Dyret
Hi-Fi freak
Sitter nå i sofaen sammen med guttungen å ser på film. Først Nemo, og nå Biler. Er absolutt ikke fornøyd med lyden her, desverre. Og etter en tur på messa forrige helg megan ner det å gro noen frø om nye TV høyttalere.
Veldig greit å ha slikt ferdig før vinteren. Flink du!Det er ikke akkurat HiFi, men DIY er det iallefall
Vis vedlegget 404691 Vis vedlegget 404692
Dette går dagene med til her for tiden.
Skal du ikke se bort ifra naiv;-)God helg til deg også Dyret. Ta med deg whiskeyn ned, så blir det så flott så
Med tempoet til Dyret, så er de sikkert klare til lytting ved lunchtider i morgen ;DDet ser absolutt ut som høyttaler! Når kan den høres? 8)
Det er veldig hele og pene. Og tro det eller ei med original maling. Ett par elementer må kanskje repareres etterhvert, men det må man få til. 100% originale og lyden er upåklagelig!Ha ha. Så kult Dyret. Er de hele og pene?
Ja det kan du si! Fikk gleden av å oppleve disse i går kveld igjen, og det ga mersmak ja! Mine Njorder spiller ikke på langt nær så bra her...Hahaha. .. Hva er sjansen for noe sånt? ;D
og hva oppnås eller ønskes med dette?Nå har Duste-Dyret fantasert på egenhånd igjen... Vi kan jo ikke bare tulle, vi må jo ha det litt moro også!
Siden jeg har 4 like elementer til H6'ene mine, bestemte jeg meg for å leke litt. Kjøpte 2 magneter/ferittringer fra dynabel, også noe silikon klin
Tanken er å prøve med originale elementer, for så å sette inn de med ekstra magnet, for å se om det blir noe forskjell ;-)
Vis vedlegget 405300
Vis vedlegget 405304
Noen som har prøvd seg på å konvertere Music Angel KT88 til GU50? Ser det er flere som har gjort dette, men dette er mennesker av få ord ;(
Takk for informasjon! Da fikk jeg svare på pingpongballen også ;-)Peter Holstein (Holfi) laget en 2-veis i gamle blekke HighFidelity hvor han kuttet opp spider og limte på ekstra magnet. Mener bestemt at magneten skulle limes på slik at den måtte tvinges på plass mot magnetkraften inntil limet var herdet. En pussig episode med konstruksjonen var at forvrenging i diskanten viste seg å komme fra oppbryting i bassens støvhette. Oppskriften var å fjerne støvhetten, noen limte filt på støvhetten. Duelund & Co erstattet den med en halv pingpongball med silikon på i beste danske tradisjon.
Har du noe info om å gjøre dette?Vis vedlegget 405312Noen som har prøvd seg på å konvertere Music Angel KT88 til GU50? Ser det er flere som har gjort dette, men dette er mennesker av få ord ;(
denne spelte jeg på ei stund, ja