Arilha
Overivrig entusiast
- Er der noen som har kjenskap til denne.
- Audio Technica AT-OC9XSL
- Er på tilbud hos Platekompaniet nå til 7432 kr.
Audio-Technica - AT-OC9XSL - Dual Moving Coil Cartridge With Special Line Contact Stylus
Ikke hørt. Har den bedre spesifikasjoner en OC9XML, som jeg har hørt i eget anlegg?
…
Skal være den samme som OC9XMH men med Special Line Contact nål i stedet for Shibata.
I forhold til OC9XML skal den ha mye av den samme lydsignaturen (i følge test i Stereo Times) og heller mot det varme men litt større frekvensomr. (20 - 50000 vs 20 - 47000) og litt bedre kanalseperasjon (28 db vs 27 db) Tror neppe at jeg er i stand til å høre noen betydelig forskjell.
Men jeg tenkte at med tilbudsprisen hos Platekompaniet på -20 % er ikke pris forskjellen så stor.
Skatingvektoren er proporsjonal med friksjonen som (om jeg husker fysikken min helt riktig nå) er proporsjonal med anleggsflaten. Ikke omvendt nei.
Tosken er bortskjemt! Men tilbake til AT nerding...Julenissen har virkelig tatt feil av årstiden. Gratulerer både til Julenissen og @MakkinTosken .
Å neidu!
Xpression
The Xpression cartridge bridges the gap between the SPU-type cartridges and High-End cartridges like the MC A90 and the MC Windfeld designed for headshell mounting. The result is a high-performance moving coil cartridge with the convenience of a standard headshell connector, which provides a...www.ortofon.com
Den er @svart-hvitt sin. Men det var A90 som gjorde at jeg begynte å drømme om gyngehesten. De to sammen med forrige versjon av Windfeld er veldig like, samme motor, men egentlig ikke så like likevel.Men har ikke du en A90 også?
Ja, jeg har kjennskap til denne. Ble innkjøpt i fjor sommer til erstatning for Hans sl som jeg var fornøyd med. AT var bedre på alt synes jeg. By far den beste PU jeg har hatt. Anbefales på det varmeste.
- Er der noen som har kjenskap til denne.
- Audio Technica AT-OC9XSL
- Er på tilbud hos Platekompaniet nå til 7432 kr.
Audio-Technica - AT-OC9XSL - Dual Moving Coil Cartridge With Special Line Contact Stylus
Var på tilbud i formiddag, ser at de har fjernet den nåDet er ikke tilbud når jeg trykker på linken (?)
Men dette er ikke så vesentlig, tenker nå jeg. Finn en rimelig verdi for AS og glem den.
Og vi rykker tilbake til start…
Interessant for en 1219-eier som meg. ATen ser høyere ut enn den originale Shure. Er det bare et synsbedrag eller har du måttet justere VTA?Kom fra DaCapo i DK i morges og har jomfruturen sin på Gustavsen: What was Said:
Tenkte jeg skulle spare litt på årgangs-Shure og Hana EL.
Vis vedlegget 914583
Jeg måtte legge inn ca 2mm med avstandsstykker/ skiver for å oppnå Duals "stifthøyde", så det er vel det du ser.Interessant for en 1219-eier som meg. ATen ser høyere ut enn den originale Shure. Er det bare et synsbedrag eller har du måttet justere VTA?
Det er nok mange her til lands som gjør som amerikanerne, kjøper vinyl-merch fra bandene de digger nå om dagen. Begge jentene mine har handlet flere plater til seg og i gaver; Harry Styles, Billie Eilish, soundtracks fra film/serie etc. Yngstejenta har dog en jalla-spiller (Crosley), men platene er kun for å sette på bildehylla på jenterommene sine bortsett fra en skjelden snurr på pappas Acoustik SignatureTil vinylfolket, i USA
Study finds 50 per cent of vinyl buyers in US don’t have a record player
A new study by Luminate revealed the surprising statwww.nme.com
Null kildekritikk er gjennomført av undertegnede, så ta det med en klype salt, men morsomt lell.
Det er vel marknaden som avgjer?Har bootlegs noe verdi?
Jeg tipper det er en viss forskjell i lovligheten mellom kommersielt salg (fra næringsdrivende) og privat salg mellom privatpersoner. I Norge tror jeg ikke det har vært praksis i å forby privatpersoner å eie eller selge «piratutgivelser». Forbudet har vel primært vært rettet mot «næringsvirksomheten» produksjon, import og videresalg.Ok, jeg har for liten peiling på dette. Men siden man ikke finner noe "markedspris" på discogs må man jo bare sette en utropspris.
Har forøvrig en bootleg selv som fulgte med en bunke plater jeg kjøpte.
Er det i det hele tatt lovlig å omsette? Er vel gamledagers piratkopiering vi snakker om.
Har Prince plata som ble kjøpt i 88. Husker jeg betalte 800,- for den da. Lurer på om den har noen verdi i dag?
Eg ser at for nett dette er det nokre som er stengt for handel, medan andre ligg der. UK-utgåva har median på USD 300.de viser vel ikke verdi på bootlegs på discogs, i allefall ikke de jeg sjekket.
...
The album was abandoned shortly before its intended release after Prince experienced a spiritual epiphany and became convinced it was "evil";[17] he later blamed the album on an entity named Spooky Electric, described as a demonic, low-voiced alter-ego induced by Camille.[18] The decision may have been influenced by Prince's having a bad experience on MDMA.[19] Prince recalled all copies and abandoned the entire project, leaving roughly 100 European promotional copies in circulation, and several American copies that would be widely bootlegged in the coming years.
Immediately after the decision to pull The Black Album from stores, the album emerged on the streets in bootleg form, arguably becoming popular music's most legendary bootleg since the Beach Boys' aborted 1967 album Smile.[20]
In the music video for the lead single from Lovesexy, "Alphabet St.", a message quickly scrolls down the screen that reads: "Don't buy The Black Album, I'm sorry."[21]
In April 2016, an original promo copy from 1987 was sold on Discogs' marketplace for a then-record of US$15,000.00.[citation needed] In 2017, five copies were discovered in the United States, with one of those selling for US$42,298.[22] In June 2018, another copy of the original album was found in Canada—this copy later sold on the Discogs marketplace for $27,500.[22]
...