Ikke dyr, kostbar! Vanlige handelsvarer kan være dyre, samleobjekter er kostbare.hvorfor er denne så dyr? Albumet er vel ganske vanlig
Lim ed nummerertjo, men hva er unikt med denne? Signert, limitert etc?
Takk! Tunge skruer er absolutt ikke nødvendig på den armen, og heller ikke på Aida som har en Cu på 20 mener jeg. Skruene var de første som ble dratt opp av boksen da Ikeda ikke funket. Blir vel på med nylonskruene eller alu tenker jeg. Men absolutt penest med bronse!Kjenner ikke dataene på hverken Ikeda-pickup eller Ortofon-SUT.
Fint bilde da, selv om jeg ikke helt skjønner at tunge skruer er nødvendig på den armen.
Det ser ut til at det er noe i materialet. Er der bare ved spesielle lysforhold, og er ikke riper, men har tenkt å høre med Korf hva det kommer av. I tillegg er det faktisk noen merker på toppen av armrøret samt på mansjett til hodeskall. Skal ikke være slikt på et nytt produkt uavhengig av pris.Er Korf armen fuld af ridser på det sorte? Eller er det bare hår/støv der kan fjernes..
Ja, PU og SUT bør passe fint sammen. Enig i at «Helt huggorm» ikke er en meget spesifikk beskrivelse, men det er altså mye forvrengning.Ut fra specs virker det umiddelbart som om step-up og pickup burde passe helt utmerket sammen (27dB gain og anbefalt <10Ohm impedans / 0.35mV og 6Ohm impedans). "Helt huggorm" er jo heller ikke så spesifikt at det gjør noe...
Ja, kan nok være overload, men det er jo litt merkelig siden Hovland kunne bestilles med MC inngang, som jeg tror bare brukte en SUT på MM (de som vet får arrestere meg om jeg tar feil).Her må det måling til,, betyr huggorm at det forvrenger ? For høyt signal på MM inn? Høres MC bra på MM med lav gain kan de jo tydepå at noe i kjeden har dårlig overload margin
Ja, den burde jo klare det. Skal teste og se om det er noe forskjell om jeg bytter rør i RIAA-delen.Jepp, overload er vel første synder som bor undersøkes. Null peil på specs for MM-delen i Hovland, men det ville være seriøst skuffende om en pre av denslags kaliber ikke har en heftig overloadmargin.
Leste den nå.Overload er nevnt i Stereophile testen faktisk. https://www.stereophile.com/content/hovland-hp-100-preamplifier-measurements-part-2 og ja, de bruker en sut på mm.
Sjeldent, at 1:5 trafoer vil matche en 6ohm´s impedans som Ikeda 9ts, men ja.... bedre, men medBetyr det at en SUT med fx 10 db hadde vært bedre?
Kanskje no sånt Hovland har i sitt mc steg?
PTG/II har 0,3mV.... Ikke 0,35.Ikeda'en har jo et, for Hovland, ganske respektabelt output, samme som PTGII faktisk, 0,35mv.
"Cover is a sprayed on stencil design in green by street-art artist Banksy.jo, men hva er unikt med denne? Signert, limitert etc?
Ville ha hjulpet på overloadmargin som faktisk er ille lite
Ja, gain med ST80 blir nok litt for mye for Hovland.PTG/II har 0,3mV.... Ikke 0,35.
Ville ha hjulpet på overloadmargin som faktisk er ille lite, om stepup hadde vært 1:15
@Jonas_H
Du skrev om at bytte rør. Om inngangsrørene i riaadelen er de sedvanlige ECC83/12AX7, kunne løsningen
kanskje være å bytte de med 5751, som er å betrakte som et 12AX7 med lavere gain. Disse har gain på 70 kontra 12AX7, som har gain på 100
Min har faktisk 0.34…! braPTG/II har 0,3mV.... Ikke 0,35.
Ville ha hjulpet på overloadmargin som faktisk er ille lite, om stepup hadde vært 1:5 eller 1:10
@Jonas_H
Du skrev om at bytte rør. Om inngangsrørene i riaadelen er de sedvanlige ECC83/12AX7, kunne løsningen
kanskje være å bytte de med 5751, som er å betrakte som et 12AX7 med lavere gain. Disse har gain på 70 kontra 12AX7, som har gain på 100
Jeg har et «ukvalifisert» inntrykk av at mange pickuper kan ha litt høyere utgangsspenning enn spec. jf. bl.a. HiFi News sine tester med måling av spenningen. Kanskje er spec. for utgangsspenning i noen tilfelller mer å anse som en nedre grense mer enn gjennomsnitt/middelverdi ? På den andre siden så er det vel så godt som ingen produsenter som opplyser om variasjonen/toleransene for utgangsspenning ?Min har faktisk 0.34…! bra
Vis vedlegget 919720
har prøvd disse innercoverne og syns de er noe herk, hadde vært bedre om en av sidene hadde noe papir slik at de hadde blitt litt stivere. Blir liksom ofte så krølleteHvor handler dere gatefold covere ?
Sist handlet jeg hos akrivprodukter.no :
https://www.arkivprodukter.no/arkiv...2/lommer-til-lp-gatefold-cover-50-pk/P1017-50
Disse er i krytsallklar støpt polyypropylen (CPP), de er relativt romslige og har en tynn nær usynlig søm øverst og nederst. Kvaliteten er fin men prisen (670 kr pr 50 stk) er nær 4X prisen av førsteklasses enkle cover (MoFi krytsallklar polyetylen til 350 kr pr 50 stk).
Arkivprodukter har forresten også noen fine uformede innercover som passer fint i originale papp-/papirlommer.
https://www.arkivprodukter.no/arkiv...12/innercover-katta-avrundet-12-100-pk/P1006A
Her er prisen langt hyggeligere sammenliknet med MoFi, 430 kr pr 100 stk.
mvh
KJ
Dessuten er Linns Krane-arm en omdøpt Clearaudio Satisfy Kardan, om jeg ikke tar helt feil.Linn har tatt raskeste vei til god lyd, det vil si rebranding av OC9ML.
Vis vedlegget 919763
Jeg har et «ukvalifisert» inntrykk av at mange pickuper kan ha litt høyere utgangsspenning enn spec. jf. bl.a. HiFi News sine tester med måling av spenningen.
Da stemmer det vel at Linn LP12 er en omdøpt og litt pyntet på Thorens 125?Dessuten er Linns Krane-arm en omdøpt Clearaudio Satisfy Kardan, om jeg ikke tar helt feil.
Da stemmer det vel at Porsche 911 er en omdøpt og litt pyntet på Folkevognboble?Da stemmer det vel at Linn LP12 er en omdøpt og litt pyntet på Thorens 125?
Yepp, spot on! Glorifisert blikkboks. Taycan is the real deal.Da stemmer det vel at Porsche 911 er en omdøpt og litt pyntet på Folkevognboble?
Det hadde vært noe. Den begynte som en litt annerledes 150, men nærmer seg vel en krympet 125 nå. Verden går framover i Skottland også.Da stemmer det vel at Linn LP12 er en omdøpt og litt pyntet på Thorens 125?
Har stor sans for LP12s kontinuitet, og at oppgraderingane er modulære så langt det let seg gjera.AR XA-Thorens TD150-Ariston RD-11 - Linn LP12. Det er historien. LP12 ble lansert for 50 år siden og dagens LP12 har ingen deler felles med den opprinnelige. En ny Klimax LP12 spiller forrykende og det bør den gjøre når prislappen nå er passert 300.000,- for en komplett spiller.