Etter å ha spilt musikk via PC i flere år begynte jeg å savne de fysiske formatene. Spørsmålet ble da CD eller vinyl? Har en del cd'r, og de fleste er rippet til en NAS disk. Å kjøpe nye cd-plater føltes ikke veldig aktuelt for meg. Mer spennende med vinylplater. Føler på en måte at jeg får mer for pengene ved å kjøpe vinyl, og det gjør man jo også rent fysisk.
Ellers virker det som en del musikk blir mastret litt anderledes på vinyl og det låter ofte bedre sies det. Spilleren i seg selv er i mine øyne mer fasinerende, og da var det vel ikke stort mer å lure på? Annet enn hvilken spiller man burde gå for selvfølgelig. Som ganske blank på det området så fikk jeg litt hjelp fra forumet og andre. Endte opp med en Project 2Xperience Superpack. Hatt spilleren i ca 10 mnd nå, og har brukt den veldig mye. Den overgikk mine forventninger med god margin og jeg er meget fornøyd med valget.
Vis vedlegget 334409
Magnepan gikk ut igjen siden det viste seg at panelene begynte å bli dårlige. Jeg fikk etter litt diskusjon hevet kjøpet. På lydrommet ble det da litt diverse DIY. First Watt F5 forsterker på TB fulltoner.
Ble litt lei av å hele tiden måtte gå opp på det rommet for å lytte til musikk. Hadde et lite system på stua, men ikke noe som egentlig var brukbart.
Kjøpte så først et par Monitor Audio GS20 som ganske raskt ble byttet ut til XTZ 99.26/W10.17P satt opp som en tre-veis høyttaler med eksternt delefilter.
Bestilte en Yamaha RX-A3040 fra Stereofil for bruk til film og musikk.
Vis vedlegget 334410
Vis vedlegget 334411
Lyden var ikke så mye å skryte av hvis man sammenligner med noe virkelig bra, men forsåvidt helt greit. Hadde enda ikke kommet 100% tilbake til hifi-galskapen.