lille hiawata
Hi-Fi freak
Bytt de ut med Elna Silmic 50v.
Er det noe som et lokalt radioverksted vil ha liggende? Eller hvor bør det bestilles ?Bytt de ut med Elna Silmic 50v.
Ser ut som 10mm er max plass fra kabinett-vegg til diodekropp på innsiden.....hvis den skal ha kontakt med kroppen mot printet....HI FI Collective i UK ca 30 kr stk. De er 16 mm i diameter, så kan du se om du får plass.
ELNA ikke på lager, men fant denne......er den godkjent?https://no.mouser.com eller https://no.rs-online.com sender fraktifritt ved bestilling over 50€. Om de har til lager er en annen sak. Det virker som det ikke bare er chiper som er mangelvare for tiden.
Edit: Begge firma krever inn norsk mva. så man slipper tull med toll og importgebyrer
Kan vel bare skjøte med litt ledning og legge de på den store ledige plassen utenfor printet?Disse er 13mm i diameter.... se om du har plass nokk., ellers gå for 470uF som de gamle
Ja...prisen er ikke viktig, men den var spesielt god for audio.....står det i reklamenGodkjent...... hvis du altså vil ha det så dyrt..... Spild av penger, spør du meg
Jeg bruker kjøpe Panasonic FM eller FR-A serie. Bare pass på at du bestiller riktig verdi. Spenning gjelder max spenning på kort + 10%.fant denne
Tror det går an bare å bukke beina på de, og legge de utover siden. Ikke nøtvendigt med ledning da.Kan vel bare skjøte med litt ledning og legge de på den store ledige plassen utenfor printet?
Ok....må kjøpe 5 stk. uansett så passer vel den her?Tror det går an bare å bukke beina på de, og legge de utover siden. Ikke nøtvendigt med ledning da.
Kjekt å ha 3 tilovers....men denne må vel være identisk til den ødelagte?Yepppps..... og samme pris for 5, som den ene fra før
Checket diametren på den ??
ELFA ser bra ut, men de vil at jeg skal handle for minimum kr. 250,- og nå er jeg bare kommet til kr. 36,50......hmmmm.......noe annet av interesse fra ELFA?En Duelund kondis kan koste mere enn en billig, brukt bil.
Jeg kan ta en titt i roteskuffen, jeg mener jeg skal ha noe som kan passe, dvs stor nok, 25V eller 35V og rastermål på 5 mm og diameter på inntil 13 mm. De kan ev. sendes omgående mot litt drikkepenger.ELFA ser bra ut, men de vil at jeg skal handle for minimum kr. 250,- og nå er jeg bare kommet til kr. 36,50......hmmmm.......noe annet av interesse fra ELFA?
Foreløpig har jeg ikke "lyttet" til de defekte lyttene.....så det kan være lyden ikke er så veldig redusert?
Kan jo ta et opptak sånn før/etter skifte av kondiser så dere andre kan høre forskjellene?
Hmmmm....det sa ikke selgeren noe om.....alt skulle være i sin skjønneste orden.....plug and play vinylså ikke sett til strøm er annbefaling herfra.
Pro-Ject Phono Box II står det på fronten....Er dette en Riaa Flageborg?
Ja...en slik fra Joden in ChinaHar den 16 VAC veggvorte ?
Jeg har sendt deg en PM. Som nevnt der syns jeg 25V på kondisene blir underdimensjonert ift. 2X halvbølgelikeretting av nominelt 16VAC. Det er verd å ha i mente at små nettransformatorer ofte har veldig dårlig lastregulering, og at ubelastet spenning ofte er betydelig høyere enn nominelt. Legg til +/- 10% variasjon i nettspenningen.Ja...en slik fra Joden in China
Overrasket??Skepsisen er til å bekymre seg for og her er en som filmet sin egen "oppdagelse"
Hvorfor spør du??Streamer ble funnet på brukten til en grei pris og da har jeg mangfoldige tusen tilovers/overskudd på tull&tøys-budsjettet så det blir å pløye pengene tilbake på Vinyl-budsjettet, men hvilken spiller innenfor en ramme på 10k vil du anbefale?
Er dette en grei spiller til en grei pris?
" Pen Thorens TD 126 TD 126 MK II med audio-technica AT 1100 arm og Ortofon 2M Black pick up. NB! Dette er den beste av 126 modellene med AC motor. Har dessverre ikke lokkk. Bør hentes, men kan være behjelpelig med levering i rimelig nærhet."
Schiit Mani v2 ankommet fra USA. Spent.Den gamle er utgått - Versjon 2 på vei inn
Er du for pysete til å søke på YouTube også? Ortofon har minst 2 videoer , i hver sin prisklasse PU .Sikkert pysete å spørre her men drit i. Finnes det noen enkle råd å tips - gjerne youtube, som forklarer enkelt hvordan en skifter og justere ny pu?