Feilsporing er når at man får BZZ ,hopper den ut av sporet er det et helt annat nivå av feilsporing. Forvregning øker med økende nivå og det er ikke pent, selv uten BZZ, men feilsporing defineres som BZZ. skjere gjern først i en kanal, og kan komme og gå om platen ikke er perfekt sentrert. min plate er håpløst dårlig sentrert
Skurrer detbare i høyre kanal kan anstiskate økes for å ta bort skurring, og motsatt
Skurrer det på 18db er dte greit, få PUklarer det, skurrer det på 16 , så defineres sporingsevne til nivået under . Skurrer det feks på 70um på Ortofon plate så sier man at man sporer 60um, IKKE 70,
Tok en titt på noen gamle data ,rett etter at spilleren ble satt opp med AT OC9MLii nokså lemfeldig.. før justering av Azimuth og VTA som har en god del å si
Sporer Hifinews HFN001 original versjon +16db greit ingen BZZ..
EDIT referanse nivå ved 3.54cm/s og 300Hz gir Amplitude på 18.8um, så +18db blir ca 149um ved 300z som er 142um ved 315Hz på Ortofonplaten. så +12db på Hifinews blir da 71um på Ortofon osv. +15db er da 101um på ortofon. Håper jeg har regnet rett nå..
så 3.54 cm/s er ofte definert som 0dB, som gir 18.8um referansenivå ved 300hz, 17.9um ved 315 Hz.. Men hva Hifinews bruker som 0db er ikke oppgitt...
EDIT 2: antagelig er det aksellerasjonen som bestemer sporingen og dermed må amplituden ved 315 hz reduseres ende mer for å være sammenlignbar
så dermed må amplituden ved 315Hz reduseres til 17.1 for å være sammelignbar med 300Hz 18.8
DA får vi denne tabelen
HFN 0dB= Ortofon 17.1um
HFN 12dB=68.4um
HFN 15dB=96.7 um
HFN 18db=136,8um
trur eg...det virker litt høyt mht um..
Så +18db, der blir det BZZ i høyre kanal,, dvs for lite antiskate
Øker jeg antiskate på +18db blir det bedre men mer forvregning i venstre kanal
her er filen..så kan alle lytte, de to siste sporene er 18db med ulik antiskate AS. BEKLAGER FILN HADDE 30SEKUNDE STILLHET FØR LYDEN KOM, NY FIL LASTET OPP NÅ
drive.google.com
Men dette er vel nok nerding for hele helgen tenker jeg....
fra Ortofon..hva man kan forvente når man forbedrer stift og oppheng
Skurrer detbare i høyre kanal kan anstiskate økes for å ta bort skurring, og motsatt
Skurrer det på 18db er dte greit, få PUklarer det, skurrer det på 16 , så defineres sporingsevne til nivået under . Skurrer det feks på 70um på Ortofon plate så sier man at man sporer 60um, IKKE 70,
Tok en titt på noen gamle data ,rett etter at spilleren ble satt opp med AT OC9MLii nokså lemfeldig.. før justering av Azimuth og VTA som har en god del å si
Sporer Hifinews HFN001 original versjon +16db greit ingen BZZ..
EDIT referanse nivå ved 3.54cm/s og 300Hz gir Amplitude på 18.8um, så +18db blir ca 149um ved 300z som er 142um ved 315Hz på Ortofonplaten. så +12db på Hifinews blir da 71um på Ortofon osv. +15db er da 101um på ortofon. Håper jeg har regnet rett nå..
så 3.54 cm/s er ofte definert som 0dB, som gir 18.8um referansenivå ved 300hz, 17.9um ved 315 Hz.. Men hva Hifinews bruker som 0db er ikke oppgitt...
EDIT 2: antagelig er det aksellerasjonen som bestemer sporingen og dermed må amplituden ved 315 hz reduseres ende mer for å være sammenlignbar
så dermed må amplituden ved 315Hz reduseres til 17.1 for å være sammelignbar med 300Hz 18.8
DA får vi denne tabelen
HFN 0dB= Ortofon 17.1um
HFN 12dB=68.4um
HFN 15dB=96.7 um
HFN 18db=136,8um
trur eg...det virker litt høyt mht um..
Så +18db, der blir det BZZ i høyre kanal,, dvs for lite antiskate
Øker jeg antiskate på +18db blir det bedre men mer forvregning i venstre kanal
her er filen..så kan alle lytte, de to siste sporene er 18db med ulik antiskate AS. BEKLAGER FILN HADDE 30SEKUNDE STILLHET FØR LYDEN KOM, NY FIL LASTET OPP NÅ
HFnewa Antiskating last 2 0_7 2_0 bias.wav

Men dette er vel nok nerding for hele helgen tenker jeg....
fra Ortofon..hva man kan forvente når man forbedrer stift og oppheng
Vedlegg
-
189 KB Visninger: 2
Sist redigert: