Det var ikke meningen å stille noen slik forutsetning. Magefølelsen min (jeg har jobbet i mange år med mekanisk design. Jfr, et tidligere innlegg i tråden.) er at det beste er å ha en egen, felles base, slik at motor og tallerken; står fiksert i forhold til hverandre. ...slik du også mener. Jeg tror likevel ikke at det motsatte behøver å skape så store problemer, som sagt.
Om motor og tallerken skulle bevege seg fra og mot hverandre vil ikke det i seg selv skape hastighetsforandringer. Det eneste som betyr noe der er størrelsesforholdet mellom remskive og tallerken/subplatter. Tenk på kjedegiret på sykkelen din. Kjedelegden er likegyldig for utvekslingen.
Selvsagt finnes det en teoretisk mulighet for at ørsmå vibrasjoner/forflytninger mellom motor og tallerken kan skape tangentielle, utsvingende krefter som virker på tallerkenen, som kan påvirke rotasjonshastigheten, men om det er merkbartmed såpass bombastiske tallerkener som slike spillere du snakker om ofte har, er nok tvilsomt.
Så: Ja, jeg er enig i at det teoretisk mest fornuftige er å ha alle deler på samme plate, men om man synes det ser kult ut, er det nok ikke noe stort tap å sette motoren et stykke unna. Selv synes jeg det ser rart ut, og på et eget rack ville jeg aldri finne på.