Som @HasseBasse nevner - alle svarene er feil .Så langt har jeg funnet følgende svar på nettet fra produsenter, eksperter og audiofile
Mine svar er basert på info fra produsenter og eksperter......
a) Alle UL-vaskere opererer med samme frekvens
b) Rensevæske er vann
c) Nye plater fra fabrikk er de mest møkkete
d) Vann holder romtemperatur
e) Antall plater har ingen betydning
kjørte to ganger 10 min med en 50gr/t ozongenerator på platene i går.Eneste jeg kan se for meg at funker skikkelig er å sette dem i et lukket rom med en ozongenerator.
Ser at Miljødirektoratet har begynt å slå ned på salg av nevnte produkt siden de er såpass farlige, men de tar i alle fall knekken på alt som genererer lukt
MC eller MM blir vel litt som å velge bil med motor foran eller motor bak ?Hvem har sagt AT740ml er en mc killer?
Kanskje du bør prøve Soundsmith?
Får jeg påpeke et mulig problem? Meningen med dette apparatius er å inonisere luften den drar gjennom appraratet med viften. Mulig kan resultatet bli bedre om luften ikke går i metning med ioner og drittlukt. Altså at bedre sirkulasjon mulig kan gi annet resultat?kjørte to ganger 10 min med en 50gr/t ozongenerator på platene i går.
hadde ei plate som eg ikke behandlet som eg sammenlignet lukta med platene i dag. Lukta henger så å si like godt i ennå
Kjører på med godt mot i dag også, men nu drar eg på med 2 x 45 minutter De skal få stå til i morgen slik at Ozon får forduftet seg..
Vis vedlegget 897608
Må bøye meg dypt i støvet over din klippefaste tro på allt, som er skrevet på internettetMC eller MM blir vel litt som å velge bil med motor foran eller motor bak ? NEI
En liten bonus er også prisforskjellen uten relevans til lyden Får minne deg om, at dette er ett HIFI-forum
Sakset fra nettet:
" The Moving-Coil Pickup
By Norman Eisenberg
January 29, 1978
Several phono pickup manufacturers are offering new versions of the cartridge known as "moving coil." This type of pickup has long been part of the hi-fi scene, albeit a minor one since over the years it was overshadowed by the more popular moving-magnet type. Either way, of course, involves a more complex and costlier setup for playing records. Another drawback of the m-c pickup is the need to return it to the factory for stylus replacement, since the construction of this cartridge generally preludes having its stylus removable and replaceable by the owner."
Såså Hasse, Flageborg er tross alt bransjeaktør!!! må vite.Må bøye meg dypt i støvet over din klippefaste tro på allt, som er skrevet på internettet
Vet det, men når man på et HIFI-forum diskuterer t.eks. pickupper ut fra pris/kvalitet, hvor vi "ser bort fra lyden",Såså Hasse, Flageborg er tross alt bransjeaktør!!! må vite.
Du har kanskje et tips om hvordan jeg får endret teksten til korrekt bransje ?Såså Hasse, Flageborg er tross alt bransjeaktør!!! må vite.
Skjønt han oppgir ikke hvilken bransje
Det er rimelig å anta at mye av det som står skrevet med stor skrift på Internett inneholder en viss mengde fakta, men jeg kan i mange tilfeller ha vært uheldig å referere til vanlige folk som bare har en mening uten substans eller ikke vet bedre...Må bøye meg dypt i støvet over din klippefaste tro på allt, som er skrevet på internettet
Hva koster en sånn?? Og er det den, du har kjøpt??UL-vasker er på vei, men er det noen som har erfaring å dele med maskinen inkl. utvidelser som vises i denne videoen ?
Da var det tidvis temperert på både dette og et par andre forum .Har egentlig ikke vært så festlig her siden Kjell B (rip) skolerte oss om Dual og Shure. Gode tider!
Hmmm......er det ikke ML som er nærmest cutting profle og derfor anbefaler 9 av 10 audiofile?Ja, @JMM nevnte 1042 (fra Juno Records) som et alternativ til VM540ML...
Kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp, kjøp.........Nesten så jeg vurderer å skaffe meg en 1042 for å sjekke hvordan den skal låte...
Jeg tipper bl.a. Fritz Gyger, Ortofon og van den Hul kan ha innvendinger mot det postulatet.Hmmm......er det ikke ML som er nærmest cutting profle og derfor anbefaler 9 av 10 audiofile?
" This is a revolutionary line-contact type which is shaped to more closely resemble the record cutting head than any previous design."
Litt som en Stanton 681EEE jeg kjøpte med en "unobtainium" Micro Seiki headshell. Mange priser denne pickup men min spiller rart. Mye mellomtone, merkelig lyd, mistenker den må kastes. Nye stifter til denne serien, der også passer Pickering er også "unobtainium" og jeg tror ikke jeg gidder eksperimentere med de der lages nå.Goldring 1042 hadde jeg en gang, fulgte med en rimelig platespiller jeg kjøpte. Nyinnkjøp i lokal butikk, men 1042 låt rett og slett dårlig både i karbon-arm fra Project og orignalarmen på Kenwood KD700. Skiftet den fort ut med en Denon DL160 og alt falt på plass. Jeg fant aldri ut av det, men har alltid mistenkt at den Goldringen må ha vært skadet eller utslitt. Butikken eksisterer ikke lengre, og pickupen ble levert tilbake i sinne. Nesten så jeg vurderer å skaffe meg en 1042 for å sjekke hvordan den skal låte. Kenwood står fremdeles med gamle Denon DL110 (fra før de nevnte), koblet til MM- RIAA, så det kunne passe med en ny gammel klassiker.
Det ser ut til at denne totalt som på videoen havner på ca 100K .UL-vasker er på vei, men er det noen som har erfaring å dele med maskinen inkl. utvidelser som vises i denne videoen ?
Goldring 1042 hadde jeg en gang, fulgte med en rimelig platespiller jeg kjøpte.
Enda et godt argument for å gi så godt som beng i de gamle reglene om tonearmsmasse og ettergivenhet (compliance).i Schicken låter 1042 ganske supert.
Med over 150 ulike pressinger av denne skiva, så skal det nok mye til at det er noen som har akkurat de to her for å kunne sammenlikne, men...Flere skeive skiver i arkivet her, men 1 er "good" og 1 er "gooder"........noen som har mulighet til å dobbel-sjekke fra eget arkiv? .....hvilken Crime er best?
Supertramp - Crime Of The Century
https://www.discogs.com/release/8926691-Supertramp-Crime-Of-The-Century
https://www.discogs.com/release/871598-Supertramp-Crime-Of-The-Century
Skal si du er i siget i dag, King. Forfatter du kommentarer først, og så bare hiver du de inn i første og beste tråd? Må si jeg er litt fascinert av konseptet ditt.Etter mange om og men ,liker jeg earfi best.
Sammenlign kan i beste fall få meg til å høre objektivt, med hjernen