Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.068
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Få se på tag'ene dine da, bambadoo :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ok , synd å si det , men det er jo nesten litt betryggende å se at det er flere som har samme problemet. Da er det ikke jeg som har "kødda" det til...
    Du får si fra om du finner ut noe lurt :)
    Det er Spotify som har kødda det til for oss.

    Triode benytter en Spotify-produsert sak som igjen kaller opp Spotifys servere via et eldre grensesnitt (kommandosystm) som Spotify har tatt ut av drift.

    Siste ord er at det jobbes med saken.

    Det en kan gjøre er å gå inn på innstillingene til Triode-plugin og fjerne krysset i "show in my apps," og så lagre. Deretter kan du aktivere den offisielle Spotify-pluginen (Triode sin må og være akiv.) Så går du på mysqueezebox.com og aktiverer Spotify der, og til sist legger den til i iPeng.

    Det denne app-robatikken gjør, er at du nå styrer Triodes plugin med grensesnittet til den ofisielle pluginen. Nå fungerer søk, mens du da mister bibliotekfunksjonen (Library). For min del ble det til at jeg kan leve uten søk. Å leve uten biblioteket kan jeg ikke...

    Johan-Kr
    Ok , mange takk for oppklaringen.
    Ja da kan jo det være en mulighet ja. Ellers så har nå fått meg en Nuc-pc , så jeg har muligheten til å spille av Spotify fra den styrt via Ipad , så det er ingen krise for min del.
    Tror jeg bare venter til dette er i orden igjen - regner med Triode fikser dette snart.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.944
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg fant en omvei for de som bruker fersk iPeng.
    Søk opp i Spotify-appen, gå på"..." (Oppe i høyre hjørne for hele albumet, eller til høyre for låta i lista), "share" og klipp ut webadressen (Copy song eller album link).
    Gå i iPeng, under Extras og Web browser. Lim inn lenka og Gå.

    Johan-Kr
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.547
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har dere noen plugin som dere bruker via LMS? Hva synes dere er greit å teste ut osv.?

    En annen ting, når jeg trykker på tilbakeknappen en gang, så begynner den forrige sangen, kan en sette det opp slik at den heller starter på nytt på den sangen en hører på?
     
    Sist redigert:

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Er
    Bare moro å LMSnerde litt, fikk ut fingern for å rydde litt selv også.
    Det er mulig å se på samlinger i LMS, men jeg får opp noen album som samlinger og det er irriterende...
    Derfor rydder jeg ofte vekk denne tag-en og lar album artist styre det i stedet.
    Da kan jeg gruppere "diverse artister" på flere måten enn kun denne compilation-tagen.

    Vis vedlegget 365738
    Jeg har gjort det motsatte. Samtlige samlealbum har taggen compilation=1 og ingen har verdi i album artist (denne slettes). Så ligger artistnavnet under artist og platenavnet under Title. Samlealbum grupperes da automatisk under various artists. Dette fungerer også i JRiver mc om noen bruker det.

    I tillegg bruker setter jeg også total discs og discno. Ved dobbeltalbum er det mange som legger inn disk 1, disk 2 i tittel-taggen.
    Da oppfattes dette som to album. Jeg legger inn samme tittel i tittel-taggen og setter disc-taggen.

    Eksempel:

    Title: The Wall
    discno: 1
    Total discs: 2

    Title: The Wall
    discno: 2
    Total discs: 2

    Da kan man styre visningen dobbeltalbum med parameteroppsett i LMS.
     
    Sist redigert:

    PetterH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    162
    Antall liker
    46
    Sted
    Høvik
    Torget vurderinger
    19
    Hei folkens!

    Jeg har en Transporter som jeg har brukt i hovedannlegget i mange mange år.
    Har også 3stk Duet forskjellige steder i leiligheten. Er veldig glad i menysystem og bruk.

    MEN, nå har plutselig Transporteren begynt å hikke..
    Først slukket høyre display, alt fungerte fortsatt.
    Så begynteden å bruke veldig lang tid på buffring. Dette er vanligvis ikke noe jeg merker, den starter vanligvis umiddelbart.
    Til slutt slukket også venstre display og buffringen tok enda mere tid! (Spillte 10-15sek før den avbrøt for å buffre igjen...)

    Noen her som vet om noen som kan fikse sånt, eller er det bare å kjøpe seg en ny?? (Brukt)
    Setter stor pris på om noen kan svare på dette:)

    Jeg har nå satt inn en duet istedenfor, kjører digitalt inn i min Mark Levinson dac.
    Selv om jeg bruker digitalutgangen er det en markant forskjell i lydkvalitet:(

    mvh PetterH
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.244
    Antall liker
    4.877
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har dere noen plugin som dere bruker via LMS? Hva synes dere er greit å teste ut osv.?

    En annen ting, når jeg trykker på tilbakeknappen en gang, så begynner den forrige sangen, kan en sette det opp slik at den heller starter på nytt på den sangen en hører på?
    "Additional Browse Modes" er ganske kjekk (dersom du har noenlunde orden på tags). Det finnes også en plugin for YouTube som bruker jeg en del til å lytte til foredrag og denslags.

    Dersom du trykker "Play" hopper du tilbake til begynnelsen av den sangen som spilles.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.547
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fant det ut nå.
    Holder tilbakeknappen inne i over ett sekund så starter sangen på nytt. Kort trykk så spiller den forrige sang.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.244
    Antall liker
    4.877
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Fremdeles merkelig. Hvilken spiller og hvilken fjernkontroll er det som oppfører seg sånn?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.547
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Boom uten fjernkontroll og kontrolleren til duet.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.244
    Antall liker
    4.877
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Aha. Duet-kontrolleren har jeg lite erfaring med. De vanlige, infrafrøde fjernkontrollene til Squeezebox virker slik jeg nevnte i #5168.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.547
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har LMS versjon 7.7.5, er det noen grunn til å oppgradere denne? Hvis ja, hvordan gjør jeg det?
     
    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.244
    Antall liker
    4.877
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Tja, siste offisielle release pr. i dag er 7.8.0. Versjon 7.7.5 er siste release fra 7.7.x-generasjonen, så den er jo ikke fryktelig gammel. Men det er en del småting som er nyttt siden den gang, og dessuten vil jeg anta at det er større risiko for å treffe på problemer mht. kompatibilitet med ymse plugins dersom du blir værende på gammel release.

    7.9.0 er fremdeles i "beta-release", men det er flere av oss som har brukt den i lang tid uten problemer. For meg har den vært bunnsolid. Biblioteksscanning er vesentlig raskere, bl.a.

    Dersom det er vanlig Windows du bruker nå (og ikke Linux eller Windows Home Media server), så er det bare å laste ned og kjøre en av disse:


    7.8.0:
    http://downloads.slimdevices.com/LogitechMediaServer_v7.8.0/LogitechMediaServer-7.8.0.exe

    7.9.0:
    http://downloads.slimdevices.com/nightly/7.9/sc/39fd5b9/LogitechMediaServer-7.9.0-1458661067.exe
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.244
    Antall liker
    4.877
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    7.9 inneholder visstnok fremdeles noen bugs, og det er derfor den ikke har blitt gjort til offisiell release, men jeg kan ikke si at jeg har merket noen problemer.

    For å se hva som er nytt i de ulike versjonene, les LMS change log:

    GitHub & BitBucket HTML Preview
     

    kyrjens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    144
    Antall liker
    9
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor kan man ikke oppgrdere hvis man kjører med Windows Home Media server? Støtter ikke 7.9 dette operativsystemet?

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.547
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg prøvde det men når jeg prøver å kjøre Home Server versjonen så vil ikke den installere seg på min Windows Home Server - rart
     

    Vedlegg

    • 12.4 KB Visninger: 213
    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.244
    Antall liker
    4.877
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Du prøver vel ikke å kjøre .exe-filen på Windows-PCen din i steden for WHS-maskinen? Det ser nesten sånn ut.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.166
    Antall liker
    10.692
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vil du ha en som du "plugger" direkte på rpien?
    hifiberry dacene skal være bra. Samme med mamboberry bl.a.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.881
    Antall liker
    17.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei. Har en Transporter som jeg ikke får koblet til SB Media Server. Jeg får rett og slett ikke Music Server til å starte på min Mac. . Lurer på om en clean install hadde vært det beste, men klarer ikke slette Music server fra maskinen ser det ut til. Noen som har innspill til en fersk user guide på hvordan jeg sletter den helt fra min maskin og aller brukere?

    Takker og bukker.
    OS siste (10.11.5)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.244
    Antall liker
    4.877
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Før du reinstallerer, kan du jo ta en titt i loggen og se om der står noen meningsfulle feilmeldinger. Jeg vet ikke hvor den er på Mac, men på Debian heter den /var/log/squeezeboxserver/server.log
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Sleit med detta for en stund tilbake etter og ha overført til ny mac,mener jeg gikk på vertøy og ga meg selv kontroll over alle mapper på ny mac,noe med nytt brukernavn
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.659
    Antall liker
    85.142
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Mulig dette har blitt spurt om før, men jeg gidder ikke sjekke over 5000 poster i denne tråden: Jeg har en forsterker med innebygget DAC og den inngangen har USB B plugg. Kan jeg få digitalt signal fra Touch via dens USB kontakt og til forsterkerens inngang ved å benytte en slik med en usb forlenger?

    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.659
    Antall liker
    85.142
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.659
    Antall liker
    85.142
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.282
    Antall liker
    1.177
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Mna, ikke sikker på det. Ble dog bare testet en kort stund før jeg forkastet den analoge utganger til fordel for en ekstern DAC av bra kvalitet.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.659
    Antall liker
    85.142
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Forøvrig er vel Touch sin interne DAC fullt på høyde fortsatt, så lenge man ikke benytter digital volumkontroll?
    Dette fungerte ikke. Prøvd alle muligheter og slik jeg oppfatter det er Touch sin USB kun inngang og ikke utgang. Fikk iallefall ikke lyd med korrekt kabel
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.244
    Antall liker
    4.877
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Du fikk med deg at man må installere en modifisert firmware for at Touch sin USB skal fungere som utgang, TT?


    Redigering: skorob kom meg i forkjøpet.

     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.659
    Antall liker
    85.142
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    HA Ha! Nå fikk jeg det til. Brått funker den 32bits dacen! Fantastisk. Tusen takk RoDa og skorob!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.659
    Antall liker
    85.142
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jada coolbiz. Greia var at jeg måtte søke på Touch sin skjerm og ikke via pc eller Duet fjktr. Huket vekk valget slik at alle 3de party apps kom fram og da fant jeg appen umiddelbart.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.244
    Antall liker
    4.877
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    OK. Ville trodd at du kunne bruke web-grensesnittet, så lenge du sørget for å velge Touch (dersom du har flere spillere).
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn