Har denne selv og ingen tegn til skarp diskant herInteressant at du fant diskanten skarp med MP110. Jeg har den ikke selv, men har hørt den gjennom en god del timer hos en kompis og skarp i toppen er nok det siste jeg ville tenkt på hvis noen spurte hvordan den låter.
Slike børster senker grunnresonansens Q kraftig, men tilfører også noe støysus. Noen mener til og med at Audio-Technicas utmerkede VM540ML hadde hatt godt av en slik børste:Låter som det kunne vært skrevet av "Synergistic Research" eller "Anzus" ......... skap et problem og
finn en løsning
Den støvarmen veier ingenting og ligger vel an på platen med trykk på ett par gram. Hvordan skulle
det skape vib´s i en vinylplate??
Hva tenker du om den innbyggde nålebørsten på t.eks Shure V-15 eller Pickering´s pickupper??
Tror du de hadde målt/tekt på det før de kastet det på markedet??
Hadde aldri tatt i en slik pickup med børste. Hvis det ankommer en slik skal jeg sende den til deg gratis, inkludert frakt. Klart det skaper uroligheter i vinylen med en børste som skrubber overflaten. Som sagt er det kanskje bare meg som har et issue med dette. HOJ har positive erfaringer og det respekterer jeg.Låter som det kunne vært skrevet av "Synergistic Research" eller "Anzus" ......... skap et problem og
finn en løsning
Den støvarmen veier ingenting og ligger vel an på platen med trykk på ett par gram. Hvordan skulle
det skape vib´s i en vinylplate??
Hva tenker du om den innbyggde nålebørsten på t.eks Shure V-15 eller Pickering´s pickupper??
Tror du de hadde målt/tekt på det før de kastet det på markedet??
Vis vedlegget 999728
Vis vedlegget 999729
Takker så mye. Du må gå til innkjøp av XSV-4000 & XSV4500Q.Hadde aldri tatt i en slik pickup med børste. Hvis det ankommer en slik skal jeg sende den til deg gratis, inkludert frakt. Klart det skaper uroligheter i vinylen med en børste som skrubber overflaten. Som sagt er det kanskje bare meg som har et issue med dette. HOJ har positive erfaringer og det respekterer jeg.
Ikke prøv å sette meg i samme båt som snakoil firma! Tenk heller over det;en gullende ren plate, UL vasket, gå over med støvbørste før avspilling hvis nødvendig. Hvorfor i all verden skal du ha en "plog" i tillegg?
Den største synder ved statiskelektricitet er stadig de møbler man sidder i, og tøjet man går i. Jeg har ikke haft problemer, siden jeg fik lædermøbler. Hos mig er det rigeligt at bruge en zerostat og en dishwasher pladebørste.Folk får gjøre akkurat som de ønsker, jeg lar meg underholde av slikt. Av en eller annen grunn har jeg aldri selv vært plaget med statisk elektrisitet uansett hvor jeg har bodd. Men har mye grønne planter i huset, det og regelmessig renhold hjelper antagelig.
Og, når en ser hva som ligger igjen i beholderen på usc-vaskeren på rensing av nye plater, da har god behandling av platene sine ingenting med det temaet å gjøre.
Om Shure og Pickering har et slikt design så betyr ikke det at det er sannheten og rett. Tilbudet står ved lag, melder deg hvis det skulle havne en slik PU i heimen.Takker så mye. Du må gå til innkjøp av XSV-4000 & XSV4500Q.
@HoJ er ikke den eneste.
Min Shure V15-IV har en slik, og det funker 100%. Prøvd både med og uten. Absolutt ingen forskjell,
men som HoJ liker jeg tanken om, at rillen er 100% støvfri før den rammer nålen.
Send PM, når du har noen pickupper, som skal nedover her
Plogen / børsten har samme funksjon som siliconolje bad til tonearm . ( Burde hvert standar tilbehør på nesen )Hadde aldri tatt i en slik pickup med børste. Hvis det ankommer en slik skal jeg sende den til deg gratis, inkludert frakt. Klart det skaper uroligheter i vinylen med en børste som skrubber overflaten. Som sagt er det kanskje bare meg som har et issue med dette. HOJ har positive erfaringer og det respekterer jeg.
Ikke prøv å sette meg i samme båt som snakoil firma! Tenk heller over det;en gullende ren plate, UL vasket, gå over med støvbørste før avspilling hvis nødvendig. Hvorfor i all verden skal du ha en "plog" i tillegg?
D 17 er modell navnet , det har den hett siden 90 talletEr det slik at 17dx har annen størrelse og vekt enn 17d3 og er derfor ingen direkte sammenlignbar?
Kjenner du til grunnen på vektøkningen fra D173 og D17x?D 17 er modell navnet , det har den hett siden 90 tallet
1,7 mm nåle fane i diamant ,,den er for bedret gjennon generasjoner ,, siste modele er ruler flat respons
og det samme out put som D3 ,,, 0,3 mV , ( tidligest emodellene var out put 0,23 mV )
Jeg har slitt ut ett utall DV , never looked back
DV har fortløpende forskning og utvikling av PU samt low noise riias som har både mm og mc
Og siste kan man velge VI mode lller CI mode for de lowest outputtede MC
Jeg kan skjønne skepsisen, men men Shures dokumentasjon virker ganske solid ang dette, de svarer på spørsmålet om støy og vibrasjoner også. Jeg har målinger med og uten børste på min Jico erstatning og kan måle et lite støybidrag, men hører det ikke. -Skal se om jeg han finne filene og legge ut-Fordelen ved å dempe armresonansen er ganske åpenbar , da armens resonans trigges av platens ujevnheter og gir opphav til intermodulasjonsforvregning og ekstra toner i hele frekvensområdet ikke bare selve resonansen. ,Hvorfor i all verden skal du ha en "plog" i tillegg?
Short story , brass body bigger new magnets mm helt revisen for ett større utvalge av armerKjenner du til grunnen på vektøkningen fra D173 og D17x?
Ikke alene om det problemet.Har denne selv og ingen tegn til skarp diskant her
Ja og jeg har ingen e statiske LP : ) bare tøffler som super statiskeZzz, Zzz Zzz🥱
Kan vi please avslutte den børstediskusjonen? vet vi alle er verdensmestre, men Gud så kjedelig
Antistatisk verktøy, hvor på platen sikter dere? Skjønner det ikke er på rillene men kan det skade feks. Label? Jeg plages bare med statisk elektrisitet noen yderst få plater..
Ingen hørbar spiss topp her i frekvensresponsen (vinyl har knapt signal over 16k og få av oss hører høyere enn det så peaken her er i praksis i ikke hørbar.Ikke alene om det problemet.
Nagaoka MP-110 Sibilance Problem
Hi, I'm new, been lurking and reading posts for a while but this is the first time I'm writing anything. I purchased the Nagaoka MP-110 last week and...forums.stevehoffman.tv
Har da de første 15-20 stykker, der frekvensinnholdet rekker 45KHz(vinyl har knapt signal over 16k
Antistatisk verktøy, hvor på platen sikter dere? Skjønner det ikke er på rillene men kan det skade feks. Label? Jeg plages bare med statisk elektrisitet noen yderst få plater..
Jeg holder platebørste i venstre hånd samtidig som skyter med lighteren etter børsten ned i rilleområdet med 5-10 cm avstand. Jeg bruker filtbørste, ikke kullhårsbørste. Så jeg bygger nok opp mer ladning med børsten som jeg da forsøker utligne med lighteren før platen når børsten igjen på neste runde.Antistatisk verktøy, hvor på platen sikter dere? Skjønner det ikke er på rillene men kan det skade feks. Label? Jeg plages bare med statisk elektrisitet noen yderst få plater..
Liker ideen med jordledning. Men leder geitehår strøm? Ville ikke det vært bedre med en kullhårsbørste for å faktisk lede elektrone av vinyloverflaten??Hva mener dere om denne «dust-omatic» fra Hudson hi-fi? Prisen er jo lav og den kombinerer med en antistatisk funksjon ved at armen jordes.
....bruke børste?Man kan jo også bare gøre som ham her ved 3:30 minutter henne i videoen.
Han snakker om 2 metoder, men hvilken er det du sikter til ?Man kan jo også bare gøre som ham her ved 3:30 minutter henne i videoen.
Paranoide @Sluket Paranoide?Dere er litt syke...
Dere er litt syke...
Ser ut som du mangler børsten for venstrehendte ......Tenk så syk jeg er, ul-vasker, dyr børste, el-lighter og to børste-armer. Splitter pine gal.
Den første hvis man har problemer med statiskelektricitet.Han snakker om 2 metoder, men hvilken er det du sikter til ?