niels
Hi-Fi freak
Har du protraktor?
Enig, Ortofon sin video er et bra sted å starte med...
Tror det fulgte med spilleren.Har du protraktor?
It's hope in a hanging snoreDa er det håp!
Ok.....Posten kom i dag så nå er det ut med defekte burker og inn med nye og større såfremt egen mekk funker vil lydbildet bli både større og kraftigere....Hmmmm.......kjent fenomen? Kjøpte den på brukten for noen dager siden, men har ikke satt strøm på den ennå.....
En nærmere kikk bekrefter ditt falkeblikk....
Så er 10-kr. spørsmålet: Defekt eller være slik?
Vis vedlegget 873065
Så bra.....er mest engstelig for kryp-STØY og komponentvibrasjoner som kan påvirke stemmer i mellomtonen.....Jeg frykter at stereobildet kan bli noe bøyd.
Hva med å borre en fordypning i midten av mynten?...en mynt over for å stå imot trykker fra spike fra platespillerfot. Mislykket da det ble for glatt
Nesten.....så frekvensresponsen bøyde seg ned og hentet en ekstra oktav i bassen......for dette ble mye bedre enn utgangspunktet.Jeg frykter at stereobildet kan bli noe bøyd.
Ja....det er der jeg fant bildet av servicemanualen, men det er spesielt beskrivelsen av det flytende opphenget jeg leter etter....Manual: PL3000 PIONEER : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive
Manual: PL3000 PIONEERarchive.org
Ja, men hvis de fjernes så faller opphenget så langt ned at tallerken treffer chassiset før den hviler på spindelen.....så ser ut som et sted i mellom vil fungere men hva kan være optimalt? Evt. må alle gjenges like langt for å holde tallerken i vater.....mikrodetaljer, men muligens helt avgjørende for best resultat?Rimelig å anta at de tre skruene låser det flytende opphenget for transport.
På 7. link er der en rigtig god gennemgang af, hvordan man sætter en ny pickup på.På 3. link er det nok den bedste protraktor der findes.Sikkert pysete å spørre her men drit i. Finnes det noen enkle råd å tips - gjerne youtube, som forklarer enkelt hvordan en skifter og justere ny pu?
Ja, jeg vet ikke hvordan den er konstruert, men om den er som en klassisk Thorens (125/126) bare med justeringen ovenfra så blir det som du sier. Fåglarna må veta hvordan fjærene på Pioneeren er etter 40 år da. De kan jo ha tatt kvelden.Ja, men hvis de fjernes så faller opphenget så langt ned at tallerken treffer chassiset før den hviler på spindelen.....så ser ut som et sted i mellom vil fungere men hva kan være optimalt? Evt. må alle gjenges like langt for å holde tallerken i vater.....mikrodetaljer, men muligens helt avgjørende for best resultat?
Fjærene er hakket under de som står på bilen min....som bare er halvparten så gamleJa, jeg vet ikke hvordan den er konstruert, men om den er som en klassisk Thorens (125/126) bare med justeringen ovenfra så blir det som du sier. Fåglarna må veta hvordan fjærene på Pioneeren er etter 40 år da. De kan jo ha tatt kvelden.
Ser ut som skruene ovenfra "slipper" ned mot fjæringene på innsiden av bunnen i metall-chassisetSer ikke særlig justerbart ut det der.
Jeg ble lei av små og upålitelige plastdingser. Nå bruker jeg denne:Har du en link til nye vater? Det er mer enn en smule problematisk å finne pålitelige, kalibrerte vater synes jeg, bortsett fra alt for store industrielle ting. Jeg har et par små, kalibrerte dingser som egentlig er til bruk innen konkurranseskyting, men de er for små til å være optimale når tallerkenen skal sjekkes.
Ikke glem å sjekk med vateret snudd 180 grader, og hvilken "oppløsning" vateret har er også viktig 1/1000 2/1000 5/1000 10/1000 osv...Jo mindre vateret er desto værre å finne ett som er rett, og oppløsningen blir grovere.
Vis vedlegget 876210
Vis vedlegget 876211
Bildet viser hva jeg bruker og ikke hvordan jeg bruker vateret. Jeg snur det selvfølgelig både 90, 180 og 270 grader og måler flere ganger. Jeg får et bedre resultat med et stort vater enn bruk av små plastdingser. Det er helt sikkert bra det vateret du bruker.Ikke glem å sjekk med vateret snudd 180 grader, og hvilken "oppløsning" vateret har er også viktig 1/1000 2/1000 5/1000 10/1000 osv...Jo mindre vateret er desto værre å finne ett som er rett, og oppløsningen blir grovere.
Vis vedlegget 876210
Vis vedlegget 876211
Hvilken pu.ble det?Så ble det tid for å bestille ny PU etter å ha børstet støv av et par skiver fra arkivet.
Stiften må være ødelagt....... for dette låt skrot....eller nesten skrot....
Kan ikke huske at det var sååååå dårlig lyd på disse innspillingene.....
Vis vedlegget 876430
Har tittet litt påGoldmund pH.5.Hvordan er den i forhold til Asr mini basis mk.3?Gold Note PH-10?
Platekompaniet har noen tilbud nå så venter på en MC-versjon som skal prøves ut....Hvilken pu.ble det?