Fresen har blitt flittig brukt her. Lage lister, runde av hjørne osv. Dette ga egentlig mersmak, så lurer på å koste på meg en bedre fres og gå i gang med litt mer avanserte prosjekter.Kompis med overhåndfresen ser det ut til, spennende prosjekt ;D
Ser nå ut som den fungerer fint den du harFresen har blitt flittig brukt her. Lage lister, runde av hjørne osv. Dette ga egentlig mersmak, så lurer på å koste på meg en bedre fres og gå i gang med litt mer avanserte prosjekter.Kompis med overhåndfresen ser det ut til, spennende prosjekt ;D
Takker for konkret anbefaling. Har kikket litt på den og det er ikke vanskelig å forstå at dette er noe helt annet enn den billige fresen jeg kjøpte på Jula. Ser ut til at den er presis og fleksibel. Noen andre som har erfaring med denne?Sjekk ut Bosch GMF 1600
Takk det samme! Vekta har jeg tenkt på, men jeg ønsker ikke synlige oppheng. Har en løsning for dette som vil vises etter hvert som ting blir ferdig. Har også bestilt 10m led remse for å bruke på samme måte som deg. Vurderer om jeg skal frese ned et lite spor som den kan ligge i, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig. I tillegg har jeg annen belysning som skal monteres.Supert arbeid SRM. Viktig å tenke på hva vekten blir med akustikk platene på plass.
Her er min løsning. 240x120cm og rockfon 5cm akustikk plater. Innvendig belysning er en LED remse kjøpt på Jula. Bare å montere rett på innerveggen. Kjettingen i opphengspunkta i hvert hjørne er genial da den enkelt kan brukes til å justere avstand mellom taket og kassen.
Ja, jeg savner skikkelig presisjon. Fres og jigganlegg er upresist og jeg bruker skyvelære for å justere inn så presist som mulig. Delene beveger seg likevel noe under fresing og ting blir ikke helt som jeg ønsker. Prosjekt jeg har i tankene? Ja, på sikt tenker jeg på et par skikkelige diy høyttalere som kan erstatte de jeg spiller på nå.Ser nå ut som den fungerer fint den du harFresen har blitt flittig brukt her. Lage lister, runde av hjørne osv. Dette ga egentlig mersmak, så lurer på å koste på meg en bedre fres og gå i gang med litt mer avanserte prosjekter.Kompis med overhåndfresen ser det ut til, spennende prosjekt ;D
Er det noe du føler den savner eller er dårlig på?
Hvilke prosjekter har du i tankene?
GMF/GOF mener jeg er spes. på min, da følger det med adapter som kan monteres under bordet. Så er det hurtigkobling for å bytte mellom håndholdt og bordmontert. Veldig praktisk løsning om man tenker å gå for fenalaar sitt forslag.Sjekk ut Bosch GMF 1600
Har klart å lage veldig nøyaktige sirkler med fresen jeg har ved å måle opp, men burde nok hatt et fresebord for å frese rette spor ja. Sett at de har det på Jula, men kvalieteten virker ikke veldig tillitsvekkende.Sirkel-jiggen som følger med de fleste fresene er nokså ubrukelig. Til å lage sirkler, er det bedre å lage seg en hjemmemekka jigg. Jeg har en oppskrift på dette i min egen DIY-tråd.
Til å frese rette spor, kan det være lurt å vurdere et fresbord til å montere fresen i. Det har de på Jula, det også. Bare pass på at du ikke "jobber på egen hånd", for fresen monteres opp ned.
Johan-Kr
Fikk led-remsene for noen dager siden og det er nok mulig at det kan bli litt for skarpt lys. Mulig jeg freser ned et spor.Det er faktisk ikke så dumt å frese ned et spor til LED remsa. Jeg har hvitt tak og lyset er på grensen til å være for skarpt.
Har du denne fresen? GMF1600? Har kikket litt på den, og må si at begjæret vokser. Det adapteret du snakker om, kan det skrus under et hvilket som helst bord? Tenkte at jeg kan jo lage meg et fresebord selv, mye bedre enn det Hjula selger.GMF/GOF mener jeg er spes. på min, da følger det med adapter som kan monteres under bordet. Så er det hurtigkobling for å bytte mellom håndholdt og bordmontert. Veldig praktisk løsning om man tenker å gå for fenalaar sitt forslag.Sjekk ut Bosch GMF 1600
Diy høytalere ja, spennende å lage ting selv. Følger med jeg
Blir nok litt på sikt. Skal jeg ha håp om noe som spiller på nivået med de jeg har så må jeg utvilsomt ha litt hjelp til prosjekteringen.??????Diy høytalere ja, spennende å lage ting selv. Følger med jegSjekk ut Bosch GMF 1600
Tenkte egentlig på på fbh71 som kommenterte ang denne fresen. Mulig han har den eller noe lignenede?Dessverre har jeg nok ikke den Boschfresen sjøl, - hele hobbyverkstedet mitt lar vente på seg, av forskjellige årsaker, men den Bosch'en er det nærmeste vi kommer i Europa til alle de modellene som selges i USA, med Porter Cable som det mest utbredte merket. Hovedtanken er enkel montasje i et fresebord....
Dersom du googler Router table diy, så finenr du haugevis med eksempler på hva jeg mener...
Takk for det. Begynner å komme seg nå. Ble veldig godt fornøyd med resultatet etter at øya kom opp. Kona er til og med fornøyd.Flott rom,litt misunnelig...
Det er bare å ta en tur Haavard. Hjemme i helga, i hvert fall fredag og lørdag.Det får en si
Skjer ting her. Veldig interessant.
Dette må lyttes til når tida strekker til
HeiDet er bare å ta en tur Haavard. Hjemme i helga, i hvert fall fredag og lørdag.Det får en si
Send på en melding. Du har nr. mitt? Hvis ikke send meg en pm.HeiDet er bare å ta en tur Haavard. Hjemme i helga, i hvert fall fredag og lørdag.Det får en si
Må vestover i helga. Men ser ikke bort fra en tur på kvelden over helga hvis det passer
Du får kikke innom mitt prosjekt du og
Så sant, så sant Johnny. Har ikke glemt den. I tiden den har stått her på utstilling har jeg også kommet på et par forbedringer. Skal ta fatt på den igjen, men må ha noen andre ting gjort først. Har ikke noe prekært behov for den eller, så det haster ikke egentlig. Viktig å ikke stresse vet du.Hei SRM
Du må gjøre noe med avataren din, den virker jo ikke !
Mvh.
Johnny
Hyggelig at du tok deg tiden til å lese gjennom, takk for det. Veien har vært spennende, og tror faktisk jeg har lært en ting eller to også. Fremover kommer jeg til å fokusere mer på ting jeg tror er riktig for meg i stedet for å vingle frem og tilbake fra det ene til det andre. En litt stødigere kurs altså.Har vært igjennom trådene du har linket til i bunn, - du verden ! masse utstyr - lang vei, godt gjort at du har dokumentert såpass mye - imponert !
mvh per morten
Det er 72cm fra baffel til frontvegg. Det ene tårnet står ved hjørnet som du se, og det andre har ca 2,2m avstand til hjørnet.Hvilke avstander har du mellom basstårna og vegger? Noen utfordringer med at den ene står så nærme hjørnet?
Hehe. I løpet av påsken? Til høsten tenker jeg. Tror mandag passer ja, men send uansett en melding!Tøft. Du mekker denne ferdig i løpet av påsken? Tenkte at mandag er en fin dag å dra ut til deg