Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.570
    Antall liker
    9.916
    Torget vurderinger
    2
    takk for korreksjon, blander alltid Ogura og Nagaoka, At det er 3 stk har jeg fra Fremer og Wally ,Jeg tenker da på selve tipp og cantilever, Jico lager vel ikke ikke diamantane, men kjøper tipp og cantilever og selger stiftene, samma det , Jico laver meget bra stifter til Shure i allafall
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.190
    Antall liker
    37.358
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Min at33ptg/ii har snurret mindre enn 230 timer, men kommer likevel til å se etter en ny når jeg reiser til Japan om 14 dager.. Kommer jeg over en grei pris så kjøper jeg en.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.838
    Antall liker
    1.420
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har en vpi scout med jmw memorial arm på vei hit, har to pickuper liggende, en soundsmith carmen og en at vm95ml, vil noen av de fungere i armen (hvertfall frem til jeg kan kjøpe noe annet).
    Vurderer senere å anskaffe en AT 33ptg pickup, bra valg eller er det andre rundt samme pris jeg bør se etter?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.841
    Antall liker
    8.533
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Husker jeg rett er JMW Memorial ganske tung, så hvis du har en Carmen High Compliance er den neppe en god match. En standard Carmen vil sikkert fungere fint og VM95 vil definitivt være god match.

    Til prisen av en AT33PTG/II finnes det neppe noe som helst som yter bedre og den bør også passe godt til armen.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas med vakre føtter
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    14.210
    Antall liker
    36.725
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Klare faen ikke å sitte å høre på ennå en avdanka amerikansk gammel hippie skryte av seg selv.
     

    pryp

    Medlem
    Ble medlem
    17.10.2019
    Innlegg
    37
    Antall liker
    33
    Har fått en Denon DP37f grammofon i hus. den fungerer som den skal og det er påmontert en Denon DL 110. i følge selger nesten ny. den ser sånn ut.denne PU spiller bra på litt roligere og "mørke" innspillinger, men på litt "hotte" skjærer det litt for mye i tinnitusen min. noen som har tips til en PU som både er varm og har bra oppløsning ? har et litt nøkternt oppsett så tenker MM og maks 3-3.5k...
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.523
    Antall liker
    23.212
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    @pryp
    Kontrollspørsmål: Hvilken phonoforsterker bruker du? Er det i Sansui 999? Den har mulighet for å bruke 30 kOhm inngangsresistans på Phono2-inngangen. Verd et forsøk i så tilfelle.

    To MM-kandidater, begge Audio-Technica : AT-VM95ML (2000,-) og VM540ML (3200,-). Førstnevnte vil spille varmere enn sistnevnte, men sistnevnte er mer presis. Begge vil nok trives bedre med 30 kOhm enn 50 kOhm (Jeg antar at inngangskapasitansen på en tidlig 70-talls Sansui er vel høy for moderne MM-pickuper).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn