SRM's tumletråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    U-mik du bruker? Vi må få til å sees snart. Har noen plater til deg. ;D

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Har kjøpt XTZ Room Analyzer II Pro. Virket lettvint for en som er lat. :)

Kanskje neste helg, om det passer deg? :)

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ja, den var enkel å koble opp og bruke til tross for noe forvirrende brukermanualer som var vedlagt på en minnepenn.

Det krever fortsatt sitt å tyde og forstå alle resultatene riktig, men det er likevel en del som man lett kan se uten å ha noe særlig kunnskap om akustikk. Feks at jeg har et problem her:

Test2 RA.jpg

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    SRM Ut fra bildene klarer jeg ikke helt å se hvorfor plasseringen er ute av senter.
    Tenker det burde være mulig å flytte sofa til høure og gå inn i rommet til vensre for sofa.
    Eller har dere en vedovn som det blir konflikt med, ser det er en stabel med ved på den ene siden?

Sist redigert:

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Litt usikker på hva du mener, men lytteposisjon er i senter selv om sofaen ikke står i senter i forhold til høyttalerne. Men var kanskje ikke det du mente?
    Til venstre for vedstabelen står det en vedovn. Inngangen til stua er i mellom vedovnen og cd-hyllene. Å flytte sofaen til andre siden mot vedstabbelen blir ikke en god løsning funksjonsmessig. Det er vel nesten ikke mulig eller, for da må jeg også flytte den andre sofagruppa til andre siden, og der er inngangen til kjøkkenet.

Vet ikke om det ble forståelig, men tror jeg har funnet det beste kompromiet slik det er.

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Det var i forhold til senter i rommet jeg tenkte, er ikke alltid like lett å se på bilder hva som er praktisk mulig.
    At du sitter i sweet spot regnet jeg med :)
    Har du prøvd å sentrere alt i forhold til rommet bare for å teste?
    Er no ikke sikker det har så stor betydning, leste bare lenger opp i tråden at nærheten til den ene veggen kunne va et problem.

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Nei, har ikke testet med å senterere anlegget. Det er på en måte ikke så interessant hvordan det fungerer siden det er helt umulig å ha det slik.
    Hvis det viser seg å fungere kjemebra er det jo desto større nedtur å flytte tilbake. :)

Den ene veggen er nok ikke så stort problem. I hvert fall ikke slik jeg har plassert høyttalerne. Høyttalerne virker heller ikke veldig følsomme for plassering nær sidevegg.

DAChild

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Har målt mye her også, men å finne den personlige signaturen er vanskelig.....

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Digger denne plata! Fantastisk musikk. Fantastisk vokalist! Låter bra gjør det også, selv uten at det er "audiofil" vinyl.:rolleyes:

SAM_1417.jpg

Ellers har det ikke skjedd stort hos meg. Vært nærmest inaktiv både når det kommer til forumet og nye innkjøp om man ser bort fra noe kabler. Spiller musikk stort sett hver dag, og jeg koser meg med anlegget. Tenker ikke så mye på hva som kunne vært bedre selv om jeg sitter med tanker om skikkelig bass i bakhodet. Må også gjøre noe med akustikken, men har andre prioriteringer for øyeblikket.

SAM_1420 (2).jpg

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Er god å finne roen kan jeg tenke meg, det er noe jeg ser frem til, god helg.

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Er god å finne roen kan jeg tenke meg, det er noe jeg ser frem til, god helg.
    Det er nok ikke roen som har kommet, men mer fokus på andre ting gjør utslag. For meg så er ikke denne roen som enkelte trakter etter viktig. Jeg liker å skifte ut og teste litt forskjellige ting. Noen ganger låter det bedre, andre ganger ikke. For meg er det en stor del av hobbyen å teste og fikle med ting. Hvis det ikke låter bedre er det ikke krise. Klarer stort sett å nyte musikken likevel. :) Når det er sagt er jeg veldig godt fornøyd med de nye høyttalerne. De har en del egenskasper jeg setter pris på.

God helg! :D

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.135
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Er det noen søte små vincent blokker som står ved høytalerne? ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    36.859
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flott bilde av Natalie på veggen SRM;)
    Ikke fulgt med på en stund, hva er det for "nette" monoblokker som har kommet inn:)

gismo

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.135
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ser vel it som et par Vincent SP 991..? :)

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Flott bilde av Natalie på veggen SRM;)
    Ikke fulgt med på en stund, hva er det for "nette" monoblokker som har kommet inn:)

gismo
    Nei, men her er det ikke mye å følge med på eller.:rolleyes:
    Den plata av Natalie er en av mine bedre platekjøp på lenge. Nytt og hyggelig bekjentskap for meg. :)
    De nette blokkene er fra Vincent og bidrar til oppvarming av kåken.

Ser vel it som et par Vincent SP 991..? :)
    Det stemmer ja. Det er SP-991. Låter mye bedre enn inntrykket jeg dannet meg når jeg hørte de for 13-14 år siden.

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Varmepumpe, vedovn og monoblokker hmm da brukes vel varmepumpa som airconditioning
    Grattis med ny og bedre fyringsmetode :D

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.135
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Skulle gjerne hatt et par sånne vincent.. istede for marantzen ;)

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ikke så ofte SP991 er for salg. Er du ikke fornøyd med Marantzen? Har selv spilt en del på PM11-S1. Låter veldig pent, men også veldig forsiktig.

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Industrial Silence av Madrugada på vinyl! Deres beste album, med god margin. Herlig!

SAM_1425 [4060834].jpg

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Haha.:rolleyes: Det kabinettet er fylt opp med deler og kommer aldri på billigsalg!:cool:

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.149
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Farsken å da :) Jeg får vel blø en dag jeg som du sikkert. En høy bias Holton 800L er perfekt til det kabinettet.
    Uansett, morro å se du koser deg meg musikken og ikke så mye duppedingsene fortiden :) Jeg har det mottsatt for tiden.

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ja, det kosta flesk! Neppe billigere nå.:rolleyes: Lurer litt på om jeg må ha et til. Blir muligens for dårlig plass med to kanaler i et kabinett.
    Måtte besøke tråden din litt. Du bygger fortsatt Holton ser jeg. Trodde han skulle slutte med DIY?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.149
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ja, det kosta flesk! Neppe billigere nå.:rolleyes: Lurer litt på om jeg må ha et til. Blir muligens for dårlig plass med to kanaler i et kabinett.
    Måtte besøke tråden din litt. Du bygger fortsatt Holton ser jeg. Trodde han skulle slutte med DIY?
    Det var det hann sa til meg, men han kjører fortsatt på. Heldigvis for meg og folket :)
    Kanskje vi får bedre pris ved kjøp av to svarte da. Gruppekjøp på Pass kabinett :D

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Synes egentlig ikke det kabinettet er tilfredstillende kvalitetsmessig, men det finnes ikke så mye annet i denne klassen, gjør det vel?
    Spørs vel hvor mye billigere det blir ved kjøp av to? Kan jo evt høre, men nå er jo USD mye høyere enn når jeg handlet.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.149
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Synes egentlig ikke det kabinettet er tilfredstillende kvalitetsmessig, men det finnes ikke så mye annet i denne klassen, gjør det vel?
    Spørs vel hvor mye billigere det blir ved kjøp av to? Kan jo evt høre, men nå er jo USD mye høyere enn når jeg handlet.
    Hadde inge ting å utsette på de mini Pass jeg hadde. Har heller ikke sett alternativer til de Pass kopiene ivertfall ikke i den størrelsen :) Det finnes non andre i mindre versjoner, men ikke mye å velge i. Diy gene har et kabinett med Jeff Rowland look frontplate jeg liker godt, men det er ikke veldig stort.

Hi End Power amplifier Chassis/Case, Full Aluminum /MK2

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.135
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ikke så ofte SP991 er for salg. Er du ikke fornøyd med Marantzen? Har selv spilt en del på PM11-S1. Låter veldig pent, men også veldig forsiktig.
    Jo den er en topp forsterker... men sitter å funderer på kraftverk for å få det berømte headroomet som mange skryter av... ;)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.149
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jo den er en topp forsterker... men sitter å funderer på kraftverk for å få det berømte headroomet som mange skryter av... ;)
    Hvilket krafverk er det du vurderer da ? Hva skal du drive ?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.135
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hadde tenkt å drive scansonicene... men desverre har ting endret seg så det blir vel nedgraderinger her :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.149
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hadde tenkt å drive scansonicene... men desverre har ting endret seg så det blir vel nedgraderinger her :)
    Kjedlig med nedgraderinger, men noen ganger kan det komme gode ting ut av det også. Hender man får seg overraskelser og gode erfaringer :D

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.135
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Kjedlig med nedgraderinger, men noen ganger kan det komme gode ting ut av det også. Hender man får seg overraskelser og gode erfaringer :D
    Det har du rett i... kjøpte jo en billig consonance a120 linier og vienna som billige ventehøytalere og forsterker.. det låt serdeles bra.. nå er desverre consonancen syk og trenger litt jobb, men den kan hende blir igjen her vis marntzen går :)

calaf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    216
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Steike for en tråd:). Har nok vært innom her, men alt i alt har den gått meg hus forbi. Ikke småtterier du har hatt i hus opp gjennom tiden. Hadde jeg bare hatt en pen brøkdel av dette innom hos meg, hadde jeg vært storfornøyd;)

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Joda, jeg har nok vært innom en del forskjellig. Var høyere tempo for noen år siden. Hifi var om ikke den eneste, så i hvert fall den største lidenskapen i mitt liv. Det var stort sett det det gikk i, meg selv og hifi.;) Litt roligere nå, selv om lidenskapen fortsatt er der.

Har fått øynene opp for litt andre ting etter hvert også.

SAM_1629 (2).jpg

Har du reiseplaner? :)

calaf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    216
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Ja den Hi-fi'en kan lett holde tankene låst 24/7:)

Reiser medio juli og blir ca 3 uker. Prøver å ikke planlegge noenting, men har lyst å ta meg en ukes tid i Chiang Mai/Rai. Tar meg i første omgang til Jomtien hvor jeg normalt huserer. Ikke verdens peneste plass, men mange kjenninger og et greit utgangspunkt. Gleder meg voldsomt;)

Hadde vært greit om man kunne reise litt utenom turistperiodene. Er jo under halv pris på billetter da.

Fremdeles på Koh Chang?
    Ser ikke helt feil ut med kaldsvettende Singha:cool:

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Joda, jeg har nok vært innom en del forskjellig. Var høyere tempo for noen år siden. Hifi var om ikke den eneste, så i hvert fall den største lidenskapen i mitt liv. Det var stort sett det det gikk i, meg selv og hifi.;) Litt roligere nå, selv om lidenskapen fortsatt er der.

Vis vedlegget 380865

Hehe er ikke noen tvil om hva som er i fokus når det bildet ble tatt, e jo bare helt rått å slappe av i solnedgangen med en iskald singha.

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Pene bein :). Krabi? Kos deg masse :)
    Takk, takk. :) Som nevnt er det Koh Chang. Bra på Biri?

Ja den Hi-fi'en kan lett holde tankene låst 24/7:)

Reiser medio juli og blir ca 3 uker. Prøver å ikke planlegge noenting, men har lyst å ta meg en ukes tid i Chiang Mai/Rai. Tar meg i første omgang til Jomtien hvor jeg normalt huserer. Ikke verdens peneste plass, men mange kjenninger og et greit utgangspunkt. Gleder meg voldsomt;)

Hadde vært greit om man kunne reise litt utenom turistperiodene. Er jo under halv pris på billetter da.

Fremdeles på Koh Chang?
    Ser ikke helt feil ut med kaldsvettende Singha:cool:
    Aha. Så du skal farte litt rundt? Får håpe du slipper unna det værste av regnværet da i juli da. Har du leielighet i Jomtien, eller tar du inn på hotell?

Fortsatt på Koh Chang og kommer til å være her til vi reiser hjem. Har vært skikkelig varmt! 40 grader og vindstille blir i overkant for min del, i hvert fall hvis man skal gjøre annet enn å bade og slakke på stranda. :)

Vis vedlegget 380865

Hehe er ikke noen tvil om hva som er i fokus når det bildet ble tatt, e jo bare helt rått å slappe av i solnedgangen med en iskald singha.
    Ja, det er helt herlig! Glemmer alt annet som man vanligvis tenker på. Total avslapping!:cool:

Solnedgangen er forskjellig hver kveld.
    WP_20160509_18_38_49_Rich (2).jpg

calaf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    216
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    40 vindstille røde kan være litt tøft ja;) Har vært et par ganger under Songkhran. Skjønner godt at de feirer med vannkjøling. Har ikke fast boende, men pleier å leie leilighet. Synes det er bedre enn hotell som utgangspunkt. Så er det greit å dure litt rundt på hotell. Er ikke veldig bereist i Thailand, men det er godt å ta en liten svipptur når man blir lei bassengbaren:)
    Koh Chang er vel den plassen jeg har likt meg best på. I verste regntiden:)

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Skjer ikke mye her for tiden. Er i sommermodus og har brukt anlegget veldig lite i det siste, men i kveld snurrer vinylen på spilleren. :)

Har likevel planer fremover. Har mottatt en del Rockwool som skal tjenestegjøre i stua. Kommer tilbake til dette når det nærmer seg høsten tenker jeg.
    WP_20160625_21_48_49_Rich (2).jpg

Har ellers handlet ny bil, og bilinteressert som jeg er har dette tatt opp en del av min tid.

WP_20160601_20_38_31_Rich (2).jpg

WP_20160601_20_46_36_Rich.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn