SRM
Hi-Fi freak
Lenge siden sist på forumet nå. Vært litt lei. Kanskje det? Veldig mye som skjer på jobben nå. Hektisk før jul. Går det bra med deg?Fint å se deg innom gamle ørn. Sees før jul?
Lenge siden sist på forumet nå. Vært litt lei. Kanskje det? Veldig mye som skjer på jobben nå. Hektisk før jul. Går det bra med deg?Fint å se deg innom gamle ørn. Sees før jul?
Vel, i forhold til de kreasjonene du lager så er dette rimelig enkle saker. Det du lager er i en egen kategori!Strøkent og gjennomført som alltid!
Spanderer du kaffe på jobben din kan jeg ta turen til uka? Går på det jevne, er liksom litt stillstand, på mange ting.Lenge siden sist på forumet nå. Vært litt lei. Kanskje det? Veldig mye som skjer på jobben nå. Hektisk før jul. Går det bra med deg?Fint å se deg innom gamle ørn. Sees før jul?
Spandrer selvfølgelig kaffe på kontoret. Du er hjertelig velkommen! Men uka som kommer er ganske tett med møter, så vi må nesten avtale tidspukt. Forslag, mandag kl 15? Evt tirsdag kl. 10?Spanderer du kaffe på jobben din kan jeg ta turen til uka? Går på det jevne, er liksom litt stillstand, på mange ting.Lenge siden sist på forumet nå. Vært litt lei. Kanskje det? Veldig mye som skjer på jobben nå. Hektisk før jul. Går det bra med deg?Fint å se deg innom gamle ørn. Sees før jul?
Tirsdag kl ti høres ut som en planSpandrer selvfølgelig kaffe på kontoret. Du er hjertelig velkommen! Men uka som kommer er ganske tett med møter, så vi må nesten avtale tidspukt. Forslag, mandag kl 15? Evt tirsdag kl. 10?Spanderer du kaffe på jobben din kan jeg ta turen til uka? Går på det jevne, er liksom litt stillstand, på mange ting.Lenge siden sist på forumet nå. Vært litt lei. Kanskje det? Veldig mye som skjer på jobben nå. Hektisk før jul. Går det bra med deg?Fint å se deg innom gamle ørn. Sees før jul?
Flott! Da ses vi!Tirsdag kl ti høres ut som en planSpandrer selvfølgelig kaffe på kontoret. Du er hjertelig velkommen! Men uka som kommer er ganske tett med møter, så vi må nesten avtale tidspukt. Forslag, mandag kl 15? Evt tirsdag kl. 10?Spanderer du kaffe på jobben din kan jeg ta turen til uka? Går på det jevne, er liksom litt stillstand, på mange ting.
Bare å leke seg, slikt verktøy utvider mulighetene (og presisjon) en god del!Etter å ha drevet noen år med DIY så har jeg hatt veldig lyst på et spesielt verktøy. Dette verktøyet ankom nylig.
Tøft! Ser jo ut til at den fungerer utmerket. Hva slags CNC program bruker du?Bare å leke seg, slikt verktøy utvider mulighetene (og presisjon) en god del!Etter å ha drevet noen år med DIY så har jeg hatt veldig lyst på et spesielt verktøy. Dette verktøyet ankom nylig.
Jeg bygde min egen for noen år siden, Ghetto-CNC :
Vis vedlegget 562761
CNC-kontroller er Arduino (GRBL) mens DAK/CAM primært skjer i Fusion360Tøft! Ser jo ut til at den fungerer utmerket. Hva slags CNC program bruker du?
Wow! Dette ble jo særdeles lekkert! Fikk nesten lyst til å henge meg på powerbuy som du kjører.CNC-kontroller er Arduino (GRBL) mens DAK/CAM primært skjer i Fusion360Tøft! Ser jo ut til at den fungerer utmerket. Hva slags CNC program bruker du?
Her er ferdig kabinett etter å ha 3D-frest frontveggene vist i forrige bilde.
Vis vedlegget 562843
Ja, F360 er fullverdig designprogram (CAD) med modul for generering av maskinkode/kuttestrategier (CAM) til respektive sender (Mach3, og andre typer)Fusion 360, er det CAD og CAM i samme program?
Har blitt ganske vant til bratte læringskurver, så da tar jeg en kikk på F360! Takk.Ja, F360 er fullverdig designprogram (CAD) med modul for generering av maskinkode/kuttestrategier (CAM) til respektive sender (Mach3, og andre typer)Fusion 360, er det CAD og CAM i samme program?
F360 har en bratt lærekurve men er meget kraftig når man skjønner greia. F360 er også gratis til alt ikke-kommersielt bruk
Men det har du helt sikkert. Men man skal jo starte et sted.Gad godt at have de evner at kunne bygge en forstærker helt fra grunden
Ja, det er noen utfordringer her. Med tiden vil det løses.Ser problematisk ud det lytterum just saying.
Dette er IB. Fungerer rimelig bra nå, men har allerede nye planer i hodet som vil gjøre ting bedre i bassområdet. Løsningen kommer til å forandres.Dette er en ny form for galskap Blir dette ib eller monterer du en baffelkonstruksjon?
Spennende, resten av elementa da?Dette er IB. Fungerer rimelig bra nå, men har allerede nye planer i hodet som vil gjøre ting bedre i bassområdet. Løsningen kommer til å forandres.
Blir ingen forandringer på elementer. Det blir flere L26ROY, og høyttalere som vanlig. Når du var hos meg sist låt det ganske bra, men i det nye rommet er vi ikke helt der enda. Bassen er klart bedre, men resten må jobbes litt med.Spennende, resten av elementa da?
Btw, Vegard fikk en smak av lyden her i dag, tror han ble enda mer gira på å høre det du har, for det er jo bedre på alle punkter enn det som står her.
Ja, lyden var meget bra (vil jeg si), vi var vel begge enige om at xtz'ene ikke hadde så mye å stille opp med mot de (selv om det var mk2 du hadde og mk1 jeg har). Får du til samme lyden (eller bedre) i dette rommet så har du gjort en fantastisk jobb, gledes til dagen jeg får hørt det igjen. Jeg kan jo understreke at det er det beste anlegget jeg har hørt per dags dato, men lyden passer meg også utrolig godt. Tror likevel du hadde blitt overraska av xtz her nå.Blir ingen forandringer på elementer. Det blir flere L26ROY, og høyttalere som vanlig. Når du var hos meg sist låt det ganske bra, men i det nye rommet er vi ikke helt der enda. Bassen er klart bedre, men resten må jobbes litt med.