Som du kanskje vet, kan Touch betjenes med den medfølgende IR-fjernkontroll. Skjermen skifter da til en litt større skrifttype. Jeg synes at lesbarheten rekker til rundt 2-3 meter. Voldsomt elegant er det kanskje ikke å betjene Touch på denne måte, men det virker helt fint og er sammenlignbart med SB3, hvis du kjenner til det. Controller kan du selvfølgelig kjøpe, nå eller senere, hvis du ønsker det - og det vil sikkert også virke bedre når du sitter langt vekk.sirant skrev:ville dere anbefalt touch iforhold til duet? sitter ett lite stykke fra anlegget, ser for meg at det kan være litt vanskelig å bla imenyer etc... eventuelt touch og så kjøpe controlleren til duet itillegg??
hva slags software brukes til å lage playlists og legge inn cover etc? innstalerte squeezebox server, men finner ikke noe slikt der. trenger man ett egent program til det? f.eks. itunes eller noe annet? Eller må jeg legge bildene manuelt ihver plate folder?
har en egen folder.jpg ihver album mappe...Petterone skrev:hva slags software brukes til å lage playlists og legge inn cover etc? innstalerte squeezebox server, men finner ikke noe slikt der. trenger man ett egent program til det? f.eks. itunes eller noe annet? Eller må jeg legge bildene manuelt ihver plate folder?
Hvis du har itunes merker du det bare av under musikkmappe,den vil da lese det slik som itunes er organisert
For oss som ikke har mytologien, terminologien eller nomenklaturen inne:Liotheles skrev:
Hmmm.. Ingen med lignende erfaringer eller tips om hva dette kan skyldes?Karma skrev:Har opplevd et merkelig problem på min Squeezebox Touch. Jeg kombinerer denne med Controller.
Lagrer musikken i en ReadyNas nv.
Under folderen "Diverse" har jeg bl.a. en mappe som heter Totta Næslund (skrives med svensk Æ). Der har jeg så lagret flere utgivelser av han. Når jeg starter opp anlegget, er det ingen problem å klikke meg frem til en av disse utgivelser. Men, når jeg så klikker et hakk tilbake til oversikten over de øvrige utgivelsene, for så å skifte til en annen av disse, får jeg 0 musikk og meldingen "ingen spilleliste". Dette har jeg kun opplevd med disse platene fra Totta. De er rippet fra vanlige cd-er. Har slettet hele biblioteket i Squeeze-server og lastet på nytt flere ganger. Har forsøkt å opprette ny mappe, men nei..
I går fant jeg imidlertid frem til hva som løser problemet. Jeg må klikke meg helt tilbake til mappen "Diverse" og begynne derfra på nytt når jeg ønsker å skifte fra en utgivelse til en annen av Totta.
Første gangen jeg opplevde problemet, var etter at jeg lastet inn albumcover. Selv om jeg slettet coverne, ble dog ikke problemet løst. Kan noen gi meg et tips hvorfor dette problemet oppstår, og da kun for Totta??
Har også en annen litt underlig "bug" med Controller/Touch. Når jeg skifter fra en plate til en annen, starter første strofe av den nye musikken raskt, for så å stoppe noen sekunder mens det buffres for å laste inn det nye albumcover. Deretter starter musikken å spille igjen fra det punktet den stanset. Har dette noe å gjøre med for dårlig kapasitet i trådløs overføring?
Det kunne/kan i prinsippet være grunnet trådløst hikk. Men, jeg tror kanskje like gjerne det er fordi du rammes av en kjent "bug" - som mange har oppleved ved spilling av high-res materiale - men som godt kunne ha forbindelse til det du beskriver. Bug'en er nesten ordnet i de nyeste beta-versjoner (tror jeg).Karma skrev:Har også en annen litt underlig "bug" med Controller/Touch. Når jeg skifter fra en plate til en annen, starter første strofe av den nye musikken raskt, for så å stoppe noen sekunder mens det buffres for å laste inn det nye albumcover. Deretter starter musikken å spille igjen fra det punktet den stanset. Har dette noe å gjøre med for dårlig kapasitet i trådløs overføring?
Jo, det kan du ha rett i. Men såvidt jeg har forstått kan det bero på marginaler - om man oplever problemet eller ikke. Ting som trådløst/kablet, grafiske pauseskjermer, kompressionsfaktor, (fjern)styringsmetode, lokal/fjern-server, o.l. kan være medvirkende til at noen i større eller mindre grad oplever problemet. Du kan kanskje prøve å eksperimentere litt på dette område. Men selvfølgelig er det bare et gjett fra min sideKarma skrev:bhaagensen: Rart at ikke alle har samme problem, om det skyldes en bug?
Vet du om denne nye versjonen er langt unna?
Er ikke de problemene du referer til, relatert til mac brukere?bhaagensen skrev:Jo, det kan du ha rett i. Men såvidt jeg har forstått kan det bero på marginaler - om man oplever problemet eller ikke. Ting som trådløst/kablet, grafiske pauseskjermer, kompressionsfaktor, (fjern)styringsmetode, lokal/fjern-server, o.l. kan være medvirkende til at noen i større eller mindre grad oplever problemet. Du kan kanskje prøve å eksperimentere litt på dette område. Men selvfølgelig er det bare et gjett fra min sideKarma skrev:bhaagensen: Rart at ikke alle har samme problem, om det skyldes en bug?
Jeg vet ikke når den neste versjon kommer. Jeg har brukt 7.6 i lang tid, men det er jo en beta.
Hei. Jeg hadde NV+ med 1GB minne (ikke prøvd med mindre minne), denne snurret og gikk med SB Duet/Controller og Classic. Ingen problemer med avspilling til trådløst punkt eller kablet (via strømnettet). Syntes dog den var treg til å søke osv.. så jeg oppgraderte av den grunn (blant andre.)Karma skrev:Er ikke de problemene du referer til, relatert til mac brukere?bhaagensen skrev:Jo, det kan du ha rett i. Men såvidt jeg har forstått kan det bero på marginaler - om man oplever problemet eller ikke. Ting som trådløst/kablet, grafiske pauseskjermer, kompressionsfaktor, (fjern)styringsmetode, lokal/fjern-server, o.l. kan være medvirkende til at noen i større eller mindre grad oplever problemet. Du kan kanskje prøve å eksperimentere litt på dette område. Men selvfølgelig er det bare et gjett fra min sideKarma skrev:bhaagensen: Rart at ikke alle har samme problem, om det skyldes en bug?
Jeg vet ikke når den neste versjon kommer. Jeg har brukt 7.6 i lang tid, men det er jo en beta.
Jeg bruker ReadyNas NV, uavhengig av pc.
Installerte i dag 1GB minne, uten at det hjalp.
Når jeg skifter fra en cd til en annen, spiller musikken i ca 4 sekunder, tar ca 10 sek pause mens det rebuffres, for så å fortsette. Det virker som om det er nedlasting av cover til Controller(fjernkontrollen med display) som skjer under buffringen.
Er det noen andre som kombinerer Controller og ReadyNas, som har opplevd samme problem, eller som kanskje ikke har dette problem..?
Vil eneste mulig løsning være å oppgradere til ReadyNas NVX, som har kraftigere prosessor?
Har luftet dette også under datahjørnet, men treffer kanskje like godt i denne tråden?
ReadyNAS PRO med 4 GB minne. Plug n' play, med umiddelbar respons på SqueezeServer. ;Dmarsboer skrev:Linuxserver
Fin Linuxserver, den PROen. :-*Terka skrev:ReadyNAS PRO med 4 GB minne. Plug n' play, med umiddelbar respons på SqueezeServer. ;Dmarsboer skrev:Linuxserver
Går ut fra at du da hadde visning av cover på Controlleren også?Terka skrev:Hei. Jeg hadde NV+ med 1GB minne (ikke prøvd med mindre minne), denne snurret og gikk med SB Duet/Controller og Classic. Ingen problemer med avspilling til trådløst punkt eller kablet (via strømnettet). Syntes dog den var treg til å søke osv.. så jeg oppgraderte av den grunn (blant andre.)
NV+'en står nå hos mine foreldre som er fornøyde med hastighet osv.. ingen hikke der heller.
HoJ skrev:Noen som vet om en kan styre sb via android mobiler, jeg har kjøpt meg en htc mobil