TTmania skrev:
    Da har jeg omsider fått fingeren UT ::) og bestilt meg en Touch. Får tro den er like enkel å operere som Boom, Duet og Transporter og at den lar seg regjere via iPeng på iPhone. Uansett blir den stående på kjøkkenet i stedet for Duet, da denne flyttes til anlegget på det ene gjesterommet. Gleder meg... ;D
    Jippi, endelig!!!
    Da spiller Touch på kjøkkenet her. Var utrolig enkel å sette opp. Tok vel maks 5 min inkl utpakking, inntasting av div passord og oppkobling. Dette er fineste bursdagspresang jeg noensinne har fått av meg selv, og attpåtil på forskudd.. ;D ;D hehe

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.292
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    TTmania skrev:
    TTmania skrev:
    Da har jeg omsider fått fingeren UT  ::)  og bestilt meg en Touch. Får tro den er like enkel å operere som Boom, Duet og Transporter og at den lar seg regjere via iPeng på iPhone. Uansett blir den stående på kjøkkenet i stedet for Duet, da denne flyttes til anlegget på det ene gjesterommet. Gleder meg...  ;D
    Jippi, endelig!!!
    Da spiller Touch på kjøkkenet her. Var utrolig enkel å sette opp. Tok vel maks 5 min inkl utpakking, inntasting av div passord og oppkobling. Dette er fineste bursdagspresang jeg noensinne har fått av meg selv, og attpåtil på forskudd..  ;D ;D  hehe
    Gratulerer! På forskudd også!
    (Bursdagspresangen min materialiserer seg over i sykkeltråden, og det blir neppe bursdagspresanger på noen år.)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Valentino skrev:
    TTmania skrev:
    TTmania skrev:
    Da har jeg omsider fått fingeren UT ::) og bestilt meg en Touch. Får tro den er like enkel å operere som Boom, Duet og Transporter og at den lar seg regjere via iPeng på iPhone. Uansett blir den stående på kjøkkenet i stedet for Duet, da denne flyttes til anlegget på det ene gjesterommet. Gleder meg... ;D
    Jippi, endelig!!!
    Da spiller Touch på kjøkkenet her. Var utrolig enkel å sette opp. Tok vel maks 5 min inkl utpakking, inntasting av div passord og oppkobling. Dette er fineste bursdagspresang jeg noensinne har fått av meg selv, og attpåtil på forskudd.. ;D ;D hehe
    Gratulerer! På forskudd også!
    (Bursdagspresangen min materialiserer seg over i sykkeltråden, og det blir neppe bursdagspresanger på noen år.)
    Takk takk Valentino, alltid moro å unne seg noe man har ønsket seg

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    TTmania skrev:
    Dette er fineste bursdagspresang jeg noensinne har fått av meg selv, og attpåtil på forskudd.. ;D ;D hehe
    Ja da er det vel også på sin plass med et forskuddsvis: gratulerer med dagen :) Venter selv på å motta en Touch på hjemme-prøve. Det blir spennende.

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    WiMP!

coolbiz skrev:
    I dag var jeg i kontakt med WiMP kundeservice, som kunne fortelle at de er samarbeider med Logitech for å implementere WiMP-støtte for Squeezebox.

Så dette er altså noe som kommer. Jeg vet ikke om det vil være begrenset til enkelte modeller.

8)
    Finnes det ikke en lignende måte som med Spotify for å "lure" den inn i squeezeboxen mens vi venter?

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Den har jeg allerede for Spotify. Vil samme metode fungere for Wimp også?

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Mulig det fungerer for wimp også, har ikke prøvd.
    Kan ikke du teste da? Skulle være fort gjort, det er vel bare å kopiere over de nødvendige filene fra spotify mappen.

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Nå har jeg prøvd å legge de tre filene inn i Wimp mappa, men det virket ikke.

Problemet er at jeg har null innsikt i hva jeg holder på med, men dette må det vel være andre som fått til å fungere?

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Synd, men en metode som garantert fungerer er WaveInput, denne streamer alt av lyd på pc'en videre til squeezebox. Ulempen er at den ikke får med seg tags. Fordelen er at den bruker flac så man slipper ytterligere lossy enkodingstap.
    http://wiki.slimdevices.com/index.php/WaveInput_plugin

Det er sikkert mulig å få til med icecast også.

C

Cyber

Gjest
    Endelig, jeg har rigget opp med NAS-disk med all musikk på, koplet opp Duet og det fungerer helt supert. For en lettelse!

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    4
    cybervision_ skrev:
    Endelig, jeg har rigget opp med NAS-disk med all musikk på, koplet opp Duet og det fungerer helt supert. For en lettelse!
    Hvordan er brukererfaringen etter en uke cybervision? Fortsatt fornøyd?

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    Har nu hatt Touch på besøk Virkelig god på nesten alle områder - og lydmessig, for mange vil jeg tro, fuldt ut tilfredstillende uten DAC og annet pjatt (dog kanskje ikke så mange av dem som leser dette/hfs...). Men høre den! Den er god. Skjermen og betjeningen er jeg også veldig godt fornøyd med (jeg kjenner fra før grenseflaten fra Controller).

Noe av det negative som sprang i mine øyne, er det litt plastikk-aktige inntrykk jeg fikk av den. Til prisen er det OK, men jeg ville gjerne betalt litt ekstra for en forbedring på dette område. Av annet negativt kan nevnes det med, om den er like god som Transporter som digital kjilde... Vet godt det kanskje er litt kontroversielt, men mitt inntrykk i mitt konkrete tilfelle, er at det er den kanskje ikke. Jeg hadde den bare et par travle (på andre områder) dager, så noe større sak vil/kan jeg ikke gjøre ut av det. Det er som sagt bare mitt midlertidige inntrykk så langt.

Alt i alt mener jeg den er en reel forbedring fra SB3 som den erstatter.

(Brukte den bare med ekstern server).

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    ;D
    Første gang jeg har hørt DAC omtalt som pjatt...

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    656
    Har rigget opp Transporter nå, den går virkelig fint uten DAC og pjatt, ikke bare Tilfredsstillende, men Særdeles!

Fikk endelig ut 24-bits FLAC-versjonen av Beatles fra gjemmestedet sitt i det grønne eplet. Kan ikke huske at det lød slik på Philips Jockey Bambino! Skal søke litt mer på Linns sider om gode høyoppløsnings"plater" for nedlasting, har bare testet bitte litt. Jeg synes også den gjør en god jobb på 320kvalitets MP3, men skal selvsagt rippe mine egne plater til FLAC, noe annet er meningsløst med dagens pris på harddisker.

Er det kommet til konsensus om NAS eller Windows Media Server da? Flammedrakt på!

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.745
    Sted
    Phobos
    Jeg foretrekker Linux ;D

Seriøst så virker det som om Squeezebox Server for Debian er mer pålitelig enn Windows-versjonen basert på trådene her inne.
    Dette er dog ikke erfart på egenhånd, så det kan i høyeste grad være snakk om brukerfeil, all den tid jeg har kjempetro på moderne Windows.

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Jeg oppgraderte til 7.5 når den kom men nedgraderte igjen siden platecovrene ikke ble vist.. .

Så fikk jeg litt trøbbel i heimen etter å ha oppgradert fra trådløst til trådbasert nettverk! ... og som ved siste forsøk så virka det helt ok lydmessig, men uten platecover (som var der på 7.41) ... ok, tenkte at kanskje ikke duet og 7.5 er så glad i hverandre og bestemte meg for ikke å installere den gamle versjonen en gang til..

Men så - etter tre-fire dager så kom plutselig platecovrene tilbake (uten at jeg gjorde noe som helst) .. Noen som kan forklare dette ??

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    marsboer skrev:
    Jeg foretrekker Linux ;D

Seriøst så virker det som om Squeezebox Server for Debian er mer pålitelig enn Windows-versjonen basert på trådene her inne.
    Dette er dog ikke erfart på egenhånd, så det kan i høyeste grad være snakk om brukerfeil, all den tid jeg har kjempetro på moderne Windows.
    Jeg har nettopp migrert fra windows homeserver til ubuntu server på min løsning etter å ha kjørt en testserver basert på vortexbox og ubuntu server i noen måneder. Valgte ubuntu til slutt pga Google hadde mer info om dennes. Årsaken var enkel - linuxløsningen virker faktisk mer robust en WHS versjonen, og det kom som et lite sjokk på meg da jeg hele tiden har vært fornøyd med det jeg hadde.

Jeg kommer nok til å savne en del av de tilleggsprogrammene som WHS serveren hadde, men til gjengjeld har jeg fått et system som virker stabilt og virker å ha bedre respons og som har ganske så mange kule løsninger, eks subsonic som gir meg god tilgang til egen musikk utenfra.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.759
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jeg foretrekker også linux.
    Etter å ha kjørt et år med squeezecenter på windows-laptop, var det meget godt i fjor å komme over til ubuntu, og det på en egen dedikert stasjonær pc. Muligens betydde det sistnevnte mest her i heimen. Interne disker og etter hvert raid.

Gjør ellers det meste på windows-laptop: ripping, tagging mm.

Som ekstra krydder for windowsbrukeren, vil jeg gjerne anbefale å sjekke ut disse:
    1. frontend-spilleren moose http://www.rusticrhino.com/drlovegrove/
    (særlig er cover-velgeren veldig fin)

2. Denne Album Art Screensaver http://www.crayonroom.com/screensaver.php
    (meget kult å fylle skjermen med masse vekslende småbilder fra platebiblioteket ditt, jeg vil nesten bare se på skjermspareren, hehe).
    Disse to virker altså også på en laptop når squeezeboxserveren er på annen maskin (også linux), man må bare konfigurere det rett i innstillingene, med servers ip-adresse.

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Og i dag begynte coverne å henge igjen.. nå har jeg hørt 5 album med coveret til exile on main street... .. hadde ALDRI dette problemet med andre versjoner enn 7.5?

sukk...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn