Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.724
    Sted
    Phobos
    Windows Home Server er en PC slik som alt annet. Det er bare en tilpasset Windows server.
    Med andre ord kan du kjøre Squeezebox Server uten problemer.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.480
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    ville dere anbefalt touch iforhold til duet? sitter ett lite stykke fra anlegget, ser for meg at det kan være litt vanskelig å bla imenyer etc... eventuelt touch og så kjøpe controlleren til duet itillegg??

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    sirant skrev:
    ville dere anbefalt touch iforhold til duet? sitter ett lite stykke fra anlegget, ser for meg at det kan være litt vanskelig å bla imenyer etc... eventuelt touch og så kjøpe controlleren til duet itillegg??
    Som du kanskje vet, kan Touch betjenes med den medfølgende IR-fjernkontroll. Skjermen skifter da til en litt større skrifttype. Jeg synes at lesbarheten rekker til rundt 2-3 meter. Voldsomt elegant er det kanskje ikke å betjene Touch på denne måte, men det virker helt fint og er sammenlignbart med SB3, hvis du kjenner til det. Controller kan du selvfølgelig kjøpe, nå eller senere, hvis du ønsker det - og det vil sikkert også virke bedre når du sitter langt vekk.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.480
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    hva slags software brukes til å lage playlists og legge inn cover etc? innstalerte squeezebox server, men finner ikke noe slikt der. trenger man ett egent program til det? f.eks. itunes eller noe annet? Eller må jeg legge bildene manuelt ihver plate folder?

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.480
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har ett godt forslag på hvorfor jeg ikke får opp cover-art på låt nr.1 på noen av platene? fungerer helt topp, men akkuratt første låta på alle album har ingen cover art. rart.

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    hva slags software brukes til å lage playlists og legge inn cover etc? innstalerte squeezebox server, men finner ikke noe slikt der. trenger man ett egent program til det? f.eks. itunes eller noe annet? Eller må jeg legge bildene manuelt ihver plate folder?

Hvis du har itunes merker du det bare av under musikkmappe,den vil da lese det slik som itunes er organisert

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.480
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Petterone skrev:

Hvis du har itunes merker du det bare av under musikkmappe,den vil da lese det slik som itunes er organisert
    har en egen folder.jpg ihver album mappe...

Drakir

Medlem
    Ble medlem
    08.04.2010
    Antall liker
    0
    HJELP.

Jeg har et problem med en duet controller. når jeg prøver og skru den på så kommer bare logitech logoen opp, den står og lyser en stund i displayet, så slokker den i ca 10 sekunder så begynner den og lyse igjen, akkurat som den prøver og boote men klarer ikke komme videre, noen som vet noe om dette??

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    652
    Liotheles skrev:
    For oss som ikke har mytologien, terminologien eller nomenklaturen inne:
    Hvor nytt er "squeezebox 2 and later hardware" ?

Har jeg tapt med min nyinnkjøpte brukte Transporter som det står Slim Devices på, men som skal være oppdatert med ny programvare? Den presenterer seg som Logitech, men jeg innser at hardwaren blir ikke nyere av programvareoppdatering.

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Slapp av, Transporter hører til 3. generasjon. Har testet denne plugin og det fungerer helt fint med min Transporter og musikkserver som går på XP.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Har opplevd et merkelig problem på min Squeezebox Touch. Jeg kombinerer denne med Controller.
    Lagrer musikken i en ReadyNas nv.
    Under folderen "Diverse" har jeg bl.a. en mappe som heter Totta Næslund (skrives med svensk Æ). Der har jeg så lagret flere utgivelser av han. Når jeg starter opp anlegget, er det ingen problem å klikke meg frem til en av disse utgivelser. Men, når jeg så klikker et hakk tilbake til oversikten over de øvrige utgivelsene, for så å skifte til en annen av disse, får jeg 0 musikk og meldingen "ingen spilleliste". Dette har jeg kun opplevd med disse platene fra Totta. De er rippet fra vanlige cd-er. Har slettet hele biblioteket i Squeeze-server og lastet på nytt flere ganger. Har forsøkt å opprette ny mappe, men nei..
    I går fant jeg imidlertid frem til hva som løser problemet. Jeg må klikke meg helt tilbake til mappen "Diverse" og begynne derfra på nytt når jeg ønsker å skifte fra en utgivelse til en annen av Totta.
    Første gangen jeg opplevde problemet, var etter at jeg lastet inn albumcover. Selv om jeg slettet coverne, ble dog ikke problemet løst. Kan noen gi meg et tips hvorfor dette problemet oppstår, og da kun for Totta??

Har også en annen litt underlig "bug" med Controller/Touch. Når jeg skifter fra en plate til en annen, starter første strofe av den nye musikken raskt, for så å stoppe noen sekunder mens det buffres for å laste inn det nye albumcover. Deretter starter musikken å spille igjen fra det punktet den stanset. Har dette noe å gjøre med for dårlig kapasitet i trådløs overføring?

kinver

Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    5
    Hvor har det blitt av hjemmesiden for Transporter, Squeezebox?? Med support, brukererfaringer, WIKI etc. Kommer bare til Logitechs norske produktside?

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Karma skrev:
    Har opplevd et merkelig problem på min Squeezebox Touch. Jeg kombinerer denne med Controller.
    Lagrer musikken i en ReadyNas nv.
    Under folderen "Diverse" har jeg bl.a. en mappe som heter Totta Næslund (skrives med svensk Æ). Der har jeg så lagret flere utgivelser av han. Når jeg starter opp anlegget, er det ingen problem å klikke meg frem til en av disse utgivelser. Men, når jeg så klikker et hakk tilbake til oversikten over de øvrige utgivelsene, for så å skifte til en annen av disse, får jeg 0 musikk og meldingen "ingen spilleliste". Dette har jeg kun opplevd med disse platene fra Totta. De er rippet fra vanlige cd-er. Har slettet hele biblioteket i Squeeze-server og lastet på nytt flere ganger. Har forsøkt å opprette ny mappe, men nei..
    I går fant jeg imidlertid frem til hva som løser problemet. Jeg må klikke meg helt tilbake til mappen "Diverse" og begynne derfra på nytt når jeg ønsker å skifte fra en utgivelse til en annen av Totta.
    Første gangen jeg opplevde problemet, var etter at jeg lastet inn albumcover. Selv om jeg slettet coverne, ble dog ikke problemet løst. Kan noen gi meg et tips hvorfor dette problemet oppstår, og da kun for Totta??

Har også en annen litt underlig "bug" med Controller/Touch. Når jeg skifter fra en plate til en annen, starter første strofe av den nye musikken raskt, for så å stoppe noen sekunder mens det buffres for å laste inn det nye albumcover. Deretter starter musikken å spille igjen fra det punktet den stanset. Har dette noe å gjøre med for dårlig kapasitet i trådløs overføring?
    Hmmm.. Ingen med lignende erfaringer eller tips om hva dette kan skyldes?

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Slike problemer skyldes som regel problemer med tags, kanskje er det lagret flere tags med Artist, Album artist, etc. med litt forskjellig skrivemåte, kanskje er det den svenske æ'en som lager trøbbel.

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    Karma skrev:
    Det kunne/kan i prinsippet være grunnet trådløst hikk. Men, jeg tror kanskje like gjerne det er fordi du rammes av en kjent "bug" - som mange har oppleved ved spilling av high-res materiale - men som godt kunne ha forbindelse til det du beskriver. Bug'en er nesten ordnet i de nyeste beta-versjoner (tror jeg).

Du kunne evt. prøve å oppgradere til 7.6 beta eller 7.5.2 beta ,tror jeg, eller bare leve med problemet indtil den offesielle versjon kommer.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Takker for svar!

Veggen: Jeg tror du er inne på det rette spor. Jeg får sjekke videre og se om jeg finner synderen.

bhaagensen: Rart at ikke alle har samme problem, om det skyldes en bug?
    Vet du om denne nye versjonen er langt unna?

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    Karma skrev:
    Jo, det kan du ha rett i. Men såvidt jeg har forstått kan det bero på marginaler - om man oplever problemet eller ikke. Ting som trådløst/kablet, grafiske pauseskjermer, kompressionsfaktor, (fjern)styringsmetode, lokal/fjern-server, o.l. kan være medvirkende til at noen i større eller mindre grad oplever problemet. Du kan kanskje prøve å eksperimentere litt på dette område. Men selvfølgelig er det bare et gjett fra min side :)

Jeg vet ikke når den neste versjon kommer. Jeg har brukt 7.6 i lang tid, men det er jo en beta.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Har lest litt på nettet, og funnet ut at problemet med forsinket oppstart skyldes at min Netgear ReadyNas NV+ ikke er god nok til å klare oppgaven for Squeezebox Touch med Controller. Heller ikke Duo versjonen er tilstrekkelig. Dermed kan det synes som om jeg bør oppgradere til ReadyNas NVX.
    Noen som har tips om alternativer i denne sammenheng?

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    bhaagensen skrev:
    Karma skrev:
    Jo, det kan du ha rett i. Men såvidt jeg har forstått kan det bero på marginaler - om man oplever problemet eller ikke. Ting som trådløst/kablet, grafiske pauseskjermer, kompressionsfaktor, (fjern)styringsmetode, lokal/fjern-server, o.l. kan være medvirkende til at noen i større eller mindre grad oplever problemet. Du kan kanskje prøve å eksperimentere litt på dette område. Men selvfølgelig er det bare et gjett fra min side :)

Jeg vet ikke når den neste versjon kommer. Jeg har brukt 7.6 i lang tid, men det er jo en beta.
    Er ikke de problemene du referer til, relatert til mac brukere?
    Jeg bruker ReadyNas NV, uavhengig av pc.
    Installerte i dag 1GB minne, uten at det hjalp.
    Når jeg skifter fra en cd til en annen, spiller musikken i ca 4 sekunder, tar ca 10 sek pause mens det rebuffres, for så å fortsette. Det virker som om det er nedlasting av cover til Controller(fjernkontrollen med display) som skjer under buffringen.

Er det noen andre som kombinerer Controller og ReadyNas, som har opplevd samme problem, eller som kanskje ikke har dette problem..?
    Vil eneste mulig løsning være å oppgradere til ReadyNas NVX, som har kraftigere prosessor?

Har luftet dette også under datahjørnet, men treffer kanskje like godt i denne tråden?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Karma skrev:
    bhaagensen skrev:
    Karma skrev:

Er ikke de problemene du referer til, relatert til mac brukere?
    Jeg bruker ReadyNas NV, uavhengig av pc.
    Installerte i dag 1GB minne, uten at det hjalp.
    Når jeg skifter fra en cd til en annen, spiller musikken i ca 4 sekunder, tar ca 10 sek pause mens det rebuffres, for så å fortsette. Det virker som om det er nedlasting av cover til Controller(fjernkontrollen med display) som skjer under buffringen.

Er det noen andre som kombinerer Controller og ReadyNas, som har opplevd samme problem, eller som kanskje ikke har dette problem..?
    Vil eneste mulig løsning være å oppgradere til ReadyNas NVX, som har kraftigere prosessor?

Har luftet dette også under datahjørnet, men treffer kanskje like godt i denne tråden?
    Hei. Jeg hadde NV+ med 1GB minne (ikke prøvd med mindre minne), denne snurret og gikk med SB Duet/Controller og Classic. Ingen problemer med avspilling til trådløst punkt eller kablet (via strømnettet). Syntes dog den var treg til å søke osv.. så jeg oppgraderte av den grunn (blant andre.)
    NV+'en står nå hos mine foreldre som er fornøyde med hastighet osv.. ingen hikke der heller.

marsboer skrev:
    ReadyNAS PRO med 4 GB minne. Plug n' play, med umiddelbar respons på SqueezeServer. ;D

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Terka skrev:
    Hei. Jeg hadde NV+ med 1GB minne (ikke prøvd med mindre minne), denne snurret og gikk med SB Duet/Controller og Classic. Ingen problemer med avspilling til trådløst punkt eller kablet (via strømnettet). Syntes dog den var treg til å søke osv.. så jeg oppgraderte av den grunn (blant andre.)
    NV+'en står nå hos mine foreldre som er fornøyde med hastighet osv.. ingen hikke der heller.
    Går ut fra at du da hadde visning av cover på Controlleren også?
    Nå er det faktisk den gamle NV jeg har, og ikke NV+. Bruker de to samme type prosessor?

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Jeg har fått mye problemer med avspillingen i det siste...bruker SB duett med siste oppdatering både på Squeze-serveren og controlleren...

Den spiller fint en times tid...så blir det stopp...i ett minutt eller to...spiller igjen og stopper osv...det som pleier å hjelpe er å ta strømmen av Squeezeboxen ett par minutter og så prøve på nytt, da pleier det å funke...begynner å bli litt lei nå :)

Noen som har tips til å løse det...er det andre med samme problemer?

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Kopierer fra tråden om Netgear ReadyNas på Datahjørnet:

Viser til mine problemer med pause for rebuffring, ved skifte til ny plate.
    Dette er et godt eksempel på at man ikke skal forhaste seg, når man egentlig ikke vet hva man holder på med..
    Har nå funnet ut at hele denne problematikken er programvarerelatert på Controller.
    For de spesielt interesserte: Når jeg leter frem musikk, trykker jeg på senterknappen på Controller. Når jeg så er kommet frem til den plate jeg vil spille av, velger jeg i stede å trykke pil mot høyre. Da starter musikken samtidig som cover lastes ned. Alt uten pause eller andre problemer. Starter jeg imidlertid musikken ved å trykke på senterknappen, får jeg pause på ca 10 sekunder med rebuffring. Dette løser også problemet med Totta ser det ut for. At jeg ikke er alene om dette problem, kan jeg se da flere har meldt dette inn som bugs til Slimserver.
    Dermed er altså min gamle ReadyNas NV fullt på høyden, og jeg sparer mange tusen kroner.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.593
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet om en kan styre sb via android mobiler, jeg har kjøpt meg en htc mobil

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Kjører squeezecomander, lastet ned via slideME. Fungerer utmerket.
    At du i tillegg kan bruke denne til å laste ned musikk fra serveren til mobilen er jo brilliant.
    Jeg brukker denne mer en controlleren, siden den muter musikken ved anrop, ikke mer panisk leting etter fjernkontrollen nå telefonen ringer :D

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Fungerer veldig fint her. Squeezedroid ser slik ut på min Desire:

HoJ skrev:
    Noen som vet om en kan styre sb via android mobiler, jeg har kjøpt meg en htc mobil

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn