Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har stilt inn SqueezeCenter til "Look for new and changed music" under settings for "Rescan music library". Da går scanning av ny musikk helt automatisk. Hver gang jeg legger inn ny musikk, er den umiddelbart tilgjengelig på alle de tre Squeezeboxene mine - og tilsvarende hvis jeg sletter noen filer (det hender det også): da registrerer SqueezeCenter automatisk at disse er borte.

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Terka skrev:
    Hmm... må man manuelt sette squeezecenter til å scanne musikkbiblioteket for ny musikk eller skjer dette automatisk?
    Kan prosessen for rescanning av musikkbiblotek evt settes opp til å kjøres fast på natta?
    Ja du kan sette opp rescanning til å kjøres fast en gang i døgnet. Velg Settings->Advanced->Rescan music library. Her kan du skru på dette og velge tidspunkt.

mvh,
    OS

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    86
    pstraums skrev:
    Redusere lysstyrken og hvor lenge før den dimmer burde hjelpe.. men jeg har ikke sett så mange andre instillinger som ser ut til å ha så mye med det å gjøre.. hvis det ikke hjelper, kanskje du bør "nedgradere" :)

HH skrev:
    Hei,

Har en squeezbox duet jeg bruker sammen med Qnap 109 og et naim anlegg. Er forsåvidt fornøyd med duet'en men etter oppgradering til 7.3 på squeezecenter og firmware 7.3 r3993 opplever jeg at batterilevetiden er mildt sagt drastisk redusert. Tidligere varte batteriene et par dager. Nå må de lades minst en gang daglig. Er det flere som har opplevd dette? Er det noen settinger jeg kan gjøre for å øke batterilevetiden?

Mvh
    Hallgeir
    Takk for svar, men har allerede skrudd ned skjermen til nesten minimum og satt all dimme funksjoner til minste tilgjengelige tid. I tillegg har jeg satt wallpaper til svart. Nedgradere har jeg ikke lyst til. Opplever andre disse problemene eller er det kun min det er noe galt med?

Mvh
    Hallgeir

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Har nå fått orden på reciveren min igjen. Årsaken var at den hadde vert på promteringstur i et annet nett. Den var vanskelig nok få i gang der, og da den kom hjem igjen var den helt umulig. Måtte til slutt faktisk lese bruksanvisning :eek: ??? ::) for å få den i gang igjen.

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Dette funker jo som bare &%/& .. hvordan er det med innspilling av disse, er det noen som har merket noen endring over tid i lyd?

Det eneste jeg sliter litt med nå er at når jeg har hørt ferdig et album, så kan det fryse seg når jeg skal velge et nytt.. antar at det kan ha noe med powersaving på disker å gjøre ? (når jeg velger albummet jeg vil høre blir den bare stående i menyen.. om jeg trykker på "off" knappen på fjærren og klikker meg inn på samme plate en gang til fra scratch, så funker det...

?

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    pstraums skrev:
    Dette funker jo som bare &%/& .. hvordan er det med innspilling av disse, er det noen som har merket noen endring over tid i lyd?

Det eneste jeg sliter litt med nå er at når jeg har hørt ferdig et album, så kan det fryse seg når jeg skal velge et nytt.. antar at det kan ha noe med powersaving på disker å gjøre ? (når jeg velger albummet jeg vil høre blir den bare stående i menyen.. om jeg trykker på "off" knappen på fjærren og klikker meg inn på samme plate en gang til fra scratch, så funker det...

?
    Hva kjører du Squeezecenter på? Jeg hadde problemer med "frysing" når jeg kjørte på en NAS disk men dette forsvant når jeg gikk over til vanlig PC med Windows XP. Når jeg kjørte på NAS så hang fjernkontrollen seg i noen sekunder av og til når jeg navigerte i musikkbiblioteket.

OS

Brian7500

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    4
    Har forelsket mig lidt i en SB Duet og ikke mindst den fede Duet controller.

Men problemet er jo så, at man så ikke kan styre forstærker osv. på samme remote.

Er det muligt at få en universal remote med display til at styre SB Duetten med visning af covers i displayet og det hele således at man stadig kan styre hele systemet fra en remote?

Og i givet fald, hvilke(n) remote(s) kan så anvendes?

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.675
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Styringen av Duet går via WLAN og meg bekjent finnes ikke remotes med WLAN.

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    SW og filer ligger på en HTPC med 3gb minne og intel duo 8500 (3,16Ghz).. På denne HTPC er det 3 x 500 + 1 x 1000 (extern) gig disker.. Den står på loftet i "hjemmekinoen", koblet via kablet nettverk til en D-link 655 router nede som er knutepunktet til bl.a. squeezeboxen som står nede hvor stereon står.. (SB har nå 80% signalstyrke etter jeg flytta den oppå ene høytaleren gjemt bak et 4cd Thin Lizzy box-set) ;D

virker som problemet oppstår når jeg har hørt lenge på en plate og skifter til en annen disk (jeg har delt inn 1-E, F-L, M-R, S-U, V-Å.. Spredd på flere disker .. (kanskje ikke så lurt, det hadde ikke vært nødvendig å gjør det, jeg bare tenkte det var smart å ikke ha ALT på en disk i tilfelle kjempekrash.. (jo jeg har backup av alt i tillegg på en 1tb disk gjemt et helt annet sted, kanskje jeg bør samle alle sangene på en intern disk, hvis det ikke er noen annen måte å omgå problemet på?) :)

kanskje en setting på SB eller PC hvor man "vekker" den opp ? Noen nevnte noe om å boote pc fra duet remote f.eks.. (og slå den av) .. er dette enkelt å få til ?

btw; dette var mitt innlegg # 200! spretter en pils for å feire det, mens jeg hører på norsk 70 talls rock! :)

OS skrev:
    pstraums skrev:

?
    Hva kjører du Squeezecenter på? Jeg hadde problemer med "frysing" når jeg kjørte på en NAS disk men dette forsvant når jeg gikk over til vanlig PC med Windows XP. Når jeg kjørte på NAS så hang fjernkontrollen seg i noen sekunder av og til når jeg navigerte i musikkbiblioteket.

OS

AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    Går det an å få denne squeezebox- saken til å støtte mappe- struktur?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    AAaF skrev:
    Litt usikker på hva du spør etter men gjør et forsøk på et mulig svar.

Musikken som squeezebox skal se må ligge på en rotmappe hvor squeezecenter skal lete etter musikk. Det betyr ikke at all musikken må ligge på en disk eller en mappe. Ligger musikken på flere disker så kan man legge inn "shortcuts" til de andre diskene på rotmappen hvor squeezecenter skal søke.

Jeg har lagt opp min musikk på en mappe hvor det er under.mapper ut fra ARTIST, og under dette ligger mapper med ALBUM.

Videre når man spiller av musikk så kan man bla/søke pr artist, pr album, pr sjanger (om man har tagget musikken med dette) eller bla i mappene som musikken ligger på.

Fortsatt usikker på om jeg har svart på det du spør om.... ::)

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er en av valgene du har i menyen. (på duet iallefall) Du kan både lete ved hjelp av "tags" (informasjon som er lagret i filene) eller ut fra mappestruktur på disken. jeg har 1-d, e-l, m-p etc. mappestruktur i dag, med "artist - album" mapper under der igjen.. funker fint (albumbilder også)

(og som Terka sier, du trenger ikke ha alt på en disk.. jeg har shortcuts i hytt og pine til den mappa som jeg har bedt SB`en om å lete etter musikk på.. i menyen på duetten kommer alt opp som om katalogene lå i samme mappe)

AAaF skrev:

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker ikke annet enn mapper (music folder) til å finne fram.

Bernt K

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.278
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bruker stort sett mappestruktur jeg og, siden jeg ikke har PC i stuen. Men jeg ser jo at riktige tags er fint fra SC-grensesnittet som jeg bruker på hjemmekontoret (merde!).

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    86
    Til mitt eget innlegg ang. batterilevetid etter firmware oppdatering til kontrolleren på duet. Har nå deaktivert muligheten til å bruke kontrolleren som spiller (enten via headset eller innebygd høyttaler). Dette ser ut til å hjelpe noe merkelig nok.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hender jeg benytter "new music" når jeg har hentet inn masse ny musikk og ikke husker alle. Litt overraskelsesmoment....

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.278
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    The Absolute Sound har visstnok en hallelujatest av Transporter i siste nummer.

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Svarte &"%"&#%" .. Antivirusen min (norton360) gikk ut på dato for et par dager siden, og jeg tenkte jeg skulle spare noen kroner og legge inn avast istedet for å punge ut en 650 lapp på et år til med norton :)

som vanlig ender slike fornuftige planer med trøbbel, og nå har jeg ikke tilgang til filene (som ligger på pc`en jeg la inn avast på) sikkert på grunn av at avast blokkerer porten slik at boxen ikke får kontakt med programmet ..

grr !! irriterende !!! får vel bruke kvelden til å forske på problemer i stedet for å høre musikk ! (føler meg dum og gjerrig nå!)

:-\

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    328
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du har lagt inn Avast i stedet for Norton 360 må vel det karakteristeres som noe av det lureste du har gjort. Og attpåtil har du spart 650,- ;)

K2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Jeg er lykkelig eier av en Transporter :) men opgraderingsspøgelset lure jo altid! Lånte en Esoteric D-70 (en mange penge DAC++) men den store oplevelse uteble! Hvor god er egentlig DAC og analogdelen i en transporter? Noen "synsinger" , eller selvoplevt erfaringer her? Er der grrunn til å lete videre eller er det "as good as it gets" ..

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    :) joa, men dersom jeg må bruke hele helga for å få kontakt med HTPC`en min hvor all musikken min ligger, så kanskje de 650 kronene ikke hadde vært så dyre likavel :) Har brukt avast på en annen pc i huset lenge og er storfornøyd, men den brukes bare til surfing og barnespill (java/flash etc).. jeg har avinstallert det nå, og det er ikke helt 100% kontakt enda.. søren! (bare nesten)

prnesse skrev:
    Hvis du har lagt inn Avast i stedet for Norton 360 må vel det karakteristeres som noe av det lureste du har gjort. Og attpåtil har du spart 650,- ;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.278
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    K2 skrev:
    Jeg er lykkelig eier av en Transporter :) men opgraderingsspøgelset lure jo altid! Lånte en Esoteric D-70 (en mange penge DAC++) men den store oplevelse uteble! Hvor god er egentlig DAC og analogdelen i en transporter? Noen "synsinger" , eller selvoplevt erfaringer her? Er der grrunn til å lete videre eller er det "as good as it gets" ..
    Jeg foretrekker iallefall Transporter foran RME ADI-8 QS: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=32763.0
    Når høstmørket igjen senker seg skal jeg og en kompis muligens prøve den mot DAD AX24 til ca. 35000,- for to 24/96-kapable DAC-kanaler.

M

marsboer

Gjest
    pstraums skrev:
    :) joa, men dersom jeg må bruke hele helga for å få kontakt med HTPC`en min hvor all musikken min ligger, så kanskje de 650 kronene ikke hadde vært så dyre likavel :) Har brukt avast på en annen pc i huset lenge og er storfornøyd, men den brukes bare til surfing og barnespill (java/flash etc).. jeg har avinstallert det nå, og det er ikke helt 100% kontakt enda.. søren! (bare nesten)

prnesse skrev:
    Dette er en annen antivirus som kommer uten fw-funksjonalitet i gratisversjonen. Med andreord en ren antivirusløsning:
    http://free.avg.com/

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    pstraums skrev:
    Svarte &"%"&#%" .. Antivirusen min (norton360) gikk ut på dato for et par dager siden, og jeg tenkte jeg skulle spare noen kroner og legge inn avast istedet for å punge ut en 650 lapp på et år til med norton :)

som vanlig ender slike fornuftige planer med trøbbel, og nå har jeg ikke tilgang til filene (som ligger på pc`en jeg la inn avast på) sikkert på grunn av at avast blokkerer porten slik at boxen ikke får kontakt med programmet ..

grr !! irriterende !!! får vel bruke kvelden til å forske på problemer i stedet for å høre musikk ! (føler meg dum og gjerrig nå!)

:-\
    ??? Avast er jo en ren antivirus løsning eller? den skal jo ikke blokere porter. Har du avinstalert Norton riktig? den er av og til et rent h... å bli kvitt, i så fall er vel Windows Firewall aktivisert, har du åpnet porten der?

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Ikke vet jeg.. mulig du har rett.. men jeg avinstallerte norton og restarta pc før jeg installerte avast.. nå funker det 90% så bra som det gjorde med norton.. det virker mer ustabilt.. ikke vet jeg hvorfor :( ... akkurat nå spiller det (uten at jeg har gjort noen som helst endringer siden siste melding (som jeg skrev ca 30 min etter jeg avinstallerte avast) ..

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tipset! mulig jeg prøver den istedet, dersom jeg ikke får til denne (denne tar seg av malvare og sånn dritt også, og det er litt viktig.. det gjør kanskje avg også?)

marsboer skrev:
    pstraums skrev:

prnesse skrev:
    Dette er en annen antivirus som kommer uten fw-funksjonalitet i gratisversjonen. Med andreord en ren antivirusløsning:
    http://free.avg.com/

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har fått svar fra Logitech om hvordan få 7.3.3-versjonen av SqueezeCenter til å fungere sammen med Norman - såkalt "Norman-safe-version". Det er en ukes tid siden - men jeg har ikke dristet meg til å prøve ennå. Noen som føler seg kallet??

The fact of the matter is, we have an issue with Norman and our production build doesn't work if it is installed. We do have a special build will allow SqueezeCenter to run with Norman installed. Please follow the steps below to completely remove the version you have installed, then install the special build.

To perform a clean install follow the steps below.

1. Open Control Panels and click Add/Remove Programs

2. Scroll down to SqueezeCenter and click Uninstall SqueezeCenter

3. Restart your computer

4. Delete the SqueezeCenter folder in C:\Program Files
    - Click on Start
    - Click on My Computer
    - Click on C:\
    - Click on the Program Files folder
    - Locate the SqueezeCenter folder and delete it

5. Delete the SqueezeCenter data folder in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data
    - Click on Start
    - Click on My Computer
    - In the Address bar at the top of the page, type the path above
    - In the Application Data folder, locate and delete the SqueezeCenter folder

6. Download and reinstall SqueezeCenter from:

http://www.slimdevices.com/SqueezeCenter-7.3.3_norman_safe_version.exe

Once SqueezeCenter finishes scanning your music library, verify that everything is working by playing a file. You may need to update your player once you get connected.

Let me know how that goes.

Regards,
    Julius

Kanskje jeg prøver i løpet av helgen - når jeg får besøk av en litt mer datakyndig yngre garde.

Puscifer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    4
    Ulf-B skrev:
    Jeg har fått svar fra Logitech om hvordan få 7.3.3-versjonen av SqueezeCenter til å fungere sammen med Norman - såkalt "Norman-safe-version". Det er en ukes tid siden - men jeg har ikke dristet meg til å prøve ennå. Noen som føler seg kallet??

The fact of the matter is, we have an issue with Norman and our production build doesn't work if it is installed. We do have a special build will allow SqueezeCenter to run with Norman installed. Please follow the steps below to completely remove the version you have installed, then install the special build.

To perform a clean install follow the steps below.

1. Open Control Panels and click Add/Remove Programs

2. Scroll down to SqueezeCenter and click Uninstall SqueezeCenter

3. Restart your computer

4. Delete the SqueezeCenter folder in C:\Program Files
    - Click on Start
    - Click on My Computer
    - Click on C:\
    - Click on the Program Files folder
    - Locate the SqueezeCenter folder and delete it

5. Delete the SqueezeCenter data folder in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data
    - Click on Start
    - Click on My Computer
    - In the Address bar at the top of the page, type the path above
    - In the Application Data folder, locate and delete the SqueezeCenter folder

6. Download and reinstall SqueezeCenter from:

http://www.slimdevices.com/SqueezeCenter-7.3.3_norman_safe_version.exe

Once SqueezeCenter finishes scanning your music library, verify that everything is working by playing a file. You may need to update your player once you get connected.

Let me know how that goes.

Regards,
    Julius

Kanskje jeg prøver i løpet av helgen - når jeg får besøk av en litt mer datakyndig yngre garde.
    Da er SqueezeSenter og Norman venner :D
    Takk, takk :D :D

Knut :)

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    822
    Torget vurderinger
    4
    HH skrev:
    Til mitt eget innlegg ang. batterilevetid etter firmware oppdatering til kontrolleren på duet. Har nå deaktivert muligheten til å bruke kontrolleren som spiller (enten via headset eller innebygd høyttaler). Dette ser ut til å hjelpe noe merkelig nok.
    Har gjort samme manøver her, men kan ikke si at jeg merket noe på batterilevetiden av den grunn? Sikker på du ikke endret noe annet samtidig?

Syns godt de kunne brukt et batteri med høyere kapasitet eller at dette iallefall var tilgjengelig som ekstrautstyr.

MORTIS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Antall liker
    5
    hei

hva anbefaler dere fra squeezebox til dac av digital kabel,coax eller optisk?

mvh morten

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    86
    Liotheles skrev:
    HH skrev:
    Har gjort samme manøver her, men kan ikke si at jeg merket noe på batterilevetiden av den grunn? Sikker på du ikke endret noe annet samtidig?

Syns godt de kunne brukt et batteri med høyere kapasitet eller at dette iallefall var tilgjengelig som ekstrautstyr.
    Endret ikke noe annet nei, men kan ikke med hånden på hjertet si at kapasiteten er økt så veldig mye. Men nå holder den i alle fall en dag.

Enig i dette med batteri. Antar en Ipod touch holder lenger...

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Har lest at det jobbes med å forbedre batterilevetiden på controller. Dette skal visstnok komme i versjon 7.4 av squeezecenter.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Dersom jeg bruker følgende view for squeezecenter: serverIP:9000\touch får jeg et "telefonview" av sqeezecenter med faste felter som vises oppe og nede i skjermbildet. Disse er type statistikk linker til konfigurasjonssiden osv. Finnes det et view uten disse/mindre view, evt kan man modifisere touch-viewet selv og ta bort disse? Problemet er at på min Nokia E71 så får jeg opp squeezecenter via dette men de topp og bunnfeltene dekker over mye av navigeringsfunksjonene...

Hadde vært morsomt (og litt latskap) om jeg fikk dette til fra min mobiltelefon siden den nesten alltid er i nærheten.

MORTIS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Antall liker
    5
    noen her som vet hvordan jeg får hode telefoner til og virke på duet fjerkontrollen?når jeg putter i hode tlf så skjer det ingen ting :-\

mvh morten

Benelli

Medlem
    Ble medlem
    03.09.2007
    Antall liker
    0
    Du må inn i menyen på fjernkontrollen.

Innstillinger - Avansert - Lydavspilling - Aktiver avspilling.

Og vips, så blir det lyd. Lykke til med ;D

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    "Inguz DSP has expired" kommer opp på Controller! Inguz fungerer fortsatt etter forventningene, og jeg kan ikke se noe spesielt i SC. Hva betyr dette?

breuer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    593
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    8
    Terka skrev:
    Dersom jeg bruker følgende view for squeezecenter: serverIP:9000\touch får jeg et "telefonview" av sqeezecenter med faste felter som vises oppe og nede i skjermbildet. Disse er type statistikk linker til konfigurasjonssiden osv. Finnes det et view uten disse/mindre view, evt kan man modifisere touch-viewet selv og ta bort disse? Problemet er at på min Nokia E71 så får jeg opp squeezecenter via dette men de topp og bunnfeltene dekker over mye av navigeringsfunksjonene...

Hadde vært morsomt (og litt latskap) om jeg fikk dette til fra min mobiltelefon siden den nesten alltid er i nærheten.
    Skaff deg en Iphone! Den har egen applikasjon for SB. ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn