Solo skrev:
Hei, er på vei til å bli "venn" og har noen spørsmål som sikkert er teite, men etter en times gjennomgang av ørten sider har jeg ikke funnet svar.
Planen er en SB duet, en Synology 207+ (m disker) og musikk rippet med EAC. Vil SB duet fungere sammen med NAS'en, virker som den må bruke sw squeezcenter?? Ved ripping gjennom EAC, vil dette bli lossless, vil det innhente navn og frontcover på musikken og vil disse filene kunne avspilles gjennom denne hw løsningen? Hva med FLAC?
Ja, dette fungerer godt, skulle jeg mene.
EAC kan rippe til FLAC uten problemer, altså lossless. EAC kan gå på nettet å hente artist, utgivelsesår, sjanger og sportitler når man legger originalplate i CD-ROM-spilleren i PCen.
SB støtter FLAC-avspilling.
Akkurat hvordan dette med frontcover fungerer er jeg usikker på.
Nyere Synology NAS-bokser er støttes gjennom SSODS-programvaren. Søk på SSODS-tråder i dette SlimDevices-forumet:
http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?f=18
Jeg gjør det samme som du har planlagt, bare med forskjellen at jeg bruker SB Classic og en QNAP NAS-boks. Jeg har foreløpig ikke oppgradert til SC 7, siden SB Classic ikke krever det. Som sagt finner du det du trenger på ovennevnte forum for å sette opp en løsning basert på SB Duet, Synology NAS og SC 7.